-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання та встановлення джерел резервного живлення «Генератори дизельні стаціонарні» - Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 31120000-3 Генератори»
Завершена
5 632 350.08
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 56 323.50 UAH
мін. крок: 1% або 56 323.50 UAH
Період оскарження:
09.01.2023 13:47 - 19.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Невідповідність тендерної пропозиції вимогам Замовника
Номер:
2813d7f8773d4b17be65f696ddfa1759
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-003097-a.b2
Назва:
Невідповідність тендерної пропозиції вимогам Замовника
Вимога:
Заперечуємо, що до визнання переможцем процедури закупівлі учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІОН УКРАЇНА" з причини невідповідності їх пропозиції вимогам Замовника, а саме:
В додатку 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» п.п. 6 та 7 «Дизель- генераторна станція потужність 10 кВА» ТОВ «ВІОН УКРАЇНА" пропонує дизельний генератор виробництва Gucbir jenerator GJD10000S – 1-но фазний, з вихідною напругою 220В, який не відповідає вимогам Замовника, який вимагав 3-х фазний, вихідною напругою 400/230В. Для перевірки технічних характеристик потрібно зайти на офіційний сайт виробника, де чітко прописані усі технічні характеристики: https://www.gucbirjenerator.com/gjd10000s/.
В тендерній пропозиції згідно вимог Замовника послуги по встановленню/монтажу, підключенню та пусконалагоджувальних роботах винесені окремою послугою, що не включається в ціну генераторної станції, так як згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 224 від 20 березня 2020р. із змінами, внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України № 620 від 22.07.2020р. та № 1100 від 30.09.2022 року «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита» в переліку якої зазначені системи безперебійного електроживлення та електрогенераторні установки, сума ПДВ не нараховуються та не сплачуються, але послуги по встановленню, монтажу та пусконалагоджувальні роботи, згідно чинного законодавства України та так як ТОВ «ВІОН УКРАЇНА" являється платником ПДВ, що підтверджується поданим у складі документів тендерної пропозиції Витягом з реєстру платників Податку на додану вартість, він зобов’язаний був на вищезазначені послуги включити суму ПДВ.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо розглянути нашу вимогу, встановити порушення допущене учасником ТОВ «ВІОН УКРАЇНА" та дискваліфікувати його пропозицію через невідповідність вимогам тендерної документації Замовника торгів, в іншому випадку ми будемо змушені звертатись до Антимонопольного комітету.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога кп озерне.pdf 26.01.2023 15:24
Дата подачі:
26.01.2023 15:24
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Розглянувши Вашу вимогу UA-2023-01-09-003097-a.b2, повідомляємо наступне.
Згідно пункту 5 розділу 3 Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником в Додатку 4 до тендерної документації, включаючи всі документи зазначені у даному додатку. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент». Замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою статті 22 Закону.
Також, згідно пункту 4 Вимог до учасника (Додаток 4 до Тендерної документації), Учасник у складі тендерної пропозиції надає Таблицю-порівняння щодо відповідності Товару, що пропонується, технічним вимогам та специфікації Замовника (надати таблицю-порівняння складену на основі таблиць технічної специфікації).
Так, на виконання даної умови тендерної документації Учасником ТОВ «ВІОН УКРАЇНА» у складі своєї пропозиції надано Порівняльну таблицю (Вих.026/19.01.2023 року) (Порівняльна таблиця.pdf), яка містить відомості про запропонований Учасником товар та підтвердження відповідності технічним параметрам, що вимагались Замовником, у тому числі параметрів таких як вихідна напруга дизель-генераторної станції.
Звертаємо Вашу увагу, що у Додатку 4 до Тендерної документації у технічних специфікаціях Замовником не зазначалась та не вимагалась інформація щодо «кількості фаз» дизель-генераторної станції.
Також, згідно пункту 5 Вимог до учасника (Додаток 4 до Тендерної документації) для підтвердження якості та відповідності технічних характеристик предмета закупівлі Учасником в складі пропозиції надається декларація відповідності продукції.
Учасником ТОВ «ВІОН Україна» у складі своє пропозиції надано декларації відповідності на товар (турецькою та з перекладом на українську мову) (Декларації відповідності генераторів.pdf), що ним пропонується, зокрема на :
- Електричну установку GUCBIR GJR110, корпусну, трифазну
- Електричну установку GUCBIR GJR 25, трифазну, в корпусі
- Генератор GUCBIR GJD10000S-3, корпусний, трифазний
- Виробник серії GJR 220: GJ10040270, Генератор електричного струму, трифазний, звукоізоляційний корпус.
Таким чином, Учасник ТОВ «ВІОН УКРАЇНА» у своїй пропозиції надав усю необхідну інформацію, що вимагалась для підтвердження якості та відповідності технічних характеристик предмета закупівлі.
Відтак, у Порівняльній таблиці (Вих.026/19.01.2023 року) ТОВ «ВІОН УКРАЇНА» допущено технічну (формальну) помилку в найменуванні товару – «GÜÇBİR GJD10000S (Виробник: Güçbir Jeneratör, Туреччина)) – вірно: «GÜÇBİR GJD10000S-3 (Виробник: Güçbir Jeneratör, Туреччина)).
Також, повідомляємо , що Замовником на виконання вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, наведено приклади таких помилок та їх вплив на оцінку тендерних пропозицій.
Згідно, абз.13,14 Вимог до учасника (Додаток 4 до Тендерної документації) Учасник, подаючи свою пропозицію, тим самим погоджується, що його тендерна пропозиція може бути відхилена в разі, якщо ним була надана недостовірна інформація щодо відповідності запропонованого ним товару технічним вимогам Замовника або товар, який представляється ним на торги, не відповідає технічним вимогам. Замовник для перевірки відповідності запропонованого Учасником товару може використовувати інформацію, розміщену в мережі Internet. У разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі встановленим даною тендерною документацією, або учасник не в змозі виконати умови які визначені Замовником в даній тендерній документації, пропозиція відхиляється.
Щодо цінової пропозиції учасника ТОВ «ВІОН УКРАЇНА».
Згідно пункту 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок). Відповідно до пункту 3 розділу І “Загальні положення” Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника.
Отже, Замовником визначено предмет закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Порядку.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 224 від 20 березня 2020р. (із змінами) «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита» в переліку якої зазначені зокрема системи безперебійного електроживлення, електрогенераторні установки, трансформатори, арматура ізолювальна для електричних машин, пристроїв або обладнання, повністю зроблена з ізоляційних матеріалів або така, що містить прості металеві компоненти (наприклад, різьбові патрони), вмонтовані під час формування лише з метою складання, крім ізоляторів товарної позиції 8546; ізоляційні трубки та їх з’єднувальні деталі з недорогоцінних металів, з внутрішньою ізоляцією, (крім арматури ізолювальної керамічної та пластмасової), інша; тощо, тобто Товар, що закуповується Замовником, частина матеріалів , які використовуватимуться при монтажі та пусконалагоджувальних роботах Товару не обкладаються податком на додану вартість.
Звертаємо увагу на абз. 2 п.4.1. Проєкту договору про закупівлю (Додатку 5 до Тендерної документації) ціна товару згідно Договору включає в себе вартість тари та упаковки товару, всі обов’язкові платежі, що сплачуються Продавцем, вартість доставки товару до місця поставки, вартість страхування, навантаження, розвантаження встановлення товару (монтаж) на об’єктах Покупця та всі інші витрати Продавця пов’язані з виконанням цього Договору.
Також, слід зауважити, що нарахування суми ПДВ відбувається відповідно до норм Податкового кодексу України (надалі – ПКУ), які діють на дату визначення податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до пункту 187.1 статті 187 розділу V ПКУ (тобто на дату настання «першої події»).
Згідно пункту 37 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості) оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. У нашому випадку, найбільш економічно вигідною стала пропозиція учасника ТОВ «ВІОН УКРАЇНА».
Також, звертаємо увагу на те, що відповідно до позиції Верховного Суду викладеній у постанові від 28.04.2020 у справі № 904/1143/19, при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того який режим оподаткування застосовується учасником.
Згідно абз.2 пункту 40 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Також, пунктом 41 Особливостей передбачено підстави, коли Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
Враховуючи вище зазначене, тендерна пропозиція ТОВ «ВІОН УКРАЇНА» складена у відповідності до вимог, встановлених умовами Тендерної документації та чинного законодавства. У Замовника відсутні будь-які підстави для дискваліфікації учасника ТОВ «ВІОН УКРАЇНА».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відхилено
ВИМОГА про внесення змін в тендерну документацію
Номер:
e197c78ae7d44136bfcee474fe450f25
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-003097-a.b1
Назва:
ВИМОГА про внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Згідно п.9, розділу «Вимоги до учасника» Додатку 4 ТД, Замовник встановлює, що обов’язковою умовою для потенційних учасників у період уточнень являється огляд об’єктів Замовника та ознайомлення з робочими проектами реконструкцій мереж електропостачання з обов’язковим підписанням двостороннього Акт огляду об’єктів та ознайомлення із робочими проектами. Даний Акт має бути наданий учасником у складі його тендерної пропозиції.
Встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право учасників на конфіденційність інформації. Також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт огляду об’єктів за підписом уповноваженої особи замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
● добросовісна конкуренція серед учасників;
● максимальна економія, ефективність та пропорційність;
● запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також огляд об'єкта учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників.
Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акт огляду об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції.
Разом з тим, огляд об’єкту та ознайомлення з проектною документацією є важливим для учасників з точки зору правильної оцінки об’єму та характеру робіт, тобто дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не обов’язок та не має бути обов’язкового складання акту за підписом уповноваженої особи замовника.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника замовника та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників.
Не виключено, що з незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не допустити учасника до об’єкту за вказаною адресою в оголошенні та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Враховуючи вище викладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
Практика АМКУ щодо з аналогічних питань:
Рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, оголошення № UA-2021-08-25-004585-a.
Рішення Колегії № 18643-р/пк-пз від 13.08.2021, оголошення № UA-2021-07-01-001590-b.
Також в ТД (дод.4) йдеться мова про те, що учасник має надати послуги зі встановлення/монтажу, підключення, пуско-налагоджувальних робіт згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Котельня №1» по вул. Авіаційна, 68 в смт. Озерне Житомирської області; згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Котельня №2» по вул. Авіаційна, 69 в смт. Озерне Житомирської області; згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Очисні споруди» по вул. Авіаційна в смт. Озерне, Житомирської області; згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Станція по видаленню заліза» по вул. Авіаційна в смт. Озерне, Житомирської області; згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Артезіанська свердловина №1» в с. Головенка, Житомирської області; згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Свердловина №1» в смт. Сінгури по вул. М. Грушевського, Житомирської області; згідно робочого проекту Реконструкції мереж електропостачання об’єкту «Свердловина №2» в смт. Сінгури по вул. М. Грушевського, Житомирської області.
Просимо додати копію даного проекту шляхом внесення змін до ТД для належної підготовки тендерної пропозиції усіма потенційними учасниками закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 13.01.2023 15:48
Дата подачі:
11.01.2023 16:22
Вирішення:
Шановний учаснику!
Розглянувши вашу вимогу повідомляємо, що згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється за такими принципами добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стаціях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно пункту 28 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 3 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога Замовника про надання акту огляду об’єкта і ознайомлення з робочим проектом учасником, в яких здійснюватимуться роботи визначені технічним ,якісними і кількісними характеристиками, погоджені з керівником технічної служби Замовника, не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт та робочим проектом є цілком вільним і добровільним в будь-який робочий час комунального підприємства. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення генераторних установок до існуючих мереж, фактичний стан РЩ і визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування вартості робіт, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог.
Крім цього, зазначаємо, що підстав, з яких Замовник може не надати наведений вище акт огляду, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника закупівлі підстав причиною відхилення такої Пропозиції, немає і бути не може, оскільки представник Замовника в будь-якому випадку підтвердить присутність представника Учасника на об’єкті, який він оглянув відповідно до умов тендерної документації та вимог до предмета закупівлі. Додатково повідомляємо, що Замовник самостійно визначає умови та порядок проведення закупівлі, в тому числі самостійно приймає рішення щодо виставлення умов Учасникам. Замовник вважає за необхідне до завершення процедури закупівлі та перед укладенням договору вжити всіх дій для розкриття всієї об’єктивної та необхідної інформації для всіх потенційних Учасників для спроможності потенційному переможцю виконати в повному об’ємі всі роботи та у строки визначені Замовником.
Щодо надання копій робочих проектів зазначимо наступне. На виконання вимог п. 3 ч.2 ст.22 Закону, замовником у тендерній документації (додаток 4) зазначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Надати робочі проекти у складі тендерної документації у Замовника не має технічної можливості, оскільки відскановані паперові проекти в якості, яка дозволяє прочитати найдрібніші позначення, має досить великий об'єм файлів, які фізично завантажити для загального доступу не можливо. Штучне зменшення розміру файлу призводить до погіршення якості зображень та креслень, що може привести до спотворення інформації, викладеної в проекті та кресленнях, а це унеможливлює надання учасником якісної пропозиції з обґрунтованою ціною.
Також, на Замовника, як оператора критичної інфраструктури згідно п.1 ч.4 ст.21 Закону України «Про критичну інфраструктуру» покладено обов’язок забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури. Розміщення, перелічених у Додатку 4 робочих проектів у загальному доступі в теперішніх умовах, може становити загрозу для нормального функціонування, безперервності роботи, цілісності та стійкості таких об’єктів.
Однак, звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до п.9 «Вимоги до учасника», викладеному у Додатку 4 до Тендерної документації, обов’язковою умовою для потенційних учасників у період уточнень являється огляд об’єктів Замовника та ознайомлення з робочими проектами реконструкцій мереж електропостачання з обов’язковим підписанням двостороннього Акту огляду об’єктів та ознайомлення із робочими проектами. Таким чином, потенційні учасники не позбавлені можливості ознайомитися із робочими проектами.
Враховуючи те, що тендерна документація та вимоги Замовника до предмета закупівлі не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Уповноважена особа
Олена Мостіпака
Статус вимоги:
Відхилено