• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги зі страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Завершена

316 580.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 2% або 6 331.60 UAH
Період оскарження: 13.01.2023 14:13 - 19.01.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 97691b6e528b4c1886da61fe0ae8db41
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-13-006193-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
ВИМОГА: Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, тендерно. Документаці'. визначено надання довідки про що підтверджує наявність у учасника філії (відділення, офісу) у м. Кропивницький, Кіровоградської області з підрозділом із врегулювання збитків та можливістю оформлення бланків страхових полісів із застосуванням технічних засобів. Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, крім того, починаючи з 07.02.2018 забезпечується можливість укладання внутрішніх договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (які діють виключно на території України) в електронній формі. На підставі вищезазначеного, вважаємо вимогу Замовника про обов’язкову наявність у учасника філії (відділення, офісу) у м. Кропивницький, Кіровоградської області з підрозділом із врегулювання збитків та можливістю оформлення бланків страхових полісів із застосуванням технічних засобів незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо наявності офісу в м. Кропивницький не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, вважаємо, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо обов’язкового надання учасником довідки про наявність у учасника філії (відділення, офісу) у м. Кропивницький, Кіровоградської області з підрозділом із врегулювання збитків та можливістю оформлення бланків страхових полісів із застосуванням технічних засобів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: ВІДПОВІДЬ на вимогу від 16.01.2023 ID: UA-2023-01-13-006193-A.B1 під час проведення закупівлі Код ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги (послуги зі страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), ідентифікатор - UA-2023-01-13-006193-a. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Пунктом 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Враховуючи вищевикладені обставини, вказана закупівля проводиться у відповідності до «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості). Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Щодо зазначення у тендерній документації до закупівлі положень щодо наявності у учасників тендеру філії (відділення, офісу) у м. Кропивницький, Кіровоградської області з підрозділом із врегулювання збитків та можливістю оформлення бланків страхових полісів із застосуванням технічних засобів повідомляємо, що вказана вимога тендерної документації є для підприємства надзвичайно важливою та суттєвою так як вона встановлена замовником з метою оперативного вирішення потенційних страхових випадків за юридичною адресою (місцезнаходженням) ОКВП «Дніпро – Кіровоград», що в свою чергу прямо впливає на швидкість усунення наслідків можливих страхових випадків та подальшого належного виконання автотранспортними засобами підприємства своїх прямих функцій. Додатково вважаємо за необхідне повідомити Вам, що Законом не встановлено обмежень та прямих заборон щодо зазначення вимог до учасників закупівлі в частині знаходження представництв за місцезнаходженням Замовника. Таким чином, нашим підприємством не було допущено порушень законодавства про закупівлі в цій частині. Крім того звертаємо Вашу увагу на той факт, що наше підприємство не порушувало принцип «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», так як визначений положеннями ст. 5 Закону принцип «недискримінації учасників та рівного ставлення до них» полягає у тому, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Дотримання нашим підприємством вказаного принципу відображено у п. 5, р. 1 до Документації до закупівлі. Враховуючи вищевикладені обставини, під час складання та затвердження тендерної документації до закупівлі Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - 66510000-8 - Страхові послуги (послуги зі страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), ідентифікатор - UA-2023-01-13-006193-a ОКВП «Дніпро – Кіровоград» не було допущено порушень чинного законодавства України про публічні закупівлі. Уповноважена особа ОКВП «Дніпро – Кіровоград» __________ Є. В. Гросул
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.01.2023 11:01