• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сардельки вищого ґатунку

Завершена

467 976.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 340.00 UAH
Період оскарження: 02.01.2023 13:01 - 07.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель

Номер: 0eb811956d3a4e94bfc35065be193a6a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-02-003287-a.b1
Назва: Порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель
Вимога:
Другого січня дві тисячі двадцять третього року Протокольним рішенням №1 уповноваженої особи Відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (далі – Замовник) затверджено Тендерну документацію до процедури закупівлі відкриті торги з особливостями за предметом ДК 021:2015 код: 15130000-8 М’ясопродукти «Сардельки вищого ґатунку», як зазначено Замовником у частині 1 Розділу І, тендерну документацію ним розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості). Додаток №4 до Тендерної документації має встановлювати, згідно з переліченими вище нормативно-правовими актами, вимоги Замовника до учасників в частині підтвердження ними відповідності кваліфікаційним критеріям. Відповідно до частини 1 статті 16 Закону, замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям., згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Серед критеріїв, що установлює частина 2 Статті 16 Закону є критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а не «Досвід виконання аналогічного договору», як його зазначає Замовник закупівлі, чим вже порушує норми щодо вимог, які встановлюються згідно з цією статтею Закону, на який він посилається при розробці Тендерної документації. Частина ж 45 Особливостей дозволяє Замовникам під час здійснення закупівлі товарів не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначенні статтею 16 Закону. Однак, Замовник даної закупівлі вирішив встановити до учасників три з чотирьох можливих кваліфікаційних критеріїв, та вимагати на підтвердження кожного із них значний перелік документів, які звісно в умовах військового часу та скорочення періоду, наданого учасникам на підготовку та подання власних пропозицій, викликає додаткові складнощі зібрати. Окрім цього Замовником були встановлені також дискримінаційні вимоги, що порушують основоположні принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. І серед них наступні вимоги Замовника щодо надання учасниками таких документів: «чинний договір оренди нежитлового приміщення, якщо складські(е) приміщення орендовані(е). При наявності власного приміщення – подання документів, що підтверджують право власності на зазначений об’єкт. для орендованого(их) транспортного(их) засобу(ів) подається чинний договір оренди.» Обидві ці вимоги Замовника є дискримінаційними, обмежуючими конкуренцію, та такими, що порушують права тих суб’єктів господарювання, які мають у користуванні матеріально-технічну базу відповідно до договорів з надання послуг, наприклад, зі складування та/або перевезення вантажу. Дана вимога обмежує конкуренцію та коло потенційних учасників, які могли б прийняти участь у даній закупівлі. Наступна вимога Замовника, що обмежує конкуренцію та дискримінує учасників: «Довідка в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів за предметом цієї закупівлі (договори повинні бути укладені через електронну систему закупівель та довідка в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів повинна мати номер ідентифікатору закупівель) з підтверджуючими документами: копією договорів з усіма додатками (в тому числі специфікація) та додатковими угодами (у випадку наявності), які є невід’ємною частиною договору; копією оригіналів листів-відгуків від контрагента, що підтверджує успішне повне виконання умов договору (з обов’язковим зазначенням №, дати, предмету закупівлі, вартість та строку дії договору на постачання товару за предметом закупівлі, завірені належним чином відповідною установою) та поставку товару належної якості. Аналогічним договором є договір на поставку товару за ЄЗС ДК 021:2015, згідно розділу І пп.4.1. цієї тендерної документації. Аналогічний договір повинен мати строк поставки як мінімум протягом 6-ти місяців (строк дії договору не вважається строком поставки товару), для підтвердження спроможності Постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду. Інформація в довідці повинна відповідати копіям договорів, та листам-відгукам. Невиконання або виконання не в повному обсязі аналогічних договорів є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.» Вимоги Замовника щодо надання двох аналогічних договорів, укладених через електронну систему закупівель та надання довідки в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів повинна мати номер ідентифікатору закупівель знову ж таки порушує всі ті основні базові принципи здійснення закупівель що згадувались раніше. Встановлення Замовником наведених вимог обмежує участь у процедурі закупівлі суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, однак не за результатами процедур державних закупівель, лише які укладаються через електронну систему закупівель і яким присвоюється ідентифікатор закупівель. Таким чином, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності аналогічні договори, укладені та виконані лише з бюджетними установами, які проводять власні закупівлі через електронну систему закупівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Антимонопольним комітетом України прийнято безліч рішень з цього приводу на користь учасників (№ 521-р/пк-ск від 15.04.2015; №9941-р/пк-пз від 26.09.2018). Щодо надання аналогічних договорів у кількості двох є теж відповідні рішення АМКУ (№1002-р/пк-пз від 03.03.2017; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; 1207-р/пк-пз від 14.03.2017), згідно яких зазначається, що встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше двох виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі новостворених підприємств. Вимога, яку Замовник застосовує для визначення підтвердження спроможності постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду взагалі не має під собою ґрунтовних підстав. Яким законодавчим документом може Замовник підтвердити, що постачання товарів протягом трьох, чотирьох або п’яти місяців не підтверджує спроможність постачальника виконувати умови договору, якщо договір є виконаним і про що є відповідні, встановлені законодавством, документи, які це підтверджують, що вже є легітимно підтвердженим фактом виконання умов договору обома сторонами. Тим більше, не зрозуміло, чому учасники мають підтвердити вказаний строк постачання товарів за аналогічними договорами, якщо Замовник у пункті 4.4 Розділу І Тендерної документації зазначає, що запланований ним строк поставки товару за даною закупівлею: з січня – до 19.02.2023 року. Крім цього не зрозумілою є логіка Замовника під час встановлення відповідного критерію щодо підтвердження спроможності постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду у закупівлі за предметом ДК 021:2015 код: 15130000-8 М’ясопродукти «Сардельки вищого ґатунку», коли у закупівлі цього ж Замовника за предметом згідно ДК 021:2015 код: 15530000-2 «Вершкове масло» Масло вершкове не менше 72,5% жир.фас., даний критерій ним не застосовується та був видалений Протокольним рішенням уповноваженої особи № 11 від 05.01.2023. Від так виходить, що підтверджувати спроможність виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, коли ти є постачальником сардельок потрібно, а коли постачальником вершкового масла, то не потрібно. Що теж свідчить про навмисну дискримінацію. При цьому, відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наведені вище умови Тендерної документації порушують права та законні інтереси суб’єктів господарювання, які б могли прийняти участь у даній процедурі закупівлі, але позбавлені законної можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні у ній дискримінаційні умови. Вимагаємо внести відповідні зміни до Тендерної документації та встановити рівні вимоги до всіх учасників. Видалити вимоги, що порушують конкуренцію, звужують коло потенційних учасників та не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1) Серед критеріїв, що установлює частина 2 Статті 16 Закону є критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а не «Досвід виконання аналогічного договору», як його зазначає Замовник закупівлі, чим вже порушує норми щодо вимог, які встановлюються згідно з цією статтею Закону, на який він посилається при розробці Тендерної документації. Шановний Учасник! Прошу обґрунтувати ваше зауваження щодо цього питання: Чим «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» відрізняється від «Досвід виконання аналогічного договору», а саме: Довідка в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів за предметом цієї закупівлі (договори повинні бути укладені через електронну систему закупівель та довідка в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів повинна мати номер ідентифікатору закупівель) з підтверджуючими документами: - копією договорів з усіма додатками (в тому числі специфікація) та додатковими угодами (у випадку наявності), які є невід’ємною частиною договору; - копією оригіналів листів-відгуків від контрагента, що підтверджує успішне повне виконання умов договору (з обов’язковим зазначенням №, дати, предмету закупівлі, вартість та строку дії договору на постачання товару за предметом закупівлі, завірені належним чином відповідною установою) та поставку товару належної якості. Аналогічним договором є договір на поставку товару за ЄЗС ДК 021:2015, згідно розділу І пп.4.1. цієї тендерної документації. 3.2. Аналогічний договір повинен мати строк поставки як мінімум протягом 6-ти місяців (строк дії договору не вважається строком поставки товару), для підтвердження спроможності Постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду. Інформація в довідці повинна відповідати копіям договорів, та листам-відгукам. Невиконання або виконання не в повному обсязі аналогічних договорів є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. 2) Частина ж 45 Особливостей дозволяє Замовникам під час здійснення закупівлі товарів не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначенні статтею 16 Закону. Однак, Замовник даної закупівлі вирішив встановити до учасників три з чотирьох можливих кваліфікаційних критеріїв, та вимагати на підтвердження кожного із них значний перелік документів, які звісно в умовах військового часу та скорочення періоду, наданого учасникам на підготовку та подання власних пропозицій, викликає додаткові складнощі зібрати. ПОЯСНЕННЯ: У пункті 45 Особливостей зазначено, що під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. Тобто, замовник на власний розсуд вирішує застосовувати йому кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону чи ні. Тому, вимога щодо наявності у тендерній документації критеріїв згідно статті 16 Закону не є дискримінаційною. Відповідно до пункту 18 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Окрім цього Замовником були встановлені також дискримінаційні вимоги, що порушують основоположні принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. 3) І серед них наступні вимоги Замовника щодо надання учасниками таких документів: «чинний договір оренди нежитлового приміщення, якщо складські(е) приміщення орендовані(е). При наявності власного приміщення – подання документів, що підтверджують право власності на зазначений об’єкт для орендованого(их) транспортного(их) засобу(ів) подається чинний договір оренди.» ПОЯСНЕННЯ: Якщо у вас договори з іншими фізичними або юридичними особами, які надають вам послуги зі складування та/або перевезення вантажу, то ви надаєте лист-роз’яснення, щодо відсутності орендованих/власних приміщень/транспорту та відповідні документи на підтвердження цього, укладені договори з особами, які будуть задіяні у виконанні договору та всі необхідні документи на приміщення, транспорт, які зазначені у тендерній документації: - експлуатаційний дозвіл на виробничі потужності та/або складське приміщення (якщо товар тваринного походження), або рішення про державну реєстрацію на виробничі потужності або складське приміщення (якщо товар рослинного походження); - акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на обстеження складських приміщень по зберіганню харчових продуктів згідно вимог діючого законодавства, за ІV квартал 2022 року (з відміткою про відсутність порушень (відсутністю відомостей про виявлені порушення у відповідному розділі Акту), виданий Головним управлінням Держпродспоживслужби; Акт складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданий на ім’я Учасника за ІV квартал 2022 року (з відміткою про відсутність порушень (відсутністю відомостей про виявлені порушення у відповідному розділі Акту), виданий Головним управлінням Держпродспоживслужби; - технічний паспорт на автотранспорт який буде наведений в довідці; - чинну довідку(и) * про санітарну обробку на кожен із наведених(ого) транспортних(ого) засобів(бу); - акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на обстеження транспортних(ого) засобів(бу) до вимог діючого законодавства, за ІV квартал 2022 року (з відміткою про відсутність порушень (відсутністю відомостей про виявлені порушення у відповідному розділі Акту)), виданий Головним управлінням Держпродспоживслужби; 4) Наступна вимога Замовника, що обмежує конкуренцію та дискримінує учасників: «Довідка в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів за предметом цієї закупівлі (договори повинні бути укладені через електронну систему закупівель та довідка в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів повинна мати номер ідентифікатору закупівель) з підтверджуючими документами: копією договорів з усіма додатками (в тому числі специфікація) та додатковими угодами (у випадку наявності), які є невід’ємною частиною договору; копією оригіналів листів-відгуків від контрагента, що підтверджує успішне повне виконання умов договору (з обов’язковим зазначенням №, дати, предмету закупівлі, вартість та строку дії договору на постачання товару за предметом закупівлі, завірені належним чином відповідною установою) та поставку товару належної якості. Аналогічним договором є договір на поставку товару за ЄЗС ДК 021:2015, згідно розділу І пп.4.1. цієї тендерної документації. Аналогічний договір повинен мати строк поставки як мінімум протягом 6-ти місяців (строк дії договору не вважається строком поставки товару), для підтвердження спроможності Постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду. Інформація в довідці повинна відповідати копіям договорів, та листам-відгукам. Невиконання або виконання не в повному обсязі аналогічних договорів є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.» Вимоги Замовника щодо надання двох аналогічних договорів, укладених через електронну систему закупівель та надання довідки в довільній формі з інформацією про наявність повного виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів повинна мати номер ідентифікатору закупівель знову ж таки порушує всі ті основні базові принципи здійснення закупівель що згадувались раніше. Встановлення Замовником наведених вимог обмежує участь у процедурі закупівлі суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, однак не за результатами процедур державних закупівель, лише які укладаються через електронну систему закупівель і яким присвоюється ідентифікатор закупівель. Таким чином, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності аналогічні договори, укладені та виконані лише з бюджетними установами, які проводять власні закупівлі через електронну систему закупівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Антимонопольним комітетом України прийнято безліч рішень з цього приводу на користь учасників (№ 521-р/пк-ск від 15.04.2015; №9941-р/пк-пз від 26.09.2018). ПОЯСНЕННЯ: Електронна система публічних закупівель Prozorro це онлайн-платформа, де державні та комунальні замовники оголошують тендери на закупівлю товарів, робіт і послуг, а представники бізнесу змагаються на торгах за можливість поставити це державі. Якщо учасник ніколи не мав договірних відносин с державними або комунальними замовниками, то як Замовник може бути впевненим у спроможності Постачальника(Учасника) виконувати свої зобов’язання за умовами бюджетної установи? Відповідно до пункту 18 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. 5) Щодо надання аналогічних договорів у кількості двох є теж відповідні рішення АМКУ (№1002-р/пк-пз від 03.03.2017; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; 1207-р/пк-пз від 14.03.2017), згідно яких зазначається, що встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше двох виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі новостворених підприємств. Вимога, яку Замовник застосовує для визначення підтвердження спроможності постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду взагалі не має під собою ґрунтовних підстав. Яким законодавчим документом може Замовник підтвердити, що постачання товарів протягом трьох, чотирьох або п’яти місяців не підтверджує спроможність постачальника виконувати умови договору, якщо договір є виконаним і про що є відповідні, встановлені законодавством, документи, які це підтверджують, що вже є легітимно підтвердженим фактом виконання умов договору обома сторонами. Тим більше, не зрозуміло, чому учасники мають підтвердити вказаний строк постачання товарів за аналогічними договорами, якщо Замовник у пункті 4.4 Розділу І Тендерної документації зазначає, що запланований ним строк поставки товару за даною закупівлею: з січня – до 19.02.2023 року. ПОЯСНЕННЯ: запланований строк поставки не з січня – до 19.02.2023 року, а з січня – до 19.02.2023 року, на час дії воєнного стану. Строк поставки товару може бути продовжений за згодою сторін, шляхом укладання додаткової угоди, у разі продовження строку дії воєнного стану в Україні на період, визначений Указом Президента України від 7 листопада 2022 року № 757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні". Кошти та обсяг закупівлі заплановано кошторисом на рік, і поставка товару планується на рік, але відповідно до бюджетного кодексу України, строк поставки та дію договору потрібно вказати до кінця військового стану, з можливістю продовження. Хочемо звернути вашу увагу на те, що якщо Учасник новостворений підприємець, він надає лист відповідного інформаційного характеру та підтверджуючі документи, що підприємство новостворене та під час розгляду його тендерної пропозиції вимога щодо досвіду поставки по аналогічних договорах не менше 6-ти місяців та/або повністю виконаних, не буде на нього розповсюджуватись. 6) Крім цього не зрозумілою є логіка Замовника під час встановлення відповідного критерію щодо підтвердження спроможності постачальника виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, протягом зазначеного періоду у закупівлі за предметом ДК 021:2015 код: 15130000-8 М’ясопродукти «Сардельки вищого ґатунку», коли у закупівлі цього ж Замовника за предметом згідно ДК 021:2015 код: 15530000-2 «Вершкове масло» Масло вершкове не менше 72,5% жир.фас., даний критерій ним не застосовується та був видалений Протокольним рішенням уповноваженої особи № 11 від 05.01.2023. Від так виходить, що підтверджувати спроможність виконувати умови договору та здійснювати доставку товару згідно графіку, коли ти є постачальником сардельок потрібно, а коли постачальником вершкового масла, то не потрібно. Що теж свідчить про навмисну дискримінацію. При цьому, відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наведені вище умови Тендерної документації порушують права та законні інтереси суб’єктів господарювання, які б могли прийняти участь у даній процедурі закупівлі, але позбавлені законної можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні у ній дискримінаційні умови. ПОЯСНЕННЯ: Відповідно до пункту 18 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Жодних обмежуючих або дискримінаційних вимог Замовником не було встановлено. Внесення змін до Тендерної документації є недоцільним та безпідставним. У тендерній документації відсутні вимоги, що порушують конкуренцію, звужують коло потенційних учасників.
Статус вимоги: Відхилено