-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний аварійний ремонт житлових кімнат для відвідування мешканців Звенигородського будинку інтернату для інвалідів та престарілих за адресою: вул. В. Чорновола 126, м. Звенигородка, Черкаської області
Завершена
843 408.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 217.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 217.04 UAH
Період оскарження:
18.01.2023 15:39 - 25.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
814022054c7b4338a266242cd22ffd36
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-18-012353-a.c3
Назва:
Вимога
Вимога:
Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 02.03.2023 № 7 було прийнято рішення за результатами проведення процедури закупівлі та розгляду поданих учасником документів у складі тендерної пропозиції визначити переможця процедури відкритих торгів з особливостями згідно предмету закупівлі: код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний аварійний ремонт житлових кімнат для відвідування мешканців Звенигородського будинку інтернату для інвалідів та престарілих за адресою: вул. В. Чорновола 126, м. Звенигородка, Черкаської області ),а саме наступного учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД", ЄДРПОУ 43078688.
ТОВ «Афіна Палладіум» не згодне з даним рішенням відповідно до наступного.
1. Відповідно до п. 1.8. Тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити з усіх обслуговуючих банків; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону, адреси електронної пошти); інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером), або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника; форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, що є самозайнятою особою, тощо), номеру банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, системи та ставки оподаткування, кількості найманих працівниківДовідка надана ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" не містить всіх необхідних відомостей, що вимагалося тендерною документацією, а сам відсутній ідентифікаційний код засновника.
1. Відповідно до п. 3.2. Тендерної документації Замовник укладає договір про закупівлю з урахуванням усіх податків і зборів, які сплачує учасник, у звязку з чим учасник має надати у складі тендерної пропозиції окрему довідку про необхідність/відсутність необхідності нарахування податку на додану вартість тощо до ціни пропозиції учасника, яка буде визначена за результатами аукціону. Тобто формулювання даної вимоги не містить вичерпний перелік податків і зборів, що включаються до ціни пропозиції, оскільки після зазначення «…податку на додану вартість…» зазначено «тощо».
В складі тендерної пропозиції ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" надало файл «18. ПДВ.pdf», де зазначило про відсутність необхідності нарахування ПДВ до оціни пропозиції учасника, яка буде визначена за результатами аукціону.
На нашу думку, дана довідка не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки не зазначає про конкретного учасника, тобто ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" та найголовніше дана довідка не надає необхідну інформацію, яка вимагалася тендерною документацією, а саме: зазначення податків і зборів, що мають, в даному випадку сплачуватися ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" та включатися до ціни пропозиції та відсутній перелік податків, що не сплачуються ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД".
3. Замовником було надано ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" 24 години на усунення невідповідності тендерної пропозиції, за результатом якого учасником ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" було додано «відомості ресурсів», що є частиною кошторисної документації та лист-згода з усіма технічними, кількісними та якісними вимогами замовника до предмету закупівлі, що є порушенням законодавства та тендерної документації, оскільки дана інформація відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (п. 2.3 Тендерної документації Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
У звязку з цим, вимагаємо скасувати рішення про визначення переможця ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" через невідповідність тендерної пропозиції тендерній документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 08.03.2023 14:56
Дата подачі:
07.03.2023 23:58
Вирішення:
На Вашу Вимогу повідомляємо наступне.
Протокольним рішенням Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель ЗВЕНИГОРОДСЬКОГО БУДИНКУ - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" встановлено її повну відповідність умовам, визначеним в тендерній документації та визнано переможцем процедури відкритих торгів з особливостями.
По першому питанню:
Відповідно до п.1.8. розділу III тендерної документації учасник має надати довідку в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити з усіх обслуговуючих банків; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону, адреси електронної пошти); інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером), або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника; форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, що є самозайнятою особою, тощо), номеру банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, системи та ставки оподаткування, кількості найманих працівників;
На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" у складі документів тендерної пропозиції було надано довідку вих.№4 від 19.01.2023 року з відомостями про учасника в якій міститься інформація про кінцевого бенефіціарного власника, а саме:
8. Інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи: КУЛИБАБА АНАТОЛІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, Країна громадянства: Україна, Місцезнаходження: Україна, 19222, Черкаська обл., Жашківський р-н, с. Баштечки, вул. Леніна, буд. 57.
Звертаємо увагу Скаржника, що кінцевий бенефіціарний власник ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" не є юридичною особою, тому не зазначається ідентифікаційний код.
Із вищенаведеного вбачається, що учасником повністю виконано умови даного пункту тендерної документації.
По другому питанню:
Відповідно до п. 3.2 розділу VI тендерної документації Замовник укладає договір про закупівлю з урахуванням усіх податків і зборів, які сплачує учасник, у звязку з чим учасник має надати у складі тендерної пропозиції окрему довідку про необхідність/відсутність необхідності нарахування податку на додану вартість тощо до ціни пропозиції учасника, яка буде визначена за результатами аукціону.
На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" у складі документів тендерної пропозиції було надано довідку, якою повідомляє про відсутність необхідності нарахування податку на додану вартість до ціни пропозиції учасника, яка буде визначена за результатами аукціону, чим повністю виконав умову даного пункту, оскільки ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" не є платником ПДВ та знаходиться на спрощеній системі оподаткування та є платником єдиного податку , відповідно – відсутня необхідність нарахування податку на додану вартість до ціни пропозиції учасника.
Отже твердження Скаржника в цій частині є помилковим та таким, що не підлягає задоволенню.
По третьому питанню:
Відповідно до ч.40 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 117, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У складі тендерної пропозиції ТОВ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" надано кошторисні розрахунки, які складаються з договірної ціни , локального кошторису , дефектного акту та зведеного кошторисного розрахунку. Отже відомість ресурсів є складова кошторисного розрахунку, яка ніяким чином не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже Замовником правомірно було оприлюдненне повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівелель.
Підсумовуючи вищевикладене, вказана учасником ТОВ "АФІНА ПАЛЛАДІУМ" вимога для скасування рішення Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель ЗВЕНИГОРОДСЬКОГО БУДИНКУ - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ ради є безпідставною, необґрунтованою та такою, що суперечить умовам тендерної документації та нормам чинного законодавства, а прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця ТОВ"ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" повністю обґрунтоване і законне.
Замовник - ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ повідомляє, що у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексами України, Законами України, Декретами, Постановами та Розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами.
Враховуючи вищезазначене, Замовник - ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ повідомляє, що не згоден з вказаними ТОВ "АФІНА ПАЛЛАДІУМ" висновками, викладеними у вимозі, тендерну пропозицію учасника ТОВ ТОВ"ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" розглянутою з дотриманням принципів відкритості, прозорості, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, та яка, відповідно, обґрунтовано була визначена переможцем згідно з вимогами Закону та нормами чинного законодавства України, а отже вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Відхилено
Щодо неправомырного выдхилення учасника
Номер:
a198a1ddbfdd4783ab8b113b921f4053
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-18-012353-a.c2
Назва:
Щодо неправомырного выдхилення учасника
Скарга:
вих. № 8 від 15.02.2023
Постійно діючій адміністративній колегії
Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства публічних закупівель
03035, м. Київ, МСП-03680 вул.Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник:
Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович
03037, м. Київ, вул. Кривоноса Максима,
буд. 29, кв. 203
код за ДРФО: 3567412372
Тел. +380934099936
E-mail:Ivan.budperspektyva@gmail.com
Замовник:
ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ
код ЄДРПОУ: 03189771
Місцезнаходження:20200, Україна, Черкаська область, Звенигородка, м. Звенигородка, ВУЛ.В ЧОРНОВОЛА, будинок 126
E-mail: 03189771@ukr.net
№ UA-2023-01-18-012353-a
ID: e93705142c6042efa1cf53c5564b7570
СКАРГА
про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині дискваліфікації учасника - Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович
вчинене уповноваженою особою ЗВЕНИГОРОДСЬКОГО БУДИНКУ - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «Код ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Поточний аварійний ремонт житлових кімнат для відвідування мешканців Звенигородського будинку інтернату для інвалідів та престарілих за адресою: вул. В. Чорновола 126, м. Звенигородка, Звенигородський район, Черкаської області»», за ідентифікатором UA-2023-01-18-012353-a, очікувана вартість закупівлі 843 408,00 грн. з ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі).
Керуючись абзацом 3 пункту 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович (надалі – ФОП Мельніченко Іван Юрійович, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Закупівля відбулась без проведення електронного аукціону, кінцевий термін подачі пропозиції – 28-01-2023, 00:00, прийняли участь 3 суб’єкти господарювання:
- ФОП Мельніченко Іван Юрійович, остаточна пропозиція - 722 867,15 грн. з ПДВ;
- ТОВ "АФІНА ПАЛЛАДІУМ" - 771 756,49 грн. з ПДВ;
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛЕКТРОСЕРВІС-БУД" – 790 617,00 грн. з ПДВ.
Учасником - ФОП Мельніченко Іван Юрійович (далі за текстом – Скаржник) було запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію.
Але Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 10.02.2023 № 5 було відхилено ФОП Мельніченко Іван Юрійович.
Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням» а відтак наші права на рівну участь у закупівлі та отримання можливості укласти Договір із Замовником.
Пропозицію ФОП Мельніченко Іван Юрійович було відхилено з таких підстав:
1. «Результати розгляду тендерної пропозиції – ФОП Мельніченко Іван Юрійович :
Замовником було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей 06.02.2023 об 16:29 Зміст: Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалось тендерною документацією згідно предмету закупівлі: «Поточний аварійний ремонт житлових кімнат для відвідування мешканців Звенигородського будинку інтернату для інвалідів та престарілих за адресою: вул. В. Чорновола 126, м. Звенигородка, Черкаської області». Керуючись ч.40 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 117, у зв’язку з виявленими невідповідностями в інформації та/або документах, що подані учасником, ФОП Мельніченко Іван Юрійович, у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а саме: Відповідно п.1.3.4 ч.1 персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а саме: реквізити (серія, номер, дата видачі), документу, що посвідчує особу, індивідуальний податковий номер, а також реєстрація місця проживання, відомості про місце роботи. Інформація, що міститься у складі поданих учасниками договорів, укладеними із фізичними особами-підприємцями, не являється персональними даними у розумінні п.1.3. цього розділу. Суб’єкт персональних даних в розрізі даної тендерної документації - фізична особа, персональні дані якої обробляються (містяться у складі пропозиції учасника). Суб’єкти персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника надають згоду суб’єкта (суб’єктів) персональних даних, що адресована замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі. 1. У складі тендерної пропозиції ФОП Мельніченко Іван Юрійович не надано листа-згоди згідно вимог п.1.3.4.ч.1 розділу І тендерної документації. На усунення даної невідповідності надати згоду суб’єкта (суб’єктів) персональних даних, що адресована замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі фізичних осіб, персональні дані яких обробляються (містяться у складі пропозиції учасника). Відповідно п.4.1.ч.4 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений, тобто до моменту укладання договору з переможцем торгів, або до відміни торгів чи визнання замовником торгів такими, що не відбулись, але не менше ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, про що учасником у складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист з зазначенням кінцевого строку дії тендерної пропозиції та з обов’язковим зазначенням права Учасника на дії пов’язані з продовженням строку дії тендерної пропозиції, регламентованого нормами чинного законодавства та умовами цієї тендерної документації.
2. На усунення даної невідповідності надати гарантійний лист з зазначенням кінцевого строку дії тендерної пропозиції та з обов’язковим зазначенням права Учасника на дії пов’язані з продовженням строку дії тендерної пропозиції, регламентованого нормами чинного законодавства та умовами цієї тендерної документації. Відповідно п.5.1.1 ч.5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ тендерної документації вимагалось: на підтвердження наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасником у складі пропозиції надається довідка в довільній формі про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання, визначених у технічному завданні (Додаток 1). Довідка має бути складена із зазначенням 1) посади; 2) ПІБ працівника 3) умов праці (тимчасово/на постійній основі); 4) стажу роботи за фахом; 5) досвіду роботи на займаній посаді (років); 6) освіти. Також надати копії трудових книжок та/або накази на призначення працівників зазначених в довідці; -копії документів, що підтверджують атестацію з питань охорони праці керівника підприємства та виконроба (копія чинного витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці разом з копіями відповідних посвідчень); - копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
3.На усунення даної невідповідності надати копії документів, що підтверджують атестацію з питань охорони праці керівника підприємства та виконроба (копія чинного витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці разом з копіями відповідних посвідчень), копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Відповідно п.9.1.ч.9 Додатку 2 до тендерної документації :учасником у складі пропозиції надається лист-згода з обставиною, що договір про закупівлю може бути укладено в період дії карантинних обмежень і запровадженого воєнного стану, та у такому випадку погодження із незастосуванням відповідних статей (вказати яких саме), якими регулюються підстави звільнення від відповідальності за порушення зобов’язання при настанні таких обставин до правовідносин, що регулюються цим договором).
4. На усунення даної невідповідності надати лист-згода з обставиною, що договір про закупівлю може бути укладено в період дії карантинних обмежень і запровадженого воєнного стану, та у такому випадку погодження із незастосуванням відповідних статей (вказати яких саме), якими регулюються підстави звільнення від відповідальності за порушення зобов’язання при настанні таких обставин до правовідносин, що регулюються цим договором).
Учасник ФОП Мельніченко Іван Юрійович не виправив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
Згідно п. 1.3.4. розділу I тендерної документації визначено, що згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки. Персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а саме: реквізити (серія, номер, дата видачі), документу, що посвідчує особу, індивідуальний податковий номер, а також реєстрація місця проживання, відомості про місце роботи. Інформація, що міститься у складі поданих учасниками договорів, укладеними із фізичними особами-підприємцями, не являється персональними даними у розумінні п.1.3. цього розділу. Суб’єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляються (містяться у складі пропозиції учасника). Суб’єкти персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника надають згоду згода суб’єкта персональних даних, що адресована замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі.
У складі тендерної пропозиції учасника міститься довідки Вих.№01,03,04,05,06,07 від 06.02.2023р. про надання згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону «Про захист персональних даних», які не містять посилання на дану закупівлю. Крім того в складі тендерної пропозиції надано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ «Гарант спецмонтаж» в якій зазначені відомості про місце роботи працівників Жуль Ігоря Вікторовича та Бовгиря Дмитра Руслановича , проте відсутні згоди суб’єктів персональних даних, що адресовані замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі.
З огляду на вищевикладене, вирішено відхилити тендерну пропозицію ФОП Мельніченко Іван Юрійович відповідно абз. 4 пп. 1 п.41 постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178».
З даним рішенням не погоджуємось, та вважаємо, що Замовником незаконно було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Визначення такого поняття, як «персональні дані» надається в Законі України «Про захист персональних даних» (№ 2297-VI). Відповідно до вказаного закону, персональні дані — це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Фізична особа, персональні дані якої обробляються є суб’єктом персональних даних.
У відповідності до ст. 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональними даними, на які розповсюджується дія закону, вважаються відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Крім того, даним законом передбачено, що обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Виходячи із термінології «Ідентифікація особи – встановлення особи шляхом порівняння наданих даних (параметрів), у тому числі біометричних, з наявною інформацією про особу в реєстрах, картотеках, базах даних тощо. Ідентифікація проводиться органами Державної міграційної служби для виготовлення документів , що підтверджують особу (Закон України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус” (далі – Закон))». Зазвичай ідентифікація конкретної людини відбувається за допомогою офіційних документів, що підтверджують особу.
Ідентифікація особи проводиться в усіх установах та підприємствах будь-яких форм власності, державних органах на підставі наявних документів, виданих та засвідчених у встановленому законом порядку, що мають фото особи та відповідні реквізити. Для цього використовуються наступні документи:
1)Документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України:
• паспорт громадянина України;
• паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
• дипломатичний паспорт України;
• службовий паспорт України;
• посвідчення особи моряка;
• посвідчення члена екіпажу;
• посвідчення особи на повернення в Україну;
• тимчасове посвідчення громадянина України;
2) Документи, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус:
• посвідчення водія;
• посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон;
• посвідка на постійне проживання;
• посвідка на тимчасове проживання;
• картка мігранта;
• посвідчення біженця;
• проїзний документ біженця;
• посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
Таким чином, Законом України «Про захист персональних даних» не передбачено, що до персональних даних відноситься місце роботи.
На виконання вимоги п.п. 1.3.4. п. 1 Розділу Ⅰ тендерної документації, Скаржником у складі пропозиції було надано файл «08. Довідки.pdf» з інформацією «Лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних» від 27.01.2023 № 10 та від 27.01.2023 № 11 на працівників, яких персональні дані містяться у складі пропозиції Скаржника, в тому чисті зазначення місця роботи: Мельніченко Іван Юрійович та Литвин Володимир Ярославович. Додатково звертаємо увагу, що дані листи адресовані уповноваженій особі Замовника та містять посилання на дану закупівлю (зазначено ідентифікатор закупівлі).
Із урахуванням того, що Замовником було надіслано повідомлення про виправлення невідподностей, Скаржник протягом 24 годин завантажив довідки Вих.№ 01, 03, 04, 05, 06, 07 від 06.02.2023р. про надання згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону «Про захист персональних даних», адресовані уповноваженій особі Замовника та зазначено ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-18-012353-a та ID закупівлі e93705142c6042efa1cf53c5564b7570. Таким чином вимога виконана в повній мірі, та надані листи-згоди на обробку персональних даних працівників, яких персональні дані містяться у пропозиції скаржника.
Одночасно звертаємо Вашу увагу, що у складі своєї тендерної пропозиції Скаржником було надано довідку від 27.01.2023 № 28 «Лист щодо гарантованого погодження з умовами тендерної документації», про те що Учасник гарантовано погоджується з умовами тендерної документації, розуміє її зміст та поняття. Згідно з п.п. 1.6 п. 1 Розділу Ⅲ тендерної документації Зазначено: «Опис та приклади формальних несуттєвих помилок: Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції:
«Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Опис формальних помилок:
1) Інформація / документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
- уживання великої літери;
- уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
- використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
- зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
- застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
- написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
- нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі)»
Тобто Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію учасника за подання у складі пропозиції листів-згод на обробку персональних даних, які не містять посилання на дану закупівлю, які вимагається замовником у тендерній документації. Не надання даних довідок з посиланням на дану закупівлю у тому форматі як вважає за необхідне надати замовник - є формальною помилкою, за якою Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію учасника закупівлі.
Рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції є незаконним.
Таким чином, Скаржником було надано всю необхідну інформацію та документи відповідно до вимог, викладених в тендерній документації
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Скаржника відповідає вимогам тендерної документації, але була безпідставно відхилена рішення уповноваженої особи.
Що стосується питання відхилення Скажника з причини: «Крім того в складі тендерної пропозиції надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» в якій зазначені відомості про місце роботи працівників Жуль Ігоря Вікторовича та Бовгирі Дмитра Руслановича, проте відсутні згоди суб’єктів персональних даних, що адресовані замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі». Інформуємо про наступне у Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у Жуль Ігоря Вікторовича та Бовгирі Дмитра Руслановича не зазначено конкретне місце роботи. Замовник не довів, що у Декларації зазначено конкретне місце вищезгаданих працівників та не довів, що у складі пропозиції ФОП Мельніченко Іван Юрійович дійсно містяться персональні дані цих працівників.
Виходячи із вищесказаного, вважаю, що Замовником неправомірно було відхилено тендерну пропозицію учасника.
Таким чином, Скаржником було надано всю необхідну інформацію та документи відповідно до вимог, викладених в тендерній документації.
2. Скажника відхилено з таких причин: «Умовами п.5.1.1. розділу ІІІ тендерної документації вимагалося надати копії документів, що підтверджують атестацію з питань охорони праці керівника підприємства та виконроба (копія чинного витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці разом з копіями відповідних посвідчень). Водночас учасником у складі тендерної пропозиції було надано копію посвідчення та витяг протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці на керівника ( із зазначенням посади- керівник) в той час, як копію посвідчення та витяг протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці на виконроба ( із зазначенням посади – виконроб) не надано. Крім того в наданому посвідченні не передбачено та не зазначено інформації, щодо суміщення посад керівника/виконроба. З огляду на вищевикладене, вирішено відхилити тендерну пропозицію ФОП Мельніченко Іван Юрійович відповідно абз. 4 пп. 1 п.41 постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178».
Відповідно до п.п. 5.1.1 п. 5 Розділу Ⅲ тендерної документації вимагалось: «На підтвердження наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасником у складі пропозиції надається довідка в довільній формі про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання, визначених у технічному завданні (Додаток 1). Довідка має бути складена із зазначенням 1) посади; 2) ПІБ працівника 3) умов праці (тимчасово/на постійній основі); 4) стажу роботи за фахом; 5) досвіду роботи на займаній посаді (років); 6) освіти. Також надати копії трудових книжок та/або накази на призначення працівників зазначених в довідці;
-копії документів, що підтверджують атестацію з питань охорони праці керівника підприємства та виконроба (копія чинного витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці разом з копіями відповідних посвідчень)».
На виконання даної вимоги Скаржником у складі пропозиції надано файли «Охорона праці, пожежна безпека.pdf» та «Лист-пояснення щодо керівника підприємства.pdf», де зазначено законодавчі підстави, що ФОП не зобов՚язаний мати керівника підприємства. Відповідно до п. 13 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-Ⅳ (надалі – Закон) дані про керівника підприємства вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців і громадських формувань (далі - ЄДР). Та відповідно дані про директора фізичної особи-підприємця внести до ЄДР неможливо, адже в заяві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця (форма 10, затверджена Наказом Міністерством юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5) графа про директора (керівника підприємства) відсутня.
Виходячи із вищесказаного, ФОП Мельніченко Іван Юрійович на виконання вимоги: «копії документів, що підтверджують атестацію з питань охорони праці керівника підприємства та виконроба (копія чинного витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці разом з копіями відповідних посвідчень)», надає витяг з протоколу та посвідчення на виконроба - Мельніченко І. Ю.
Додатково інформуємо, що на Мельніченко Івана Юрійовича надано Наказ про призначення – виконроб.
Таким чином на виконання даної вимоги, Скаржником надано всі необхідні документи встановлені п.п. 5.1.1 п. 5 Розділу Ⅲ тендерної документації.
Також зазначаемо, що витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці та посвідчення видається на працiвника (на особу ), а не на кожну окрему посаду, яку займає такий працiвник на пiдприємствi.
Чинне законодавство України не містить вимоги щодо зазначення у посвідченні про навчання конкретної займаної посади працівника на підприємстві, а отже, у посвідчення може зазначатися його спецiалiзацiя (квалiфiкацiя).
Звертаємо Вашу увагу, що тендерна документація не містить вимоги щодо того, щоб назва посад працівника співпадала у всіх наданих посвідченнях про навчання, про кваліфікацію щодо кожного працівника.
Таким чином, наша тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації в цій частині та була неправомірно відхилена Замовником.
Всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників, відхиленні нашої тендерної пропозиції, яка відповідає всім умовам тендерної документації, та щодо якої відсутні підстави для відхилення згідно абз. 4 пп. 1 п.41 постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні нашої тендерної пропозиції, при її відповідності всім вимогам тендерної документації, що призвели до неможливості нашого підприємства стати переможцем цієї закупівлі, чим порушенні наші права та інтереси.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.
Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Тендерний комітет/Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України.
Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників
справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку.
На підставі положень п. 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначаю про порушення Замовником торгів порядку проведення Процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями:
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення по відхилення тендерної пропозиції ФОП Мельніченко Іван Юрійович.
3. Зобов’язати тендерний комітет Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції ФОП Мельніченко Іван Юрійович відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 .
Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на відхилення UA-2023-01-18-012353-a.pdf 15.02.2023 22:56
- рішення від від 17.02.2023 № 1880.pdf 17.02.2023 15:33
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.02.2023 № 2308.pdf 28.02.2023 11:24
- рішення від 27.02.2023 № 2308.pdf 01.03.2023 16:48
- Пояснення замовника на Скаргу ФОП Мельніченко (1).doc 21.02.2023 10:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.02.2023 22:59
Дата розгляду скарги:
27.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.02.2023 15:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.03.2023 16:49
Скарга
Відхилено
На умови ТД
Номер:
a47620ac73aa4126bc524350ff83b80d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-18-012353-a.b1
Назва:
На умови ТД
Скарга:
Суть скарги в доданих файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 22.01.2023 18:20
- Скарга на умови ТД UA-2023-01-18-012353-a.pdf 22.01.2023 18:21
- Договір 219.pdf 22.01.2023 18:22
- Акти виконаних робіт.pdf 22.01.2023 18:22
- рішення від 24.01.2023 № 770.pdf 24.01.2023 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.02.2023№ 1118.pdf 01.02.2023 17:30
- рішення від 01.02.2023 №1118.pdf 03.02.2023 11:16
- Пояснення Замовника.docx 25.01.2023 10:34
- ТД зі змінами 23.01.23.doc 25.01.2023 10:34
- зміни 23.01.23.docx 25.01.2023 10:34
- Додаток 2 Проект договору від 23.01.2023.docx 25.01.2023 10:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2023 18:31
Дата розгляду скарги:
01.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.01.2023 16:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.02.2023 11:17