-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Принтери та багатофункціональні пристрої
Завершена
515 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 150.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 150.00 UAH
Період оскарження:
23.01.2023 18:17 - 28.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Не правомірне визначення переможця
Номер:
a45bf02376d54e0692d9473627c0c7c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-23-014179-a.b1
Назва:
Не правомірне визначення переможця
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII “Про публічні закупівлі” (зі змінами) (далі – Закон) та відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі- Особливості) Замовником КНП "Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради (далі - Замовник) були оголошені відкриті торги № у ЦБД UA-2023-01-23-014179-a за предметом закупівлі Принтери та багатофункціональні пристрої (ДК 021:2015 –30230000-0 Комп’ютерне обладнання) за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-23-014179-a.
Відповідно до Розділу 4 Подання та розкриття тендерної пропозиції відбувається відповідно до статті 28 Закону (положення абзацу третього частини першої статті 28 Закону не застосовується).
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, переможцем Закупівлі визнано ТОВ "КОМЕЛ":
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ "КОМЕЛ"
#24083083 Переможець
481 799,58
UAH з ПДВ 03 лютого 2023 19:02
З метою недопущення порушення законодавства для Вас, як для Замовника та з дотриманням принципів проведення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недескримінація та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначенння переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, звертаємось до Вас, щоб ви переглянули правомірність та відповідність законодавству визначення переможцем учасника ТОВ «КОМЕЛ».
Проаналізувавши тендерну пропозицію ТОВ «КОМЕЛ» (ЄДРПОУ 24083083) встановлено наступні підстави для її відхилення, передбачені п. 41. Особливостей, частина: 2) тендерна пропозиція: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до вимог тендерної документації замовника встановлених Додатком №3 до тендерної документації: «У складі тендерної пропозиції, учасник повинен надати гарантійний лист із підтвердженням поставки товару відповідно до технічних характеристик зазначених у Додатку №3 (із зазначенням усіх показників).
На виконання даної вимоги Учасник ТОВ «КОМЕЛ» надає Документ 11. Гарантійний лист про поставку товару відповідно до технічних вимог.pdf, однак описані Технічні характеристики не в повному обсязі відображають усі показники Товару, що пропонується учасником, відповідно до вказаної вимоги, через що не має можливості перевірити відповідність характеристикам вказаних Замовником.
Відповідно до пункту 1, Розділу 3 тендерної документації: Учасник надає належним чином завірений проект Договору згідно Додатку 4 Документації, з поданням листа, складеного в довільній формі, щодо погодження Учасника з проектом даного Договору.
Учасник ТОВ «КОМЕЛ» на погодження даної вимоги надає файл, 33. Лист-згода з проектом договору.pdf, в якому «…погоджується з Істотними умовами, що обов’язково включаються до договору про закупiвлю, викладеними у проекті договору про закупівлю згідно Додатку 4 до тендерної документації».
Проте, згідно умов тендерної документації вимагається надати погодження Учасника з проектом Договору, а саме з умовами Договору в цілому. Тобто, наданий Учасником лист передає не той зміст, який вимагається, що свідчить про те, що вимога встановлена Тендерною документацією не була виконана.
Згідно п. 2 Розділу 5 Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Виходячи з наведеного вище, Замовник порушив процедуру розгляду тендерних пропозицій, не надавши можливості виправити Учаснику вказані невідповідності та порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі» п. 9 ст. 26 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КОМЕЛ» не відповідає вимогам тендерної документації, у звязку з чим він не може бути визнананий переможцем даної закупівлі.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.
Адже рішення Замовника створює необгрунтовану перевагу одному учаснику, тому вимагаємо його скасувати.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога БФП.pdf 08.02.2023 10:49
Дата подачі:
08.02.2023 10:49
Вирішення:
Доброго дня!
Шановний Учаснику!
Уповноважена особа Замовника Комунального некомерційного підприємства "Тернопільська обласна клінічна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради розглянула Вашу вимогу про усунення порушення від 08.02.2023 року та повідомляє наступне:
Закупівля ID UA-2023-01-23-014179-a «Принтери та багатофункціональні пристрої» проведена відповідно до вимог Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).
Відповідно до п. 43 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Згідно рішення Уповноваженої особи від 03.02.2022 року № 12/2, вирішено укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів «UA-2023-01-23-014179-a» - ТОВ "КОМЕЛ" (Код ЄДРПОУ 24083083).
Також відповідно до ч.4 ст.33 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Звертаю Вашу увагу на те, що пропозиція ТОВ «Леополіс комп’ютер» не розглядалася взагалі та не була відхиленою, оскільки Вами запропоновано ціну, яка є вищою, ніж найбільш економічно вигідна ціна.
Як передбачено у п. 46 Особливостей, рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Як встановлено у п.52 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Поряд з цим, звертаю Вашу увагу на те, що на даний час Замовник не має технічної можливості для скасування власного рішення про обрання переможцем ТОВ «Комел».
Згідно п.3 ст.41 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли
переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей.
Жодної з вищевказаних підстав на сьогоднішній день не існує. Функціоналом майданчика, на якому працює Замовник, не передбачено можливості скасовувати власне рішення про обрання переможцем з інших підстав, ніж наведені вище. Тобто, замовник не може прийняти рішення про скасування обрання переможцем ТОВ «Комел» всупереч вимог, передбачених Особливостями та законом.
У зв’язку з вищенаведеним, повідомляємо про відмову у задоволенні Вашої вимоги у зв’язку з відсутністю технічної можливості її задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено