-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
04.01.2023 09:52 - 10.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискваліфікації ТОВ ЕЕЮ
Номер:
a4dc7e65f542447791a7585a6208bbef
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-04-000658-a.a1
Назва:
Скарга щодо дискваліфікації ТОВ ЕЕЮ
Скарга:
Скарга
на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
04 січня 2023 року Замовником торгів КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МИКОЛАЇВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ» (далі-Замовник) було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги з особливостями на закупівлю за предметом Електрична енергія, код за ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія, ідентифікатор закупівлі № UA-2023-01-04-000658-a, (далі -Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Очікувана вартість закупівлі 700 000,00 грн. з ПДВ.
Для участі в процедурі закупівлі були подані тендерні пропозиції наступними учасниками:
1. ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» (далі – Скаржник)
2. ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ»
18 січня 2023 року Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи від 18.01.2023 р. №1 (далі – Протокол), відповідно до якого прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» на підставі пункту 41 Постанови КМУ М01178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначивши у Протоколі наступне:
РОЗДІЛ І.
«Згідно розділу 1 Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації від учасників вимагалось наступне: у учасника обов’язково повинні бути укладені договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з операторами системи розподілу, а саме: АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі", АТ "Укрзалізниця" та ПрАТ «ПЕЕМ «ЦЕК».
На підтвердження факту укладених договорів надати письмове підтвердження від операторів системи розподілу про факт укладання зазначених договорів.
ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» надав копію Договору №l92000000972 електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" від 13.05.2022р. , підписаний 07.12.2022р., що викликає сумніви в даті його підписання. Крім того, ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» надав Лист-роз’яснення щодо інформації про укладення договору з АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" та послався на те, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації. Але Замовник якраз і вимагає: «На підтвердження факту укладених договорів надати письмове підтвердження від операторів системи розподілу про факт укладання зазначених договорів.» При цьому ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» письмове підтвердження від операторів системи розподілу АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" не надає.»
Однак із викладеною в Протоколі позицією Замовника не можна погодитись, виходячи з наступного:
«Згідно розділу 1 Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації від учасників вимагалось наступне: у учасника обов’язково повинні бути укладені договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з операторами системи розподілу, а саме: АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі", АТ "Укрзалізниця" та ПрАТ «ПЕЕМ «ЦЕК», на дану вимогу Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» у складі своєї пропозиції надає наступні документи :
- Повідомлення від АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" (додатково надано договір з підписом та печаткою АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" , Лист-роз’яснення щодо того, що договір є публічним який включає посилання за яким можна перевірити дійсність договору та дату включення до реєстру, Витяг з реєстру постачальників, які отримали доступ до мереж АТ "Дніпровські електромережі" на адміністративній території Дніпропетровської області ) ДОДАТОК 1 до Скарги;
- Повідомлення від АТ "Укрзалізниця" та ПрАТ «ПЕЕМ «ЦЕК».
Вищезазначені документи завантажені одним файлом у вигляді архіву, а саме:
У п.1 Протоколу Замовником підтверджено надання необхідних документів
при цьому Замовник зазначає, що Договір від 13.05.2022 року підписаний 07.12.2022 р., що викликає сумніви в даті його підписання, виходячи з чого приходить до висновку, що підтвердження від операторів системи АТ ДТЕК «Дніпровські електромережі» ТОВ «ЕЕЮ» не надає.
Проаналізувавши дане твердження Замовника, ТОВ «ЕЕЮ» категорично не погоджується з ним, оскільки пунктом 9.1 Договору № 192000000972 зазначено:
«Цей договір набирає чинності з дня приєднання Постачальника до умов цього Договору і діє протягом одного року, якщо інший строк не зазначено в заяві-приєднання». Договір № 192000000972 від 13.05.2022 р укладено сторонами у електронній формі шляхом надання Заяви на укладення договору з розподілу електроенергії 13.05.2022 року, Постачальника приєднано до умов цього договору 13.05.2022 року та саме ця дата зазначена у Реєстрі постачальників, які отримали доступ до мереж АТ "Дніпровські електромережі" на адміністративній території Дніпропетровської області, що є у публічному доступі. Даний договір є публічним, отже Замовник також самостійно може перевірити факт його наявності пройшовши за посиланням https://www.dtek-dnem.com.ua/ua/supplier-registry. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» в даному реєстрі знаходиться під номером 444. Щодо підтвердження факту укладених договорів, який вимагає Замовник в тендерній документації наявний лист від ДТЕК "Дніпровські електромережі" № 30825/1001 від 07.12.2022 року, що також є фактом підтвердженням укладення даного договору.
Скаржнику зовсім не зрозуміле таке формулювання, адже Договір є публічним його дійсність можна перевірити як у відкритому доступі за посиланням https://www.dtek-dnem.com.ua/ua/supplier-registry, так і звернувшись до АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі", проте Замовник не зробив ні того ні іншого, а керувався у своїх діях не чинним законодавством, а особистими сумнівами, що ставить під сумніви об’єктивність та неупередженість проведення кваліфікації процедури закупівлі, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності та принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, які закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон).
Щодо дати укладання та підписання Договору з АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" (надалі-Договір) додатково пояснюємо наступне:
- Договір укладається в електронному вигляді шляхом надання Заяви на укладення договору з розподілу електроенергії, така Заява була подана ТОВ «ЕЕЮ» до АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі" та після її розгляду ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» включено до реєстру постачальників, які отримали доступ до мереж АТ "Дніпровські електромережі" на адміністративній території Дніпропетровської області 13.05.2022 року Договір діє від 13.05.2022 року, оскільки багатьма Замовниками вимагається надання не тільки повідомлення про укладення договору а й сам Договір то ТОВ «ЕЕЮ» було надіслано запит на підписання паперової версії Договору, внаслідок чого його було надіслано та завірено підписом Менеджеру відділу по роботі з договорами АТ «ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» Боєва К.О. 07.12.2022 року, проте сама дата початку дії договору встановлена 13.05.2022 р. та є незмінною.
Отже фактів укладення договору в тендерній документації ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ навіть більше чім достатньо, а ось на яких підставах Замовник вирішив що факт укладення договору викликає сумнів не зрозуміло.
Таким чином, прийняте Замовником рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» з вищенаведеної підстави суперечить Особливостям та Закону України «Про публічні закупівлі», впливає на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі, призводить до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника та має бути скасованим.
РОЗДІЛ ІІ.
Пунктом 2 Протоколу Замовник зазначає наступне:
«Крім того надані листи-відгуки до договорів, що надали Замовники з якими у Учасника ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ КРЕЙН» були укладені договори, містять недостовірну інформацію, а саме: Договір № 18/11/2022/1 укладений з Момсенко С.Л. датований 18.11.2022 роком. Лист-відгук від Момсенко С.Л. наданий також 18.11.2022 роком, вих.№1, в якому зазначає, що постачання від контрагенту відбувається вчасно, якість товару відповідає вимогам договору та параметрам якості. Тобто Замовник Моменко Є.Л. надає відразу відгук під час укладення договору, який є автоматично недостовірним, адже неможливо перевірити якість постачання товару менше ніж за один день. Також Договір № 18/11/2022/2 теж від 18.11.2022р., укладений з ТОВ «Науково- дослідний інститут «УКРМЕАЛУРГІНФОРМ». В наданому Листі-відгуку ТОВ «Науково-дослідним інститутом «УКРМЕАЛУРГІНФОРМ» ВихNo1 складеним від 19.11.2022 року зазначено, що Учасника ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН » під час виконання договору зарекомендував себе як надійний партнер, здатний швидко реагувати на потреби клієнта та надавати якісні послуги. Відмінною рисою роботи ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН » є високий професіоналізм, організованість співробітників компанії та чесність. Оскільки лист-відгук наданий від 19.11.2022 року, то знову виникають питання щодо достовірності інформації наданої Замовником ТОВ «Науково-дослідний інститут «УКРМЕАЛУРГІНФОРМ».».
Однак із викладеною в Протоколі позицією Замовника не можна погодитись, виходячи з наступного:
Щодо зауважень Замовника стосовно наданих ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» аналогічних договорів та відгуків до них зазначаємо, що в тендерній документації да додатках до неї вимога щодо надання аналогічних договорів та відгуків взагалі відсутня, тому надані ТОВ «ЕЕЮ» у складі пропозиції аналогічні договори та відгуки згідно Закону та тендерної документації Замовника є «додатково наданими документами на власний розсуд», а отже невідповідність на яку вказує Замовник не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЕЮ» .
Також наголошуємо на тому, що дана формальна описка у відгуках наданих Контрагентами не може трактуватись Замовником, як те що «Скаржник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону», адже :
- по-перше дата вказана у відгуку є формальною помилкою (опискою) Контрагента, на підтвердження надаємо відповідні договори та відгуки (ДОДАТОК 2 до Скарги);
- по-друге у складі пропозиції надано Довідку щодо наявності досвіду виконання аналогічного (них) за предметом закупівлі договору(ів) № 35 від 12.01.2023 р. (ДОДАТОК 3 до скарги) в якій зазначено всі можливі контакти контрагентів, за якими можна зв’язатись та перевірити достовірність вказаної інформації, що Замовник не зробив
- по-третє надано акти приймання-передачі електричної енергії (видаткові накладні), які підтверджують постачання (відпуск) електричної енергії у повному обсязі.
- по-четверте дана інформація не є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, оскільки Замовник навіть не вимагав надання такої інформації.
І що є основним та дуже важливим фактором, так це те що відповідно до частини 9 статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний виявивши невідповідності в тендерній пропозиції учасника надати учаснику 24 години на виправлення недоліків розмістивши повідомлення про наявні недоліки та необхідність їх виправлення. В розділі 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника занотовано право виправлення помилок на протязі 24 годин, але з невідомих на те причин Замовник знехтував законодавством та опублікував протокол № 1 щодо дискваліфікації ТО В «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності в розумінні Замовника (адже Скаржником чітко доведено про відсутність будь-яких невідповідностей), чим порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Отже, відхиливши тендерну пропозицію нашого підприємства, Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі, закріплений в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій чим порушено наші права та інтереси.
Порушення наших прав та інтересів полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з нами, у випадку визнання нас переможцем процедури закупівлі за результатами якого ми мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктами 52 та 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178,-
ПРОШУ:
1. Прийняти дану Скаргу ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН».
Директор Д. ІНОЗЕМЦЕВ
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо дискваліфікації ТОВ ЕЕЮ 23.01.2023 14:57
- Скарга щодо дискваліфікації 23.01.2023 14:57
- Додаток 2 Аналогічні договори 23.01.2023 14:57
- Долдаток 2 Аналогічні договори 23.01.2023 14:57
- Додаток 3 23.01.2023 14:57
- Додаток 1 до скарги 23.01.2023 14:57
- Рішення від 24.01.2023 № 782.pdf 24.01.2023 15:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.02.2023 № 1126.pdf 01.02.2023 17:39
- Рішення від 01.02.2023 № 1126.pdf 03.02.2023 14:36
- Додаток 3.docx 25.01.2023 15:23
- лист роз_яснення.docx 25.01.2023 15:23
- Протокол 1 про відхилення.pdf 25.01.2023 15:23
- Довідка 28.pdf 25.01.2023 15:23
- Протокол 1 про відхилення пропозиції.docx 25.01.2023 15:23
- Лист згода 7.pdf 25.01.2023 15:23
- Лист РОЗ'ЯСНЕННЯ.pdf 25.01.2023 15:23
- Протокол скасування рішення.pdf 07.02.2023 09:14
- Протокол скасування рішення.pdf 07.02.2023 09:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.01.2023 16:49
Дата розгляду скарги:
01.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.01.2023 15:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.02.2023 14:36
Дата виконання рішення Замовником:
07.02.2023 09:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконати рішення №1126-р/пк-пз від 01.02.2023року постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка зобов’язала СКАСУВАТИ рішення уповноваженої особи №1 від 18.01.2023 року, щодо відхилення пропозицію учасника у відкритих торгах з особливостями ТОВ «ЕКСПОРТ ЕНЕРДЖІ ЮКРЕЙН» код ЄДРПОУ 44593973, за предметом закупівлі ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія) з очікуваною вартістю 700000,00 грн. з ПДВ.