-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони об'єкту (Код ДК 021:2015 79710000-4, Охоронні послуги )
Цілодобовий пост охорони комплексу споруд цивільного захисту за адресою: м.Кривий Ріг, вул. Вахтангова,8
Завершена
751 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 759.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 759.00 UAH
Період оскарження:
10.01.2023 14:00 - 29.01.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Акт огляду
Номер:
9b1081f7a9d74a978cf423aa0c644857
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-10-003912-a.a5
Назва:
Акт огляду
Вимога:
Вітаємо!
Просимо врахувати наявність дискримінаційної вимоги про надання акту огляду об'єкту. Жодним чином Вами не обгрунтована наявність даної вимоги, а тому часть у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт огляду об’єкта.
АМКУ неодноразово звертав на це увагу та приймав рішення із вищезазначеною аргументацією
Практика для ознайомлення:
1. UA-2021-02-22-003442-a
2. UA-2020-09-18-007021-b
3. UA-2020-09-18-006970-b
Вимагаємо внести зміни до документації та прибрати вимогу: "Акт огляду об’єкту, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником."
З повагою!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2023 11:59
Вирішення:
зміни у закупівлі підвантажені
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Учасник повинен надати Замовнику Акт огляду об’єкту, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником.
Номер:
70378f81e9c5455b835b7def3deb37b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-10-003912-a.a4
Назва:
Учасник повинен надати Замовнику Акт огляду об’єкту, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником.
Вимога:
Шановний Замовнику.
У додатку №3 Тендерної документації, форма 3,на підтвердження кваліфікаційним критеріям Учасник повинен надати Замовнику Акт огляду об’єкту, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання двостороннього акту обстеження об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 Просимо вас внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2023 15:52
Вирішення:
Шановний потенційний учасник – повідомляємо наступне.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом від 24.02.2022 № 2102-IX, який продовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженого Законом від 16.11.2022 № 2738-IX.
Відповідно до п. 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня йогоприпиненняабоскасуванняособливостіздійсненнязакупівельтоварів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Відповідно до абз. 2 п. 45 Постанови у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.Пунктом 28 Постанови встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, Замовник торгів має право встановлювати відповідні вимоги, а саме оформити "Акт огляду об’єкту, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником". Дана вимога не суперечить вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, не порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки Замовник та потенційні учасники мають право на спілкування, в тому числі на складання та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Слід також зазначити, що у послугах охорони завжди існує ризик відмови Учасника – переможця торгів від виконання робіт/надання послуг сааме після огляду об’єкту. А отже, огляд об’єкту потрібен для правильної (коректної) підготовки Учасниками технічної частини (розрахунків) їх тендерної пропозиції та гаранту участі у торгах.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України
Номер:
0f8fc6166cf04290a63dd628998fcc09
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-10-003912-a.a3
Назва:
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України
Вимога:
Шановний Замовнику.
У додатку №3 Тендерної документації, форма 3,на підтвердження кваліфікаційним критеріям Учасник повинен надати документальне підтвердження впровадження і функціювання на підприємстві /організації системи управління якістю (чинного сертифікату ISO 9001:2015) стосовно діяльності охоронних служб.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до підприємств які не мають такого сертифікату. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається понад місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить текілька днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Просимо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2023 15:41
Вирішення:
Згідно ч. 2,3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити «….посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами,що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами …», « … іншу інформацію відповідно до законодавства , яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи той факт, що, відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221, міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію, послуги чи роботи, які задовольняють вимоги Замовника та законодавчі й регламентувальні вимоги.
Крім того, вимога щодо наявності сертифікатів ISO 9001 значно розширює коло можливих Учасників.
Відповідно до вищевикладеного, вважаємо, що встановлені тендерною документацією технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі не є дискримінаційними та відповідають вимогам чинного законодавства, а, отже, Ваші вимоги щодо видалення відповідної інформації з тендерної документації є необгрунтованими і задоволенню не підлягають.
Висновок: виконавець повинен надати документальне підтвердження впровадження і функціювання на підприємстві /організації системи управління якістю ( чинного сертифікату ISO 9001:2015) стосовно діяльності охоронних служб.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Рація для ОДНОГО охоронника
Номер:
3d3ab2a06ced44c5a02c35f3e230478b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-10-003912-a.a2
Назва:
Рація для ОДНОГО охоронника
Вимога:
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації: Дислокація об’єктів та постів фізичної охорони "Кількість охоронників, що одночасно перебувають на об'єкті: 1". Проте, вимагається надати «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі технічних засобів охорони, транспорту реагування, засобів радіотехнічного зв'язку, а також спецодягу (з ознаками належності до відповідного суб'єкта охоронної діяльності – учасника)»
*Довідка про наявність засобів зв'язку у охоронників не менш ніж 4 рацій, максимальною потужністю не менше 2 Вт. вказавши їх назву та тип РЕЗ, заводський номер. Та надати копії діючих дозволів, дійсних на весь період надання послуг, на експлуатацію абонентського радіоелектронного засобу безпосереднього УКХ радіозв’язку на вказані рації.
* Довідка про наявність (не менш ніж 4) персональних переносних супутникових GPS трекерівз функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів ІМЕІ, коротким описом технічних характеристик, та надати підтверджуючи документи про їх володіння - документ про сплату або копії видаткових накладних.
встановлено: "Охоронники повинні бути забезпечені . . . раціями та персональний переносний супутниковий GPS трекер з функцією «тривожна кнопка» ". Виникає питання, навіщо одному охороннику під час перебування на посту рація? У кого повинна знаходитися інша рація? З ким повинен підтримувати зв'язок охоронник? Для чого потрібно аж 4 рацій, максимальною потужністю не менше 2 Вт? А для чого потрібно аж 4 штуки персональний переносний супутниковий GPS трекер з функцією «тривожна кнопка»?
Просимо внести зміни до тендерної документації з метою усунення невідповідностей, а саме: виключити вимогу про забезпечення охоронника спеціальним засобом індивідуального захисту та самооборони - рацією, оскільки така не знаходить логічного пояснення та необхідності. Також змінити кількість до одного персонального переносного супутникового GPS трекера з функцією «тривожна кнопка»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2023 15:25
Вирішення:
Шановний потенційний учасник на Вашу вимогу повідомляємо наступне.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом від 24.02.2022 № 2102-IX, який продовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженого Законом від 16.11.2022 № 2738-IX.
Відповідно до п. 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Станом на час оприлюднення оголошення та тендерної документації щодо закупівлі охоронних послуги, а саме - послуг із забезпечення комплексу заходів, спрямованих на захист майна об’єкту з прилеглою територією шляхом виставлення цілодобового посту (далі – Закупівля), порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова).
Відповідно до абз. 2 п. 45 Постанови у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Згідно зі ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність матеріально-технічної бази, в тому числі присутність у учасника не менш ніж 4 рацій, максимальною потужністю не менше 2 Вт. вказавши їх назву та тип РЕЗ, заводський номер. Та надати копії діючих дозволів, дійсних на весь період надання послуг, на експлуатацію абонентського радіоелектронного засобу безпосереднього УКХ радіозв’язку на вказані рації..
Пунктом 28 Постанови встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.Відповідно до ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Учасник торгів повинен мати діючий Договір страхування майна на 1000000 грн. (копію якого надати).
Номер:
986b0b22b3494ab987443695103f44b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-10-003912-a.a1
Назва:
Учасник торгів повинен мати діючий Договір страхування майна на 1000000 грн. (копію якого надати).
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику.
У додатку №3 Тендерної документації, форма 3,на підтвердження кваліфікаційним критеріям «Учасник торгів повинен мати діючий Договір страхування майна на 1000000 грн. (копію якого надати).»
Згідно із статтею 22 ч.2 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні охоронної діяльності не відноситься до кваліфікаційних критеріїв.
Cтаттею 22 ч.4 Закону Украни "Про публічні закупівлі" встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На нашу думку дана вимога прописана під заздалегідь визначеного переможця та має дискримінаційний підхід до майбутніх учасників, і суттєво скорочує перелік майбутніх учасників, тому що вона не є обов'язковим документом при здійсненні охоронної діяльності.
Тому дана вимога призводить до прихованої дискримінації між майбутніми учасниками.
Тому просимо Вас, для того, щоб усі учасники знаходилися у рівних умовах прибрати дану вимогу з документації торгів. інакше дана вимога буде оскаржена в АМКУ!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2023 15:06
Вирішення:
Шановний потенційний учасник, за результатами розгляду Вашої скарги, повідомляємо наступне.
Згідно п.29 ч.1 ст.1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2. ст.22 Закону, зокрема «…інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі…» «…детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики…».
Ч. 3 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, перелік документів, які учасник повинен надати у тендерній пропозиції, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки підприємства, з урахуванням ст. 5 Закону.
Також, необхідно зазначити, що згідно ст. 5 Закону, недискримінація учасників це: участь у процедурах на рівних умовах вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності і організаційно-правових форм, та забезпечення замовником вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом.
Так Замовником було прийнято рішення, що задля убезпечення
від можливих ризиків понесення ним значних майнових збитків внаслідок неналежного виконання охоронною організацією своїх обов`язків, Учасник повинен надати договір страхування своєї професійної відповідальності, що передбачає компенсацію можливої завданої шкоди Замовнику. Вище вказаний договір зі страховою компанією (гарантом захисту майнових інтересів Замовника) може укласти будь-яка охоронна організація, без будь-яких обмежень.
При наявності в Учасника діючого договору добровільного страхування професійної відповідальності охоронної організації (договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами) надання платіжного доручення за цим договором не повинно викликати труднощів.
Ці документи є підтвердженням якості послуг охорони і не обмежує коло Учасників. Будь-яка охоронна організація може отримати ці документи, без будь-яких обмежень.
Звертаємо Вашу увагу, що вищевказані документи стосуються підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, та не є документальним підтвердженням кваліфікаційних критеріїв, визначених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до вищевикладеного, вважаємо, що встановлені тендерною документацією технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі не є дискримінаційними умовами тендерної документації, не обмежують права можливих учасників торгів, та не можуть бути визнані такими, що направлені на зменшення конкуренції чи посилення дискримінації, а, отже, вимоги щодо видалення відповідної інформації з тендерної документації є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Статус вимоги:
Відхилено