-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
5011 Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м.Одеса.
50112000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів – 1 послуга; Під час проведення процедур закупівель тендерна пропозиція та усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Повторно, закупівля UA-2022-12-20-006626-a не відбулась.
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
09.01.2023 11:54 - 14.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії Замовника
Номер:
a11bf83fd55f4b39883f0fc7ea66b82a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-002033-a.b3
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Вих.№ 7 від 27 січня 2023 року
До Антимонопольного комітету України
Місцезнаходження: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, Україна, 03035.
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО ГРУП+» (код ЄДРПОУ 35880173)
Місцезнаходження: 65070, Україна, Одеська обл.,
м.Одеса, вул. Інглезі, буд. 15
Тел. для зв’язку: (048) 784-35-75
E-mail: office@renault.od.ua
Замовник: Державне підприємство "Український державний центр радіочастот", Південна філія Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" (код ЄДРПОУ 23211596)
Місцезнаходження: Україна, 65022, м. Одеса, пров. Олександра Юрженка, 20.
Тел. для зв’язку: (048) 715-29-26
E-mail: odessa@ucrf.gov.ua
Інформація про закупівлю:
ID be0077eda576410d83c012b3edb239bd
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-01-09-002033-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 24.01.2023 року.
Скарга
на дії Замовника
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО ГРУП+» 16 січня 2023 року, з метою участі у тендері, подало свою тендерну пропозицію, згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса), ДК 021:2015 - 50110000-9;», ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-09-002033-a від 09.01.2023 р.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій (далі за текстом - ТП) - 17 січня 2023 10:00 год.
На участь у торгах було подано одну ТП - ТОВ «АВТО ГРУП+».
Після чого Замовник розпочав розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації, відповідно до вимог статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон) (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі за текстом - Особливості).
19 січня 2023 року о 12:36 год Замовник оприлюднив Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 19-01/1 від 19 січня 2023 року в якому визнає переможцем тендеру ТОВ «АВТО ГРУП+» та приймає рішення про намір укласти договір з ТОВ «АВТО ГРУП +».
Пунктом 1 «Інформація для переможця закупівлі», розділу «VI. Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації (далі за текстом – ТД) встановлено:
«Відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Переможець процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно з п. 1 Розділу ІІІ цієї документації) наступні документи:
- інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичної особи, яка є учасником (документ надається на підтвердження відсутності підстави, передбаченої п. 3 частини 1 ст. 17 Закону);
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», виданий не раніше дня проведення аукціону (документ надається на підтвердження відсутності підстав передбачених п. 5, 6, 12 частини 1 ст. 17 Закону);
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону;
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У зв’язку з обмеженим доступом під час дії воєнного стану до єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, переможець процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 7, 8, 9 ч. 1 ст. 17 Закону повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно з п. 1 Розділу ІІІ цієї документації) наступні документи:
- інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення стосовно юридичної особи, яка є учасником процедури закупівлі;
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
- інформаційна довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника).».
На зазначені вимоги, ТОВ «АВТО ГРУП+», 22 січня 2023року о 20:27 год. завантажило в електронну систему закупівель всі вищезазначені документи за виключенням інформаційної довідки з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника) й підписало електронним підписом 22 січня 2023 року о 20:30 год.
Інформаційну довідку з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі ТОВ «АВТО ГРУП+», ТОВ «АВТО ГРУП+» оприлюднило в електронній системі закупівель 23 січня 2023 року о 12:18 год. й підписало електронним підписом 23 січня 2023 року о 12:22 год.
Чим в повній мірі виконало вимоги Тендерної документації, Закону та Особливостей.
Проте, 24 січня 2023 року о 09:24 год. Замовник оприлюднює Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 23-01/1 від 23 січня 2023 року, яким відхиляє пропозицію ТОВ «АВТО ГРУП +», з наступною аргументацією:
«За результатами оцінки відповідності тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ГРУП +», ЄДРПОУ 35880173 кваліфікаційним та технічним вимогам тендерної документації, 19.01.2023 пропозиція ТОВ «АВТО ГРУП +», ЄДРПОУ 35880173, була акцептована та було оприлюднено намір укласти з ТОВ «АВТО ГРУП +» договір.
Але, всупереч вимог абзацу 3 пункту 44 Особливостей та частини четвертої тендерної документації, Переможець «..у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» не надав «.замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи», а саме:
«- інформаційна довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника).».
ТОВ «АВТО ГРУП +» розташував вказану довідку 23 січня о 12:18, «..з дати оприлюднення..» мається на увазі, що дата оприлюднення ураховується першим днем, тобто четвертий день був 22 січня. Тим самим, відповідно пункту 44 Особливостей, виникли умови, за якими «Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі..»
Рішення уповноваженої особи:
1. Відхилити пропозицію ТОВ «АВТО ГРУП +», ЄДРПОУ 35880173 по закупівлі послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса – код ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса).».
Скаржник ТОВ «АВТО ГРУП+» категорично не погоджується з таким рішенням Замовника, оскільки ТОВ «АВТО ГРУП+» надало інформаційну довідку з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника) своєчасно, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, який визначений умовами ТД та Особливостями, а саме на четвертий день.
Наше твердження ґрунтується на нормах Цивільного кодексу України (далі за текстом – ЦКУ) та сталій судовій практиці.
І
Загальні правила визначення початку перебігу строку передбачені частиною 1 статті 253 ЦКУ, згідно з якою перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
Відповідно до висновків, викладених у пункті 44 постанови Верховного Суду від 30.04.2020 у справі № 826/13635/17, положення Закону не містять спеціальних норм, які б передбачали початок перебігу строку, а тому суд апеляційної інстанції обґрунтовано виходив з того, що до спірних правовідносин підлягають застосуванню загальні норми права, наприклад, встановлене частиною 1 статті 253 ЦКУ правило обчислення строків у цивільно-правових відносинах, відповідно до якого перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
21.05.2020 Північний апеляційний господарський суд виніс постанову у справі № 910/2563/19, у якій зазначено таке: «Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 17 Закону строки подачі переможцем документів щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини 1 указаної статті, не повинні перевищувати 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Наведений припис закону встановлює, що для переможця останнім днем подачі документів є п’ятий день.
Згідно частини 1 статті 253 ЦКУ, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок…Суд апеляційної інстанції дослідивши наявні матеріали справи, погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що в контексті спірних правовідносин учасників спору у даному випадку, зважаючи на те, що оскільки днем оприлюднення КЕВ м. М повідомлення про намір укласти договір було 29.08.2018, а тому з урахуванням в сукупності частини 1 статті 253 ЦКУ (яка визначає виключно початок перебігу відповідного строку), пункту 2 частини 3 статті 17 Закону (якою визначено безпосередньо перебіг відповідного 5-денного строку) та рішення Конституційного Суду України від 07.07.1998 у справі № 11-рп/98 (висновки якого є обов’язковими для застосування), початком строку для подачі ТОВ «Е» документів, визначених частиною 1 статті 17 Закону, є 30.08.2018, а датою його закінчення — 03.09.2018 (п’ятий день, понеділок)».
Слід наголосити, що Замовнику при формуванні тендерної документації не зазначив свою позицію, яка визначала би порядок початку перебігу строків (наприклад: «Першим днем строку, передбаченого цією тендерною документацією та/або Законом та / або Особливостями, перебіг якого визначається з дати певної події, вважатиметься наступний за днем відповідної події календарний або робочий день, залежно від того, у яких днях (календарних чи робочих) обраховується відповідний строк»).
Враховуючи вищенаведене, останнім четвертим днем надання документів переможця є саме 23 січня 2023 року, а не 22 січня 2023 року, як то вважає Замовник.
Своїм незаконним рішенням про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ГРУП+», Уповноваженою особою були порушені права та законні інтереси ТОВ «АВТО ГРУП+» стосовно укладення Договору про закупівлю. Прямо порушено Принципи здійснення закупівель, викладені у ст. 5 Закону, а саме принципи: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель й об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
В порушення норм п. 3, ч. 10, ст. 11 Закону, Уповноважена особа не забезпечила об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
ІІ
Підстава зазначена Замовником: «Але, всупереч вимог абзацу 3 пункту 44 Особливостей та частини четвертої тендерної документації, Переможець «..у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю» не надав «.замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи», а саме:
«- інформаційна довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника).».
ТОВ «АВТО ГРУП +» розташував вказану довідку 23 січня о 12:18, «..з дати оприлюднення..» мається на увазі, що дата оприлюднення ураховується першим днем, тобто четвертий день був 22 січня. Тим самим, відповідно пункту 44 Особливостей, виникли умови, за якими «Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі..»».
Не може бути підставою відхилення ТП ТОВ «АВТО ГРУП +» оскільки не передбачена чинним законодавством України, строк надання даного документу не встановлюється ні умовами Тендерної документації, ні Законом, ні Особливостями.
Так умовами ТД вимагалось: «У зв’язку з обмеженим доступом під час дії воєнного стану до єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, переможець процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 7, 8, 9 ч. 1 ст. 17 Закону повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно з п. 1 Розділу ІІІ цієї документації) наступні документи:
- інформаційна довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника).».
При цьому жодних вимог щодо строку надання документів, дана вимога не містить, а лише передбачає надання переможцем замовнику документів шляхом їх оприлюднення в електронній системі закупівель.
Умовами ТД чітко визначено, які документи повинен був надати переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме: «Відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Переможець процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно з п. 1 Розділу ІІІ цієї документації) наступні документи:
- інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичної особи, яка є учасником (документ надається на підтвердження відсутності підстави, передбаченої п. 3 частини 1 ст. 17 Закону);
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», виданий не раніше дня проведення аукціону (документ надається на підтвердження відсутності підстав передбачених п. 5, 6, 12 частини 1 ст. 17 Закону);
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону;
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.».
Інформаційна довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника) серед вищезазначених документів не значиться.
Пунктом 41 особливостей чітко визначено підстави для відхилення ТП, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Пунктом 44 Особливостей встановлено, що Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Інформаційна довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство стосовно переможця процедури закупівлі (учасника) відноситься до пункту 8 частини першої статті 17 Закону. Що виключає можливість відхилення ТП Скаржника на підставі пункту 44 Особливостей.
З судової практики вбачається наступне:
В Рішенні № 6871-р/пк-пз від 02.10.2017 р. Замовник оприлюднив намір укласти договір 23.08.2018. Цього ж дня Скаржник в повному обсязі надав Замовнику документи в паперову вигляді. Проте, довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів була надана лише 29.08.2017, що пов’язано з фактичною неможливістю її надання раніше, тому що відповідно до пункту 4 Порядку, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 567, строк розгляду заяви платника та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заявки органом доходів і зборів.
За твердженням Скаржника, запит на отримання довідки, враховуючи, що дні з 24.08.2017 по 27.08.2017 були вихідними днями, був направлений до податкового органу двічі, 23.08.2017 та 28.08.2018, а Довідка була видана в паперовому вигляді на третій робочий день — 29.08.2017. АМКУ у своєму рішенні встановив, що кінцевим строком для подання документів переможця є 28.08.2017. Отже, довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів була надана після спливу п’ятиденного строку для подання документів переможця, а тому орган оскарження відмовив Скаржнику у задоволенні його Скарги.
Однак на цьому вищевказана справа не завершилась. Скаржник подав позов до Окружного адміністративного суду міста Києва про визнання протиправним рішення АМКУ №6871-р/пк-пз від 02.10.2017 та його скасування. Судом було визначено, що законодавчо встановленим обов'язком переможця закупівлі є надання документів, визначених у самому нормативному акті, у п’ятиденний строк, і до переліку цих документів не віднесено довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків. Суд вирішив, що законодавче встановлення обов'язку з надання певних документів в п'ятиденний термін не дозволяє збільшувати перелік таких документів, в тому числі, і в тендерній документації.
Суд дійшов висновку, що законодавчо передбачена можливість відхилення тендерної пропозиції у випадку ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених всією нормою статті 17 Закону, не може обмежувати термін подання таких документів п'ятьма днями, оскільки такий термін прямо встановлений лише для обмеженого переліку, про що прямо зазначено в тексті статті 17 Закону України Про публічні закупівлі.
Суд погодився з можливістю застосування до строку подання довідки про відсутність заборгованості критеріїв розумного строку, проте, не погодився з застосуванням обмеження цього строку п'ятиденним терміном. Суд також зауважив, що строк надання переможцем замовнику пакету документів в паперовому виді визначено в п. 2.1, п. 2.2, п. 2.3. розділу V тендерної документації, та становить 5 днів. При цьому не визначено, чи це календарні, чи робочі дні. Документи в повному обсязі були надані замовнику на третій робочий день і не могли бути надані раніше, враховуючи два святкові дні (День Незалежності України) та два вихідних дня після публікації. Строки надання пакету документів, а саме Довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів 29.08.2017, не можна розцінювати, як надання поза межами терміну, встановленого частиною третьою ст. 17 Закону України Про публічні закупівлі, враховуючи що з 24 по 28 серпня були вихідні дні.
Суд визнав протиправним та скасував рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 02.10.2017 №6871/р-пк-пз, зобов'язавши постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України розглянути скаргу Скаржника, подану в процедурі публічних торгів № UA-2017-06-23-000511-а.а2 з урахуванням викладеного у мотивувальній частині постанови.
Київський апеляційний адміністративний суд в повному обсязі підтримав позицію першої інстанції, залишивши без задоволення апеляційні скарги АМКУ та Замовника по закупівлі.
Відповідно абз. 3, пункту 44 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність виключно підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Отже Замовник не мав права збільшувати перелік таких документів зі строком надання, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та вимагати документ, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 8 частини першої статті 17 Закону, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Своїм незаконним рішенням про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ГРУП+», Уповноваженою особою були порушені права та законні інтереси ТОВ «АВТО ГРУП+» стосовно укладення Договору про закупівлю. Прямо порушено Принципи здійснення закупівель, викладені у ст. 5 Закону, а саме принципи: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель й об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
В порушення норм п. 3, ч. 10, ст. 11 Закону, Уповноважена особа не забезпечила об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 11, 17, 18, 29, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 3, 36, 41, 44, 52-64 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ст. 253 Цивільного кодексу України та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Державним підприємство "Український державний центр радіочастот", Південна філія Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" процедури закупівлі послуг: «50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса), ДК 021:2015 - 50110000-9;».
3. Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ГРУП+» процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса), ДК 021:2015 - 50110000-9;» прийняте Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державного підприємства «Український державний центр радіочастот» (Південна філія) ЄДРПОУ: 01181765, 65059, м. Одеса, вулиця Краснова, буд. 14, к. 33 № № 23-01/1 від 23 січня 2023 року, який оприлюднений 24 січня 2023 року.
Директор
ТОВ «АВТО ГРУП+» Бикова В.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ.doc.asice.zip 27.01.2023 20:22
- Скарга в АМКУ.pdf.asice.zip 27.01.2023 20:22
- Скарга в АМКУ.doc 27.01.2023 20:22
- Скарга в АМКУ.pdf 27.01.2023 20:22
- рішення від 31.01.2023 №1000.pdf 31.01.2023 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.02.2023 №1455.pdf 09.02.2023 13:26
- рішення від 08.02.2023 №1455.pdf 13.02.2023 13:07
- Заперечення до АМКУ_01_02_2023.pdf 01.02.2023 16:01
- Заперечення до АМКУ_01_02_2023.doc 01.02.2023 16:01
- ПФ_протоколУО_п15_скасування_рішення_про_відхилення_тендерної_пропозиції_ТО_рем_ТЗ_14_02_2023.doc 14.02.2023 11:11
- ПФ_відповідь_на_рішення АМКУ_14_02_2023.doc 14.02.2023 11:11
- ПФ_протоколУО_п15_скасування_рішення_про_відхилення_тендерної_пропозиції_ТО_рем_ТЗ_14_02_2023.pdf 14.02.2023 11:11
- ПФ_відповідь_на_рішення АМКУ_14_02_2023.pdf 14.02.2023 11:11
- ПФ_протоколУО_п15_скасування_рішення_про_відхилення_тендерної_пропозиції_ТО_рем_ТЗ_14_02_2023.doc 14.02.2023 11:35
- ПФ_протоколУО_п15_скасування_рішення_про_відхилення_тендерної_пропозиції_ТО_рем_ТЗ_14_02_2023.pdf 14.02.2023 11:35
- ПФ_відповідь_на_рішення АМКУ_14_02_2023.doc 14.02.2023 11:35
- ПФ_відповідь_на_рішення АМКУ_14_02_2023.pdf 14.02.2023 11:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.01.2023 20:27
Дата розгляду скарги:
08.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.01.2023 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.02.2023 13:07
Дата виконання рішення Замовником:
14.02.2023 11:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Державне підприємство «Український державний центр радіочастот», в особі Південної філії, 13.02.2023 р. отримало рішення Антимонопольного комітету України № 1455-р/пк-пз від 08.02.2023 щодо зобов’язання скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТО ГРУП+» за процедурою закупівлі – 5011 Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса ДК 021:2015-50110000-9 UA-2023-01-09-002033-а.
Цим листом повідомляю, що на виконання вищезазначеного рішення АМКУ протокол № 23-01/1 від 23.01.2023 р. щодо відхилення пропозиції переможця та про початок нової процедури закупівлі було скасовано протоколом №14-02/1 від 14.02.2023 року.
Вимога
Відхилено
Вимога щодо порушення норм Закону
Номер:
7e5063da6fce4820ac40e7a9aa9d5746
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-002033-a.b2
Назва:
Вимога щодо порушення норм Закону
Вимога:
Закон України «Про публічні закупівлі» дійсно не містить обов’язкові вимоги щодо поділу предмета закупівлі на лоти.
АЛЕ, Закон України «Про публічні закупівлі» ЗОБОВ’ЯЗУЕТ Замовника торгів проводити закупівлі у суворій відповідності до Закону, особливо з принципами здійснення публічних закупівель та НЕДИСКРІМІНАЦІЇ учасників (ст. 5м Закону):
- Добросовісна конкуренція серед учасників;
- Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- Недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- Об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
- Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник, своєю вимогою щодо надання «Гарантійного листа, який повинен містити посилання на ідентифікатор цієї закупівлі на сайті https://prozorro.gov.ua.) від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту (ТОіР) автомобілів (марки Renault) у яких не закінчився термін гарантії Виробника (перелік № 2 Технічних вимог);» ПОРУШУЄ ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НЕДИСКІМІНАЦІЇ учасників, та по факту, приймаючи до уваги факт наявності у м. Одеса тільки ОДНОГО дилера RENAULT, дозволяє саме тільки даному підприємству прийняти участь та одержати перемогу.
