-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Завершена
112 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 560.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 560.00 UAH
Період оскарження:
20.01.2023 13:58 - 28.01.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги.
Номер:
c0884e66b3064a6fa1e5d4cec060d01a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-20-009625-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, Вимоги до Учасника (Страховика) – надавача послуг, підтверджені відповідними довідками довільної форми містять наступні вимоги:
Наявність відокремленого структурного підрозділу страховика у м. Житомир та куратора, відповідального за роботу з замовником.
Фінансова спроможність:
Темп приросту страхових премій станом на 30.09.2022 повинен мати позитивне значення
Загальний рівень виплат станом на 30.09.2022 не більше 50%
Власний капітал станом на 30.09.2022 – не менше 200 000,00 тис. грн.
Страхові резерви станом на 30.09.2022– не менше 250 000,00 тис. грн.
Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами.
Вважаємо, що умова ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству.
Зазначимо, що потенційний Учасник не зобов’язаний мати таких фінансових показників згідно положень чинного законодавства.
Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відтак, встановлені Замовником в Тендерній документації вимоги щодо фінансових показників учасника закупівлі , є дискримінаційною і такою, що не передбачені чинним законодавством України.
Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про страхування» страхові компанії зобов’язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності:
-наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика;
-створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань;
-перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності.
Зазначимо, що обов’язкові критерії і нормативи платоспроможності страховика визначаються Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 07 червня 2018 року № 850.
Відповідно до п. 3 розділу І цього Положення, страховик зобов’язаний на будь-яку дату дотримуватись критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика, нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів.
Ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні ЗУ «Про страхування», ні Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика чи іншим нормативним документом не передбачені вимоги до розмірів фінансових показників які зазначив Замовник у ТД
Також, відповідно до першого абзацу пункту 3 Статі 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Тому, вважаємо зазначена вимога Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
На підставі вищезазначеного, вважаємо дані вимоги незаконними та необґрунтованими, а також такими, що створюють дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції.
Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо наявності відокремленого структурного підрозділу страховика у м. Житомир та куратора, відповідального за роботу з замовником та вимоги до фінансової спроможності щодо позитивного значення темпу приросту страхових премій станом на 30.09.2022 , загального рівня виплат станом на 30.09.2022 не більше 50%; власного капіталу станом на 30.09.2022 – не менше 200 000,00 тис. грн., страхових резервів станом на 30.09.2022– не менше 250 000,00 тис. грн.
Пов'язані документи:
Замовник
- Повідомлення про рішення 24.01.2023 09:41
Дата подачі:
23.01.2023 10:21
Вирішення:
Шановний учаснику!
Щодо Вашої вимоги виключити з тендерної документації кваліфікаційний критерій
"- Фінансова спроможність:
Темп приросту страхових премій станом на 30.09.2022 повинен мати позитивне значення;
Загальний рівень виплат станом на 30.09.2022 не більше 50%;
Власний капітал станом на 30.09.2022 – не менше 200 000,00 тис. Грн.;
Страхові резерви станом на 30.09.2022– не менше 250 000,00 тис. грн."
Повідомляємо:
Комунальне підприємство «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Житомирської міської ради здійснює діяльність пов’язану із здійсненням регулярних пасажирських перевезень у місті Житомирі, в тому числі і автомобільним транспортом.
Виходячи з вищевикладеного ризики настання страхових випадків з обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів для нашого підприємства є значно вищими ніж для фізичних осіб чи організацій, які не використовують транспортні засоби для роботи на лінії в режимі 16/7
Постановою Національного банку України від 30 травня 2022 року №108 «Про деякі питання здійснення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Прийнято рішення про збільшеня з 01.07.2022 р. страхових сум (максимального розміру виплат) за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів:
до 160 000 гривень на одного потерпілого за шкоду, заподіяну майну потерпілих);
до 320 000 гривень на одного потерпілого за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю потерпілих.
Тобто станом на січнень 2023 року виплата на одного потерпілого може скласти до 480 000,00 грн.
Враховуючи вищевикладене вимоги Замовника щодо певної фінансової спроможності страхової компанії є цілком обґрунтованими, так як дають можливість бути впевненими у спроможності страхової компанії забезпечити мінімальні виплати за страховими випадками підприємства – страхувальника з підвищеним ризиком настання страхового випадку.
Щодо вашого посилання на ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» даною статтею. Встановлюються вимоги до тендерної документації та до інформації зазначеної у тендерній документації.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються таки відомості « один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 цього Закону». В цей же час ч. 1,2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв одним з яких є наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю (п.4 ч2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» страхові компанії належать до фінансових установ виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Крім того Замовником не встановлена вимога, щодо надання підтвердження річного доходу (виручки).
Щодо вимоги наявності окремого структурного підрозділу у м. Житомирі повторно звертаємо увагу учасника на те що Комунальне підприємство «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Житомирської міської ради здійснює діяльність пов’язану із здійсненням регулярних пасажирських перевезень у місті Житомирі тобто територіально всі страхові випадки будуть мати місце у місті Житомирі та більшість постраждалих також територіально будуть знаходитися у місті Житомирі.
Наявність відокремленого структурного підрозділу, враховуючи воєнний стан та регулярні відключення електроенергї, дозволить більш оперативно приймати рішення та отримувати і надавати документи для здійснення страхової виплати у визначені законодавством строки
Таким чином вимога Замовника про підтвердження фінансової спроможності та наявність відокремленого структурного підрозділу у м. Житомирі, з метою укладення договору з контрагентом, що спроможний проводити своєчасне відшкодування матеріальних збитків, є законною та обґрунтованою та не підлягає виключенню з тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
31.01.2023 14:03