• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування за кодом ДК 021:2015- 55510000-8 - Послуги їдалень

Торги не відбулися

15 036 657.44 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 183.29 UAH
Період оскарження: 02.01.2023 20:09 - 08.01.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Внести зміни до оголошення

Номер: 0191bd090fef44f4bb6b3ead2b2e0981
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-02-006608-a.a2
Назва: Внести зміни до оголошення
Вимога:
згідно п. 197.1.7 ст. 197 ПК України звільняються від оподаткування операції з постачання послуг харчування, забезпечення майном, комунально-побутовими та іншими соціальними послугами за рахунок державних коштів, що надаються особам, які утримуються в реабілітаційних установах, територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг), установах, підприємствах, організаціях всеукраїнських громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх спілок, які займаються реабілітацією, оздоровленням та фізкультурно-спортивною діяльністю, центрах обліку та закладах соціального захисту для бездомних осіб, центрах соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, санаторіях для ветеранів та осіб з інвалідністю, будинках-інтернатах для громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, психоневрологічних та спеціалізованих будинках-інтернатах, пансіонатах для ветеранів війни і праці, геріатричних пансіонатах. Необхідно внести зміни до оголошення!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, Шановний учаснику! Розглянувши Вашу вимогу UA-2023-01-02-006608-a.a2 від 04 січня 2023 15:37 повідомляємо наступне. Згідно з абзацом 2 частини 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (далі – Постанова КМУ №1178), встановлено, що Замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення запиту надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Згідно статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною 2 статті 21 Закону встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 4) очікувана вартість предмета закупівлі; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 7) умови оплати; 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону; 11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях; 12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація. При цьому, Закон не визначає обов'язковості зазначення в оголошені очікуваної вартості закупівлі з врахування системи оподаткування до господарських операцій, з врахуванням податку на додану вартість чи без податку на додану вартість. Враховуючи роз’яснення Державної податкової служби України, яке розміщене на офіційному сайті за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/baner/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-69919.html#:~:text=%D0%B7%D0%B3%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%BE%20%D0%B7%20%D0%BF.-,%D0%BF.,%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%BC%2C%20%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BC%20%D0%9A%D0%B0%D0%B1%D1%96%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%BC%20%D0%9C%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%80%D1%96%D0%B2%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8 з урахуванням положень Порядку №116 та Порядку №1243 від оподаткування ПДВ звільняються послуги з харчування дітей дошкільних та учнів загальноосвітніх та інтернатних навчальних закладів, при одночасному виконанні умов: - здійснення харчування у межах норм в грамах або у межах визначеної грошової норми; - оплати харчування окремих категорій дітей бюджетними коштами або за рахунок власних коштів дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, які відшкодовуються батьками дітей; - укладення угоди між такими закладами та особами, які безпосередньо надають такі послуги. Крім того, користуючись інформацією/консультацією зазначеною в спеціалізованому журналі «Державні закупівлі» №1 за січень 2022 року стаття під назвою «Ціна з ПДВ чи без: яку інформацію зазначати у закупівлі», посилання на дану статтю - https://edz.mcfr.ua/946268#:~:text=%D0%9E%D1%82%D0%B6%D0%B5%2C%20%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%86%D1%8C%20%D0%BD%D0%B5%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%94,%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%96%D1%82%20%D1%96%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%20%D0%B2%20%D1%86%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D1%83. В даній закупівлі розглянута практика Верховного суду щодо зазначення Замовником закупівлі з ПДВ, та по результату закупленої в учасника який не є платником податку на додану вартість. Висновок суду в даній справі, що порушень немає. Ви як учасник даної закупівлі, при підготовці тендерної пропозиції розраховуєте загальну вартість цінової пропозиції по наданим послугам, з урахуванням діючого законодавства та пільг щодо оподаткування. Виходячи із вищезазначеного, задовольнити Вашу вимогу немає підстав. З повагою, Уповноважена особа
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.01.2023 00:04
Вимога
Залишено без розгляду

Виключення дискримінаційних вимог

Номер: 4a644156479c4678abd927c3f57f1852
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-02-006608-a.a1
Назва: Виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
Пунктом 7 Додатку №1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2023-01-02-006608-a передбачена обов’язкова наявність офісного та складського (виробничого) приміщення (власне, орендоване тощо), інформація про, які повинна бути зазначеною в довідці. При цьому, обов’язкова вимога - наявність в учасника складського (виробничого) приміщення, розташованого в Бородянській територіальній громаді. Вимога Замовника стосовно того, що учасник повинен надати документи на приміщення, які знаходяться в Бородянській територіальній громаді є дискримінаційною для інших учасників (по зазначеному прецеденту існує декілька Рішень АМКУ, серед яких рішення № 9786-р/пк-пз від 21.09.2018р.; та рішення № 389-р/пк-пз від 31.01.2017р., рішення №9033-р/пк-пз від 21.12.2017р.). Таким чином, Замовник порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, Шановний учаснику! Згідно з абзацом 2 частини 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (далі – Постанова КМУ №1178), встановлено, що Замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення запиту надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Згідно статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Тому, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі». Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) встановлено норми щодо кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі. Частиною 1 статті 16 Закону встановлено, що Замовник ВИМАГАЄ від учасників процедури закупівлі ПОДАННЯ ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною 2 статті 16 Закону встановлено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Абзацом 2 частини 3 статті 16 Закону встановлено, що якщо для закупівлі робіт або ПОСЛУГ замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, УЧАСНИК може для підтвердження своєї відповідності такому критерію ЗАЛУЧИТИ СПРОМОЖНОСТІ інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Статтею 23 Закону встановлено норми щодо застосування Замовниками під час проведення закупівель вимог до технічних специфікацій, маркувань, сертифікатів, протоколів випробувань та інших засобів підтвердження відповідності. Замовникам дозволено встановлювати вимоги до технічної специфікації, яка повинна містити ОПИС УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК товарів, робіт або ПОСЛУГ, що закуповуються, у тому числі їх ТЕХНІЧНІ, ФУНКЦІОНАЛЬНІ та ЯКІСНІ характеристики. Характеристики товарів, робіт або ПОСЛУГ МОЖУТЬ містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, НАДАННЯ ПОСЛУГИ (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено умов, які б забороняли встановлювати вимоги до технологічного процесу надання послуги з гарячого харчування дітей, враховуючи особливості процедури закупівлі, в даному випадку закупівлі послуги з організації харчування за кодом ДК 021:2015- 55510000-8 - Послуги їдалень, відповідно послуги, які учасник пропонує надавати повинні бути якісними та безпечними. 24.02.2022 року Указом Президента України № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" було запроваджено воєнний стан по всій території України. 17.05.2022 р. Указами Президента України неодноразово було продовжено строк дії воєнного стану в Україні". З 25.02.2022 року по 01.04.2022 року у Бородянській ТГ відбувались запеклі бої, під час обстрілів та бомбардувань було повністю зруйновані приміщення Відділу освіти Бородянської селищної ради та деяких шкіл та дитячих садиків, втому числі деякі були частково пошкоджені, майно, обладнання викрадене окупантами. З того часу, як території Бородянської територіальної громади були звільнені від окупантів, по мірі можливості та з залученням третіх сторін йде відновлення навчальних закладів. Але враховуючи той факт, що окупанти здійснюють ракетними обстрілами енергетичну систему та постійно йде відключення електропостачання та враховуючи той факт, що навчальні заклади не забезпечені газопостачанням та газовими плитами, яке б могло бути альтернативою для електроенергії (під час відключення освітлення). Керівництво не може допомогти в забезпеченні надання приміщень, як для зберігання продуктів харчування так і для приготування гарячого харчування, тому встановлена норма вимушена для того, щоб забезпечити процес як зберігання продуктів харчування так і у разі відключення електричної енергії для забезпечення процесу приготування гарячої їжі для дітей на території Виконавця надання послуг, який повинен мати виробничі та офісні приміщення в близькій дальності від Замовника та закладів освіти, що обмежується територіальною громадою та мати можливість відключення інших джерел електричної енергії чи наявності газопостачання. Тому, для забезпечення процесу щодо постачання послуги з організації харчування встановлена дана норма в Тендерній документації. Так як, послуги надаються для харчування дітей у дошкільні, загальноосвітні, позашкільні навчальні заклади, тому важливим критерієм при відборі Виконавця в даній закупівлі є наявність виробничих та офісних приміщень в Бородянській територіальній громаді. При цьому на Замовника покладається обов’язок вибрати найкращого Виконавця надання послуг з гарячого харчування для дітей, у зв’язку з чим встановлена дана норма, яка не є дискримінаційною. Тому встановлені вимоги в Тендерній документації не обмежують участь різного кола учасників, які виявили бажання прийняти участь, а лише вирішують проблему (технологічного процесу виготовлення гарячого харчування для дітей), яка виникла в 2022 році під час відключення електричної енергії та не можливості вирішити ситуацію з забезпеченням гарячим харчуванням дітей. У зв’язку з відсутністю порушень під час проведення відкритих торгів з особливостями для задоволення вимоги відсутні підстави. З повагою, Уповноважена особа
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.01.2023 00:04