Небажання Замовника розподілити закупівлю на лоти свідчить про пряме та грубе порушення Закону – п. 4 «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників» ст. 5 Закону, та про зацікавленість відповідальних осіб Замовника не дати можливості взяти участь в закупівлі іншим учасникам.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол_2відповіді_УО_16_01_2023_п15.doc 16.01.2023 16:13
Дата подачі:
13.01.2023 17:33
Вирішення:
Стосовно вимоги щодо виключення умови надання гарантійного листа з посиланням на ідентифікатор закупівлі від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault, у яких не закінчився термін гарантії виробника, повідомляю наступне.
У Вашій вимозі були перелічені усі принципи здійснення публічних закупівель, які викладені у ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та вказано, що вони усі порушені Замовником.
Звертаю Вашу увагу на те, що принцип добросовісної конкуренції стосується виключно учасників і ніяк не може бути порушеним Замовником.
Принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності у даному випадку Замовником не порушено, а скаржник навпаки примушує Замовника порушити цей принцип максимальної економії та ефективності та піти на крок, який збільшить фінансові витрати Замовника, пропонуючи Замовнику відмовитись від гарантійного безкоштовного обслуговування автомобілів, що в свою чергу призведе до значних витрат державних коштів.
Принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель Замовником також не було порушено.
Принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них Замовником також виконується. Умови тендерної документації, опублікованої Замовником на сайті, стосуються усіх Учасників без виключення. Умови тендерної документації розроблені з огляду на план закупівель Замовника та враховуючи усі обставини. Вимога щодо надання гарантійного листа з посиланням на ідентифікатор закупівлі від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault, у яких не закінчився термін гарантії виробника це не примха Замовника, а умова, направлена на максимальну економію часу і фінансових витрат Замовника, ефективність та пропорційність.
Принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі також не порушено, особливо ураховуючи те, що цей етап ще не розпочато.
Принцип запобігання корупційним діям і зловживанням стосується як Замовника так і Учасників закупівлі. Цей принцип також Замовником не порушено. А скаржником не додано беззаперечних доказів порушення цього принципу.
Крім того, ще раз нагадую, Вам, що відповідно до ч.5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» суб'єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Ураховуючи вищенаведене, вважаю вимогу щодо виключення умови надання гарантійного листа з посиланням на ідентифікатор закупівлі від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault, у яких не закінчився термін гарантії виробника, а також вимогу щодо поділу предмета закупівлі на лоти безпідставними та необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога на усунення дискримінації Учасників
Номер:
6cace7f555194fa0a9014985df8cf1e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-09-002033-a.b1
Назва:
Вимога на усунення дискримінації Учасників
Вимога:
Державним підприємством «Український державний центр радіочастот» проводяться відкриті торги із закупівлі послуг за кодом ДК 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одеса), ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-20-006626-a.
Відповідно до тендерної документації до відкритих торгів, а саме згідно з п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника є вимога щодо надання Учасником процедури закупівлі документа, а саме:
«Гарантійний лист, який повинен містити посилання на ідентифікатор цієї закупівлі на сайті https://prozorro.gov.ua.) від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту (ТОіР) автомобілів (марки Renault) у яких не закінчився термін гарантії Виробника (перелік № 2 Технічних вимог);»
Згідно інформації на офіційному сайті Рено Україна, є лише один офіційний дилер марки RENAULT – ТОВ «Авто Груп+», код за ЄДРПОУ 35880173 (посилання на офіційний сайт дистриб’ютора автомобілів марки РЕНО в Україні https://www.renault.ua/dealers/odesa.html).
Приймаючи до уваги вищевказаний факт, вважаємо вимогу, яка вказана у п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника, щодо надання гарантійного листа від офіційного дилера марки RENAULT, яка значно звужує коло учасників процедури закупівлі, оскільки участь в ній зможе тільки один учасник, якій є дилером марки RENAULT.
