-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта і дистилянти (Дизельлне паливо, Бензин А-95)
Завершена
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Період оскарження:
19.01.2023 11:04 - 30.01.2023 00:00
Вимога
Вирішена
вимога щодо усунення порушень законодавства під час проведення державних закупівель
Номер:
21bca37764c641fabb791433d1ff58b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-19-004029-a.a1
Назва:
вимога щодо усунення порушень законодавства під час проведення державних закупівель
Вимога:
Вимога
щодо усунення порушень законодавства під час проведення державних закупівель
19 січня 2023 року Департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) було оголошено процедуру відкриті торги особливостями в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: Бензин А-95 Дизельне пальне (талони),
ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Код ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин; Код ДК 021:2015: 09134000-9 – Дизельне паливо ,та оприлюднено тендерну документацію (далі – Тендерна документація).
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
При цьому, Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства.
Товариство вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення.
Вважаємо вимогу щодо кількості АЗС (3 АЗС в м.Рівне), що передбачена п. 6 Технічної специфікації (ДОДАТОК 2 до тендерної документації) дискримінаційною.
Відповідно до відкритих джерел, відповідність АЗС таким критеріям наявна лише в 1-2 учасника ринку. Таким чином, інші потенційні учасники не зможуть взяти учать в закупівлі та надати свої пропозиції, що призведе до порушення економічної конкуренції та обмеження кола учасників. Встановлення такого бар’єру як значна кількість АЗС може свідчити лише про застосування непрозорого підходу під час формування умов Тендерної документації, що дозволить «відсіяти» інших потенційних учасників та обрати переможцем учасника під якого було заздалегідь прораховано відповідні кваліфікаційні критерії.
Антимонопольний комітет України в своїх рекомендаціях № 17-к від 09.04.2020 року «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» в п.п. 32-33 зазначив, що:
«Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085).
(33) Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель.
Прошу врахувати, що Товариство здійснює постачання через 3 АЗС під брендом WOG, які знаходиться в межах м.Рівне ,однак, лише 2 з них територіально перебувають в межах м.Рівне, тому формально Учасник можу бути відхилений Замовником.
Зважаючи на вижче вказане було б більш логічно та економічно вигідно змінити дискримінаційні пункти тендерної документації та:
- залишити наявність не менше 2 АЗС в межах м.Рівне та та не менше ніж 2 АЗС у Рівненській області) з адресами, номерами телефонів та зазначенням всіх видів та марок пального, що зазначені у технічній специфікації.
Внесення вищезазначених змін до Тендерної документації, жодним чином не вплине на кінцевий результат закупівлі, а лише дозволить створити конкурентні умови для Учасника та інших постачальників з метою отримання Замовником найнижчої ціни та якісних товарів. Ринок нафтопродуктів, які постачаються через АЗС, є стабільним в частині постійних учасників і мереж АЗС, які ними пропонуються, що зумовлено обов’язковим державним ліцензування діяльності з роздрібних продажів пального через АЗС, і якщо Замовник вважає, що встановивши вимоги у Тендерній документації, які обмежують коло учасників лише однією-двома мережами АЗС, він забезпечить безперебійну поставку палива за найнижчою ціною, то це не так.
Саме через заздалегідь відому інформацію про мережу АЗС, яка потенційно зможе задовільнити вимоги Тендерної документації в чинній редакції, буде порушена економічна конкуренція і ціни закупівлі можуть бути значно завищені. При цьому Замовник отримає ту саму якість, яку б отримав, якщо б не звужував коло учасників вищевказаними умовами Тендерної документації.
Шляхом внесення змін до Тендерної документації Замовник лише розширить коло учасників, що посилить конкуренцію та, відповідно, надасть можливість визначити найбільш економічно вигідну пропозицію.
У зв’язку з цим, просимо внести наступні зміни в Тендерну документацію з метою усунення дискримінації учасників та можливості досягнення максимальної економії від проведення закупівлі, а саме:
1. Внести зміни до документації в п. 6 Технічної специфікації (ДОДАТОК 2 до тендерної документації), а саме:
- « Учасник повинен надати довідку у довільній формі з переліком АЗС у Рівненській області(не менше ніж дві АЗС у м. Рівне та не менше ніж дві АЗС у Рівненській області) з адресами, номерами телефонів та зазначенням всіх видів та марок пального, що зазначені у технічній специфікації.
Також повідомляємо про свій намір звернутись за захистом наших прав та законних інтересів до Колегії АМКУ, у разі ігнорування та/або незадоволення цієї вимоги, а також повідомлення ДАСУ про вищевказані порушення законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога щодо усунення невідповідностей.pdf 25.01.2023 15:10
Дата подачі:
25.01.2023 15:10
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу від 25.01.2023року №25.01.23/2 повідомляємо, що замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено