• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія (код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09310000-5 - електрична енергія

Торги відмінено

450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 500.00 UAH
Період оскарження: 18.01.2023 09:10 - 23.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення

Номер: b58b359022a4441e90dfd8ba039f2a15
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-18-000617-a.c1
Назва: Неправомірне відхилення
Вимога:
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі- Особливості), під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” (далі - аномально низька ціна) розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Разом з тим, Замовником 31 січня 2023 року було опубліковано в електронній системі Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.12.2023р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК». Відповідно до протоколу, причиною такого відхилення стало відсутність обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в ч.14 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі п.41 Постанови КМ №1178 від 12.10.2023р. По-перше, строки надання роз’яснень щодо аномально низької ціни наразі регулюються Особливостями, а саме п.38. По-друге, як уже було зазначено вище, аномально низька ціна визначається електронною системою автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). В Закупівлі замовника взяти участь 5 (п’ять) учасників, що означає, що система мала змогу розрахувати аномально низьку ціну. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.5 ст.29 передбачено, що електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника. Окрім того, дана інформація обов’язково з’являється в системі Прозорро у вигляді напису навпроти пропозиції Учасника з написом «аномальна низька ціна» із зазначенням кінцевого строку подання роз’яснення щодо аномально низької ціни. Слід зазначити, що в системі Прозорро відсутня будь-яка інформація щодо автоматичного визначення, як це передбачено законодавством, тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» як аномально низької та необхідності надання відповідних обґрунтувань. Додатково для Замовника роз’яснюємо, що під «автоматичним визначенням» мається на увазі самостійне виявлення системою Прозорро такого ризик-індикатору як аномальна низька ціна, та публікація цієї інформації безпосередньо у публічному доступі. Замовник не має права визначати самостійно чи є запропонована учасником ціна аномально низькою. Пропри все вищезазначене, Замовнику не склало труднощів відхилити пропозицію ТОВ «ООЕК», з найбільш економічно вигідною пропозицією, з підстав не надання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції, при тому, що системою не було визначено таку пропозицію як аномально низьку. Інформація про визначення цінової пропозиції ТОВ «ООЕК» як аномально низької не міститься в системі Прозорро, товариство не було проінформоване про визначення його цінової пропозиції аномально низькою. Окрім того, ціна тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» не є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, що підтверджується наступним розрахунком: 1. 352 429,50+360 000,00+393 750,00+442 500,00=1 548 679,50 2. 1 548 679,50 : 4 = 387169,875 3. 100% - (347 196,60* 100 : 387169,875) = 10,32% Тобто, тендерна пропозиція ТОВ «ООЕК» є меншою на 10,32% від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та не є аномально низькою. Також тендерна пропозиція ТОВ «ООЕК» не є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції, що підтверджується наступним розрахунком: 1. 100% - (347 196,60* 100 : 352 429,50) = 1,48% Тобто, тендерна пропозиція ТОВ «ООЕК» є меншою на 1,48% від наступної ціни/ тендерної пропозиції. Таким чином, очевидно, що тендерна пропозиція ТОВ «ООЕК» була відхилена неправомірно та з надуманих причини. Залишається незрозумілою правова підстава відхилення тендерної пропозиції товариства. У зв’язку з цим звертаємося до Замовника з вимогою щодо скасування ухваленого ним неправомірного рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» та проведення розгляду тендерної пропозиції на підставі чинного законодавства та з дотриманням останнього. В не залежності від рішення Замовника, ТОВ «ООЕК» буде вимушене звернутися до органів ДАСУ з метою ініціативою щодо проведення моніторингу проведення Замовником закупівель на предмет дотримання чинного закупівельного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Повідомляємо, що Відділ земельних ресурсів, комунального майна, благоустрою, ЖКГ Джуринської сільської ради погоджується з мотивацією Вашої вимоги, та маємо намір відмінити закупівлю на підставі п.2 ч.47 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 у разі неможливості усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме самостійного визначення запропонованої ціни анамально низькою
Статус вимоги: Задоволено