-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
021:2015:15510000-6: Молоко та вершки (молоко 3,2 % пастеризоване, молоко А2 пастеризоване)
Замовник не приймає до розгляду тендерних пропозицій, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Завершена
190 110.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 950.55 UAH
Період оскарження:
09.01.2023 16:53 - 14.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Про усунення порушень
Номер:
e9383a74b01849699b90f44ad4b23c5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-005212-a.b2
Назва:
Про усунення порушень
Вимога:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18 січня 2023 р прийнято рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «ФУД ТОРГ 2020» з необґрунтованих підстав.
Замовник вказує на те, що учасником не надано проект договору (Додаток 3), та не надано підтвердження виконання аналогічних договорів щодо поставки молока 3,2 % пастеризованого та молока А 2 пастеризованого.
Повідомляємо, що замовник порушив п. 40 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (Далі – Постанова), оскільки не розмістив у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції в електронній системі закупівель чим порушив законодавство України.
Тому, відповідно до п.п. 2 п. 47 Постанови Замовник зобов’язаний відмінити торги, оскільки неможливо усунути порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Окрім того повідомляємо, що в п. 3 Розділу 3 «Інструкції зі складання тендерних пропозицій нічого не значиться про проект договору, а йде мова про забезпечення тендерної пропозиції. В тому числі, відповідно до закону України «Про публічні закупівлі» предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасниками дозволяється подавати тендерні пропозиції (пропозиції) або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
І звичайно ж, інформації про молоко А2 в цьому словнику не має, тобто учасники повинні були надати аналогічні договори за предметом закупівлі – 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки.
Хочеться додатково звернути увагу замовника на відповідь, яку він надав на вимогу, щодо умов тендерної документації.
На твердження замовника про самостійний вибір предмету закупівель повідомляємо, що предмет закупівлі обирається за Єдиним закупівельним класифікатором та відповідно до норм законодавства, а не за побажанням дітей та батьків. За новими нормами дитячого харчування, навпаки, введенні обмеження, а не велике коло побажань. Щодо недоречності генотипу молока А2, то це стосується більше замовника, який чомусь вирішив виокремити молоко А2 та А1, при тому, що законодавство України взагалі їх не розділяє.
Питання щодо виробників молока А2 є дуже доречним, оскільки їх майже нема на території України, що порушує принципи публічних закупівель, а саме конкуренцію між учасниками, що і доведено даною закупівлею. Посилатися на соціальну мережу є некоректним.
Обґрунтування відповіді Розпорядженням голови Сумської обласної адміністрації від 30.12.2020 (№674-ОД) «Про затвердження Регіонального плану заходів щодо створення в закладах освіти належних умов для безпечного та якісного харчування дітей у Сумській області на 2021-2025 роки», є непродуманим виводом. Про програму «склянка молока» взагалі не зрозуміло чого воно стосується, оскільки у вказаному розпорядженні ні одного слова не вказано про молоко А2. Щодо харчування дітей молоком гатунку «екстра» або «вищий», то не зрозуміло яке відношення до цієї класифікації має характеристика молока А2 - то гатунок (який є як в молоці А2 так і в молоці А1) а то характеристика молока за генами корів. Окрім того молоко, яке пропонується для харчування дітей виготовлено за вимогами ДСТУ, яке пройшло випробування та споживається всіма дітьми України, яке випробуване роками. А молоко А2, ще лише досліджується і не затверджене Міністерством охорони здоров’я.
Відмінність молока А1 та А2 лише в одній амінокислоті, що є абсолютно необґрунтованою потребою. Проте дана вимога значно знижує кількість учасників в торгах та призводить до відсутності економії бюджетних коштів.
На підставі вищевикладеного, у зв’язку з порушенням замовником вимог законодавства України, вимагаємо усунути порушення, у разі відсутності можливості привести публічну закупівлю до вимог законодавства скасувати (відмінити) закупівлю. Якщо замовник не усунить порушення, вимушені будемо звернутися за захистом свої прав до уповноважених органів.
Пов'язані документи:
Замовник
- img396.pdf 23.01.2023 18:36
Дата подачі:
20.01.2023 13:55
Вирішення:
обгрунтування щодо відхилення вимоги додається
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників
Номер:
c89f82ca997146459a39cc2f532c6352
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-005212-a.c1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Відповідно до технічних вимог визначених замовником в тендерній документації учасники зобов’язані запропонувати молоко А2 пастеризоване, яке не рекомендоване Міністерством охорони здоров’я України для дитячого харчування. Дане молоко не має особливих якісних характеристик, які потребує дитяче харчування. Окрім того даний вид молока майже не виробляється на території України.
Відповідно до принципів публічних закупівель, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлючи неконкурентні вимоги до учасників, а саме вказання в потребі молока А2, яке є дефіцитним, замовник таким чино зменшує кількість учасників, що спричинить меншу кількість (або взагалі відсутність) пропозиції, як наслідок відсутність економії бюджетних коштів.
Якщо замовник вважає доцільним вказання в тендерній документації саме цих вимог, просимо надати роз’яснення, чим керувався замовник (накази, розпорядження, рекомендації, закон) під час складання саме таких технічних вимог до предмету закупівлі. Вказати які особливі характеристики властиві молоку А2, які не містяться в молоці А1. Зазначте будь ласка два і більше виробників такого молока.
В тому числі просимо вказати якими нормативними актами керувався замовник, коли брав на себе відповідальність самостійно вводити в дитяче харчування молока, яке відрізняється за генотипом від молока, яке рекомендоване Міністерством охорони здоров’я України для дитячого харчування?
Пов'язані документи:
Замовник
- img387.pdf 12.01.2023 16:15
Дата подачі:
10.01.2023 12:59
Вирішення:
Розглянувши вашу вимоги до закупівлі повідомляємо наступне.
Законодавство про публічні закупівлі дає право Замовнику самостійно обирати предмет закупівлі з урахуванням його потреб. Окремо повідомляємо, що харчування в закладах освіти Миколаївської селищної ради Сумського району Сумської області відбувається з урахуванням побажань батьків учнів та вихованців та відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
В пункті 3 ч.2 ст. 22 Закону тендерна документація може містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Окремо повідомляємо, що чинне законодавство України, щодо харчування в закладах освіти встановлює вимогу щодо жирності та відсотку цукру в молоці, проте не встановлює жодних вимог щодо його генотипу (А1 чи А2). Тому питання щодо «відповідальності» Замовника є недоречним.
Питання, щодо виробників такого молока є також недоречним, оскільки відповідна інформація є у відкритому доступі.
Окрім того, звертаємо вашу увагу, що Розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації від 30.12.2020 (№ 674-ОД) «Про затвердження Регіонального плану заходів щодо створення в закладах освіти належних умов для безпечного та якісного харчування дітей у Сумській області на 2021-2025 роки» розроблено ряд заходів щодо удосконалення системи харчування здобувачів освіти.
Пунктом 6 даного розпорядження передбачено розробити програму «Склянка молока», відповідно до якої у щоденний раціон дітей молодших класів уводиться молоко пастеризоване та/або стерилізоване без додавання цукрів і підсолоджувачів, виготовлене із незбираного молока ґатунку «екстра» або «вищий» згідно з вимогами безпечності харчових продуктів та санітарних норм, яке не повинне провокувати алергічних реакцій у дітей та порушувати функцій шлунково-кишкового тракту.
Аналіз існуючої нормативної документації на виробництво молока показав, що в Україні розроблено технології виробництва молока із зазначеними характеристиками, а саме:
1. «Молоко А2 незбиране» ТУ У 01.4-04718013-001:2020. В даному документі зазначено, що молоко коров’яче, в залежності від варіантів білка β-казеїну, поділяється на два типи - А1 та А2. При розщепленні ферментами кишково-шлункового тракту молока, яке містить фракцію β-казеїну А1, утворюється олігопептид β-казоморфін 7 (ВСМ-7), дія якого на організм людини може супроводжуватись патологічними проявами, наприклад алергічними захворюваннями, ускладненнями запалення слизової оболонки кишківника у людей із непереносимістю лактози. Є докази того, що ця молекула може призводити до розвитку ряду метаболічних ускладнень, наприклад діабету. При вживанні молока, що містить білки А2, ВСМ-7 не утворюється, отже неприємних реакцій організму і дискомфорту в животі не виникає. В молочних продуктах, виготовлених із молока від корів з генотипом А2А2, амінокислотна послідовність білка зберігається незалежно від способів його обробки.
2. «Молоко коров’яче А2 питне» ТУ У 10.5-04718013-003:2020. Розробниками зазначається, що молоко А2 не містить білка А1, який, на думку науковців, пов'язаний з рядом хронічних захворювань і може провокувати алергічні реакції, порушення функцій шлунково-кишкового тракту та розвиток аутизму у дітей.
3. «Молоко коров’яче А2 питне» ТУ У 10.5-00447853-015:2022. Регламентує виробництво молока коров’ячого А2 питого, молока коров’ячого А2 питного низьколактозного і молока коров’ячого А2 питного безлактозного, що виробляється із молока-сировини коров’ячого А2 незбираного, яке підлягає нормалізації (за масовою часткою жиру та/або білка), температурному обробленню (пастеризоване, пряжене, стерилізоване, УВТ - оброблене / ультрапастеризоване), пакуванню в асептичних умовах до або після оброблення, охолодження до заданих режимів та призначене для безпосереднього вживання в їжу. Вказані види молока не містять бета-казеїну А1, що утворює бета-казоморфін БКМ-7, який, на думку науковців, пов'язаний з рядом хронічних захворювань і може провокувати алергічні реакції, порушення функцій шлунково-кишкового тракту та розвиток аутизму у дітей.
Отже, враховуючи все вище сказане, приходимо до висновку, що Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, передбачених в статті 5 Закону. Потреба у закупівлі молока А2 не є дискримінаційною, а здійснюється лише з метою задоволення потреб Замовника у якісному та безпечному харчуванні для учнів та вихованців закладів освіти Миколаївської селищної ради Сумського району Сумської області.
Статус вимоги:
Відхилено