• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підгузники для дорослих і пелюшки

Завершена

455 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 278.50 UAH
Період оскарження: 16.01.2023 20:04 - 22.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушення

Номер: a4221c81742f40778edc9962cf1aa217
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-16-013903-a.c2
Назва: Вимога про усунення порушення
Вимога:
Шановний Замовнику, Внесені зміни до медико-технічних вимог за результатами нашого попереднього звернення, очевидно, носять формальний характер. Нажаль, ви навмисно не усунули дискримінаційні умови щодо параметрів предмету закупівлі, що обмежують можливість подання пропозицій на затребувані медичні матеріали від інших виробників. Халатно розраховуючи, що ми залишим це без уваги антимонопольних та правоохоронних органів. Звертаємо вашу увагу, що у медико-технічних вимогах зазначені параметри по обхвату талії, без можливого відхилення, на Підгузки для дорослих конкретних торговельних марок «TENA Slip Plus Large», обхват талії 90-145 см, та Підгузки для дорослих «TENA Slip Plus XLarge», обхват талії 120-160 см. Ще раз наголошуємо, що зазначення чітких технічних параметрів в такому вигляді, є дискримінуючими щодо будь яких виробників, окрім виробника підгузків TENA Slip Plus, порушують вимоги законодавства про закупівлі, що призводить до обмеження кола учасників. Впевнені, що дані медико-технічні характеристики прописані під одного виробника, І навіть фраза «або еквівалент» з технічними характеристиками, які ви прописали в Додатку 3 не дає учасникам можливості надати еквівалент такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, так як вони відповідають лише виробнику «TENA». Окрім того, частина параметрів ще й є маркетинговою інформацією, яка жодним чином не може бути підтверджена навіть самим виробником. Таким чином порушується основні принципи державних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6. запобігання корупційним діям і зловживанням. Нами було запропоновано розширити показники задля уникнення дискримінаційних вимог тендерної документації, які ви задовольнили частково. Відповідно звертаємося до Вас з проханням, внести зміни до медико-технічних вимог в частині «обхват талії» зазначивши орієнтовний розмір, або можливий крок похибки, як у меншу, так і у більшу сторони та: ВИМАГАЄМО: 1. Внести зміни до Додатку 3 тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі, шляхом викладення в наступній редакції: Назва товару 1. Підгузки для дорослих (або еквівалент) Стандарт розмір 3/ Обхват талії орієнтовно 90-145см, поглинання не менше 2400 мл Призначені для малорухомих і лежачих хворих із середнім і важким ступенем нетримання сечі. Застосовується в будь-який час доби. Підгузник використовується на тривалий час, коли немає можливості частої заміни підгузників. 2.Підгузки для дорослих (або еквівалент) Стандарт розмір 4/ Обхват талії орієнтовно 120-160см, поглинання не менше 2600 мл. Призначені для малорухомих і лежачих хворих із середнім і важким ступенем нетримання сечі. Застосовується в будь-який час доби. Підгузник використовується на тривалий час, коли немає можливості частої заміни підгузників. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби та Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів. Формується враження, що ви провели виміри всіх людей, що потребують спеціального догляду в межах території обслуговування Товстенської селищної ради і вивели такий чіткий діапазон обхвату талії, що для гігієнічного догляду за пацієнтами підходять виключно підгузки TENA Slip Plus. Якщо ще не провели подібні виміри, то не втрачайте час. Документальні докази знадобляться вам під час перевірки законності формування медико-технічних вимог, в разі не усунення, або формального підходу до усунення дискримінаційних вимог. Додатково звертаємо вашу увагу, що посадові зловживання з державними коштами, що виділяються для людей, що потребують соціального захисту і спеціалізованого догляду, ще й є цинічним порушенням норм моралі. Неефективне використання бюджетних коштів під час повномасштабної війни є нічим іншим, ніж зрадою українського народу, що не дозволяє нам втратити принциповість і наполегливість на шляху досягнення справедливості. Безумовно, корупційні прояви, які вбачаються у вашому підході до закупівлі не залишаться без уваги і засобів інформації вашого регіону. Будете потім пояснювати соціально-незахищеним людям, які потребують вашого захисту, що вам зірвали закупівлю і вони залишились без догляду.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Шановний Учаснику дякуємо Вас за виявлений інтерес до нашої закупівлі. Наш предмет закупівлі буде забезпечувати потребу осіб з інвалідністю, інших окремих категорій населення підгузками згідно «Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами», затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1301. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто, «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Крім того, додатком 23 до тендерної документації передбачено, що замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі і не є дискримінаційними. Повідомляємо, що згідно ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»: 1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання робіт, надання послуги (послуг). 2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватись фізичними особами, технічні специфікації повинні складатись з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Стаття 23 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» зазначає, що особа з інвалідністю (законний представник недієздатної особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю) зобов’язана брати участь у виборі та погоджувати призначення конкретних допоміжних засобів реабілітації, медичних виробів, реабілітаційних послуг і санаторно-курортного лікування тощо в межах її індивідуальної програми реабілітації. Даний Закон покладає обов’язок забезпечити потреби пацієнтів засобами реабілітації, які найбільш враховують їх потреби та покращують якість життя. А тому, технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі сформовані з урахуванням потреб конкретних підопічних нашої установи (осіб з інвалідністю) та залежать від діагнозу та стану. Таким чином, ми діємо в межах норм чинного законодавства та сумлінно виконуємо свій обов’язок щодо забезпечення потреб осіб з інвалідністю. Технічна частина Закупівлі розроблена згідно індивідуальних потреб пацієнтів для яких закуповуються памперси. технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі сформовані з урахуванням потреб конкретних підопічних нашої установи (осіб з інвалідністю) та залежать від діагнозу та стану. Таким чином при розроблені тендерної документації враховані потреби пацієнтів та саме, які характеристики памперсів їм підходять. Тому зміни до тендерної документації вноситись не будуть.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 0036158a33e94ac78a75ab9977d8493a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-16-013903-a.b1
Назва: Вимога щодо встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, детально вивчивши тендерну документацію на закупівлю Підгузники для дорослих і пелюшки (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-013903-a), а саме в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі (МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)» вами встановлені дискримінаційні вимоги в технічних характеристиках та технічному описі до товару. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також, відповідно до частини 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Тобто, із зазначених Вами технічних характеристик та технічного опису до товару, вбачається чіткий діапазон обхвату талії та поглинання (без зазначення можливого відхилення). Також, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», обмежується коло потенційних учасників закупівлі. Зауважуємо, що параметри обхвату талії та поглинання на Підгузки для дорослих «TENA Slip Plus Large», обхват талії 90-145 см, поглинання 2410мл та Підгузки для дорослих «TENA Slip Plus XLarge», обхват талії 120-160 см, поглинання 2550мл, прописані лише під одного виробника. Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну. Таким чином порушується основні принципи державних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Технічні вимоги, викладені Вами в Додатку №3, розроблені під конкретного виробника та обмежене коло учасників, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та протирічить принципам максимальної економії бюджетних коштів. Окрім цього, п. 15 ТД встановлено, що у разі надання еквіваленту товарів, що вказані у медико-технічних умовах, Учасник подає порівняльну характеристику запропонованого ним товару, яка повинна бути підтверджена висновком уповноваженого органу України, що реалізує державну політику у відповідній сфері на території України. Зазначена у п. 15 ТД вимога протирічить нормам права та законодавства України. У відповідності до роз’яснень уповноваженого органу України, що реалізує державну політику у відповідній сфері – Міністерства охорони здоров’я України, законодавство України передбачає вичерпний перелік документів, що мають супроводжувати медичні вироби на ринку. Технічний регламент щодо медичних виробів, затверджений Постановою Кабінету міністрів України від 02.10.2013 не передбачає залучення МОЗ України до процедур оцінки відповідності характеристик продукції та встановлює конкретний перелік процедур оцінки відповідності та обов’язкових документів для введення в обіг медичних виробів. МОЗ України не уповноважений видавати висновки на порівняльні таблиці з характеристиками продукції, що є виключно маркетинговою складовою господарської діяльності і жодним чином не регулюється державними органами. Вказання даної вимоги в тендерній документації є проявом корупції та прямим зловживанням посадовими повноваженнями Уповноваженої особи Замовника, з метою недопущення до участі альтернативних постачальників, що має ознаки кримінального злочину, передбаченого ст. 365 Кримінального кодексу України. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів створюючи дискримінаційні умови, а також встановлюють умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6. запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене ВИМАГАЄМО: 1. Внести зміни до Додатку 3 тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі, шляхом викладення в наступній редакції: 2. Видалити вимогу про необхідність підтвердження висновком уповноваженого органу України, що реалізує державну політику у відповідній сфері на території України порівняльної характеристики еквівалентних виробів. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Моніторингу та Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день Учаснику. На Вашу вимогу будуть внесені зміни. Дякую
Статус вимоги: Задоволено