-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лікарські засоби: Atracurium (розчин для ін’єкцій 10мг/мл; по 5мл в ампулі; 5 ампул в контурній чарунковій упаковці у коробці з картону); Thiopental (лізофілізат для розчину для ін’єкцій по 1,0г у флаконах); Suxamethonium (розчин для ін’єкцій 20мг/мл – по 5мл в амп №10); Propofol (емульсія для інфузій 10мг/мл по 20мл в ампулі; по 5 ампул у чарунковій упаковці, у коробці з картону)
Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; Місце знаходження – 21037, м. Вінниця, вул. Пирогова, 109. Вид предмету закупівлі - Закупівля товарів.
Завершена
305 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 525.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 525.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2023 15:59 - 31.01.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо гарантійних листів виробників
Номер:
67122055c3214f87a59e81e3a5058ebf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-24-015155-a.a1
Назва:
Щодо гарантійних листів виробників
Вимога:
Добрий день!
Звертаю Вашу увагу, що вимога: "У зв’язку із проведенням процедури закупівлі в умовах воєнного стану в Україні, з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару, а також зменшення ризиків його непоставки, Учасник повинен додатково надати в складі тендерної пропозиції документ від виробника (представництва виробника, якщо його відповідні повноваження поширюються на територію України з документальним підтвердженням таких повноважень), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, згідно із вимогами Замовника, у вигляді гарантійного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення), оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та адресуватися Замовнику згідно оголошення)." (п. 4 Додатку №1 ТД); НЕ дозволяє мені, як Учаснику, взяти участь у закупівлі, хоча у мене є можливість забезпечити поставку вказаних у технічному завданні позицій по конкурентних цінах із дотриманням решти вимог тендерної документації.
Відповідно, ця вимога є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ і порушує Закон "Про публічні закпівлі", а саме:
"Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням."
Для інформації - питаннями порушення Законодавства щодо фальсифікації лікарських засобів займаються НЕ лікарні, а відповідні органи - ДПСУ, ДМС, ДПС, ДСЛЗ; а підтвердженням своєчасного постачання товару є заключений договір поставки між Замовником і Учасником, де прописані штрафні санкції.
Разом з тим, звертаю увагу, що Гарантійний лист виробника НЕ МАЄ ЖОДНОЇ юридичної сили у будь-якому випадку!
Умови воєнного стану не є підставою для роботи із порушеням вимог Законодавства.
Прошу видалити дану вимогу та викласти тендерну документацію у новій редакції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2023 20:03
Вирішення:
КНП «ВОКПЛ ім. акад. О.І. Ющенка ВОР» ознайомився з Вашою вимогою щодо закупівлі Лікарських засобів: Atracurium (розчин для ін’єкцій 10мг/мл; по 5мл в ампулі; 5 ампул в контурній чарунковій упаковці у коробці з картону); Thiopental (лізофілізат для розчину для ін’єкцій по 1,0г у флаконах); Suxamethonium (розчин для ін’єкцій 20мг/мл – по 5мл в амп №10); Propofol (емульсія для інфузій 10мг/мл по 20мл в ампулі; по 5 ампул у чарунковій упаковці, у коробці з картону) за ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція» та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись з тим, що вимоги зазначені у Додатку № 1 до тендерної документації є дискримінаційними та ставлять потенційних Учасників у нерівне становище.
Відповідно до пункту 4 Розділу 1 (Загальні вимоги) Додатку №1 до тендерної документації: «У зв’язку із проведенням процедури закупівлі в умовах воєнного стану в Україні, з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару, а також зменшення ризиків його непоставки, Учасник повинен додатково надати в складі тендерної пропозиції документ від виробника (представництва виробника, якщо його відповідні повноваження поширюються на територію України з документальним підтвердженням таких повноважень), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, згідно із вимогами Замовника, у вигляді гарантійного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення), оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та адресуватися Замовнику згідно оголошення)».
Звичайно, ця вимога, як і будь-які інші вимоги тендерної документації, може обмежити можливість учасників які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Проте, ні Закон, ні будь-який інший нормативний документ не дають чіткого визначення, що вважається дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено, як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний Суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв своєчасного надання якісного товару.
До того ж, звертаємо увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, представництвом, філією виробника.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних медичних виробів Учасником торгів. Надання документу від виробника (представництва виробника, якщо його відповідні повноваження поширюються на територію України з документальним підтвердженням таких повноважень), є гарантією того, що учасник є надійним постачальником і займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він, в свою чергу, від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку медичних виробів Замовнику. Внесення такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання (припинення дії) договору поставки необхідних медичних ліків з вини постачальника, призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, до численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності лікарських засобів (принцип ефективності та раціональності закупівлі).
3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, та як наслідок, нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником, за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання листа від виробника (представництва виробника, якщо його відповідні повноваження поширюються на територію України з документальним підтвердженням таких повноважень) мінімізує ризик того, що лікарські засоби, які постачатимуться учасником, отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже такий лист підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. У разі виникнення конфліктних ситуацій, між Замовником та Постачальником, під час виконання договору, гарантійний лист виданий виробником (представником виробника, якщо його відповідні повноваження поширюються на територію України з документальним підтвердженням таких повноважень) дає право звернутися до нього з метою вжиття заходів для забезпечення виконання умов договору.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b), в рішенні № 17650-р/пк-пз від 18.09.2020 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-13-005415-a) та в рішенні №11845-р/пк-пз від 28.05.2021 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-07-001444-c).
Також Учаснику відомо, що штрафи чи санкції, що можуть бути накладені на Постачальника за невиконання умов договору, не забезпечать поставки лікарських засобів з потрібними термінами придатності Замовнику, в результаті чого хворі не отримають належного лікування.
На сьогодні, у зв’язку із військовою агресією зі сторони Росії, значна частина логістичних зв’язків порушена, поставки лікарських засобів ускладнені, а виробництво вітчизняних лікарських засобів, у багатьох випадках, зупинене. Саме тому, на етапі розгляду тендерних пропозицій Замовнику необхідно пересвідчитись у тому, що виробник чи заявник мають інформацію про заплановану закупівлю, обсяги та строки поставки, терміни придатності певних лікарських засобів, а також гарантують їх виробництво, поставку або резервування.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.02.2023 11:03