-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тонер-картриджі
Завершена
295 475.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 477.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 477.38 UAH
Період оскарження:
16.01.2023 16:02 - 21.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено
гарантійний талон
Номер:
e07c2a51887f4e9e91607b0eba12796c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-16-011647-a.b5
Назва:
гарантійний талон
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2023-01-16-011647-a, за предметом «Тонер-картриджі (код за ДК 021:2015: 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
Згідно Додатку №1 до Тендерної документації встановлено вимоги до учасників: «3. Копія фірмового гарантійного талону від виробника товару з переліком наявних офіційних сервісних центрів в Україні, їх адреси, телефони. Гарантійний талон повинен мати оригінальний номер, який надається виробником товару. Серед переліку офіційних сервісних центрів в Україні, що вказаний в фірмовому гарантійному талоні обов’язково повинна бути зазначена інформація про Учасника процедури закупівлі (назва, адреса, телефон), також дана інформація повинна бути відображена на офіційному сайті виробника (надати посилання).» З даними вимогами Тендерної документації Замовника не погоджуємося виходячи з наступного.
Гарантійний талон це документ який надається постачальником при передачі товару, тобто готується і оформлюється безпосередньо при поставці товару. Надання цього документу на етапі участі у торгах в учасника не має змоги. Гарантійний талон може надати учасник який вже закупив весь товар у виробника для даних торгів. Тобто Замовник навмисне вказує дискримінаційну вимогу щоб у інших учасників не було змоги прийняти участь у цих торгах.
«Гарантійного талону» учасник може надати на етапі поставки товару а на етапі подачі пропозиції може надати ЗРАЗОК гарантійного талону.
Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України).
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Необхідність надання «Гарантійного талону» на етапі подання пропозицій ставить учасника в ситуацію коли він змушений закупити всю кількість товару собі на склад у виробника до подачі пропозиції і є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – учасником який вже закупив весь товар у виробника, і який має даний «Гарантійний талон».
Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Додатку №1 до Тендерної документації вимоги: «3. Копія фірмового гарантійного талону від виробника товару з переліком наявних офіційних сервісних центрів в Україні, їх адреси, телефони. Гарантійний талон повинен мати оригінальний номер, який надається виробником товару. Серед переліку офіційних сервісних центрів в Україні, що вказаний в фірмовому гарантійному талоні обов’язково повинна бути зазначена інформація про Учасника процедури закупівлі (назва, адреса, телефон), також дана інформація повинна бути відображена на офіційному сайті виробника (надати посилання).»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2023 10:32
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику!
З приводу Вашої вимоги повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наголошуємо, що жодним чинним законодавством не заборонено вимагати від учасників надавати копію фірмового гарантійного талону від виробника товару.
При закупівлі товару на підставі законних відносин особа може вимагати оформлення відповідних документів, щодо гарантійних термінів на товар. Тендерною документацією вимагається копія фірмового гарантійного талону від виробника товару з переліком наявних офіційних сервісних центрів в Україні, їх адреси, телефони. Гарантійний талон повинен мати оригінальний номер, який надається виробником товару. Серед переліку офіційних сервісних центрів в Україні, що вказаний в фірмовому гарантійному талоні обов’язково повинна бути зазначена інформація про Учасника процедури закупівлі (назва, адреса, телефон), також дана інформація повинна бути відображена на офіційному сайті виробника (надати посилання). Відмічаємо, що заповнення інформації про товар, строки гарантії чи інші дані за якими гарантійний талон вважатиметься чинним – не вимагається. Надання копії гарантійного талону є підтвердженням того, що переможець процедури закупівлі забезпечить гарантійне обслуговування товару та його заміну в обумовлені терміни.
Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Авторизація та Партнерський сертифікат
Номер:
b9a4dc6283194a129af6a0a13a0ce897
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-16-011647-a.b2
Назва:
Авторизація та Партнерський сертифікат
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2023-01-16-011647-a, за предметом «Тонер-картриджі (код за ДК 021:2015: 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
Згідно Додатку №1 до Тендерної документації встановлено вимоги до учасників: «1. Копію партнерського сертифікату, у якому зазначений партнерський статус Учасника наданий виробником товару що пропонується (якщо учасник не є виробником даного товару), чинного на дату подання пропозиції.» та «2. Авторизаційний лист (або лист про повноваження) від виробника товару запропонованого Учасником для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номеру оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання пропозицій та підтвердження того, що товар який пропонується Учасником є оригінальним та повністю сумісним з обладнанням TM Konica Minolta для якого він призначений, є товаром що офіційно постачається на територію України, є товаром за який сплачені всі мита і податки що передбачені законодавством України стосовно розмитнення даного типу товару, є товаром рекомендованим виробником для використання на обладнанні TM Konica Minolta (у довільній формі)» З даними вимогами Тендерної документації Замовника не погоджуємося виходячи з наступного.
Так, відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «листа авторизації» та «партнерський сертифікат» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представником.
Відсутність «листа авторизації» та «партнерського сертифікату», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах.
Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України).
Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар та статус суб’єкта господарювання, який його реалізує. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Необхідність надання «листів авторизації» та «партнерських сертифікатів» ставить учасника в залежність від третьої особи (виробника та представника виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні.
Разом з тим, чинне законодавство не забороняє реалізовувати продукцію, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі.
Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників.
Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Додатку №1 до Тендерної документації вимоги: «1. Копію партнерського сертифікату, у якому зазначений партнерський статус Учасника наданий виробником товару що пропонується (якщо учасник не є виробником даного товару), чинного на дату подання пропозиції.» та «2. Авторизаційний лист (або лист про повноваження) від виробника товару запропонованого Учасником для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номеру оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання пропозицій та підтвердження того, що товар який пропонується Учасником є оригінальним та повністю сумісним з обладнанням TM Konica Minolta для якого він призначений, є товаром що офіційно постачається на територію України, є товаром за який сплачені всі мита і податки що передбачені законодавством України стосовно розмитнення даного типу товару, є товаром рекомендованим виробником для використання на обладнанні TM Konica Minolta (у довільній формі)»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2023 10:10
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику!
За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Ваше запитання містить посилання на законодавство, яке втратило чинність, зокрема, Закон України «Про підприємництво» та Закон України «Про здійснення державних закупівель».
У свою чергу повідомляємо, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO.
Наголошуємо, що жодним чинним законодавством не заборонено вимагати від учасників надавати Авторизаційний лист від виробника та партнерського сертифікату.
Авторизаційний лист та партнерський сертифікат від виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Надання документів від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість товару та, як зазначено в оголошенні до закупівлі, з метою:
– забезпечення високої якості товарів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі);
– забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником, за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило, має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
Законодавством України не обмежено Ваше право або право будь-якого суб’єкту господарювання щодо вступу в дистриб’юторські правовідносини, укладання дистриб’юторського, агентського, дилерського або іншого подібного договору з виробниками товарів, що зазначені в нашій тендерній документації. Тим більше, отримати статус дистриб’ютора чи партнера та запропонувати у своїй тендерній пропозиції необхідний товар може будь-яка юридична особа, фізична особа-підприємець за умови виконання дистриб’юторського договору, що обумовлено статтею 44 Господарського кодексу України, яка визначає основні принципи підприємницької діяльності, зокрема щодо вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності, самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику тощо. У такому випадку відсутні перешкоди щодо отримання авторизаційного листа чи партнерського сертифікату, а також у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, іншого документу, що підтверджуватиме повноваження щодо реалізації товару.
Зазначаємо, що дана вимога є не що інше, як забезпечення захисту економічної конкуренції, забезпечення придбання товару з прозорою (офіційною) історією походження та убезпечення Замовника від придбання контрафактної продукції, продукції завезеної з території країни-агресора, отримання гарантії того, що переможець торгів дійсно матиме змогу поставити якісний товар, забезпечить його гарантійне обслуговування та заміну в обумовлені терміни. Підтвердженням цих намірів є зміст статті 1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», яка встановлює, що недобросовісною конкуренцією є будь-які дії в конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності, зокрема які містять неповні, неточні або неправдиві дані про походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якість, комплектність, придатність до застосування, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціну та знижку на них, а також про суттєві умови договору.
Окрім того, зазначаємо, якщо потенційний учасник пропонує на торги дійсно оригінальну продукцію, виготовлену виробником, а не фальсифікований товар, то підтвердження від виробника такого товару не вбачається неможливим.
Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Авторизаційний лист
Номер:
9dd0e1b956184061b2300eeca6dd334a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-16-011647-a.b1
Назва:
Авторизаційний лист
Вимога:
На вимогу надати «Авторизаційний лист (або лист про повноваження) від виробника товару», повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля даним предметом закупівлі законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємництва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля предметом закупівлі може здійснюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «Авторизаційний лист (або лист про повноваження) від виробника товару». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист (або лист про повноваження) від виробника товару є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання Авторизаційний лист (або лист про повноваження) від виробника товару обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2023 09:46
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику!
За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Ваше запитання містить посилання на законодавство, яке втратило чинність, зокрема, Закон України «Про підприємництво» та Закон України «Про здійснення державних закупівель».
У свою чергу повідомляємо, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO.
Наголошуємо, що жодним чинним законодавством не заборонено вимагати від учасників надавати Авторизаційний лист від виробника.
Авторизаційний лист від виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Надання документів від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість товару та, як зазначено в оголошенні до закупівлі, з метою:
– забезпечення високої якості товарів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі);
– забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником, за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило, має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
Законодавством України не обмежено Ваше право або право будь-якого суб’єкту господарювання щодо вступу в дистриб’юторські правовідносини, укладання дистриб’юторського, агентського, дилерського або іншого подібного договору з виробниками товарів, що зазначені в нашій тендерній документації. Тим більше, отримати статус дистриб’ютора чи партнера та запропонувати у своїй тендерній пропозиції необхідний товар може будь-яка юридична особа, фізична особа-підприємець за умови виконання дистриб’юторського договору, що обумовлено статтею 44 Господарського кодексу України, яка визначає основні принципи підприємницької діяльності, зокрема щодо вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності, самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику тощо. У такому випадку відсутні перешкоди щодо отримання авторизаційного листа чи листа про повноваження, а також у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, іншого документу, що підтверджуватиме повноваження щодо реалізації товару.
Зазначаємо, що дана вимога є не що інше, як забезпечення захисту економічної конкуренції, забезпечення придбання товару з прозорою (офіційною) історією походження та убезпечення Замовника від придбання контрафактної продукції, продукції завезеної з території країни-агресора, отримання гарантії того, що переможець торгів дійсно матиме змогу поставити якісний товар, забезпечить його гарантійне обслуговування та заміну в обумовлені терміни. Підтвердженням цих намірів є зміст статті 1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», яка встановлює, що недобросовісною конкуренцією є будь-які дії в конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності, зокрема які містять неповні, неточні або неправдиві дані про походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якість, комплектність, придатність до застосування, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціну та знижку на них, а також про суттєві умови договору.
Окрім того, зазначаємо, якщо потенційний учасник пропонує на торги дійсно оригінальну продукцію, виготовлену виробником, а не фальсифікований товар, то підтвердження від виробника такого товару не вбачається неможливим.
Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено