• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт).

Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт).

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 967 днів назад

8 312 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 560.00 UAH
Період оскарження: 09.01.2023 15:44 - 14.01.2023 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скасування рішення Замовника

Номер: 2b3bbcf2a9a94212b8f87f0fd36df7c5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-09-004527-a.c1
Назва: Скасування рішення Замовника
Скарга:
До Антимонопольного комітету України Код ЄДРПОУ: 00032767 Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УПРАВИТЕЛЬ-В» Код ЄДРПОУ: 44022683 Ідентифікаційний номер: 44022683 Адреса: Вінницька область, Вінницький район, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 2 каб.103, 21016 телефон: (067) 978 96 15 електронна пошта: upravitelv@gmail.com Замовник, дії якого оскаржуються: Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради Код ЄДРПОУ: 34849106 Адреса: 21050, Україна, Вінницька область, Вінниця, вулиця Соборна, 59 електронна пошта: romanenkoia@vmr.gov.ua контактна особа: Романенко Іван Августинович тел. 380432595298 Інформація про закупівлю «Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» ID: UA-2023-01-09-004527-a Ідентифікатор закупівлі: 21c062956e48491484e68b8beca40d9 СКАРГА на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі Учасником, що заявляє скаргу - Товариством з обмеженою відповідальністю «УПРАВИТЕЛЬ-В»», як учасником Закупівлі, було подано його тендерну пропозицію, шляхом завантаження відповідних необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в електронному вигляді через електронну систему закупівель 16 січня 2023 року о 14:27 год. Опис подій: 17.01.2023 року електронною системою пропозиція ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В» визнана найбільш економічно вигідною. 18 січня 2023 року Учасником отримано вимогу від Замовника про усунення невідповідностей з 18.01 2023 17год. 05хв по 19.01.2023 17год.05хв. 19 січня 2023 року о 16.37 учасником завантажені документи з усуненими невідповідностями 25.01.2023 року о 16.55 Замовником оприлюднений протокол рішення про намір укласти договір з ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В з оскарженням до 31.01. 00год.00хв. 27.01.2023 о 13.49 року товариством завантажено кваліфікаційні документи, які вимагались замовником. 31.01.2023 року о 15.07 замовник оприлюднює інформацію про відміну тендеру з підстав: 1. Відмінити тендер «Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» № UA-2023-01-09-004527-a з підстави, що передбачені вимогами статті 32 Закону та пунктом 47 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (п. 2). Опис порушення: мною, уповноваженою особою з технічних причин не було оприлюднено повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, чим порушено вимоги пункту 38 Особливостей. Так як відповідну помилку неможливо усунути, прийнято рішення про відміну тендеру. Разом із тим, відповідно до потреби замовника змінились обсяги закупівлі, внаслідок чого змінюється предмет закупівлі, а саме: технічні, якісні та кількісні характеристики закупівлі. 2. Оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про відміну тендеру з урахуванням вимог частини 7 статті 32 Закону та пункту 47 Особливостей. Відповідно до п. 38 Особливостей Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі — найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно до п. 7 ст. 32 Закону у разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Отже, необхідно оприлюднити відповідне рішення в електронній системі закупівель. Станом на дату публікації оголошення про відміну тендеру, договір за результатами закупівлі з учасником з найбільш економічно вигідною пропозицією не укладався, опубліковане лише рішення за результатами розгляду пропозиції учасника 25.01.2023 року о 16.55 про намір укласти договір з ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В» з оскарженням до 31.01. 00год.00хв. Якщо замовник визначив переможця закупівлі, ухвалив рішення про намір укласти договір про закупівлю та оприлюднив повідомлення, це свідчить про те, що він прийняв зустрічну пропозицію (ТП) переможця та погодився укласти з ним договір. Відміна тендеру на етапі, коли замовник визначив переможця, не може бути механізмом, щоб усунути порушення, допущені у тендері, чи змінити пріоритети у закупівлі. У такому разі уповноважена особа може відмінити тендер, якщо це рішення: • зважене й обґрунтоване, і потреба в ньому документально підтверджена; • не порушує право переможця укласти договір та отримати дохід за його результатами. Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів та ухвалено рішення про відміну торгів. Виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не замовник, бездіяльність замовника призвела до неправомірної відміни тендеру. Прошу звернути увагу на те, що вже 19.01.2023 року учасником було усунено невідповідності відповідно до вимоги Замовника про усунення невідповідностей, тож у Замовника було достатньо часу перевірити виправлені невідповідності та прийняти подальше рішення, щодо учасника ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В». Замовником навмисно порушено терміни розгляду пропозиції, такий висновок можна зробити з огляду на те, що оприлюднюючи протокол 25.01.2023 року о 16.55 про намір укласти договір з ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В» з оскарженням до 31.01. 00 год.00 хв. Замовник вже мав розуміти, що необхідно оприлюднювати повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Управитель-В» або вбачаючи порушення, відмінити тендер на цій стадії. Проте, оприлюднити протокол від 25.01.2023 року о 16.55 про намір укласти договір з ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В» технічна можливість була, а оприлюднити протокол про аргументоване продовження розгляду пропозиції до 20 днів, або вбачаючи порушення, відмінити тендер на цій стадії, судячи з інформації уповноваженої особи опублікованої 31.01.2023 року о 15.07. уповноваженого органу технічної можливості не було. Таким чином, і в цій частині замовником порушено права ТОВ «Управитель-В», адже товариством виконані всі вимоги Замовника в частині підготовки тендерної документації, витрачено чимало сил та часу, щоб на 100% відповідати вимогам Замовника. Заздалегідь знаючи, що порушені норми Закону, а саме п. 38 Особливостей, Замовником не виконано ніяких дій, в частині продовження розгляду пропозиції до 20 днів, або вбачаючи порушення, відмінити тендер на цій стадії, учаснику надається 4 дні для завантаження кваліфікаційних документів, і лише після закінчення терміну оскарження 31.01.2023 року о 00год.00хв., коли товариством розпочато підготовку документів, які має надати переможець при підписанні договору, замовник опубліковує повідомлення про скасування закупівлі. Права учасника порушені і тим фактом, що Замовник не оприлюднюючи протокол про аргументоване продовження розгляду пропозиції до 20 днів, або вбачаючи порушення, відмінити тендер на цій стадії продовжує витрачати час та сили учасника на підготовку кваліфікаційних документів, та надає хибну надію на перемогу у закупівлі. Замовник створив порушення, яке ним же і «виявлено», після чого винесено на розгляд питання щодо відміни процедури відкритих торгів та ухвалено рішення про відміну торгів. Закон апріорі не може містити в своєму тексті корупційних складових. Системний аналіз ЗУ «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не замовник. Замовник може порушення лише створювати, в тому числі і штучно. В діях уповноваженої особи простежується корупційна складова, створюючи порушення та відміняючи закупівлю, тим самим сприяючи іншому учаснику через штучні перешкоди. У відповідності до положень абз. 2 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» враховуючи Особливості, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Суб’єкт оскарження ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В», як учасник закупівлі, дізнався про порушення своїх прав внаслідок безпідставного прийняття замовником рішення про відміну тендеру (закупівлі), оформленого «Протокольним рішенням (протоколом) від 31.01.2023 року. уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради в день опублікування останнього – 31 січня 2023 р. Не погоджуючись з рішенням замовника про відміну тендеру (закупівлі) з підстав передбачених п. 38 Особливостей ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В» звертається до Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з даною скаргою. Щодо безпідставності відміни замовником тендеру (закупівлі) з підстав передбачених п. 38 Особливостей В протокольному рішенні (протоколі) від 31.01.2023 р. уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою, у якості виявленого порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказано – мною, уповноваженою особою з технічних причин не було оприлюднено повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, чим порушено вимоги пункту 38 Особливостей. Замовник в своєму протокольному рішенні від 31.01.2023 р. не наводить жодного опису порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, не вказує причини пропущення строку оприлюднення повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовником, не вказує в чому саме полягала неможливість продовження строку розгляду тендерної пропозиції та взагалі, чи належить така неможливість власне до порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не доведено, що пропозиція учасника потребувала продовження терміну розгляду тендерної пропозиції, адже 19 січня 2023 року о 16.37 учасником завантажені документи з усуненими невідповідностями. Замовник не розглядав навіть теоретичну можливість продовжити строк розгляду тендерної пропозиції, та власне і не прийняв такого рішення, не вказує об’єктивних причин що слугували підставою такої бездіяльності замовника, а відтак, бездіяльність самого замовника та перевищення строку розгляду пропозиції учасника понад 5 робочих днів не належить до виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути. Таким чином, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів. Бездіяльність Замовника, про яку останній зазначає в своєму протокольному рішенні від 31.01.2023 р., не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а відтак, не є підставою для відміни процедури закупівлі як неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи це, замовник неправомірно відмінив тендер на підставі п. 38 Особливостей. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників шляхом недопущення до закупівлі небажаних учасників, а тому порушують статтю 3 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналогічного висновку дійшла Постійно діюча Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні від 28.07.2020 р. № 14539-р/пк-пз прийнятому за результатами розгляду скарги ТОВ "ТЕРОС ЕНЕРДЖИ" (№ скарги UA-2020-05-13-005045-b.c2) поданої в закупівлі UA-2020-05-13-005045-b. Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Щодо повідомлення Замовника : Разом із тим, відповідно до потреби замовника змінились обсяги закупівлі, внаслідок чого змінюється предмет закупівлі, а саме: технічні, якісні та кількісні характеристики закупівлі. Відповідно до частини 1 статті 32 Закону визначено дві підстави, коли замовник самостійно відміняє тендер: 1. за відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2. за неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Тобто зміна обсягів Закупівлі не є підставою для відміни закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 16, 18, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» враховуючи Особливості, ст.ст. 1, 3, 4, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: - прийняти скаргу до свого розгляду; - встановити порушення процедури закупівлі Замовником (Департаментом комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради, код ЄДРПОУ – 34849106), внаслідок прийняття замовником закупівлі протиправного рішення, що оформлене «Протокольним рішенням (протоколом) від 31.01.2023 р. уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради про відміну тендеру (номер – UA-2023-01-09-004527-a; ідентифікатор 21c062956e48491484e68b8beca40fd9) на закупівлю Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт). Код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт відповідно до п. 38 Особливостей, з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель; - зобов’язати Замовника (Департаментом комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради код ЄДРПОУ – 34849106) скасувати його протиправне рішення, що оформлене «Протокольним рішенням (протоколом) від 31.01.2023 р. уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради про відміну тендеру (номер – UA-2023-01-09-004527-a; ідентифікатор 21c062956e48491484e68b8beca40fd9) на закупівлю Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт). Код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель; - зобов’язати Замовника (Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради, код ЄДРПОУ – 05471158) поновити відмінену, внаслідок прийняття замовником закупівлі протиправного рішення, що оформлене «Протокольним рішенням (протоколом) від 31.01.2023р. уповноваженої особи Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради закупівлю Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт). Код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт З повагою, директор Віталій ШЕВЧУК ТОВ «УПРАВИТЕЛЬ-В»
Дата розгляду скарги: 13.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2023 15:48
Дата прийняття рішення по скарзі: 15.02.2023 16:28
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УПРАВИТЕЛЬ-В", Віталій Шевчук 380679789615 upravitelv@gmail.com