-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Оброблені фрукти та овочі (компот консервований, сухофрукти)
Завершена
121 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 605.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 605.00 UAH
Період оскарження:
05.01.2023 10:55 - 10.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушень та скасування рішення про дискваліфікацію
Номер:
cab291dd8e9a48bf945f706eb38cfb5f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-05-001263-a.a1
Назва:
Вимога про усунення порушень та скасування рішення про дискваліфікацію
Вимога:
17.01.2023 року уповноваженою особою з питань публічних закупівель Власівський пансіонат для ветеранів війни та праці з геріатричним відділенням було оприлюднено Протокол від 17 січня 2023 р. № 28.
Згідно даного протоколу за результатом розгляду пропозицію учасника ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. дискваліфіковано, як таку, що є з аномально низькою ціною, а ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. надала неналежне обгрунтування.
Вважаємо, що даний протокол прийнятий неправомірно. підстави для дискваліфікації є надуманими та законодавчо не обґрунтованими.
ЗАМОВНИКОМ ГРУБО ПОРУШЕНО ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ», такі як:
максимальна економія, ефективність та пропорційність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч.4 ст.29 Закону України "Про публічні закупівлі" учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
13 січня 2023 року ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. надала "Обгрунтування".
Відповідно до ч.14 ст.29 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості.
Частиною 14 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3)отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Лист про обгрунтування ціни від 13.01.2023 року зазначає підставами аномально низької ціни лише що ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. закуповує товар безпосередньо у виробника, що забезпечує економію завдяки прямим поставкам. ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. не робить додаткових націнок, та не несе додаткових витрат на транспортні послуги і таким чином має змогу поставити товари за ціновою пропозицією, яка вказана найвигіднішою за результатами закупівлі.
Таким чином, на думку Замовника учасник не надав належного обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції.
Звертаємо увагу, що вимогами Документації, визначено, що обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва
товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи
виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
А отже, Замовник має орієнтуватись на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначаю, що при цьому, у тендерній документації відсутні інші вимоги, як саме має визначається аномально низька ціна.
ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. надала обґрунтування аномально низької ціни, вчасно у встановлений тендерною документацією строк - обґрунтування завантажене у систему 13.01.2023 та з дотриманням вимог тендерної документації – зокрема, обґрунтування містить пояснення завдяки чому досягається економія коштів, а саме: прямим поставкам товару від виробника, без посередників, що дозволяє застосувати ціну запропоновану у тендерній пропозиції.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в лектронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність / відсутність підстав, встановлених у ст. 17 Закону і в цій тендерній документації, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до Документації:
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надасть належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного цим пунктом.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва
товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи
виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Відповідно до частини пятої статті 30 Закону електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.
ФОП ОЛОМПІЄВА Я.М. підтверджує, що має можливість виконати умови договору за ціною, яку було виставлено нашою ціновою пропозицією під час участі у процедурі закупівлі (відкриті торги з особливостями), та яку було визначено аномально низькою у розмірі 81 810,00 грн без ПДВ.
Документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника, а також до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції.
З приводу застосування положень закону про дискваліфікацію пропозиції через визначення її такою, що є аномально низькою існує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Керуючись рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №24357-р/пк-пз від 27.10.2021 індивідуальний номер закупівлі UA-2021-09-09-002415-c в якому зазначено, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції. Замовник не довів та документально не підтвердив, що обґрунтування аномально низької ціни неналежно оформлено. Тендерна пропозиція була неправомірно відхилена з наведеної вище підстави.
Законодавством не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна, відхиляти такі пропозиції замовник не повинен.
Якщо тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни тендерної пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни та учасник обґрунтував аномально низьку ціну, замовник не може таке обґрунтування вважати неналежним.
Колегія стає на бік учасника, така практика є сталою.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної вище підстави.
Отже, враховуючи вищевикладене, керуючись ст.. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» Вимагаємо:
1. Скасувати рішення, яким відхилено пропозицію ФОП Оломпієва Я.М. та діяти в межах закону та повноважень.
Замовником має бути негайно усунуто порушення норм законодавства України. У випадку незадоволення вимоги ФОП Оломпієва Я.М. буде змушена звернутися до вищих контролюючих органів, аудиторської служби, правоохоронних органів, АМКУ та суду, так як вважаємо, що дії уповноваженої особи порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» та принципи неупередженості та максимальної економії, що передбачені нормами вказаного закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про усунення порушень 18.01.2023 13:42
- Протокол № 38.pdf 19.01.2023 16:45
Дата подачі:
18.01.2023 13:42
Вирішення:
Оскарження результату аукціону UA-2023-01-05-001263-a ФОП Оломпієвою Я.М. про усунення порушень та скасування рішення про дискваліфікацію вважаю безпідставним та необґрунтованим. Пропозицію учасника ФОП Оломпієву Я.М. дискваліфіковано, як таку, що є аномально низькою, а ФОП Оломпієва Я.М. надала неналежне обґрунтування згідно ч.14 ст.29 Закону «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) аномально низька ціна тендерної пропозиції – ціна\приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни\приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та\або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни\приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Відповідно до ч. 14 ст.29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. При цьому замовник може відхилити тендерну пропозицію з аномально низькою ціною, якщо обґрунтування учасника буде неналежним, а також замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо останній не надав обґрунтування протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Згідно ч.14 ст.29 Закону – обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про :
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технологічного будівництва ;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника ;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Учасник ФОП Оломпієва Я.М. надала лист за вих. № 85 від 13 січня 2023 року і зазначив, що закуповує товар безпосередньо у виробника, що забезпечує економію завдяки прямим поставкам. На підтвердження інформації про закупівлю не вказано у якого саме виробника, не вказано місце його знаходження, не надано підтверджуючі документи закупівлі.
Закон не визначає, яке саме обґрунтування низької ціни є належним, тому замовник на власний розсуд оцінює належність\неналежність обґрунтування аномально-низької ціни.
Відповідно до п.3 Розділу 5 тендерної документації Власівського пансіонату на закупівлю товару по коду ДК 021:2015-15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (Компот консервований, сухофрукти) Замовник може відхилити тендерну пропозицію у разі коли : учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномальною ціною.
Таким чином, на підставі вище викладеного вирішила:
1. Відхилити вимогу ФОП Оломпієвої Я.М. Тендерна пропозиція ФОП Оломпієвої Я.М. відхилена правомірно
2. Оприлюднити відповідну інформацію в електронній системі закупівель у порядку, передбаченому діючим законодавством.
Статус вимоги:
Відхилено