• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний аварійний ремонт житлового корпусу (5 поверх І блок) приміщення Звенигородського Будинку Інтернат для інвалідів та престарілих по вулиці Чорновола 126 м. Звенигородка Черкаської області

Завершена

938 168.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 381.68 UAH
Період оскарження: 09.01.2023 15:06 - 14.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Щодо неправомірного визначення переможця

Номер: a72c20fba96c449490bd7822ec44fa72
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-09-004042-a.b1
Назва: Щодо неправомірного визначення переможця
Скарга:
вих. № 6 від 20.01.2023 Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства публічних закупівель 03035, м. Київ, МСП-03680 вул.Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржник: Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович 03037, м. Київ, вул. Кривоноса Максима, буд. 29, кв. 203 код за ДРФО: 3567412372 Тел. +380934099936 E-mail:Ivan.budperspektyva@gmail.com Замовник: ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ код ЄДРПОУ: 03189771 Місцезнаходження:20200, Україна, Черкаська область, Звенигородка, м. Звенигородка, ВУЛ.В ЧОРНОВОЛА, будинок 126 E-mail: 03189771@ukr.net № UA-2023-01-09-004042-a ID: 175ab359bf3f4ed39a431b40cc4101fd СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного визначення переможцем учасника - ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" вчинене уповноваженою особою ЗВЕНИГОРОДСЬКОГО БУДИНКУ - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «Поточний аварійний ремонт житлового корпусу (5 поверх І блок) приміщення Звенигородського Будинку Інтернат для інвалідів та престарілих по вулиці Чорновола 126 м. Звенигородка Черкаської області, код ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи», за ідентифікатором UA-2023-01-09-004042-a, очікувана вартість закупівлі 938 168,00 грн. з ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі). Керуючись абзацом 3 пункту 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович (надалі – ФОП Мельніченко Іван Юрійович, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. В аукціоні, що відбувся 17 січня 2023 року, прийняли участь 2 суб’єкти господарювання: - ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ", остаточна пропозиція - 806 118,00 грн. з ПДВ; - ФОП Мельніченко Іван Юрійович - 806 704,15 грн. з ПДВ. Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 17.01.2023 № 3 було визначено учасника ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" - переможцем закупівлі (далі – переможець). Я, ФОП Мельніченко Іван Юрійович (далі – Скаржник) не погоджуюсь з діями Замовника. Вважаю, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням», а відтак недотримано Замовником основного принципу - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на не рівних умовах. Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 17.01.2023 № 3 було визначено учасника ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" - переможцем закупівлі. Не погоджуємось із зазначеним рішенням Замовника та вважаю, що воно не вмотивоване, оскільки грубо проігноровані наступні підстави для відхилення вказаного учасника: 1. Відповідно до п.п. 6.5. п. 6 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником вимагалось надати «З метою підготовки тендерних пропозицій у відповідності із вимогами замовника, ознайомленням із об’єктом і прилеглою територією та забудовою, особи, в тому числі і юридичні, що мають намір взяти участь у закупівлі, повинні здійснити огляд об’єкта, щодо якого здійснюється закупівля робіт. Такий огляд об’єкта оформлюється актом огляду об’єкта, що має бути датований не раніше дати оголошення, містити ПІБ та посаду представника замовника торгів, підпис та печатку та ПІБ особи, представника особи, що має намір взяти участь у закупівлі, а також назву предмету закупівлі. Інформація про представника особи, що має намір взяти участь у закупівлі, здійснюється без ідентифікації майбутнього учасника. При огляді об’єкта такий представник особи, що має намір взяти участь у закупівлі, повинен надати лише документ, що згідно чинного законодавство посвідчує його особу. Такий акт огляду об’єкта надається учасниками у складі тендерної пропозиції. Огляд об’єкта здійснюється всіма особами, що мають намір взяти участь у закупівлі, на рівних умовах у зручний для них час з урахуванням робочого розпорядку замовника, та у період до кінцевого терміну подання пропозицій». За результатами детального розгляду та аналізу тендерної пропозиції ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" було виявлено, що учасником надано файл «Акт.pdf», в якому зазначено та ідентифіковано майбутнього учасника: «Цим актом, сторони підтверджують, що Замовником (ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ ДЛЯ ІНВАЛІДІВ ТА ПРЕСТАРІЛИХ) разом із представником учасника ФОП Волинець Анатолій Степанович, проведено огляд об՚єкта…». Тобто виходить, що у складі пропозиції ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" відсутній акт огляду об’єкта без ідентифікації майбутнього учасника. Що говорить про те, що учасник ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" знехтував вимогами Замовника та Інструкцією з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації, та умисне в акті огляду об՚єкта зазначив майбутнього учасника, тим самим висвітливши Замовнику ім՚я майбутнього учасника. Таким чином пропозиція переможця ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" не відповідає встановленим аб. 5 п.п. 2 п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» вимогам до учасника відповідно до законодавства: «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». 2. Відповідно до п.п. 6.1. п. 6 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником вимагалось надати: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи: 6.1.1. Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкова відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1 цієї тендерної документації; всі інші розрахунки витрат, вартість яких враховано у складі договірної ціни, розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка врахована учасником при визначенні вартості робіт, при цьому всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані в програмному комплексі АВК-5 з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», та згідно вартості пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель. Вартість робіт, що виконуватимуться учасником, повинна бути розрахована з урахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та додатку 1 до цієї тендерної документації, в тому числі з урахуванням вартості всіх витратних матеріалів, виробів та конструкцій, вартості експлуатації необхідних для виконання робіт будівельних машин та механізмів…» У складі пропозиції ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" не надано документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником чим порушив вимоги тендерної документації. Тобто, Учасник повинен був надати документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником: наприклад, довідку в довільній формі щодо підтвердження із зазначенням вищезазначеної інформації. Адже Замовником було встановлено дві різні вимоги щодо надання у складі пропозиції документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником: 1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником; 2. в тому числі наступні документи: 6.1.1. Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальний кошторис на будівельні роботи, підсумкова відомість ресурсів згідно об’єкту, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 1 цієї тендерної документації; всі інші розрахунки витрат, вартість яких враховано у складі договірної ціни, розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка врахована учасником при визначенні вартості робіт, при цьому всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані в програмному комплексі АВК-5 з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», та згідно вартості пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель. Вартість робіт, що виконуватимуться учасником, повинна бути розрахована з урахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та додатку 1 до цієї тендерної документації, в тому числі з урахуванням вартості всіх витратних матеріалів, виробів та конструкцій, вартості експлуатації необхідних для виконання робіт будівельних машин та механізмів…». Також хочемо зазначити, що у складі пропозиції ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" не надано жоден документ, в якому б було підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. Виходячи із вищесказаного, тендерна пропозиція ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена Замовником на підставі підпункту 2 пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова) від 12.10.2022 № 1178. 3. Відповідно до п.п. 4.4 п. 4 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником вимагалось надати: «…Для цілей погодження змісту та укладання договору про закупівлю за результатами цих відкритих торгів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідки з усіх обслуговуючих учасника банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в кожній з таких банківських установ, із зазначенням в кожній такій довідці номеру відповідного рахунку». За результатами детального розгляду та аналізу тендерної пропозиції ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" не було виявлено вищезазначеного документу, а саме: довідки з усіх обслуговуючих учасника банків з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку в кожній з таких банківських установ, із зазначенням в кожній такій довідці номеру відповідного рахунку. Також хочемо зазначити, що у складі пропозиції ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" відсутній будь-який інший документ, який містить вищевказану інформацію. Таким чином пропозиція переможця ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ" не відповідає встановленим аб. 5 п.п. 2 п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» вимогам до учасника відповідно до законодавства: «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Виходячи із вищесказаного, Замовником відповідно до чинного законодавства повинно було відхилено тендерну пропозицію ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ", відповідно до п. 41 Постанови. Не відхиливши тендерну пропозицію ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель установлених статтею 5 Закону, а саме об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Тендерний комітет/Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Підсумовуючи все зазначене вище, тендерний комітет Замовника грубо порушив порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку. На підставі положень п. 56 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначаю про порушення Замовником торгів порядку проведення Процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями: ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі ФОП "ВОЛИНЕЦЬ АНАТОЛІЙ СТЕПАНОВИЧ". Фізична особа-підприємець Мельніченко Іван Юрійович
Дата розгляду скарги: 30.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.01.2023 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.02.2023 10:29
Дата виконання рішення Замовником: 02.02.2023 15:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення від 31.01.2023 № 1079 виконано, а саме рішення про визначення фізичної особи-підприємця Волинця Анатолія Степановича переможцем процедури закупівлі — "Поточний аварійний ремонт житлового корпусу (5 поверх І блок) приміщення Звенигородського Будинку Інтернат для інвалідів та престарілих по вулиці Чорновола 126 м. Звенигородка Черкаської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2023-01-09-004042-a скасовано
Автор: ФОП Мельніченко Іван Юрійович, Мельніченко Іван 380934099936 I.Melnichenko01@gmail.com