На підставі інформації, наданої Замовником у додатку 1 до ТД «Технічне завдання», а саме «ПЕРЕЛІК транспортних засобів…..» встановлено, що зі всього парка 21 транспортного засобів, є тільки два автомобіля, на які ще розповсюджується гарантійні зобов’язання (Renault Duster, номер кузову VF1HJD20467216632 та Renault Duster, номер кузову VF1HJD20267216631). Проте, виключно вищезазначені транспортні засоби, для умов збереження гарантії повинні обслуговуватися в офіційної дилерської мережи RENAULT.
Вказані обставини, навмисно і необґрунтовано обмежують коло Учасників тендерної закупівлі, що порушує передбачені ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, а саме п.4 ч.1 вказаної статті, який передбачає недискримінацію учасників та рівне ставлення до них; а також передбачену ч. 4 цієї статті заборону Замовникам «встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників».
Викладені обставини є також прямим порушенням ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Такі вимоги значно звужують коло потенційних учасників торгів, що призводить до обмеження конкуренції та унеможливлює забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у автомобільній сфері, розвитку добросовісної конкуренції, здешевлення предмета закупівлі.
Більш того, у відкритому доступі наявні рішення Антимонопольного комітету України, які задовольняли вимоги скаржників з мотивів, аналогічних мотивам, викладеним у цьому зверненні щодо вимог тендерної документації, аналогічних вимогам тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-2022-12-20-006626-a, а саме в частині обмеження кола потенційних учасників закупівлі, у тому числі, встановлюючи окремі вимоги, яким може відповідати лише один потенційний учасник закупівлі:
- Рішення АМКУ від 29.12.2020 No 834-р (посилання https://amcu.gov.ua/npas/pro-porushennya-zakonodavstva-pro-zahist-ekonomichnoyi-konkurenciyi-4);
- Рішення АМКУ від 22.03.2021 № 5653-р/пк-пз (посилання https://public.docs.openprocurement.org/get/11e68e3cd6e84a738e156b061ccf2cf2?Signature=oBak5Z8E4ywELYKFFT6%2Bqyr8T6etIb5RJ8cEX9OjbWmE%2FXMfc1LJ4q8imcrHUgfW2DOa7OT5hhjjEkBjn4VUAQ%3D%3D&KeyID=52462340);
- Рішення АМКУ від 16.05.2018 No 4631-р/пк-пз (посилання https://public.docs.openprocurement.org/get/1357e58a55c8410e9d27237d023f8a96?Signature=jq0EUDLCjtw9w14kL2xG7j%2F%2BAE6y%2B42GvELZtzjI040r6Aa7j3OisbDgsocvmbrkuoqIAygCVmi07xc8ne2aAA%3D%3D&KeyID=52462340).
- Рішення АМКУ від 15.02.2021 No 2704-р/пк-пз (посилання https://public.docs.openprocurement.org/get/c708b3ff137c4ab9baf7ea4902c53bf6?Signature=z8NZBTVopYnUW3vJPjwt2fi9TeQp0AADW%2FlZkivfWPcpzQvFPJyfe2UYiU6YYnj9AjTS8LIWic68e0cOkp47Bg%3D%3D&KeyID=52462340)
- Рішення АМКУ від 13.07.2020 No 13481-р/пк-пз (посилання https://public.docs.openprocurement.org/get/28aed3f29a354d8eb6ee861f1088cb6a?Signature=8voRAmc3IgtMEGZQLJLy5NoC3EQxnkb2WbhfFs3fV4d5Jtg48p2ZTrnTeoalxGHnooQ9Pi6Ejb2DyrUwwZZmDg%3D%D&KeyID=52462340)
У кожному із вищеперелічених рішеннях АМКУ приходив до висновків про необхідність усунення дискримінаційних умов тендерних закупівель, зобов’язуючи Замовника вносити відповідні зміни в тендерну документацію.
Відтак тендерна документація Замовника у закупівлі № UA-2022-12-20-006626-a в частині предмету даної скарги містить кваліфікаційні встановлює для учасників таку вимогу, що не є потрібною для виконання договору, є надуманою та спрямованою на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій.
Відповідно до зазначеного, за для збільшення конкуренції та розширення кола потенційних учасників закупівлі, що повністю узгоджується з положеннями ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» єдиним рішенням, яке б припинило дискримінацію потенційних учасників (створення можливості участі у закупівлі, більш ніж одному конкретному учаснику) є внесення відповідних змін до тендерної документації.
По суті вищезазначеного, ВИМАГАЄМО внести зміни то Тендерної документації, а саме: розділити дану закупівлю на лоти – окремо лот на обслуговування транспортних засобів, на які розповсюджуються гарантійні зобов’язання, та лот на обслуговування інших транспортних засобів, на які вже не розповсюджуються гарантійні зобов’язання.
Здійснення ж вказаної Закупівлі, у випадку розподілу на окремі лоти, виключить дискримінаційну умову для закупівлі послуг з технічного обслуговування транспортних засобів, передбачених тендерною документацією, та дозволить прийняти участь у закупівлі більшому колу Учасників, які зможуть запропонувати більш якісне надання послуг, різні цінові позиції, що забезпечить конкурентне середовище серед учасників та прозорість у проведенні закупівель.
Статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, у Замовника є усі правові підстави привести вимоги зазначеної Тендерної документації у відповідність до положень Закону України «Про публічні закупівлі» і провести закупівлю прозоро та з відповідною конкуренцією у сфері послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол_відповіді_УО_13_01_2023_п15.doc 13.01.2023 16:27
Дата подачі:
12.01.2023 17:21
Вирішення:
Стосовно вимоги щодо виключення умови надання гарантійного листа з посиланням на ідентифікатор закупівлі від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault, у яких не закінчився термін гарантії виробника, повідомляю наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить обов’язкові вимоги щодо поділу предмета закупівлі на лоти. Ділити чи не ділити закупівлю на лоти Замовник визначає самостійно при складанні плану закупівель на рік, який в свою чергу в обов’язковому порядку оприлюднюється на сайті. Відповідно оприлюдненому плану закупівель по закупівлі послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту ТЗ в м. Одесі (ДК021-2015:50110000-9) лоти не передбачені.
Замовник на своєму балансі має автомобілі більшість з яких автомобілі марки Renault. Крім того, є автомобілі, які знаходяться на гарантійному обслуговуванні. У зв’язку з тим, що на гарантійному обслуговуванні знаходяться саме автомобілі марки Renault, Замовником і було зазначено надання відповідного гарантійного листа Учасниками процедури. Зазначена вимога не є дискримінаційною. Статус уповноваженого встановленим порядком представника, який має право здійснювати технічне обслуговування і ремонт автомобілів марки Renault може отримати кожен бажаючий, виконавши певні вимоги фірми Renault. Той факт, що Замовник має на своєму балансі автомобілі Renault, у яких не закінчився термін гарантії виробника, покладає на Замовника обов’язок проводити ремонт та технічне обслуговування таких автомобілів виключно на СТО, яке має статус уповноваженого встановленим порядком представника, який має право здійснювати технічне обслуговування і ремонт автомобілів марки Renault. В іншому випадку Замовник втрачає право на гарантійне безкоштовне обслуговування цих автомобілів.
Враховуючи вищенаведене, вищезазначена вимога Замовника не є необгрунтованною, надуманою та спрямованою на штучне обмеження кола учасників. Означена вимога є доцільною і повністю відповідає усім обставинам ситуації, направлена на отримання Замовником кваліфікаційної послуги від Учасників закупівлі.
Крім того, нагадую, Вам, що відповідно до ч.5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» суб'єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Ураховуючи вищенаведене, вважаю вимогу щодо виключення умови надання гарантійного листа з посиланням на ідентифікатор закупівлі від установи, організації, підприємства, уповноваженого встановленим порядком на здійснення технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault, у яких не закінчився термін гарантії виробника, а також вимогу щодо поділу предмета закупівлі на лоти безпідставними та необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено