• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби

Торги не відбулися

929 952.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 649.76 UAH
Період оскарження: 16.01.2023 15:08 - 22.01.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Оскарження неправомірного рішення Замовника щодо відміни торгів

Номер: 389baed002784f88b25d37f5d6780ce1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-16-009983-a.b1
Назва: Оскарження неправомірного рішення Замовника щодо відміни торгів
Скарга:
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Комунального закладу Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат», прийнятого під час проведення процедури закупівлі UA-2023-01-16-009983-a (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів №UA-2023-01-16-009983-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 16 січня 2023 року (https://www.dzo.com.ua/tenders/17963878). Замовником – Комунальним закладом Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат» було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету закупівлі товару 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 25.01.2023 18:00 год. Згідно з протоколом розкриття від 25.01.2023 18:01, який формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично, тендерні пропозиції подали: - Товариство з обмеженою відповідальністю «Мостиський хлібокомбінат» (847 020 грн. 00 коп.); - Приватне акціонерне товариство «Дрогобицький хлібокомбінат» (908 921 грн. 52 коп.). Пропозиція ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» була визначена системою найбільш економічно вигідною. Під час строку розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника 30.01.2023 прийнято рішення згідно протоколу №3 відмінити дану закупівлю. У зазначеному протоколі відсутні будь-які обгрунтування прийняття даного рішення. Варто зазначити, що Замовником неодноразово було відмінено закупівлю у 2022 році з аналогічним предметом закупівлі та аналогічною причиною відміни (скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг) без будь-яких обгрунтувань, учасником якої було ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» (копії рішень уповноваженої особи Замовника за 2022 рік стосовно згаданого предмету закупівлі додаються). Однак, після відміни зазначених вище закупівель у 2022 році Замовником таки було укладено договори на постачання необхідного товару. Вказане може свідчити про упереджене ставлення до нас, як Учасника, та зловживання Замовником правом щодо відміни закупівель, що в свою чергу порушує основоположні принципи здійснення публічних закупівель, такі як недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Відповідно до п.52 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі-Особливості), оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до ч.4 п.56 Особливостей, cкарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» не зрозуміло доцільність відміни тендеру Замовником, адже тендерна документація, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості передбачають внесення змін до договору у зв’язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Згідно п.6.4.3. Розділу 6 Результати торгів та укладання договору про закупівлю Тендерної документації, передбачено винятки, коли можливо внести зміни до договору про закупівлю після його підписання, зокрема, зменшення обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Аналогічні положення містяться як і у Законі України «Про публічні закупівлі» (ст.41), так і в Особливостях (абз.1 п.19). Також Замовником не внесено жодних змін до річного плану закупівель (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-01-12-005466-a) (копія річного плану до закупівлі додається). За таких підстав вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів. Згідно з ч.1. ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Станом на день подання цієї скарги уповноваженою особою Замовника знову оголошено процедуру закупівлі за аналогічним предметом закупівлі, що підтверджується інформацією на Prozorro: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-08-008205-a. Це вкотре підтверджує про упереджене ставлення та порушення наших прав як Учасника на оскарження рішення. Підсумовуючи вищенаведене, ми вважаємо, що під час відміни закупівлі Замовник не обгрунтував, не надав пояснень і документально не підтвердив, на якій підставі відбулись «скорочення видатків», через які Замовник відмінив торги, джерелом фінансування яких є місцевий бюджет. На нашу думку, у Замовника все ще наявна потреба у закупівлі товару, що є предметом закупівлі у цих торгах та немає перешкод, щоб закінчити проведення цієї процедури. Внаслідок дій Замовника, які суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушується право Учасника ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» бути обраним переможцем процедури закупівлі. Так, у діях Замовника вбачаються ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Підсумовуючи наведене вище, ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» вважає, що Замовник, відміняючи процедуру закупівлі, зловживає становищем і спотворює прозорість, чесність і відкритість процедур публічних закупівель. Рішення Замовника було порушено права та охоронювані Законом України «Про публічні закупівлі» інтереси ТОВ «Мостиський хлібокомбінат». Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов'язати Замовника відмінити рішення про скасування закупівлі та розпочати оцінювання тендерних пропозицій. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: - річний план Замовника згідно інформації на сайті Prozorro.gov.ua – режим доступу: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-01-12-005466-a; - рішення уповноваженої особи Замовника №3 від 30.01.2023 щодо відміни закупівлі №UA-2023-01-16-009983-a; - рішення уповноваженої особи Замовника №7 від 08.02.2022 та №14 від 13.07.2022; СКАРГА на рішення уповноваженої особи Комунального закладу Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат», прийнятого під час проведення процедури закупівлі UA-2023-01-16-009983-a (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів №UA-2023-01-16-009983-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 16 січня 2023 року (https://www.dzo.com.ua/tenders/17963878). Замовником – Комунальним закладом Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат» було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету закупівлі товару 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 25.01.2023 18:00 год. Згідно з протоколом розкриття від 25.01.2023 18:01, який формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично, тендерні пропозиції подали: - Товариство з обмеженою відповідальністю «Мостиський хлібокомбінат» (847 020 грн. 00 коп.); - Приватне акціонерне товариство «Дрогобицький хлібокомбінат» (908 921 грн. 52 коп.). Пропозиція ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» була визначена системою найбільш економічно вигідною. Під час строку розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника 30.01.2023 прийнято рішення згідно протоколу №3 відмінити дану закупівлю. У зазначеному протоколі відсутні будь-які обгрунтування прийняття даного рішення. Варто зазначити, що Замовником неодноразово було відмінено закупівлю у 2022 році з аналогічним предметом закупівлі та аналогічною причиною відміни (скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг) без будь-яких обгрунтувань, учасником якої було ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» (копії рішень уповноваженої особи Замовника за 2022 рік стосовно згаданого предмету закупівлі додаються). Однак, після відміни зазначених вище закупівель у 2022 році Замовником таки було укладено договори на постачання необхідного товару. Вказане може свідчити про упереджене ставлення до нас, як Учасника, та зловживання Замовником правом щодо відміни закупівель, що в свою чергу порушує основоположні принципи здійснення публічних закупівель, такі як недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Відповідно до п.52 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі-Особливості), оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до ч.4 п.56 Особливостей, cкарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» не зрозуміло доцільність відміни тендеру Замовником, адже тендерна документація, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості передбачають внесення змін до договору у зв’язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Згідно п.6.4.3. Розділу 6 Результати торгів та укладання договору про закупівлю Тендерної документації, передбачено винятки, коли можливо внести зміни до договору про закупівлю після його підписання, зокрема, зменшення обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Аналогічні положення містяться як і у Законі України «Про публічні закупівлі» (ст.41), так і в Особливостях (абз.1 п.19). Також Замовником не внесено жодних змін до річного плану закупівель (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-01-12-005466-a) (копія річного плану до закупівлі додається). За таких підстав вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів. Згідно з ч.1. ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Станом на день подання цієї скарги уповноваженою особою Замовника знову оголошено процедуру закупівлі за аналогічним предметом закупівлі, що підтверджується інформацією на Prozorro: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-08-008205-a. Це вкотре підтверджує про упереджене ставлення та порушення наших прав як Учасника на оскарження рішення. Підсумовуючи вищенаведене, ми вважаємо, що під час відміни закупівлі Замовник не обгрунтував, не надав пояснень і документально не підтвердив, на якій підставі відбулись «скорочення видатків», через які Замовник відмінив торги, джерелом фінансування яких є місцевий бюджет. На нашу думку, у Замовника все ще наявна потреба у закупівлі товару, що є предметом закупівлі у цих торгах та немає перешкод, щоб закінчити проведення цієї процедури. Внаслідок дій Замовника, які суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушується право Учасника ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» бути обраним переможцем процедури закупівлі. Так, у діях Замовника вбачаються ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Підсумовуючи наведене вище, ТОВ «Мостиський хлібокомбінат» вважає, що Замовник, відміняючи процедуру закупівлі, зловживає становищем і спотворює прозорість, чесність і відкритість процедур публічних закупівель. Рішення Замовника було порушено права та охоронювані Законом України «Про публічні закупівлі» інтереси ТОВ «Мостиський хлібокомбінат». Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов'язати Замовника відмінити рішення про скасування закупівлі та розпочати оцінювання тендерних пропозицій. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: - річний план Замовника згідно інформації на сайті Prozorro.gov.ua – режим доступу: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-01-12-005466-a; - рішення уповноваженої особи Замовника №3 від 30.01.2023 щодо відміни закупівлі №UA-2023-01-16-009983-a; - рішення уповноваженої особи Замовника №7 від 08.02.2022 та №14 від 13.07.2022; - витяг з сайту Prozorro щодо закупівлі від 08.02.2023.
Дата розгляду скарги: 20.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2023 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.02.2023 16:23
Автор: ТОВ Мостиський хлібокомбінат, Онишко Іван Васильович +380323443186 hkmst@i.ua