-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія (з урахуванням послуги з розподілу електричної енергії ) 2023
Завершена
3 510 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 000.00 UAH
Період оскарження:
18.01.2023 17:43 - 23.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Не правомірне визнання Переможця
Номер:
2423ee79bbca4aab8505695e53de41aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-18-014618-a.a2
Назва:
Не правомірне визнання Переможця
Вимога:
Шановний Замовник, Вашу відповідь від 02.02.2023 № 078/33-38 щодо закупівлі UA-2023-01-18-
014618-a, предметом якої є «Електрична енергія (з урахуванням послуги з розподілу електричної енергії)
2023» уважно вивчено.
З цього приводу вважаємо за доцільне повідомити про таке.
Приписами ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (зі змінами) (в подальшому
- Закон), закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної
економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівногоставлення до них, об’єктивного
та неупередженого визначення переможця процедур закупівлі,запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з Вашої відповіді від 02.02.2023 № 078/33-38 повідомляємо, що:
1. Вимога п.7 . Інформація про субпідрядника/ субвиконавця (субпідрядників/ субвиконавців) не відноситься
до Кваліфікаційних критеріїв що зазначені у п.6.
Відповідно у п. 7 розділу ІІІ Тендерної документації від учасників вимагалось надати інформацію про повне
найменування, код ЄДРПОУ, місце реєстрації та фактичне місцезнаходження кожного суб’єкта
господарювання, якого учасником планувалось залучатидо виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця,
або інформацію у довільній формі щодонезалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця.
Тому формулювання «Згідно приписів ст. 16 Закону для визначення кваліфікаційних критеріїв процедури
закупівлі Замовник вимагає від Учасників подання документально підтвердженої інформації про їх
відповідність кваліфікаційним критеріям, наявності в Учасника процедури обладнання,матеріально-технічної
бази та технологій, наявності працівників відповідної кваліфікації, якімають необхідні знання та досвід. Якщо
для закупівлі робіт або послуг Замовник встановлює такий кваліфікаційний критерій, як наявність обладнання,
матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід,
Учасник можедля підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів
господарювання як субпідрядників чи співвиконавців.» не відноситься до окремої вимоги щодо інформації
про місцезнаходження субпідрядника, а відноситься до інформації щодо залучення матеріально технічної бази
та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід для підтвердження досвіду.
2. На формулювання «Відповідно до п. 3-8 Розділу Х Закону та п. 28 «Особливостей здійснення публічних
закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених
Постановою КМУ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (в подальшому за текстом - Особливості) може не
публікуватись інформація про місцезнаходження замовника та/або постачальників (виконавців робіт та
надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої
інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).
» та «В ході проведення зазначених відкритих торгів за особливостями, Замовником враховувались вимоги п.
3-7 розділу Х Перехідних положень Закону, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та
протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, особливості здійснення закупівель товарів, робіт і
послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із
забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.»
Директор О. М. Радченко
Повідомляємо, що:
За Постановою КМУ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (в подальшому за текстом - Особливості)
термінологія якою Ви користуєтесь, а саме – «може не публікуватись інформація про місцезнаходження
замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів,
виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника
та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг)» відноситься саме щодо звітування до 50 тис.
гривень, а не Відкритих торгів з Особливостями.
Повна редакція пункту наведена нижче:
Згідно з пунктом 11 Особливостей для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного
ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою
ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати
електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи
закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів.
У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково
дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку
закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні
положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без
використання електронної системи закупівель.
Водночас згідно з пунктом 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в разі здійснення
замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі
дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10
робочих днів з дня укладення такого договору. При цьому замовники можуть не публікувати інформацію про
своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або
місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для
безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).
Отже, саме для закупівель вартістю до 50 тис. гривень Законом та Особливостями не передбачене
оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про договір про закупівлю, укладений без
використання електронної системи закупівель (При цьому замовники можуть не публікувати
інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та
надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення
такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та
надавачів послуг).
Тобто використання даної термінології, у даному випадку, протизаконне!
Також повідомляємо, що у інших документах Учасника (бланки та довідки) опубліковане місцезнаходження,
так само як у Замовника вказані дані щодо місця постачання, Учасник та Замовник не є військовими об’єктами
чи військовими частинами та не знаходяться на окупованих територіях (згідно оборонних закупівель).
Додаємо, що Учасник як постачальник не відноситься до виконавців робіт та надавачів послуг так як
предметом закупівлі не є виконання робіт та послуг згідно пункту на який Ви посилаєтесь.
Формулювання у відповіді «В ході проведення зазначених відкритих торгів за особливостями, Замовником
враховувались вимоги п. 3-7 розділу Х Перехідних положень Закону, що на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, особливості здійснення
закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом
Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.» не відноситься до
інформації про субпідрядника і не несе воєнної загрози.
3. Інформація яка вимагається Замовником, а саме «Інформація про субпідрядника/ субвиконавця
(субпідрядників/ субвиконавців)» не є публічною і не знаходиться у відкритих джерелах, що також вказує
на порушення Замовником Закону про Публічні Закупівлі.
Тож, формулювання «Необхідна інформація надана Учасником ТОВ МИКОЛАЇВСЬКА
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ, а також встановлена за правилами ч. 5 ст. 17 Закону, якою
передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступдо публічної інформації" та/або
міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ дояких є вільним, або публічної інформації, що є
Директор О. М. Радченко
доступною в електронній системі закупівель.»,
не є правомірним та суперечить Вашій відповіді від 02.02.2023 № 078/33-38 (абзац 4) на вимогу в котрій ви
зазначаєте, що «Відповідно у п. 7 розділу ІІІ Тендерної документації від учасників вимагалось надати
інформацію про повне найменування, код ЄДРПОУ, місце реєстрації та фактичне місцезнаходження кожного
суб’єкта господарювання, якого учасником планувалось залучати до виконання робіт як
субпідрядника/співвиконавця, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких)
субпідрядника/співвиконавця.»
4. Відповідно до приписів п. 37 Особливостей оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною
системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених Замовником у тендерній
документації, шляхом визначення тендерної пропозиціїнайбільш економічно вигідною.
Пунктом 44 Особливостей визначено, що лише у разі отримання достовірної інформаціїпро невідповідність
переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленимч. 1 ст. 17 Закону,
або факту зазначення у тендерній пропозиції будь- якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час
визначення результатів відкритих торгів,Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця
процедури закупівлі.
Виходячи із 3 пунктів вищезазначеного, у вашій відповіді від 02.02.2023 № 078/33-38 на вимогу зазначено
суперечливі дані та такі, які не відповідають пунктам Закону на які ви посилаєтесь у своїй відповіді.
Недостовірність даних міститься саме у тому, що Тендерною документацією вимагається документ який не
надано Учасником, що є порушенням ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про публічні закупівлі
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89).
Ваша відповідь на Вимогу не відповідає ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про публічні закупівлі та суперечить Редакції
ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Вами не було надано час для виправлення невідповідностей Згідно п. 40 Особливостей та не відхилено
тендерну пропозицію Учасника Згідно пункту 41 Особливостей, що також є порушенням ЗАКОНУ УКРАЇНИ
Про публічні закупівлі та суперечить Редакції ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 так як умовами,
визначеними в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предметазакупівлі вимагалось:
7. Інформація про
субпідрядника/ субвиконавця
(субпідрядників/
субвиконавців)
Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне
найменування, код ЄДРПОУ, місце реєстрації та фактичне
місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого
учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як
субпідрядника/співвиконавця, або інформацію у довільній формі
щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця.
Тому Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі.
Формулювання «неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з
питань публічних закупівель» відноситься до пункту 1. Відміна замовником торгів чи визнання їх такими, що
не відбулися Розділу VI. Результати торгів та укладання договору про закупівлю, а не до пункту 3. Інша
інформація Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції. Що також не відповідає ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про публічні
закупівлі та суперечить Редакції ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
5. Формулювання «Пунктом 44 Особливостей передбачено, що у разі, якщо учасник процедури закупівлі має
намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не
менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для
підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону, замовник
перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у ч. 1 цієї статті. Крім того, п. 45
Особливостей прямо встановлено, що під час здійснення закупівлі товарів Замовник може не застосовувати до
учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст. 16 Закону.» суперечить відповіді від
02.02.2023 № 078/33-38 та Тендерній документації закупівлі UA-2023-01-18-014618-a, так як вимога про
надання інформації про місцезнаходження не відноситься до кваліфікаційних критеріїв згідно ТД та у ТД
зазначено, що:
Директор О. М. Радченко
7. Інформація про
субпідрядника/ субвиконавця
(субпідрядників/
субвиконавців)
Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне
найменування, код ЄДРПОУ, місце реєстрації та фактичне
місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого
учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як
субпідрядника/співвиконавця, або інформацію у довільній формі
щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця.
Отже, в ході розгляду документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ МИКОЛАЇВСЬКА
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ порушення з боку законодавства виявлено.
У ТД даної закупівлі не зазначається наступне «Відповідно зо Закону України «Про публічні закупівлі»
учасник може залучити субпідрядника тільки у разі, якщо предметом закупівлі є роботи або послуги. При
закупівлі товару залучення субпідрядників Законом не передбачено. Оскільки предметом закупівлі є товар,
залучення субпідрядників учасником неможливо виходячи з вимог Закону», тому відсутність довідки у складі
тендерної пропозиції про те, що учасник не планує залучати субпідрядників є невідповідністю у документах
або інформації що подані учасником у складі тендерної пропозиції тому, що Замовником вимагалось згідно п.
7 ТД та Вашій відповіді від 02.02.2023 № 078/33-38 (абзац 4) Інформація про субпідрядника/ субвиконавця
(субпідрядників/ субвиконавців).
6. У ст. 164-14 КпАП України «Порушення законодавства про закупівлі» зазначено інше...
Тому те, що зазначаєте Ви у відповіді «відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених
законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягнуть за собою накладення
штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.» не відповідає дійсності. Тобто навіть Офіційний закон було
переформульовано!
Що ще раз вказує на порушення та суперечить ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про публічні закупівлі та Редакції
ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
За вказаних обставин вимагаємо Уповноважену особу Замовника скасувати визнання переможцем відкритих
торгів за особливостями ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» так як при
визнанні переможця виявлені порушення ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про публічні закупівлі та Редакції
ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 03.02.2023 12:21
- Відповідь_вимога_07_02_2023_UA-2023-01-18-014618-a.pdf 07.02.2023 16:18
Дата подачі:
03.02.2023 12:21
Вирішення:
Відповідь на вимогу надана
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного визнання переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ
Номер:
056613ec0ce04b5fa2722f3a80201868
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-18-014618-a.c1
Назва:
Щодо неправомірного визнання переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ
Вимога:
При розгляді документів Тендерної пропозиції Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ було виявлено невідповідність згідно вимогам Тендерної документації Замовника, а саме:
Згідно Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункту 7. Інформація про субпідрядника/ субвиконавця (субпідрядників/ субвиконавців) Замовник зазначив наступну вимогу «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування, код ЄДРПОУ, місце реєстрації та фактичне місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця.»
У складі документів Тендерної пропозиції Учасника відсутня вищезазначена інформація.
Згідно Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, пункту 3. Інша інформація Тендерної документації, підпункту 3.2 ТД замовника зазначено наступне:
3.2. Згідно п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Враховуючи зазначене, на етапі розгляду Тендерної пропозиції Учасника Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом строку який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій і визнав Переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ.
Згідно Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції пункту 4. Відхилення тендерних пропозицій Тендерної документації Замовника:
4.1. Згідно пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей;
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
У випадку не врахування учасником під час подання пропозиції, зокрема невідповідність учасника чи товару, зазначеним нормативно-правовим актам, пропозиція учасника вважатиметься такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, тому така пропозиція підлягатиме відхиленню на підставі статті 31 Закону.
Також зазначаємо, що ненадання Учасником документу у ТП який вимагався Замовником у ТД не відноситься до Формальних помилок, згідно Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції
Пункту 2. Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно вищезазначеного, вимагаємо Замовника переглянути Тендерну пропозицію Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ та скасувати рішення щодо визнання його переможцем.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь_вимога_02_02_2023_UA-2023-01-18-014618-a.pdf 02.02.2023 11:59
Дата подачі:
31.01.2023 11:42
Вирішення:
Замовником прийнято рішення про відхилення даної вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено