-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з прання і сухого чищення білизни
Джерело фінансування закупівлі: кошти Державного бюджету України
Завершена
330 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 300.00 UAH
Період оскарження:
05.01.2023 15:33 - 10.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга ТОВ "Побутсервіс" на відхилення пропозиції Замовником
Номер:
776f4beb94f44cfc8157ba57ac55f16a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-05-004444-a.c1
Назва:
Скарга ТОВ "Побутсервіс" на відхилення пропозиції Замовником
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Побутсервіс"
Код ЄДРПОУ 19128955
01133, м.Київ, вул. Щорса, 27А,
Р/р UA193808050000000026004616216
№1 від 31.01.2023 р.
Найменування органу оскарження:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35, 03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Побутсервіс"
код ЄДРПОУ 19128955
адреса: 01133, м.Київ, вул. Щорса, 27А,
електронна пошта: pobutserv@ukr.net
телефон: 0503829840
Замовник торгів:
Національний університет біоресурсів і природокористування України
код ЄДРПОУ 00493706
адреса: Україна, 03041, м. Київ, вул. Героїв Оборони, 15,
електронна пошта: zacupivli1@gmail.com
телефон: 380445278931
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-01-05-004444-a
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
05 січня 2023 року Національним університетом біоресурсів і природокористування України (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: Послуги з прання і сухого чищення білизни,
ідентифікатор: UA-2023-01-05-004444-a за процедурою " Відкриті торги з особливостями".
За результатами подання пропозицій найбільш економічно вигідною пропозицією визнана пропозиція Скаржника. Замовником було прийняте рішення № 008/04 від 19 січня 2023 р. про визнання Скаржника переможцем та оприлюднене повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель.
20 січня 2023 р., тобто, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, Скаржник надав Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону «Про публічні закупівлі», а також, з урахуванням вимог законодавства під час правового режиму воєнного стану відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону «Про публічні закупівлі».
30 січня 2023 р. Замовник дискваліфікував Скаржника, про що оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ № 008/05 від 30.01.2023 р, в якому зазначена причина дискваліфікації, а саме:
«1. Відхилити пропозицію переможця ТОВ Побутсервіс на закупівлю 98310000-9: Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання і сухого чищення білизни) відповідно абз. 3 пп. 3 п. 41 Постанови - не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням п. 44 особливостей.»
Вважаємо, що рішення Замовника про дискваліфікацію, оформлене протоколом № 008/05 від 30.01.2023 р року в частині відхилення пропозиції Скаржника протиправними, незаконними та такими, що порушують права Скаржника (що є підставою для подання скарги) та підлягають скасуванню з огляду на наступне.
Відповідно до абзацу 2 п. 56 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю». А тому строк для оскарження рішення про відхилення пропозиції Скаржника – дотриманий учасником.
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
Замовником у протоколі відхилення не вказано які конкретно Скаржник «не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням п. 44 особливостей».
Стосовно «Способа зазначеного у тендерній документації»:
У п. 3 Ст.17 Закону сказано: «3. Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Тобто Закон надає право, але не зобов’язує, Замовнику визначити Спосіб документального підтвердження.
У тендерній документації в п.5, п.п. 3.5 не вказано «Спосіб документального підтвердження».
В табличній частині додатку №3 до тендерної документації:
Підтвердження відсутності підстав для відмови УЧАСНИКУ в участі у процедурі закупівлі, що вимагається замовником Підтвердження відсутності підстав для відмови ПЕРЕМОЖЦЮ в участі у процедурі закупівлі, що вимагається замовником у документальний спосіб згідно з законодавством
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав,
визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Тобто, в табличній частині додатку №3 до тендерної документації, також, не вказано «Спосіб документального підтвердження».
Тільки в останньому абзаці додатку №3 до тендерної документації:
«Отже, ПЕРЕМОЖЦЬ, з урахуванням вимог законодавства під час правового режиму воєнного стану має підтвердити відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених пунктами 2, 3, 8. Спосіб документального підтвердження визначається учасником самостійно.»
Тобто, Замовник визначив, що «Спосіб документального підтвердження визначається учасником самостійно».
Слід зазначити, що Скаржник вважає в ситуації, коли непрогнозовано вимикається електрика та послуги інтернету, а терміни подачи документів тендерної пропозиції скорочуються, вірним, та своєчасним рішення Замовника спростити учасникам, і переможцю, в тому числі, спосіб документального підтвердження. А саме – надати право визначати спосіб документального підтвердження самостійно.
Для Підтвердження відсутності підстав для відмови ПЕРЕМОЖЦЮ в участі у процедурі закупівлі, згідно вимог тендерної документації, Скаржником, у визначений Законом та ОСОБЛИВОСТЯМИ термін, було оприлюднено у електронній системі закупівель наступні документи:
1. На вимогу п.3 частини першої ст. 17 Закону:
- файл «99 Довідка ПЕРЕМОЖЕЦЬ відсутність підстав ст17.pdf» - абзац 2;
- файл «102 Довідка.zip»
2. На вимогу п.6 частини першої ст. 17 Закону:
- файл «99 Довідка ПЕРЕМОЖЕЦЬ відсутність підстав ст17.pdf» - абзац 3;
3. На вимогу п.12 частини першої ст. 17 Закону:
- файл «99 Довідка ПЕРЕМОЖЕЦЬ відсутність підстав ст17.pdf» - абзац 5;
4. На вимогу частини другої ст. 17 Закону:
- файл «99 Довідка ПЕРЕМОЖЕЦЬ відсутність підстав ст17.pdf» - абзац 6;
5. На вимогу п.2 частини першої ст. 17 Закону:
- файл «99 Довідка ПЕРЕМОЖЕЦЬ відсутність підстав ст17.pdf» - абзац 1;
- файл «101 Довідка(1).zip»
6. На вимогу п.8 частини першої ст. 17 Закону:
- файл «99 Довідка ПЕРЕМОЖЕЦЬ відсутність підстав ст17.pdf» - абзац 4;
- файл «100 Витяг ЄДРПОУ Побутсервіс 200123.pdf.zip»
Згідно з вищенаведеним, Скаржник, як Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у спосіб зазначений у тендерній документації.
Таким чином, пропозиція Скаржника відхилена необґрунтовано та незаконно, а отже рішення підлягає скасуванню.
Отже, неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом:
- зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції;
- зобов'язання Замовника зупинити та скасувати розгляд пропозиції наступного учасника закупівель.
Директор М.О. Салата
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга НУБІП України прання.pdf 31.01.2023 12:01
- Платіжне доручення.pdf 31.01.2023 12:02
- Скарга НУБІП України прання.docx 04.02.2023 14:07
- Додаткові пояснення скаржника.pdf 04.02.2023 14:07
- Додаткові пояснення скаржника.docx 04.02.2023 14:07
- рішення від 01.02.2023 № 1110.pdf 01.02.2023 15:22
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.02.2023 № 1444.pdf 08.02.2023 16:52
- рішення від 08.02.2023 № 1444.pdf 10.02.2023 15:27
- Пояснення по суті скарги UA-2023-01-05-004444-a.c1.doc 03.02.2023 15:58
- Пояснення по суті скарги UA-2023-01-05-004444-a.c1.pdf 03.02.2023 15:58
- Протокол_виконання.docx 15.02.2023 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.01.2023 11:33
Дата розгляду скарги:
08.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.02.2023 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.02.2023 15:27
Дата виконання рішення Замовником:
15.02.2023 16:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглянула скаргу ТОВ Побутсервіс від 31 січня UA-2023-01-05-004444-a.c1 щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішенням № 1444-р/пк-пз від 08.02.2023 постановила – «зобов’язати Національний університет біоресурсів і природокористування України скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Побутсервіс" за процедурою закупівлі — "Послуги з прання і сухого чищення білизни", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-01-05-004444-a.».
Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922–VІІІ від 25.12.2015 р. рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922–VІІІ від 25.12.2015 р. виконати рішення органу оскарження та скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ Побутсервіс по закупівлі 98310000-9: Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання і сухого чищення білизни) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за№ UA-2023-01-05-004444-a.