-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги цілодобової фізичної охорони та забезпечення фізичної охорони громадського порядку на об’єкті охорони
відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Строк надання послуг: з *01.02.2023 по 31 грудня 2023 рік включно. * цілодобово, з 01 лютого 2023 року або з іншої дати, зазначеної в листі та/або повідомленні про дату початку надання послуг, наданого згідно з умовами Договору про закупівлю до 31.12.2023 р.
Завершена
880 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 400.00 UAH
Період оскарження:
09.01.2023 17:31 - 14.01.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо огляду
Номер:
a751ea6549fb47b7adff2adc34c4a441
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-005368-a.c1
Назва:
Щодо огляду
Вимога:
Замовник вимагає провести обов’язковий попередній огляд об’єкту з подачею на розгляд кадрових характеристик охоронників. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал Акту технічного обстеження об’єкту Замовника, за підписом уповноважених осіб Замовника і Учасника.
(**Огляд об’єкту проводиться лише при наявності Довідки негативного результату тесту на COVID-19, або дійсного сертифікату з щепленнями).
По-перше, не зрозуміло для чого взагалі здійснювати виїзд представника Учасника на місце надання послуг. Задачею Замовника є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації, у тому числі, згідно з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Статтею 23 Закону встановлені вимоги змісту технічної специфікації. Тобто технічне завдання має бути викладено в тендерній документації таким чином, щоб кожний потенційний учасник, прочитавши їх, склав уявлення щодо обсягів надання послуг, що закуповуються, їх технічних та якісних характеристик, особливостей надання таких послуг, тощо.
По-друге, незрозуміло яким чином визначатиметься детальність ознайомлення з об’єктом охорони? Також незрозуміло чи необхідно попереджати Замовника про такий візит представника Учасника? Якщо непотрібно, то яким чином Замовник визначатиме чи був здійснений виїзд представника якогось конкретного учасника на місце надання послуг? Якщо є така необхідність, то попередній виїзд представника Учасника на місце надання послуг, що вимагається відповідно до умов Тендерної документації, передбачає й спілкування та зустріч представників учасників із представниками Замовника. Це може призвести до зловживань з боку Замовника, які можуть містити ознаки корупційних правопорушень (наприклад вимагати винагороду в будь-якій формі за сприяння в позитивному результаті розгляду пропозиції такого учасника), а також порушення положень Законів України «Про захист економічної конкуренції» та «Про публічні закупівлі». Зокрема, встановлені статтею 5 Закону такі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
По-третє, нагадуємо, що згідно процедури закупівель, імена учасників розкриваються ПІСЛЯ завершення прийому пропозиції (окрім міжнародних торгів), а якщо представник приїде на об’єкт, його звичайно запитають – хто він, навряд Ви дозволите пройти на об’єкт невідомій особі, може це потенційний злочинець, колаборант або ж російський агент ? Відповідно Ви будете знати імена ймовірних учасників аукціону, що порушує норми закону щодо розкриття пропозиції.
Вважаємо дану вимогу безпідставною, не правомірною, дискримінаційною та такою, що сприяє розвитку корупційних дій і зловживань. На підставі зазначеного вимагаємо виключити вимогу щодо обов’язкового попереднього огляду об’єкту з подачею на розгляд кадрових характеристик охоронників та внести відповідні зміни!
І наостанок, звертаємо ще увагу на те, що аналогічна ситуація вже була предметом розгляду Постійно діючої адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення наступної процедури закупівлі: ідентифікатор закупівлі:UA-2021-01-04-000377-b. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТЕХНОХОЛДИНГ-БЕЗПЕКИ" від 15 січня 2021 № UA-2021-01-04-000377-b.c3 щодо аналогічної ситуації, встановила: «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2023 09:47
Вирішення:
Шановний Учасник, за результатом опрацювання Вашого звернення з вимогою, щодо вилучення дискримінаційної вимоги уважно розглянуто, за закупівлею: UA-2023-01-09-005368-а. Вивчивши вашу вимогу повідомляємо наступне: тендерна документація підготовлена у повній відповідності до норм чинного законодавства відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
При підготовці тендерної документації, Замовник керувався зокрема: статтею 22 Закону. Тендерна документація» згідно з Додатком №4 до ТД “ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ”, «Основні завдання учасника» було визначено, що Замовник прагне отримати послугу належної (високої) якості та відповідних об’ємів за конкурентною ціною, тому і вимагав провести попередній огляд закладу, так як Святошинський будинок-інтернат - це соціально-медична установа для постійного проживання дітей віком від 4 до 18 років та молоді віком від 18 до 35 років із вадами розумового і фізичного розвитку та психічними розладами, які потребують постійного догляду, побутового і медичного обслуговування, освітніх та реабілітаційних послуг. Така вимога дозволяє майбутньому Учаснику на місці оглянути усю територію та наявну у Учасника матеріально-технічну базу, облаштованість КПП та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З метою запобігання поширенню на території дитячого будинку - інтернату гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” , Замовник не може ризикувати здоров’ям своїх вихованців, даючи доступ до будівель стороннім (третім) особам тому і зазначив ці вимоги.
Звертаємо увагу, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено чіткого поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, вбачається, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вищевикладеного, вимоги Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі.
Зважаючи на відсутність порушень з боку Замовника, у свою чергу ми усунемо наведену Вами вище вимогу, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в частині Додаток №4 до ТД “ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ”, «Основні завдання учасника».
Статус вимоги:
Задоволено