• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Філе куряче,охолоджене

Завершена

469 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 345.00 UAH
Період оскарження: 02.01.2023 10:54 - 08.01.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 81349a8bab114c2f82ff8f3189561368
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-02-001546-a.a1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Згідно вимог п.2, Розділу 5 до тендерної документації Замовником вимагається « Відповідно до Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 22.09.2017 № 734 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб» (надалі – Рішення № 734) кожна юридична особа, насамперед та, що виконує або має намір долучитися до виконання робіт та надання послуг за рахунок коштів державного бюджету, повинна мати відповідну систему менеджменту протидії корупції. Далі Замовником вимагається: «Для підтвердження здійснення учасником індивідуальних заходів у сфері антикорупційного законодавства, та з метою надання підтвердження відповідності діяльності учасника вимогам вказаного законодавства, Учасник у складі пропозиції надає висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, що свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України «Про запобігання корупції», у тому числі: відсутність фактів вчинення (участі у вчиненні) посадовими та службовими особами учасника, іншими особами, які виконують роботу та перебувають з учасником у трудових відносинах, корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю юридичної особи (учасника), відсутність фактів поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю юридичної особи (учасника); підтвердження наявності в антикорупційних документах учасника вичерпного переліку та опису антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядку їх виконання (застосування), зокрема, порядку проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи (учасника), а також порядку регулярного звітування уповноваженої особа, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми учасника перед засновниками (учасниками) юридичної особи (учасника).» Проте, згідно Вступу до методичних рекомендацій, які затвердженні рішенням №734 від 22 вересня 2017 року, вказано, що методичні рекомендації мають інформаційно –роз’яснювальний характер і розраховані для використання в роботі, насамперед , суб’єктами затвердження антикорукційних програм, які визначені в статті 62 Закону України «Про запобігання корупції». У пункті 2, статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» вказано, що в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками: 1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень; 2) юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Враховуючи вище написане, хочемо зауважити, що ні Закон України «Про запобігання корукції», ні «Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб» не зобов’язують Учасника, який бере участь у закупівлях, сума яких є меншою, ніж 20 мільйонів гривень розробляти і затверджувати антикорукційну програму. Крім того згідно Пункту №2 Статті 61 Закону України «Про запобігання корупції» вказано, що керівник, засновники (учасники) юридичної особи забезпечують регулярну оцінку корупційних ризиків у її діяльності і здійснюють відповідні антикорупційні заходи. Для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи можуть залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту. Тобто, в Законі вказано, що можуть залучатися незалалежні експерти, зокрема для проведення аудиту, проте Закон не зобов’язує кожну юридичну особу проводити антикорукційний аудит та залучати незалежних експертів. Крім того антикорупційний аудит проводиться на основі затвердженої антикорупційної програми. Саме завдяки такому аудиту і перевіряється ефективність антикорупційної програми. Керуючись логікою Замовника, можна зробити висновок, що участь у закупівлі зможуть брати лише юридичні особи, які мають затверджену антикорупційну програму та регулярно проводять антикорупційний аудит. Згідно пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо замовника дотримуватись вимог чинного законодавства та вилучити із тендерної документації вимоги: 1) Для підтвердження здійснення учасником індивідуальних заходів у сфері антикорупційного законодавства, та з метою надання підтвердження відповідності діяльності учасника вимогам вказаного законодавства, Учасник у складі пропозиції надає висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, що свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України «Про запобігання корупції». 2) Надання документів, які підтверджують діяльність осіб або організацій, що будуть проводити антикорупційний аудит.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 51 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Так, в уповноваженої особи виникла необхідність у внесенні змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено