-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі, фрукти
Торги не відбулися
212 084.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 060.42 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 060.42 UAH
Період оскарження:
05.01.2023 21:37 - 10.01.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення дискримінаційних умов
Номер:
dd301029921744339659b6173b2ca81b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-05-006040-a.c1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Шановний Замовник! Ознайомившись з Вашою тендерною документацією вбачаємо у ній дискримінаційні умови. та вимагаємо внести зміни у кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, які зазначені Замовником у Додатку 4 до тендерної документації, а саме з необхідністю наявності в учасника 2 (двох) одиниць автотранспорту, з наступних причин:
1. Згідно Статті 8 Конституції України Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
2. Згідно Статті 42 Конституції України не допускається неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
3. Згідно абзацу 9, п.2, ст.15, Розділу ІІІ Закону України «Про захист економічної конкуренції» Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються дія, якою встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, ціноутворення, формування програм діяльності та розвитку, розпорядження прибутком.
Вимагання Замовником у кваліфікаційних критеріях та переліку документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям двох автомобілів, по-перше, суперечить вищевказаним Законам України, по-друге, не має під собою ніякого підґрунтя, оскільки якщо взяти загальну вагу продуктів харчування за даною закупівлею, то отримаємо 7840 кг (цибуля 1424 кг + морква 900 кг + яблука 1800 кг + банани 480 кг + апельсини 480 кг + капуста 1424 кг + буряк 1200 кг + лимони 132 кг). Орієнтовна кількість овочів, які Постачальник буде постачати у заклади освіти Замовника на місяць становить 653.334 кг* (загальна кількість овочів 7840 кг / 12 місяців календарного року), а на тиждень 163.3335 кг (орієнтовна кількість овочів на місяць 653.334 кг / 4 календарні тижні). З вищенаведених розрахунків можна побачити, що для виконання договірних забов'язань Постачальника одного автомобіля буде достатньо, а вимога щодо наявності двох автомобілів є необґрунтованою. Якщо розглядати невиправдане залучення двох автомобілів з точки зору підприємства – постачальника, то такі дії призведуть до збільшення ціни тендерної пропозиції такого учасника, оскільки два автомобілі потребують більше палива, збільшують за собою амортизаційні витрати такого Постачальника, які він буде включати у ціну своєї Тендерної пропозиції; а отже, економічно необґрунтоване залучення двох автомобілів у закупівлі суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель та виключають здійснення закупівлі за принципами максимальної економії, добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», а саме, п. 2 ст. 24 вимагаємо від Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо залучення не менше двох одиниць автотранспорту, та діяти згідно чинного законодавства України, дотримуючись принципів проведення публічних закупівель, а саме : у таблиці "кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям (критерію") у пункті 1.1. викласти в наступній редакції:
"Довідка, що підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. У довідці зазначається інформація про наявність в учасника:
- спеціалізованого автотранспорту для перевезення продуктів харчування у відповідності до предмету закупівлі: рефрижератор із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузову;
- складського приміщення (із зазначенням температурного режиму) з адресою розташування."
Також повідомляємо Замовнику, що відповідно пункту 45 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник під час закупівлі товарів може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі». У разі незадоволення цієї вимоги будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України для внесення змін у Тендерну документацію органом оскарження. Замовник може ознайомитися із позитивним рішення АМКУ на аналогічну скаргу за процедурою закупівлі UA-2021-02-09-006584-b номер скарги UA-2021-02-09-006584-b.c3
* незначна похибка у бік перебільшення орієнтовних обсягів поставки за місяць через математичне округлення
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 02.03.2021 № 3953.pdf 09.01.2023 20:05
- рішення від 23.02.2021 №3265+лист Замовнику.pdf 09.01.2023 20:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.03.2021 № 3953.pdf 09.01.2023 20:05
Дата подачі:
09.01.2023 20:05
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику,
Розглянувши Вашу вимогу(скаргу) повідомляємо наступне:
Застосувавши до учасників кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: наявність двох одиниць рухомого майна для транспортування овочів і фруктів — рефрижераторів, обумовлене вимогами товарного сусідства.
Плоди фруктів та овочів повинні перевозитись за допомогою спеціального транспорту, який має термографи та рефрижераторне обладнання. Важливим пунктом перед перевезенням продукції є проведення дезінфекції транспорту, що допоможе знищити усі бактерії.
За допомогою рефрижераторної установки визначається необхідна температура, яка буде комфортною для продукції. Важливо відзначити, що продукція має бути якісно упакованою, що дасть змогу мінімізувати зіткнення та тертя плодів.
Велика кількість плодів виділяє етилен, що може запустити процес їх передчасного дозрівання та псування сусідніх. Яскравим прикладом фруктів, які категорично не можна зберігати та перевозити разом є яблука та банани. Банани навіть за короткий проміжок часу перебування разом із яблуками можуть почати швидко псуватися, тому, при завантаженні транспортного засобу необхідно дотримуватись правил перевезення різних видів продукції.
Крім того, у постачальника існує потреба у закупівлі сирних продуктів, постачання одним транспортним засобом буде унеможливлювати дотримання принципів Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно пункту 45 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник під час закупівлі товарів може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», але продукти харчування мають бути поставлені закладам освіти, підпорядкованим Замовнику. Керуючись ст.44 та 49 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та з метою безперебійного постачання даного товару замовником було виставлено дану вимогу.
Компетентними органами влади у сфері безпеки харчової продукції є Кабінет Міністрів України, Міністерство охорони здоров‘я, Міністерство економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства, Держспоживслужба України. ( Перелік компетентних органів влади є вичерпним – інші органи влади не мають права брати участь в державному регулюванні сфери безпеки харчової продукції.)
Дана вимога не вбачає в собі дискримінацію та/або обмеження конкурентних дій з боку Учасників.
З повагою
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.01.2023 21:43