• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підгузники для дорослих та дитячі підгузники; 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, Класифікатор медичних виробів НК 024:2019: 11239 – Підгузник для дорослих; 35008 – Дитячий підгузник

Завершена

346 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 730.00 UAH
Період оскарження: 10.01.2023 15:18 - 17.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено

вимога щодо встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 891795b2b0b24522bfa5c8bdf38b032e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-10-005276-a.b1
Назва: вимога щодо встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також, відповідно до частини 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Ознайомившись із змістом тендерної документації, зокрема з Додатком №2 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) Вами встановлені технічні характеристики та технічний опис до товару по позиції 3, а саме: №з/п Найменування товару Короткий опис Кількість штуки 3. Підгузники дорослі, розмір L - поглинання не менше 2600г; - обхват талії орієнтовно 100-150 см.; - повинні бути виготовлені з гіпоалергенних матеріалів: -повинні мати анатомічну форму; - зовнішня поверхня має бути вологонепроникною; - два поглинаючі вкладиші анатомічної форми з целюлозної пульпи з суперабсорбентом з паро проникаючим прошарком; - розподільчий шар типу (EDS) або аналог; - ізолюючий паропроникний шар по всій поверхні підгузника; - подвійні застібки –липучки для багаторазового закріплювання і відкріплювання в будь-якому місці підгзника без ризику розриву зовнішнього шару; - повинні мати вологонепроникні бар’єри попередження протікання; - повинна бути система нейтралізації запаху; - повинно бути забезпечено прилягання до тіла; - бокові поверхні повинні бути з нетканого тонкого матеріалу з повітро – і паро проникністю; - еластичні елементи не повинні містити латексу. 7920 Тобто, із зазначених Вами технічних характеристик та технічного опису до товару, а саме чіткого діапазону щодо обхвату талії (без зазначення можливого відхилення) вбачається, що незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент» та відсутності назви конкретної торгової марки, суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Взяти участь у закупівлі, відповідаючи розміру обхвату талії 100-150 см, може продукція лише одного виробника – ТОВ «Белла-Трейд» що є офіційним імпортером товарів TZMO S.A. в Україні, таких як: торгова марка SENI. Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зауважимо, що технічні вимоги, викладені Вами в Додатку №2, розроблені під обмежене коло учасників, а в частині позиції 3 – навіть під одного виробника, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та участь інших Учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, а також створюють умови (переваги) для перемоги одного учасника торгів. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1)добросовісна конкуренція серед учасників; 2)максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4)недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6)запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на вищевикладене ВИМАГАЄМО: Внести зміни до Додатку 2 тендерної документації щодо закупівлі товарів через систему електронних закупівель PROZORRO та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі, шляхом викладення в наступній редакції: №з/п Найменування товару Короткий опис Кількість штуки 3. Підгузники дорослі, розмір L - поглинання не менше 2600г; - обхват талії орієнтовно 100-150 см. +- 10см; - повинні бути виготовлені з гіпоалергенних матеріалів: -повинні мати анатомічну форму; - зовнішня поверхня має бути вологонепроникною; - два поглинаючі вкладиші анатомічної форми з целюлозної пульпи з суперабсорбентом з паро проникаючим прошарком; - розподільчий шар типу (EDS) або аналог; - ізолюючий паропроникний шар по всій поверхні підгузника; - подвійні застібки – липучки для багаторазового закріплювання і відкріплювання в будь-якому місці підгзника без ризику розриву зовнішнього шару; - повинні мати вологонепроникні бар’єри попередження протікання; - повинна бути система нейтралізації запаху; - повинно бути забезпечено прилягання до тіла; - бокові поверхні повинні бути з нетканого тонкого матеріалу з повітро – і паро проникністю; - еластичні елементи не повинні містити латексу. 7920 В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Шановний Учаснику дякуємо Вас за виявлений інтерес до нашої закупівлі. Наш предмет закупівлі буде забезпечувати потребу осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення підгузками згідно «Порядку забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших окремих категорій населення медичними виробами та іншими засобами», затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1301. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто, «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Крім того, додатком 2 до тендерної документації передбачено, що замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі і не є дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено