-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони
Торги відмінено
507 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 535.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 535.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2023 12:06 - 03.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
a346ae2a139347b496d3df935c1aad9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-24-007420-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
06.02.2023 відбулося розкриття тендерних пропозицій у процедурі закупівлі UA-2023-01-24-007420-a на закупівлю «Послуги з охорони Класифікація за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги».
Очікувана вартість закупівлі: 507`000,00 грн.
07.02.2023 о 11:56 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 07.02.2023 № б/н, яким відхилив пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІРБІС 2001» (далі – Скаржник або ТОВ «ІРБІС 2001»).
ТОВ «ІРБІС 2001» не погоджується з наведеним рішенням Замовника і вважає, що воно прийняте Замовником з порушенням процедури закупівлі, суперечить принципам проведення публічних закупівель і порушує права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) Кабінет Міністрів України затвердив постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості або Постанова 1178).
Пунктом 1 Постанови 1178 визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.».
Згідно з п. 52 Постанови 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Абзацем 3 пункту 56 Постанови 1178 встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.».
В зв’язку із зазначеним Скаржник вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником процедури закупівлі при розгляді тендерних пропозицій.
ОБҐРУНТУВАННЯ:
Відповідно до п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», що входить до розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (далі – ТД): «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Пунктом 5 розділу 3 ТД наголошується, що кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до ТД. Зокрема у п. 1.1 Додатку 1 встановлена вимога щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. На підтвердження інформації стосовно наявності технологій, необхідних для поставки товару, визначених у технічних вимогах, учасник повинен надати інформацію про патент або наявність ліцензії, або інший документ, що підтверджує право використання учасником технологій, визначених у технічних вимогах до предмета закупівлі. (зазначається замовником у разі використання норми щодо технологій).».
В пункті 6 розділу 3 ТД зазначено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.».
Згідно Додатку 2 до ТД «1. Учасник повинен підтвердити наявність:
- цілодобовий пульт централізованого спостереження ;
- цілодобову диспетчерську службу, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника;
- групу швидкого реагування на автотранспорті обладнаного засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами та написами, що засвідчують належність до учасника, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному МВС України), можливо на субпідряді.».
З аналізу положень ТД та чинного законодавства, що регулює питання з проведення публічних закупівель, вбачається, що Замовник невірно кваліфікував порушення Скаржника, як таке, що Скаржник не підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим Замовником.
В Додатку 2 міститься таблиця «2.Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі:». В цій таблиці наведений перелік документів, які мав надати кожний учасник для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі. Скаржник такі документи надав в складі своєї тендерної пропозиції і у Замовника до них претензій не було.
Після цієї таблиці наведені вже суто технічні характеристики об’єкту охорони – наводяться дані що площі території об’єкту охорони, його адреси, строку надання послуг з охорони, кількості охоронників на об’єкті і т.д.
Далі Замовник наводить приблизний перелік умов, яким має відповідати учасник як потенційний виконавець послуг з охорони.
При цьому в цих пунктах відсутні вимоги щодо надання якихось конкретних документів.
В цій частині Додатку 2 Замовник лише визначає основні критерії, яким має відповідати учасник і що йому доведеться робити після укладення договору про закупівлю, наприклад: контролювати доступ до об’єкту за допомогою системи технічних засобів охоронної сигналізації (пункт 3); забезпечувати посилення охорони об’єкта (пункт 2); виконувати правила пожежної безпеки (пункт 6), допускати до охорони лише тих охоронників, які відповідають вимогам пунктів 11, 12, 13 цього переліку тощо. І серед цього міститься пункт 1, вимоги якого на думку Замовника не виконав Скаржник: підтвердити наявність: - цілодобовий пульт централізованого спостереження ; - цілодобову диспетчерську службу, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника; - групу швидкого реагування на автотранспорті обладнаного засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами та написами, що засвідчують належність до учасника, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному МВС України), можливо на субпідряді.».
Отже, в Додатку 2 до ТД Замовник на виконання положень п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону сформулював технічну специфікацію до предмету закупівлі, яка згідно з п. 33 ч. 1 ст. 1 Закону являє собою встановлену «сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги».
Іншими словами, Замовник визначив технічні, якісні та кількісні вимоги та характеристики до предмету закупівлі (в тому числі умови, яким має відповідати учасник як потенційний виконавець послуг з охорони) і в таблиці «2.Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі:» навів перелік документів, які мав надати кожний учасник для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі.
Таким чином, за логікою положень Додатку 2 до ТД Скаржник мав надати лише ті документи, які прямо вимагаються Додатком 2, а відповідність його тендерної пропозиції іншим вимогам, наведеним у Додатку 2 до ТД, підтверджується наданням інформації і документів, що вимагаються в інших частинах ТД.
Так підтвердження наявності цілодобового пульту централізованого спостереження, диспетчерської служби та груп швидкого реагування на автотранспорті обладнаного відповідно до вимог чинного законодавства необхідно здійснювати в рамках підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, визначеним Замовником в Додатку 1 до ТД на підставі ст. 16 Закону.
На це прямо вказує і сам Замовник в Протокольному рішенні від 07.02.2023 № б/н: «Однак, копії документів які підтверджують право власності/володіння/ користування тощо відповідним майном, копії договору субпідряду, надання послуг тощо у складі пропозиції не надано.
…ТОВ «ІРБІС 2001» в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідної для надання послуг від 30 січня 2023 року № 300123-6 теж не зазначена відповідна інформація про наявність цілодобового пульту централізованого спостереження та цілодобової диспетчерської служби, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника, та не надано підтверджуючих документів, як того вимагає Тендерна документація. Копія договору субпідряду, надання послуг тощо укладеного з ТОВ «ПРИВАТНА СЛУЖБА ОХОРОНИ» у складі пропозиції теж не надано.»
Виходячи з наведеного, визначивши сукупність технічних, якісних та кількісних вимог та характеристик до предмету закупівлі в Додатку 2 до ТД та порядок підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, Замовник не розібрався, що:
1) Скаржник не виконав положень пункту 1.1 Додатку 1 і не підтвердив в повній мірі наявність в нього матеріально-технічної бази,
2) в той же час Скаржник в повній мірі і належним чином підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим Замовником, оскільки надав всі документи, що прямо вимагалися у Додатку 2 до ТД.
В такому випадку Замовник був зобов’язаний на підставі положень Закону, Особливостей та власної Тендерної документації розмістити в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: відсутність документів які підтверджують право власності/володіння/ користування цілодобовим пультом централізованого спостереження, диспетчерською службою, а також відсутність договору субпідряду, надання послуг тощо укладеного з ТОВ «ПРИВАТНА СЛУЖБА ОХОРОНИ».
Розгляд тендерних пропозицій відбувається відповідно до положень Закону та Особливостей.
Згідно п. 36 Особливостей електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкривається вся інформація, зазначена в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій), після чого Замовник починає розглядати тендерні пропозиції учасників, починаючи з пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Пунктом 40 Особливостей встановлено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.».
При цьому під «невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.».
Таку ж позицію Замовник прописав в Розділі 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД (сторінки 14 – 15 ТД).
Більш того, Замовник в ТД визначив: «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Однак, всупереч умовам власної ТД та положень чинного законодавства Замовник не виконав цього положення та не розмістив повідомлення з вимогою про усунення Скаржником таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим порушив процедуру закупівлі.
У зв’язку з наведеним, -
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Визнати факт порушення Замовником процедури закупівлі при відхиленні тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Докази:
1. Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-01-24-007420-a.
2. ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 07.02.2023 № б/н.
3. ДОДАТОК 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 10.02.2023 11:03
- Протокол розкриття 10.02.2023 11:03
- Додатку 2 зі змінами 10.02.2023 11:03
- ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ ІРБІС 10.02.2023 11:03
- рішення від 13.02.2023 № 1580.pdf 13.02.2023 13:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2023 № 1924.pdf 21.02.2023 11:07
- рішення від 20.02.2023 № 1924.pdf 22.02.2023 17:47
- Інформація Замовника заперечення скарга.docx 14.02.2023 14:11
- Інформація Замовника заперечення скарга.pdf 14.02.2023 14:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2023 13:17
Дата розгляду скарги:
20.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.02.2023 13:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.02.2023 17:47
Дата виконання рішення Замовником:
23.02.2023 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ)
23 лютого 2023 р. №23/23 м. Київ
уповноваженої особи
Порядок денний:
1. Про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЩИТ-ЗАХИСТ» за процедурою закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a Послуги з охорони ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги
2. Про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001" за процедурою закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a Послуги з охорони ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-01-24-007420-a
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Рішення уповноваженої особи від 09.02.2023р відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЩИТ-ЗАХИСТ» .
Рішення уповноваженої особи від 07.02.2023 року відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001"
Рішенням № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобовязано Дитячо-юнацьку спортивну школу "Старт" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001" за процедурою закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обовязковими для виконання замовниками, особами яких вони стосуються.
ВИРІШИВ:
1. Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023 та рішення від 07.02.2023 року про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001" за процедурою закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a.
2. Скасувати: рішення уповноваженої особи від 09.02.2023р про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЩИТ-ЗАХИСТ» за процедурою закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a Послуги з охорони ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги.
Уповноважена особа Юрій КОСТРИЦЬКИЙ
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
3035ad1485b640c4863b87067b0daa20
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-24-007420-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
06.02.2023 відбулося розкриття тендерних пропозицій у процедурі закупівлі UA-2023-01-24-007420-a на закупівлю «Послуги з охорони Класифікація за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги».
Очікувана вартість закупівлі: 507`000,00 грн. Розкрито було пропозиції таких учасників:
Найменування учасників (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи) ОСТАТОЧНА ПРОПОЗИЦІЯ (грн.)
ТОВ "ІРБІС 2001" 377 899,20
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЩИТ-ЗАХИСТ» 401 856,00
ТОВ "ПРО СЕКЬЮРІТІ" 417 007,50
ТОВ "ПРОТЕКТ ФІРМ" 424`848.00
ТОВ "ГЛОТ-ЗАХІД" 478`500.00
07.02.2023 о 11:56 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 07.02.2023 № б/н, яким відхилив пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІРБІС 2001» (далі – Скаржник або ТОВ «ІРБІС 2001»).
Зазначене рішення Замовника було оскаржено до Органу оскарження, який своїм рішенням № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023 зобов’язав «Дитячо-юнацьку спортивну школу "Старт" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001" за процедурою закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a.».
Повний текст рішення № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023 був завантажений в електронну систему закупівель 22.02.2023 о 17:47.
24 лютого 2023 року Замовник прийняв рішення «відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 47 Особливостей» (Протокольне рішення (Протокол) № 24/23 (далі – Протокол № 24/23) завантажене в електронну систему закупівель 24.02.2023 об 11:28).
В Протоколі № 24/23 під час розгляду першого питання порядку денного (щодо відміни закупівлі) Замовник зазначив наступне:
«Під час проведення Закупівлі встановлено порушення вимог складання Тендерної документації, зокрема технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 47 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.».
ТОВ «ІРБІС 2001» не погоджується з наведеним рішенням Замовника і вважає, що воно прийняте Замовником з порушенням процедури закупівлі, суперечить принципам проведення публічних закупівель і порушує права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) Кабінет Міністрів України затвердив постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості або Постанова 1178).
Пунктом 1 Постанови 1178 визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.».
Згідно з п. 52 Постанови 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Абзацем 4 пункту 56 Постанови 1178 встановлено: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)».
В зв’язку із зазначеним Скаржник вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником процедури закупівлі при прийнятті рішення про відміну цієї процедури закупівлі.
ОБҐРУНТУВАННЯ:
1. Підстави відміни відкритих торгів передбачені в пункті 47 Особливостей.
Згідно з пунктом 47 Особливостей: «Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.».
Як вбачається із Протоколу № 24/23 Замовник для обґрунтування відміни цієї процедури послався на підпункт 2 пункту 47 Особливостей.
Але у разі «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель…» Особливостями прямо вимагається надати «опис таких порушень».
В Протоколі № 24/23 Замовник написав наступне: «Під час проведення Закупівлі встановлено порушення вимог складання Тендерної документації, зокрема технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити…».
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Додаткові вимоги до технічних вимог до предмету закупівлі наведені у ст. 23 Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності».
До тендерної документації Замовник розмістив в електронній системі закупівель Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі». Вказаний додаток містить технічну специфікацію та інші технічні вимоги до предмету закупівлі і являє собою файл у форматі Word, який складається із 5 сторінок таблиць та тексту.
Однак з формулювання Замовника, наведеного в Протоколі № 24/23, не є зрозумілим:
1) В чому полягає порушення вимог складання Тендерної документації і, зокрема, технічних вимог до предмета закупівлі?
2) Які саме положення ст. ст. 22, 23 Закону та які саме пункти Особливостей були порушені Замовником при складанні Тендерної документації та Додатку 2 до неї?
Таким чином, Замовник не обґрунтував належним чином причину відміни закупівлі UA-2023-01-24-007420-a, а також документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів, що є порушенням процедури закупівлі.
2. Крім наведеного, послідовність дій Замовника вказує на упередженість при проведенні цієї процедури закупівлі і розрахування на укладення договору про закупівлю з іншим учасником цієї процедури закупівлі, аніж із Скаржником.
1) 06.02.2023 відбулося розкриття тендерних пропозицій.
2) Ціна пропозиції Скаржника була найнижчою і відповідно найбільш економічно вигідною, тому Замовник мав розглянути її першою.
3) 07.02.2023 о 11:56 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ІРБІС 2001».
4) Зазначене рішення було оскаржено до Органу оскарження, який своїм рішенням № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023 встановив безпідставність відхилення пропозиції Скаржника і зобов’язав Замовника скасувати це рішення.
5) Повний текст рішення № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023 був завантажений в електронну систему закупівель 22.02.2023 о 17:47.
6) Замовник виконав рішення Органу оскарження.
7) Пропозиція ТОВ «ІРБІС 2001» знову опинилася на розгляді в Замовника, але Замовник її вже не розглядав і не виставляв Скаржнику жодних вимог.
8) І на наступний день, 24.02.2023, Замовник оприлюднив Протокол № 24/23, яким відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 47 Особливостей без належного обґрунтування порушень, що стали підставою для відміни торгів.
Наведене вказує, що Замовник не бачить можливості укласти договір про закупівлю з ТОВ «ІРБІС 2001» і можливо розраховує на укладення такого договору з якимось іншим учасником цих торгів.
Скаржник вважає, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та на прагнення Замовника укласти договір з конкретним суб’єктом господарювання, а не з тим чия пропозиція найбільш економічно вигідна.
Тому такі дії Замовника порушують статтю 5 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку з наведеним, -
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Визнати факт порушення Замовником процедури закупівлі при прийнятті рішення відмінити цю закупівлю.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну цієї процедури закупівлі, що міститься Протоколі № 24/23.
Докази:
1. Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-01-24-007420-a.
2. Протокольне рішення від 07.02.2023 № б/н.
3. Рішення Органу оскарження № 1924-р/пк-пз від 20.02.2023.
4. Протокольне рішення (Протокол) № 24/23 від 24 лютого 2023 р.
5. ДОДАТОК 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол про відміну відкритих торгів 03.03.2023 09:38
- Рішення АМКУ 03.03.2023 09:38
- Додаток 2 до ТД 03.03.2023 09:38
- ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ ІРБІС 03.03.2023 09:38
- Протокол розкриття 03.03.2023 09:38
- Скарга 03.03.2023 09:38
- рішення від 14.03.2023 № 3151.pdf 16.03.2023 15:11
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.03.2023 № 3151.pdf 15.03.2023 10:58
- рішення від 06.03.2023 № 2594.pdf 06.03.2023 15:11
- Протокол про відміну рішення про відміну процедури.docx 17.03.2023 14:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.03.2023 10:37
Дата розгляду скарги:
14.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.03.2023 15:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.03.2023 15:11
Дата виконання рішення Замовником:
17.03.2023 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати: рішення уповноваженої особи від 24.02.2023 р. про відміну процедури закупівлі — "Послуги з охорони", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-24-007420-a Послуги з охорони ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги.