-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ))
Завершена
324 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 620.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 620.00 UAH
Період оскарження:
19.01.2023 11:47 - 11.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо рішення Замовника
Номер:
014f946f2b764228b484f6cd4f61b04d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-005761-a.a6
Назва:
щодо рішення Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику,
Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 19.01.2023 р. Станом на момент публікації оголошення про закупівлю діяла Постанова КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) в редакції згідно Постанови КМУ № 1495 від 30.12.2022. При цьому умови тендерної документації не узгоджуються з положеннями Постанови КМУ в чинній на момент виходу оголошення редакції.
Зокрема,
- Підстави для відхилення пропозицій, визначені в п. 3 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» не відповідають підставам для відхилення, що визначені в п. 41 Особливостей, а саме:
Положення згідно Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 в редакції на момент виходу закупівлі Положення тендерної документації
учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей;
учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
учасник процедури закупівлі:
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей; учасник процедури закупівлі:
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
учасник процедури закупівлі:
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей; учасник процедури закупівлі:
визначив конфіденційною інформацію, яка не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті Закону;
переможець процедури закупівлі:
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей. переможець процедури закупівлі:
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
- Передбачено процедуру проведення аукціону, при тому що в редакції Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, чинній на момент публікації оголошення, процедуру аукціону було скасовано, наприклад згідно п. 2 Розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» встановлено, що Розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
- Незаконно визначено поняття аномально низької ціни (п. 2 Розділу Оцінка тендерної пропозиції), що суперечить п. 2 Загальних положень Особливостей.
- Положення проекту договору не узгоджуються з предметом закупівлі. Згідно п. 3.1. Проекту договору встановлено: Вартість Послуг розраховується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», визначена Договірною ціною (Додаток №1) та на 12 (дванадцять) місяці складає: грн. ( гривень копійок), у т.ч. 20% ПДВ - грн.
При цьому здійснюється закупівля не проектних робіт, вишукувальних робіт чи експертизи проектної документації на будівництво, а послуг з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення.
Некоректне обґрунтування підстав для встановлення ціни договору призводить до некоректного та незаконного визначення істотної умови договору.
Усі вищезазначені підстави є достатніми для визнання потенційно укладеного договору нікчемним, оскільки він буде укладеним з порушенням п. 5 Особливостей.
ВИМАГАЄМО:
1. Відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога Олимп.pdf 31.03.2023 13:35
- Відповідь.docx 03.04.2023 19:11
Дата подачі:
31.03.2023 13:35
Вирішення:
Комунальним некомерційним підприємством "Спортивно-оздоровчий комплекс "Олімп" Южненської міської ради (далі –Замовник) розглянуто Вашу вимогу та в рамках своєї компетенції повідомляємо про наступне:
Замовником 19 січня 2023 року було оголошено закупівлю послуг за процедурою відкриті торги з особливостями за «ДК 021:2015-50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ))» (далі –закупівля).
Станом на дату оголошення процедури закупівлі 19 січня 2023 року Замовник при оприлюдненні даної процедури закупівлі керувався положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції, яка діяла на момент оголошення процедури закупівлі.
Відповідно згідно п.1 розділу Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації Замовником було чітко зазначено, що: «Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.»
Ваше твердження про те, що «Положення проекту договору не узгоджуються з предметом закупівлі» не відповідають дійсності, оскільки Технічною специфікацією (Додаток №3 до тендерної документації) чітко визначено, що:
«1. Предмет закупівлі: ДК 021:2015-50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ)), (далі – Послуги).
2. Загальна кількість – 1 послуга.
3. Місце надання та об’єми Послуг – Україна, 65481, Одеська область, Одеський район, місто Южне, пл. Перемоги, будинок 2, відповідно до Додатків до технічних вимог 1, 2, 3.
4. Початок надання послуг – з дати укладання договору.
5. Терміни виконання послуг – з дати укладання до 31 грудня 2023 року.
6. Вартість послуг розраховується відповідно до вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням відповідної ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована вартість послуг.
7. Послуги повинні здійснюватися у відповідності із вимогами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, Правил пожежної безпеки в Україні, ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту та ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування.»
Наведені вище положення надали можливість учасникам процедури закупівлі коректно визначити та прорахувати ціну своїх пропозицій.
