• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 50110000-9 (Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів)

Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів

Торги не відбулися

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 09.01.2023 12:30 - 14.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: ae098b6615634010906b914064b307ae
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-09-002400-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником КП "Коменергосервіс" було оголошено закупівлю UA-2023-01-09-002400-a ДК 021:2015 – 50110000-9 (Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів), очікувана вартість 150 000 грн з ПДВ. Також було розміщено тендерну документацію, що містить вимоги до підготовки тендерних пропозицій учасників, в т.ч. щодо складу документів, які потрібно надати. Однак тендерна документації закупівлі містить умови, що є дискримінаційними та порушують моє право стати учасником та переможцем даної закупівлі. Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників. Відповідно до ч.4 ст.22 цього Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відтак кваліфікаційні вимоги повинні встановлюватись у тендерній документації з метою забезпечення здійснення закупівлі товарів, робіт, послуг на умовах добросовісної конкуренції, з метою максимальної економії та ефективності. Тобто ці кваліфікаційні вимоги повинні сприяти закупівлі та конкуренції, а не штучно обмежувати її. Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір. Однак тендерна документація Замовника у закупівлі № UA-2023-01-09-002400-a містить кваліфікаційні вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій: Згідно додатку 1 до тендерної документації: п. 2.1. Обов’язкова наявність в учасника майстра з ремонту транспорта не нижче 4-го розряду, автослюсаря не нижче 3-го розряду, слюсара з ремонту автомобілів/зварювальника не нижче 4-го розряду, автоелектрика. 2.2. Документи, що підтверджують кваліфікацію зазначених у довідці працівників. 2.3. Документи, що підтверджують факт правовідносин учасника та зазначених працівників, згідно із чинним законодавством України. Додаток № 3 до тендерної документації (Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі – Технічна специфікація) Замовник вимагає від Учасника наступні документи: Місце надання послуг: власна/орендована/партнерська станція технічного обслуговування учасника (далі СТО) у лівобережній частині міста Дніпра. Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю. Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною. Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Внести зміни до умов Тендерної документації та прибрати вищенаведені вимоги Тендерної документації), що буде свідчити про недискримінацію учасників, а також забезпечить законне право Скаржника на участь у цій процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: «Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо наступне. Замовником проводиться процедура закупівлі з предмету ДК 021:2015 – 50110000-9 (Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів) в порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості). Відповідно до п. 45 Особливостей: «…У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону». З огляду на зазначене, замовник не лише зобов’язаний встановити один або декілька з кваліфікаційних критеріїв до учасника відповідно до статті 16 Закону, а й вимагати документальне підтвердження його відповідності таким критеріям. Встановлені замовником кваліфікаційні критерії до учасників, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям та зміст інформації, яку йому необхідно надати у складі тендерної пропозиції, замовник визначає самостійно, виходячи зі специфіки предмету закупівлі. Мета замовника, дотримуючись принципів, зазначених у статті 5 Закону, ефективно та прозоро отримати виконавця, котрий має достатню професійну компетентність, щоб впевнено гарантувати надання необхідних замовнику послуг зазначеної якості на етапі участі у процедурі закупівлі та надати такі послуги в повному обсязі в встановлені строки на етапі виконання договору про закупівлю. Ваші твердження щодо того, що «Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю», вважаємо безпідставними, оскільки дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширюються не лише на Вас, як на учасника, або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і обов`язкові до виконання всіма суб`єктами господарювання, які бажають взяти участь у даних торгах. Ваша незгода з умовами тендерної документації, як і Ваша неможливість надати тендерну пропозицію відповідно до вимог замовника, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними. На підставі всього вищевикладеного вважаємо, що наша тендерна документація повністю відповідає чинному законодавству України, не містить дискримінаційних вимог та не обмежує коло учасників. Вимоги тендерної документації залишаються без змін. Учасники, аналізуючи вимоги тендерної документації замовника та свої можливості, самостійно приймають рішення щодо участі у відповідній процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено