• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 “30230000-0 Комп'ютерне обладнання“ ( Багатофункціональний пристрій )

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 24.01.2023 12:00 - 29.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: b740f64dd2af4437b7678c2cc75bd754
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-24-007301-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день, Шановний Замовнику! Під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме відповідно до п. 3 (Вимоги до якості) Додатку №5 до Тендерної документації наявна вимога наступного змісту: «Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати скановану копію оригіналу листа авторизації Учасника від виробника товару або його офіційного представника на території України, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника та уповноважений на здійснення продажу товарів, передбачених тендерною документацією. Даний лист повинен бути адресований Замовнику, мати номер торгів та містити назву предмету закупівлі, а також назву та модель запропонованого товару.» Таку вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників «оригіналу листа від виробника, або офіційного представника в Україні,», слід вважати свого роду вимогою про надання гарантії поставки. Проте, чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Така ж вимога ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність «оригіналу листа від виробника, або офіційного представника в Україні», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, така вимога є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. Враховуючи викладене та керуючись положеннями ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо усунути дискримінаційну умову п. 3 (Вимоги до якості) Додатку №5 до Тендерної документації та внести відповідні зміни.
Вирішення: Шановний Учаснику! Вимога щодо надання авторизаційного листа згідно додатку 5 до тендерної документації наведена у наступній редакції: «2. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати скановану копію оригіналу листа авторизації Учасника від виробника товару або його офіційного представника на території України, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника та уповноважений на здійснення продажу товарів, передбачених тендерною документацією. Даний лист повинен бути адресований Замовнику, мати номер торгів та містити назву предмету закупівлі, а також назву та модель запропонованого товару». Тобто, Учасник може надати авторизаційний лист від виробника, офіційного імпортера або будь-якого іншого суб'єкта господарської діяльності, який має прямі взаємовідносини з виробником запропонованого обладнання, що повністю відповідає загальним принципам господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України. Звертаю Вашу увагу, що замовником не встановлено жодних обмежень щодо назви виробника товару або країни походження, тощо. Окрім цього, у додатку 5 є пункт: «Вважати зазначені у таблицях цього додатку посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника такими, що містять вираз «або еквівалент». Тому, відповідні характеристики повинні бути не гірші, ніж у вимогах до обладнання згідно додатку 5, тобто мається на увазі виріб з еквівалентними або кращими характеристиками. Вимога щодо надання авторизованого листа є загальноприйнятою практикою, яка захищає замовника від отримання неякісного або контрафактного товару і, власне, вона не суперечить чинному законодавству України. Замовник жодним чином не порушує вимоги статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», адже, і вимоги Закону, і практика закупівель були враховані при оголошенні цієї закупівлі. Авторизаційний лист виробника (або його офіційного представника на територій України) свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому замовник може скористатися. З повагою, Віктор Боженко.
Статус вимоги: Відхилено