Крім того, повідомляємо Вас, що згідно п.1 розділу «Порядку унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації:
«Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів із дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.»
Таким чином, всі питання та уточнення з приводу вимог та змісту тендерної документації за процедурою закупівлі відкриті торги з особливостями за «ДК 021:2015-50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ))» повинні надходити від Учасників не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції, а не після розкриття пропозицій та проведення кваліфікації. Адже під час участі в закупівлі, до закінчення періоду подання тендерних пропозицій від Вас не надходило жодних вимог щодо змісту тендерної документації, вимоги з’явилися уже після проведення кваліфікації та визначення переможця процедури закупівлі.
Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали тендерну документацію у встановленому порядку, означає, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь у процедурі закупівлі, повністю усвідомлюють зміст тендерної документації та вимоги, що викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не учасники процедури закупівлі.
Зазначені Вами «порушення» ніяким чином не впливають на зміст та результати кваліфікації тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі, та не дає підстав Замовнику для відміни процедури закупівлі.
Зазначене вище підтверджується також практикою АМКУ з порушеного Вами питання, зокрема Рішення № 7768-р/пк-пз від 13.04.2021 року.
З огляду на вищезазначене, Комунальне некомерційне підприємство "Спортивно-оздоровчий комплекс "Олімп" Южненської міської ради відмовляє у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо оскарження рішення Замовника
Номер:
8fcc0a8039314bd4a971d74c46c24df4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-005761-a.a5
Назва:
Щодо оскарження рішення Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику,
Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 19.01.2023 р. Станом на момент публікації оголошення про закупівлю діяла Постанова КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) в редакції згідно Постанови КМУ № 1495 від 30.12.2022. При цьому умови тендерної документації не узгоджуються з положеннями Постанови КМУ в чинній на момент виходу оголошення редакції.
Зокрема,
- Підстави для відхилення пропозицій, визначені в п. 3 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» не відповідають підставам для відхилення, що визначені в п. 41 Особливостей, а саме:
Положення згідно Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 в редакції на момент виходу закупівлі Положення тендерної документації
учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей;
учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
учасник процедури закупівлі:
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей; учасник процедури закупівлі:
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
учасник процедури закупівлі:
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей; учасник процедури закупівлі:
визначив конфіденційною інформацію, яка не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті Закону;
переможець процедури закупівлі:
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей. переможець процедури закупівлі:
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
- Передбачено процедуру проведення аукціону, при тому що в редакції Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, чинній на момент публікації оголошення, процедуру аукціону було скасовано, наприклад згідно п. 2 Розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» встановлено, що Розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
- Незаконно визначено поняття аномально низької ціни (п. 2 Розділу Оцінка тендерної пропозиції), що суперечить п. 2 Загальних положень Особливостей.
- Положення проекту договору не узгоджуються з предметом закупівлі. Згідно п. 3.1. Проекту договору встановлено: Вартість Послуг розраховується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», визначена Договірною ціною (Додаток №1) та на 12 (дванадцять) місяці складає: грн. ( гривень копійок), у т.ч. 20% ПДВ - грн.
При цьому здійснюється закупівля не проектних робіт, вишукувальних робіт чи експертизи проектної документації на будівництво, а послуг з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення.
Некоректне обґрунтування підстав для встановлення ціни договору призводить до некоректного та незаконного визначення істотної умови договору.
Усі вищезазначені підстави є достатніми для визнання потенційно укладеного договору нікчемним, оскільки він буде укладеним з порушенням п. 5 Особливостей.
ВИМАГАЄМО:
1. Відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.03.2023 13:22
Вирішення:
Комунальним некомерційним підприємством "Спортивно-оздоровчий комплекс "Олімп" Южненської міської ради (далі –Замовник) розглянуто Вашу вимогу та в рамках своєї компетенції повідомляємо про наступне:
Замовником 19 січня 2023 року було оголошено закупівлю послуг за процедурою відкриті торги з особливостями за «ДК 021:2015-50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ))» (далі –закупівля).
Станом на дату оголошення процедури закупівлі 19 січня 2023 року Замовник при оприлюдненні даної процедури закупівлі керувався положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції, яка діяла на момент оголошення процедури закупівлі.
Відповідно згідно п.1 розділу Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації Замовником було чітко зазначено, що: «Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.»
Ваше твердження про те, що «Положення проекту договору не узгоджуються з предметом закупівлі» не відповідають дійсності, оскільки Технічною специфікацією (Додаток №3 до тендерної документації) чітко визначено, що:
«1. Предмет закупівлі: ДК 021:2015-50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ)), (далі – Послуги).
2. Загальна кількість – 1 послуга.
3. Місце надання та об’єми Послуг – Україна, 65481, Одеська область, Одеський район, місто Южне, пл. Перемоги, будинок 2, відповідно до Додатків до технічних вимог 1, 2, 3.
4. Початок надання послуг – з дати укладання договору.
5. Терміни виконання послуг – з дати укладання до 31 грудня 2023 року.
6. Вартість послуг розраховується відповідно до вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням відповідної ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована вартість послуг.
7. Послуги повинні здійснюватися у відповідності із вимогами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, Правил пожежної безпеки в Україні, ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту та ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування.»
Наведені вище положення надали можливість учасникам процедури закупівлі коректно визначити та прорахувати ціну своїх пропозицій.
Крім того, повідомляємо Вас, що згідно п.1 розділу «Порядку унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації:
«Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів із дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.»
Таким чином, всі питання та уточнення з приводу вимог та змісту тендерної документації за процедурою закупівлі відкриті торги з особливостями за «ДК 021:2015-50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ))» повинні надходити від Учасників не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції, а не після розкриття пропозицій та проведення кваліфікації. Адже під час участі в закупівлі, до закінчення періоду подання тендерних пропозицій від Вас не надходило жодних вимог щодо змісту тендерної документації, вимоги з’явилися уже після проведення кваліфікації та визначення переможця процедури закупівлі.
Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали тендерну документацію у встановленому порядку, означає, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь у процедурі закупівлі, повністю усвідомлюють зміст тендерної документації та вимоги, що викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не учасники процедури закупівлі.
Зазначені Вами «порушення» ніяким чином не впливають на зміст та результати кваліфікації тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі, та не дає підстав Замовнику для відміни процедури закупівлі.
Зазначене вище підтверджується також практикою АМКУ з порушеного Вами питання, зокрема Рішення № 7768-р/пк-пз від 13.04.2021 року.
З огляду на вищезазначене, Комунальне некомерційне підприємство "Спортивно-оздоровчий комплекс "Олімп" Южненської міської ради відмовляє у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
НЕЗАКОННА ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Номер:
6c54c5e338714ba19f3bb702479db2cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-005761-a.b4
Назва:
НЕЗАКОННА ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Вимога:
Згідно із внесеними змінами до тендерної документації Вами у розділі IV Додатку №1 до тендерної документації було встановлено нову вимогу наступного змісту:
«IV. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Документальне підтвердження:
1. Подання підтвердження обсягу річного доходу за 2021 рік на суму не менше ніж очікувана вартість даної процедури закупівлі, у вигляді копій форм фінансової звітності: копія «Балансу», копія «Звіту про фінансові результати» та копія «Звіту про рух грошових коштів» або копія «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва) за звітний період 2021 року з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді). Копія фінансової звітності за 2021 рік повинна підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі, а також обсяг річного доходу (чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)) становив не менше очікуваної вартості закупівлі.
Фізичні особи – підприємці надають копію податкової декларації за 2021 рік з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді). Копія податкової декларації за 2021 рік повинна підтверджувати, що обсяг доходу Учасника за звітний період становив не менше очікуваної вартості закупівлі.
У випадку якщо Учасником із законодавчих причин не складається фінансова звітність, він надає лист – роз’яснення з відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти.»
Вимогу Замовника про те, що «Копія фінансової звітності за 2021 рік повинна підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі» ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» вважає незаконною, безпідставною та дискримінаційною. Порушення прав нашого підприємства цією умовою пояснюється наступним.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" відповідно до статті 55 Господарського кодексу України, є юридичною особою — суб’єктом малого підприємництва, оскільки середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід (валовий дохід) від діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Звертаємо Вашу увагу, що частиною 3 статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу (форма № 1-м) і звіту про фінансові результати (форма № 2-м).
Згідно оскаржуваної вимоги Замовника виходить, що потенційні учасники на виконання вимоги розділу IV Додатку №1 до тендерної документації повинні надати копію фінансової звітності за 2021 рік, яка повинна підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі. 75% від суми очікуваної вартості закупівлі – становить 243 000,00 гривень.
Відповідно до п. 3 Розділу 1 НАЦІОНАЛЬНОГО ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТ) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 року № 73:
«необоротні активи - всі активи, що не є оборотними;»
«оборотні активи - гроші та їх еквіваленти, що не обмежені у використанні, а також інші активи, призначені для реалізації чи використання протягом операційного циклу чи протягом дванадцяти місяців з дати балансу.»
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вправі встановити у вимогах тендерної документації такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Частина 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що «у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).»
Отже, згідно Закону України «Про публічні закупівлі» маємо лише два обмеження:
1. дохід має бути визначений за рік;
2. дохід не може бути більше очікуваної вартості предмета закупівлі.
Тобто Закон визначає, що фінансова спроможність підприємства підтверджується ЛИШЕ обсягом річного доходу (виручки). Це є цілком логічно: беруться показники реалізації учасником товарів, робіт, послуг за значний проміжок часу. Якщо учасник протягом року зміг отримати загальний обсяг виручки у сумі, що співрозмірна очікуваній вартості предмету закупівлі, то, певно, його фінансова спроможність є достатньою для виконання договору про закупівлю.
Але Закон України «Про публічні закупівлі» НЕ містить вимоги про те, що вартість необоротних активів фінансової звітності Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі !
Встановлення такої умови суттєво звужує коло потенційних учасників та є дискримінаційним щодо тих учасників, які не зможуть підтвердити цей кваліфікаційний критерій.
Вартість необоротних активів фінансової звітності Учасника на певну конкретну дату, а саме за 2021 рік жодним чином НЕ характеризує його фінансову спроможність.
Крім того, можлива ситуація майже відсутності необоротних активів у потенційних учасників. Як правило, такі активи займають найбільшу вагу у загальних активах підприємства, так як складаються здебільшого з основних засобів, які мають значну вартість у порівнянні з іншими активами. Винятком може бути підприємство, яке орендує основні засоби. Наприклад, воно займається торгівлею чи торговим посередництвом, приміщення офісу і складу орендує, транспортних засобів не має. Більша частина його активів – це товарні запаси. За діючими правилами орендовані основні засоби на балансі не відображаються, тому у таких підприємств основних засобів майже не буде.
В будь-якому разі вважаємо, що вартість необоротних активів фінансової звітності Учасника на конкретну дату у минулому, а саме за 2021 рік ЖОДНИМ чином НЕ характеризує фінансову спроможність підприємства, а оскаржувана вимога є дискримінаційним інструментом надання переваг «необхідним» учасникам.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, проте вимога тендерної документації про те, що «Копія фінансової звітності за 2021 рік повинна підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі» є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, у яких фінансова звітність за 2021 рік буде підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника складає не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі, тобто не менше 243 000,00 гривень.
Для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі, вимога про те, що «копія фінансової звітності за 2021 рік повинна підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі» є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, та такою, що обмежує наше право на участь у даній процедурі закупівлі, оскільки згідно поданої фінансової звітності TOB «РАДАР-ПІВДЕНЬ» за 2021 рік, підприємство має позитивний чистий прибуток, а також обсяг річного доходу (виручки) становить не менше очікуваної вартості закупівлі, але вартість необоротних активів складає на кінець звітного періоду 155 800,00 грн, що складає менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі, ЧЕРЕЗ ЩО ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» ПОЗБАВЛЕНЕ ПРАВА ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ.
Порушення прав ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» даною вимогою пояснюється тим, що наведена вимога не виконується у балансі ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» за 2021 рік, а отже Замовник матиме можливість відхилити пропозицію ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» з цієї причини.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, в яких «Копія фінансової звітності за 2021 рік підтверджує, що вартість необоротних активів Учасника складає не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі» , що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника та таким, що обмежує конкуренцію, оскільки участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, у яких фінансова звітність за 2021 рік буде підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника складає не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі, тобто не менше 243 000,00 гривень.
З урахуванням викладеного, вважаємо, що оскаржувана вимога є незаконною, безпідставною, дискримінаційною, не узгоджуються з вимогами чинного законодавства, та має бути виключеною з тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, просимо ВАС внести відповідні зміни до умов Тендерної документації, а саме, виключити вимогу розділу IV Додатку №1 до тендерної документації, згідно якої передбачено, що:
«Копія фінансової звітності за 2021 рік повинна підтверджувати, що вартість необоротних активів Учасника повинна складати не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі».
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь.docx 13.02.2023 10:22
Дата подачі:
10.02.2023 22:21
Вирішення:
Шановний Учаснику, відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Пунктом 45 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), у разі закупівлі послуг або робіт Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті16 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально – технічної бази та технологій та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до пункту 4 Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 27.04.2000 р.№ 92, необоротні матеріальні активи (основні засоби) – матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, виконання робіт і надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально – культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).
Предметом закупівлі є послуги «ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (технічне обслуговування системи пожежно-охоронної сигналізації, а саме: надання послуг з підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного призначення на об’єкті КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧИЙ КОМПЛЕКС "ОЛІМП" ЮЖНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ))». Очікувана вартість – 324 000,00 грн. з ПДВ.
Наявність необоротних матеріальних активів, вартістю не менше 75% від суми очікуваної вартості закупівлі, яка підтверджується фінансовою звітністю є підтвердженням наявності в Учасника обладнання, матеріально – технічної бази та технологій та наявності фінансової спроможності Учасника.
З урахуванням частини першої статті 5 Закону та дотриманням принципів здійснення публічних закупівель Замовник має право самостійно визначати перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
З метою надання послуг належного рівня Уповноваженою особою обґрунтовано встановлена вимогам щодо наявності в Учасника обладнання, матеріально – технічної бази та технологій та наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Оскарження нової дискримінаційної умови
Номер:
9e31a4d991ec4f34b7a7324bf259fab0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-005761-a.c3
Назва:
Оскарження нової дискримінаційної умови
Скарга:
Деталі у файлі з текстом скарги
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. рішення №20241-рпк-пз від 30.10.2020 року..pdf 10.02.2023 17:33
- СКАРГА АМКУ ОЛІМП ПОВТОРНА.docx.p7s 10.02.2023 17:33
- СКАРГА ОЛІМП ПОВТОРНА.pdf 10.02.2023 17:33
- 4. ІІ ТД пожарка нова редакція.pdf 10.02.2023 17:33
- 1. фінансова звітність.pdf 10.02.2023 17:33
- 3. рішення від 20.01.2022 № 1191.pdf 10.02.2023 17:33
- СКАРГА АМКУ ОЛІМП ПОВТОРНА (1).docx 10.02.2023 17:33
- Відповідь на скаргу 13.02.23 (2).pdf 13.02.2023 14:38
- рішення від 18.08.2022 №5454.pdf 13.02.2023 15:04
- Відповідь на скаргу 13.02.23 (2).pdf 09.03.2023 14:35
- рішення від 14.02.2023 № 1693.pdf 14.02.2023 17:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2023 № 2101.pdf 23.02.2023 10:57
- рішення від 22.02.2023 № 2101.pdf 24.02.2023 11:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2023 17:43
Дата розгляду скарги:
22.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2023 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.02.2023 11:01
Дата виконання рішення Замовником:
09.03.2023 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! Комунальним некомерційним підприємством "Спортивно-оздоровчий комплекс "Олімп" Южненської міської ради виконано всі зауваження зазначених в рішенні АМКУ та внесено зміни до тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у змінах до тендерної документації Замовника у процедурі закупівлі
Номер:
377f04200cd040ab9835297834894e88
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-005761-a.b2
Назва:
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у змінах до тендерної документації Замовника у процедурі закупівлі
Скарга:
Опис міститься у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ ліцензія.pdf 27.01.2023 22:06
- ISO 23932.PDF 27.01.2023 22:06
- Деякі питання ліцензування госпо... _ від 23.11.2016 № 852 (Текст для друку).pdf 27.01.2023 22:06
- ТД пожарка нова редакція (1).docx 27.01.2023 22:06
- СКАРГА_АМКУ_ФАЕТОН2020_6.pdf 27.01.2023 22:06
- ISO 28000.PDF 27.01.2023 22:06
- СКАРГА_АМКУ_ФАЕТОН2020_6.pdf.p7s 27.01.2023 22:06
- СКАРГА_АМКУ_ФАЕТОН2020_6.docx 27.01.2023 22:06
- ISO 37001.pdf 27.01.2023 22:06
- ISO 9001, 14001.pdf 27.01.2023 22:06
- ISO 45001.PDF 27.01.2023 22:06
- Рішення від 31.01.2023 № 1016.pdf 31.01.2023 15:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.02.2023 № 1292.pdf 06.02.2023 17:33
- Рішення від 06.02.2023 № 1292.pdf 08.02.2023 17:41
- Відповідь на скаргу UA-2023-01-19-005761-a ФАЕТОН-2020.pdf 01.02.2023 16:04
- 2 Відповідь на скаргу UA-2023-01-19-005761-a ФАЕТОН-2020.pdf 09.03.2023 14:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.01.2023 22:13
Дата розгляду скарги:
06.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.01.2023 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.02.2023 17:41
Дата виконання рішення Замовником:
09.03.2023 14:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! Комунальним некомерційним підприємством "Спортивно-оздоровчий комплекс "Олімп" Южненської міської ради виконано всі зауваження зазначених в рішенні АМКУ та внесено зміни до тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
Оскарження дискримінаційних умов
Номер:
bf7dfc186cee4ce2ba1452332b9cc235
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-005761-a.a1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов
Скарга:
Деталі у файлі з текстом скарги
Пов'язані документи:
Учасник
- 19. рішення від 16.02.2022 № 3291.pdf 23.01.2023 17:27
- 13.Група допуску працівників.pdf 23.01.2023 17:27
- 14. медичні довідки працівників (1).pdf 23.01.2023 17:27
- 17. звіт моніторингу лабораторії.pdf 23.01.2023 17:27
- 7. Наказ Міхов.pdf 23.01.2023 17:27
- 9. Рішення від 02.01.2023 № 6 (1).pdf 23.01.2023 17:27
- 16.свідоцтво електротехн лабораторія.pdf 23.01.2023 17:27
- СКАРГА АМКУ (31) (2).docx 23.01.2023 17:27
- 3. Документи про освіту та стаж роботи Балуха В.Б..pdf 23.01.2023 17:27
- 1. ліцензійні умови (1).pdf 23.01.2023 17:27
- 18. декларація МТБ new.pdf 23.01.2023 17:27
- 5. диплом електромонтера Бажура Д.Ю..pdf 23.01.2023 17:27
- 6. pdf175 Удостовенрение +протокол Михов.pdf 23.01.2023 17:27
- 10. аналогічне рішення від 30.10.2020 № 20243.pdf 23.01.2023 17:27
- 4. наказ Бажура.pdf 23.01.2023 17:27
- 2. Наказ Балух В.Б..pdf 23.01.2023 17:27
- 8. довідка щодо ліцензування з підтверджуючими документами.pdf 23.01.2023 17:27
- СКАРГА АМКУ (31).docx.xml 23.01.2023 17:27
- 12. аналогічне рішення від 05.05.2022 №4448.pdf 23.01.2023 17:27
- 15. рішення від 02.03.2021 №3941 (1).pdf 23.01.2023 17:27
- СКАРГА АМКУ.pdf 23.01.2023 17:27
- 11. аналогічне рішення від 13.10.2020 № 19212.pdf 23.01.2023 17:27
- Рішення від 25.01.2023 № 820.pdf 25.01.2023 14:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.02.2023 № 1144.pdf 01.02.2023 17:37
- Рішення від 01.02.2023 № 1144.pdf 03.02.2023 14:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.01.2023 17:38
Дата розгляду скарги:
01.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.01.2023 14:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.02.2023 14:38
Дата виконання рішення Замовником:
09.03.2023 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! Комунальним некомерційним підприємством "Спортивно-оздоровчий комплекс "ОЛІМП" Южненської міської ради виконано всі зауваження зазначених в рішенні АМКУ та внесено зміни до тендерної документації.