-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Торги не відбулися
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Період оскарження:
09.01.2023 15:54 - 14.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Про скасування рішення Замовника
Номер:
ddc988eee0e740e2b52ede6a7ebdb431
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-004665-a.a5
Назва:
Про скасування рішення Замовника
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Код ЄДРПОУ: 00032767
Адреса: вул. Митрополита
Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УПРАВИТЕЛЬ-В»
Код ЄДРПОУ: 44022683
Ідентифікаційний номер: 44022683
Адреса: Вінницька область, Вінницький район, м. Вінниця, вул. Хмеельницьке шосе, 2 каб.103, 21016
телефон: (067) 978 96 15
електронна пошта: upravitelv@gmail.com
Замовник, дії якого оскаржуються:
Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради
Код ЄДРПОУ: 34849106
Адреса: 21050, Україна, Вінницька область, Вінниця, вулиця Соборна, 59
електронна пошта: romanenkoia@vmr.gov.ua
контактна особа: Романенко Іван Августинович
тел. 380432595298
Інформація про закупівлю
Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
ID: 047bfb5d528841949419210763d88095
Ідентифікатор закупівлі:
UA-P-2023-01-09-002343-b
СКАРГА
на рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника та визнання переможцем процедури закупівлі іншого учасника
09 січня 2023 року Замовник: Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b).
Всього у процедурі прийняли участь наступні учасники:
• ТОВ "УПРАВИТЕЛЬ-В" (далі Скаржник)
• ПП «Велес+»
19.01.2023 року Замовник Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b) приймає рішення (далі за текстом – Протокол) про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та 24 січня 2023 року Протоколом рішення уповноваженої особи департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b) приймає рішення (далі за текстом Протокол 2) про визнання переможцем закупівлі ПП «Велес+» (Далі за текстом Переможець)
Скаржник не погоджується з Протоколом 1 та Протоколом 2, вважає їх такими що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, з огляду на наступне.
1. Щодо Протоколу 1.
Замовник у своєму рішенні зазначає, що пропозиція Скаржника відхиляється з наступних підстав: не відповідає умовам технічної специфікації (завдання) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Спростування хибного твердження Замовника:
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури закупівлі, та в складі пропозиції на участь у закупівлі надав всі документи, що передбачені додатком 2 (технічне завдання) це підтверджується документами, долученими до тендерної пропозиції в електронній системі закупівель 16.01.2023 року о 15.46 під назвою № 18 Технічне завдання; №19 Лист-згода про еквівалент; №20 Лист-згода з технічним завданням.
Скаржник вважає, що повністю виконав всі вимоги тендерної документації та Замовника, оскільки тендерна документація, а саме відповідно до додатку 2 (Технічне завдання) не містила інших вимог.
Тому Скаржник вважає, що рішення Замовника згідно Протоколу 1 прийнято з порушенням вимог Тендерної документації і Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей та містить ознаки порушення основних принципів публічних закупівель таких як:
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є підставою для його скасування.
2. Стосовно рішення Замовника згідно Протоколу 2 про визнання переможцем закупівлі ПП Велес+.
Провівши детальний огляд та виявивши невідповідності тендерної пропозиції Переможця, Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей (далі за текстом – Закон) та вимоги тендерної документації (далі за текстом – ТД).
Пропозиція Переможця повинна була бути відхилена з наступних підстав:
1.На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 1 ЗМІСТ І СПОСІБ ПОДАННЯ ПЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ П.1.3. Повноваження щодо підпису документів у складі тендерної пропозиції, а так само інші повноваження на представництво інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі, підтверджуються: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів (в тому числі підписувати договір про закупівлю за результатами торгів) – копії розпорядчих документів, про призначення (обрання) на посаду відповідної особи - копія наказу про призначення та/ або протоколу зборів засновників, тощо, разом з копіями паспорту або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженого згідно чинного законодавства, а так само разом із витягом з установчих документів учасника, що містить інформацію щодо повноважень (функцій, тощо) такої особи; для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, зі строком дії не менше ніж до завершення строку дійсності тендерної пропозиції, разом з копіями паспорту або іншого документу, що посвідчує особу повіреного згідно чинного законодавства.
У складі тендерної пропозиції Переможця наявний документ (наказ № 2 від 27 серпня 2002 року) в змісті даного документа викладена наступна інформація:
1. Про призначення директора ПП «Велес+» Коляденка Леоніда Олександровича;
2. У зв’язку з тим, що виробнича діяльність на підприємстві тимчасово не ведеться, заробітна плата директору нараховуватись не буде. Ніяких інших документів, які підтверджують, що діяльність підприємства ведеться на даний час в тендерній документації Переможця не додано.
Проте, відповідно до довідки про досвід виконання аналогічних договорів наданої Переможцем процедури закупівлі відповідно до договору №106 від 18.04.2022 року ПП «Велес+» надавав послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води м. Вінниці на суму 538537.79, що суперечить змісту наказу № 2 від 27 серпня 2002 року
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД, які вимагались Замовником.
2.На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 1 ЗМІСТ І СПОСІБ ПОДАННЯ ПЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ п. 1.5. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника.
У складі тендерної пропозиції Переможця у всіх наданих довідках відсутні вихідні номери, дати, кому адресуються довідки, і взагалі не зрозуміло чи дані документи взагалі мають відношення саме до цієї закупівлі.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД в частині дотримання письмової форми документу у відповідності до вимог чинного законодавства.
3. На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону п. 5.1.1. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.1 цього Розділу всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
5.1.1.1. довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, із зазначенням інформації про найменування обладнання та матеріально-технічної бази, кількості, правові підстави використання, відомостей про технічний стан.
Для підтвердження права власності - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів на всі транспортні засоби, що визначені змістом довідки у довільній формі та необхідність залучення яких учасником до надання послуг по предмету закупівлі передбачається згідно п. 5.1.1.1. цього Розділу; для підтвердження законних підстав користування - копії правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави користування учасником на договірних засадах транспортних засобів, визначених змістом довідки у довільній формі та залучення яких учасником до надання послуг згідно предмету закупівлі передбачається згідно п. 5.1.1.1. цього Розділу, та які за своєю формою відповідають вимогам чинного законодавства України, в тому числі вимогам Цивільного кодексу України, разом з копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що вказані в змісті таких документів.
Переможцем процедури закупівлі ПП «Велес+» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в довідці вказано, що наявне обладнання та матеріально-технічна база забезпечують надання послуг, зазначених в технічному завданні цієї тендерної документації конкурсних торгів в повному обсязі.
Проте, якщо звернути увагу на кошторисні розрахунки Переможця, а саме підсумкову відомість ресурсів, можна побачити, що згідно цього документу переможцем будуть використовуватись: Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном з номінальним зварювальним струмом 250-400 А; перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А; насоси для водозниження та водовідливу потужність 4 кВт; машини шліфувальні електричні; дрилі електричні. Зазначене обладнання відсутнє в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Тож залишається незрозумілим той факт, яким чином Переможець має надати послуги, та як наявне обладнання та матеріально-технічна база забезпечать надання послуг, зазначених в технічному завданні цієї тендерної документації конкурсних торгів в повному обсязі.?
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД в цій частині, а саме невідповідність матеріально-технічної бази підсумковій відомості ресурсів.
4.На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону п. 5.1.1.2. довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи).
Відповідно до довідки наданої Переможцем закупівлі ПП «Велес+» про кількість та кваліфікацію працівників, які будуть залучені до виконання робіт міститься інформація про адміністративний штат та інженерно-технічний штат, інформація щодо робітників в довідці відсутня.
Таким чином пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД в цій частині, оскільки не підтверджена наявність робітників.
Зрештою, 19.01.2023 року Замовник Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b) приймає рішення (далі за текстом – Протокол) про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, як такої що не відповідає умовам технічної специфікації (завдання) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На неодноразові звернення до Замовника з вимогою, посилаючись на п. 43 Постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, надати ЧІТКЕ ОБГРУНТУВАННЯ, яке саме порушення у пропозиції Скаржника не підпадає під розуміння невідповідності відповідно до тлумачень Особливостей, замовник ігнорує дані звернення та не дає чітких пояснень.
В той час, як Переможцю процедури закупівлі ПП «Велес+» у вимозі про усунення невідповідностей дуже чітко визначено, які саме невідповідності має виправити учасник, навіть з посиланням на примітку!
І, чомусь у цьому випадку, можна виправляти помилки, які викладені в Додатку 2 (технічне завдання), а саме:
- учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані подати гарантійний лист, що під час надання послуг будуть неухильно дотримуватись діючих нормативних документів щодо охорони праці і промислової безпеки у будівництві; - усі посилання у даному Додатку на виробника, торговельну марку, патент щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, вживаються у значенні «або еквівалент». Учасник може застосувати еквівалент, так як закупівлі робіт здійснюється відповідно до діючих стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проектним рішенням та затвердженій в установленому порядку проектній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, інвентар, матеріали, тощо, які по технічним характеристикам дозволять учаснику виконати проектні рішення у повному комплексі згідно з діючими нормами в будівництві. Технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими. Замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, про що учасник надає відповідну письмову згоду. Для підтвердження виконання робіт згідно даного технічного завдання учасник надає технічне завдання та відповідний лист-згоду у складі своєї тендерної пропозиції.
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Скаржника.
Обґрунтування порушення прав Скаржника є очевидним: у випадку, якщо б Замовник дотримувався вимог Закону, наше підприємство мало б усі підстави на укладання договору про закупівлю. Рішення ж Замовника незаконно позбавляють Скаржника цієї можливості.
Скаржник вправі розраховувати на неухильне дотримання Замовником положень та принципів Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей.,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі з боку Замовника.
3. Зобов’язати Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської скасувати своє рішення - Протокол від 19.01.2023 року уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b). - про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Управитель-В».
4. Зобов’язати Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради скасувати своє рішення - Протокол від 24.01.2023 року уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b). - про визначення ПП «Велес+» переможцем процедури закупівлі та про намір укласти з цим підприємством договір та перейти до повторного розгляду пропозиції Скаржника.
З повагою,
Директор ТОВ «Управитель-В» Віталій ШЕВЧУК
Пов'язані документи:
Учасник
- Антимонопольний комітет.docx 25.01.2023 09:37
- Антимонопольний комітет ПДФ.pdf 25.01.2023 09:37
- рішення від 26.01.2023 № 908.pdf 26.01.2023 17:33
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.02.2023 № 1236.pdf 02.02.2023 17:20
- рішення від 02.02.2023 № 1236.pdf 06.02.2023 16:06
- документи відкритих торгів.pdf 30.01.2023 16:52
- ТД.docx 30.01.2023 16:52
- Додаьток 1 до тендерної документації (проект договору).doc 30.01.2023 16:52
- Додаток 2 до тендерної документації (Технічне завдання).rtf 30.01.2023 16:52
- протокол про відхилення тендерних пропозицій.docx 30.01.2023 16:56
- протокол виправлення невідповідностей.docx 30.01.2023 16:56
- протокол про намір укласти договір.docx 30.01.2023 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.01.2023 10:52
Дата розгляду скарги:
02.02.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.01.2023 17:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.02.2023 16:07
Дата виконання рішення Замовником:
06.02.2023 17:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Постійно діючої адміністивної колегії Антимонопольного комітету України №1236-р/пк-пз від 02.02.2023 відхилено тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» № UA-2023-01-09-004665-a – ПП «Велес+».
Скарга
Скасована
Оскарження дій Замовника
Номер:
5d850583ef2a426a93e545374ebb5435
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-004665-a.c4
Назва:
Оскарження дій Замовника
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Код ЄДРПОУ: 00032767
Адреса: вул. Митрополита
Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УПРАВИТЕЛЬ-В»
Код ЄДРПОУ: 44022683
Ідентифікаційний номер: 44022683
Адреса: Вінницька область, Вінницький район, м. Вінниця, вул. Хмеельницьке шосе, 2 каб.103, 21016
телефон: (067) 978 96 15
електронна пошта: upravitelv@gmail.com
Замовник, дії якого оскаржуються:
Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради
Код ЄДРПОУ: 34849106
Адреса: 21050, Україна, Вінницька область, Вінниця, вулиця Соборна, 59
електронна пошта: romanenkoia@vmr.gov.ua
контактна особа: Романенко Іван Августинович
тел. 380432595298
Інформація про закупівлю
Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
ID: 047bfb5d528841949419210763d88095
Ідентифікатор закупівлі:
UA-P-2023-01-09-002343-b
СКАРГА
на рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника та визнання переможцем процедури закупівлі іншого учасника
09 січня 2023 року Замовник: Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b).
Всього у процедурі прийняли участь наступні учасники:
• ТОВ "УПРАВИТЕЛЬ-В" (далі Скаржник)
• ПП «Велес+»
19.01.2023 року Замовник Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b) приймає рішення (далі за текстом – Протокол) про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та 24 січня 2023 року Протоколом рішення уповноваженої особи департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b) приймає рішення (далі за текстом Протокол 2) про визнання переможцем закупівлі ПП «Велес+» (Далі за текстом Переможець)
Скаржник не погоджується з Протоколом 1 та Протоколом 2, вважає їх такими що не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, з огляду на наступне.
1. Щодо Протоколу 1.
Замовник у своєму рішенні зазначає, що пропозиція Скаржника відхиляється з наступних підстав: не відповідає умовам технічної специфікації (завдання) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Спростування хибного твердження Замовника:
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури закупівлі, та в складі пропозиції на участь у закупівлі надав всі документи, що передбачені додатком 2 (технічне завдання) це підтверджується документами, долученими до тендерної пропозиції в електронній системі закупівель 16.01.2023 року о 15.46 під назвою № 18 Технічне завдання; №19 Лист-згода про еквівалент; №20 Лист-згода з технічним завданням.
Скаржник вважає, що повністю виконав всі вимоги тендерної документації та Замовника, оскільки тендерна документація, а саме відповідно до додатку 2 (Технічне завдання) не містила інших вимог.
Тому Скаржник вважає, що рішення Замовника згідно Протоколу 1 прийнято з порушенням вимог Тендерної документації і Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей та містить ознаки порушення основних принципів публічних закупівель таких як:
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що є підставою для його скасування.
2. Стосовно рішення Замовника згідно Протоколу 2 про визнання переможцем закупівлі ПП Велес+.
Провівши детальний огляд та виявивши невідповідності тендерної пропозиції Переможця, Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей (далі за текстом – Закон) та вимоги тендерної документації (далі за текстом – ТД).
Пропозиція Переможця повинна була бути відхилена з наступних підстав:
1.На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 1 ЗМІСТ І СПОСІБ ПОДАННЯ ПЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ П.1.3. Повноваження щодо підпису документів у складі тендерної пропозиції, а так само інші повноваження на представництво інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі, підтверджуються: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів (в тому числі підписувати договір про закупівлю за результатами торгів) – копії розпорядчих документів, про призначення (обрання) на посаду відповідної особи - копія наказу про призначення та/ або протоколу зборів засновників, тощо, разом з копіями паспорту або іншого документу, що посвідчує особу уповноваженого згідно чинного законодавства, а так само разом із витягом з установчих документів учасника, що містить інформацію щодо повноважень (функцій, тощо) такої особи; для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, зі строком дії не менше ніж до завершення строку дійсності тендерної пропозиції, разом з копіями паспорту або іншого документу, що посвідчує особу повіреного згідно чинного законодавства.
У складі тендерної пропозиції Переможця наявний документ (наказ № 2 від 27 серпня 2002 року) в змісті даного документа викладена наступна інформація:
1. Про призначення директора ПП «Велес+» Коляденка Леоніда Олександровича;
2. У зв’язку з тим, що виробнича діяльність на підприємстві тимчасово не ведеться, заробітна плата директору нараховуватись не буде. Ніяких інших документів, які підтверджують, що діяльність підприємства ведеться на даний час в тендерній документації Переможця не додано.
Проте, відповідно до довідки про досвід виконання аналогічних договорів наданої Переможцем процедури закупівлі відповідно до договору №106 від 18.04.2022 року ПП «Велес+» надавав послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води м. Вінниці на суму 538537.79, що суперечить змісту наказу № 2 від 27 серпня 2002 року
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД, які вимагались Замовником.
2.На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 1 ЗМІСТ І СПОСІБ ПОДАННЯ ПЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ п. 1.5. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника.
У складі тендерної пропозиції Переможця у всіх наданих довідках відсутні вихідні номери, дати, кому адресуються довідки, і взагалі не зрозуміло чи дані документи взагалі мають відношення саме до цієї закупівлі.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД в частині дотримання письмової форми документу у відповідності до вимог чинного законодавства.
3. На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону п. 5.1.1. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.1 цього Розділу всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
5.1.1.1. довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг, із зазначенням інформації про найменування обладнання та матеріально-технічної бази, кількості, правові підстави використання, відомостей про технічний стан.
Для підтвердження права власності - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів на всі транспортні засоби, що визначені змістом довідки у довільній формі та необхідність залучення яких учасником до надання послуг по предмету закупівлі передбачається згідно п. 5.1.1.1. цього Розділу; для підтвердження законних підстав користування - копії правовстановлюючих документів договірного характеру, що підтверджують законні підстави користування учасником на договірних засадах транспортних засобів, визначених змістом довідки у довільній формі та залучення яких учасником до надання послуг згідно предмету закупівлі передбачається згідно п. 5.1.1.1. цього Розділу, та які за своєю формою відповідають вимогам чинного законодавства України, в тому числі вимогам Цивільного кодексу України, разом з копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що вказані в змісті таких документів.
Переможцем процедури закупівлі ПП «Велес+» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в довідці вказано, що наявне обладнання та матеріально-технічна база забезпечують надання послуг, зазначених в технічному завданні цієї тендерної документації конкурсних торгів в повному обсязі.
Проте, якщо звернути увагу на кошторисні розрахунки Переможця, а саме підсумкову відомість ресурсів, можна побачити, що згідно цього документу переможцем будуть використовуватись: Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном з номінальним зварювальним струмом 250-400 А; перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А; насоси для водозниження та водовідливу потужність 4 кВт; машини шліфувальні електричні; дрилі електричні. Зазначене обладнання відсутнє в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Тож залишається незрозумілим той факт, яким чином Переможець має надати послуги, та як наявне обладнання та матеріально-технічна база забезпечать надання послуг, зазначених в технічному завданні цієї тендерної документації конкурсних торгів в повному обсязі.?
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД в цій частині, а саме невідповідність матеріально-технічної бази підсумковій відомості ресурсів.
4.На виконання вимог ТД а саме, ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ РОДІЛ 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону п. 5.1.1.2. довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в розрізі адміністрації, інженерно-технічних працівників, робітників), із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, освіту, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи).
Відповідно до довідки наданої Переможцем закупівлі ПП «Велес+» про кількість та кваліфікацію працівників, які будуть залучені до виконання робіт міститься інформація про адміністративний штат та інженерно-технічний штат, інформація щодо робітників в довідці відсутня.
Таким чином пропозиція Переможця не відповідає умовам ТД в цій частині, оскільки не підтверджена наявність робітників.
Зрештою, 19.01.2023 року Замовник Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b) приймає рішення (далі за текстом – Протокол) про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, як такої що не відповідає умовам технічної специфікації (завдання) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На неодноразові звернення до Замовника з вимогою, посилаючись на п. 43 Постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, надати ЧІТКЕ ОБГРУНТУВАННЯ, яке саме порушення у пропозиції Скаржника не підпадає під розуміння невідповідності відповідно до тлумачень Особливостей, замовник ігнорує дані звернення та не дає чітких пояснень.
В той час, як Переможцю процедури закупівлі ПП «Велес+» у вимозі про усунення невідповідностей дуже чітко визначено, які саме невідповідності має виправити учасник, навіть з посиланням на примітку!
І, чомусь у цьому випадку, можна виправляти помилки, які викладені в Додатку 2 (технічне завдання), а саме:
- учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані подати гарантійний лист, що під час надання послуг будуть неухильно дотримуватись діючих нормативних документів щодо охорони праці і промислової безпеки у будівництві; - усі посилання у даному Додатку на виробника, торговельну марку, патент щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, вживаються у значенні «або еквівалент». Учасник може застосувати еквівалент, так як закупівлі робіт здійснюється відповідно до діючих стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проектним рішенням та затвердженій в установленому порядку проектній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, інвентар, матеріали, тощо, які по технічним характеристикам дозволять учаснику виконати проектні рішення у повному комплексі згідно з діючими нормами в будівництві. Технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими. Замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, про що учасник надає відповідну письмову згоду. Для підтвердження виконання робіт згідно даного технічного завдання учасник надає технічне завдання та відповідний лист-згоду у складі своєї тендерної пропозиції.
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Скаржника.
Обґрунтування порушення прав Скаржника є очевидним: у випадку, якщо б Замовник дотримувався вимог Закону, наше підприємство мало б усі підстави на укладання договору про закупівлю. Рішення ж Замовника незаконно позбавляють Скаржника цієї можливості.
Скаржник вправі розраховувати на неухильне дотримання Замовником положень та принципів Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей.,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі з боку Замовника.
3. Зобов’язати Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської скасувати своє рішення - Протокол від 19.01.2023 року уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b). - про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Управитель-В».
4. Зобов’язати Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради скасувати своє рішення - Протокол від 24.01.2023 року уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор UA-P-2023-01-09-002343-b). - про визначення ПП «Велес+» переможцем процедури закупівлі та про намір укласти з цим підприємством договір та перейти до повторного розгляду пропозиції Скаржника.
З повагою,
Директор ТОВ «Управитель-В» Віталій ШЕВЧУК
Пов'язані документи:
Учасник
- Антимонопольний комітет.docx 24.01.2023 15:36
- Антимонопольний комітет ПДФ.pdf 24.01.2023 15:36
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
25.01.2023 00:03
Скарга
Скасована
Оскарження дій Замовника
Номер:
4d56cc8b9b394333b5929524792b9fd0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-004665-a.b3
Назва:
Оскарження дій Замовника
Скарга:
Оскарження дій Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Антимонопольний комітет ПДФ.pdf 24.01.2023 12:53
- Антимонопольний комітет.docx 24.01.2023 12:53
- Антимонопольний комітет ПДФ.pdf 24.01.2023 15:33
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
24.01.2023 15:34
Вимога
Є відповідь
Про обгрунтування рішення
Номер:
51013ff250224f5c8394686eee3c12a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-004665-a.c2
Назва:
Про обгрунтування рішення
Вимога:
Про бгрунтування рішення
Пов'язані документи:
Учасник
- Управитель-В.docx 21.01.2023 12:20
Дата подачі:
21.01.2023 12:20
Вирішення:
Роз’яснення департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради в м. Вінниця до вимоги № UA-2023-01-09-004665-a.c2 щодо неправомірного відхилення пропозиції учасника ТОВ «Управитель - В» із закупівлі «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» № UA-2023-01-09-004665-a
Уповноваженою особою департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради розглянуто Вашу вимогу за № UA-2023-01-09-004665-a.c2 від 21.01.2023.
Відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
19.01.2023 Рішенням уповноваженої особи було відхилена тендерної пропозиція учасника ТОВ «Управитель - В» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно умов Закону та Особливостей, а саме: не відповідає умовам технічної специфікації (завдання) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації..
Відповідно до п. 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При розгляді оприлюдненої пропозиції було враховано зміст усіх наданих Вами довідок та документів. Документи відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації, а саме: інформація щодо орієнтовних об’ємів була оприлюднена з невідповідностями, та така яка не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації і призводить до зміни предмета закупівлі.
Разом із тим хочемо зазначити що відповідно до п. 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Порушення у Вашій пропозиції не підпадає під розуміння невідповідності відповідно до тлумачень Особливостей.
За таких обставин, пропозиція Учасника ТОВ «Управитель – В» підлягає відхиленю про що зазначено у умовах тендерної документації та Закону з урахуванням Особливостей.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Про обгрунтування підстав для відхилення
Номер:
a470c3b508b8499c9b67b3a2397a7dab
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-004665-a.a1
Назва:
Про обгрунтування підстав для відхилення
Вимога:
Про обгрунтування підстав для відхилення
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Управитель.pdf 19.01.2023 17:00
Дата подачі:
19.01.2023 17:00
Вирішення:
Роз’яснення департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради в м. Вінниця до вимоги № UA-2023-01-09-004665-a.a1 щодо пояснення по відхиленню пропозиції учасника ТОВ «Управитель - В» із закупівлі «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» № UA-2023-01-09-004665-a
Уповноваженою особою департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради розглянуто Вашу вимогу за № UA-2023-01-09-004665-a.a1 від 19.01.2023.
Щодо надання чіткого обґрунтування відхилення пропозиції ТОВ «Управитель - В» з посиланням на відповідні розділи тендерної документації.
Відповідно до п. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі – Закон) у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
19.01.2023 Рішенням уповноваженої особи було відхилена тендерної пропозиція учасника ТОВ «Управитель - В» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно умов Закону та Особливостей, а саме: не відповідає умовам технічної специфікації (завдання) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації..
Відповідно до п. 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При розгляді опублікованої пропозиції було враховано зміст усіх наданих Вами довідок та документів. Документи відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації були оприлюднені з невідповідностями.
Разом із тим хочемо зазначити що відповідно до п. 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Порушення у Вашій пропозиції не підпадає під розуміння невідповідності відповідно до тлумачень Особливостей.
За таких обставин, пропозиція Учасника ТОВ «Управитель – В» підлягає відхиленю про що зазначено у умовах тендерної документації та Закону з урахуванням Особливостей.
Статус вимоги:
Задоволено