• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби

Технічні характеристики до предмету закупівлі в Додатку 3

Торги не відбулися

47 150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 298 200.00 UAH
Період оскарження: 14.09.2017 15:37 - 23.11.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

Замовником порушено Закон України "Про публічні Закупівлі"

Номер: 1ec831cc093f447099e47544901ef127
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-14-002222-c.b4
Назва: Замовником порушено Закон України "Про публічні Закупівлі"
Скарга:
Львівським міським комунальним підприємством «Львівтеплоенерго» (надалі-Замовник) 14.09.2017р. було оприлюднено оголошення №UA-2017-09-14-002222-c про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua. 14.09.2017 року протоколом засідання тендерного комітету Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» №14/09/17-2017-01 в.т. затверджено тендерну документацію на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби за процедурою відкритих торгів по ЛОТ 1. (44163000-0) Труби. Труби попередньотеплоізольовані та ЛОТ 2. (44167300-1) Коліна, трійники та арматура до труб . Комплектуючі до попередньотеплоізольованих труб . Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 27.11.2017р. 17:00. Початок аукціону – ЛОТ 1 - 18.12.2017р. 13:08; ЛОТ 2 -18.12.2017р. 13:36. 11.12.2017 року оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу рішення Замовника, яке оформлено протоколом розгляду засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» від 11.12.2017р. за №11/12/2017-01 в.т. (надалі-Протокол від 11.12.2017р.). Згідно з Протоколом від 11.12.2017р., після закінчення прийому пропозицій в систему електронних закупівель надійшло три тендерні пропозиції від учасників: 1 ТОВ «Перший трубний завод» 2 Корпорація «Енергоресур – Інвест» 3 ТОВ «Термо – Ізол». Протоколом від 11.12.2017р., відхилена тендерна пропозиція ТОВ «Перший трубний завод» (надалі – Скаржник) у зв’язку з тим, що в тендерній пропозиції Скаржника відсутні дані згідно п.6 ЛОТ 1. та п.3 «Вимог» ЛОТ 2 Додатку №3 до тендерної документації «Технічні вимоги» щодо формування пінополіуретанової теплогідроізоляції на основі циклопентанового вспінення; показники теплової ізоляції λ (Вт/мК), (спіненої диоксидом вуглецю) сталевих труб та комплектуючих наведених в таблиці, є гіршими за показники теплової ізоляції λ (Вт/мК) (на основі циклопентанового спінювання); не надано сертифікат якості на п.10 Специфікації (Лот 1) згідно з вимогою пп.7 п.10 Технічних вимог Лоту 1…….. Натомість Учасники: 1 Корпорація «Енергоресур – Інвест» 2 ТОВ «Термо – Ізол» - відповідають кваліфікаційним критеріям та технічним вимогам, визначеним в тендерній документації та допущені до аукціону. Скаржник вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції є надуманими та такими, що не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного . На відповідність п 6. Лот 1 та п.3 Лот 2 вимогам Додатку№3 Технічні вимоги до «ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби» тендерної документації , а саме, що продукція Скаржника, яка є предметом закупівлі відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.5-31: 2007 (ГСТУ 34-204-88-002), надано сертифікати та протоколи сертифікаційних випробувань. Тобто, продукція Скаржника відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007», є сертифікованою в системі УкрСЕПРО, має коефіцієнт теплопровідності 0,027 Вт/мК та повністю відповідає вимогам тендерної документації. Щодо відсутності даних щодо формування пінополіуретанової теплогідроізоляції на основі циклопентанового вспінення, слід зазначити, що Замовник дозволив використання іншої технології, а саме «Також буде розглядатися інша технологія вспінення, яка в процесі експлуатації буде мати не гірші технічні характеристики, а саме коефіцієнт теплопровідності λ (Вт/мК)». Скаржник з вищезазначеними доводами Замовника не погоджується, та зазначає, що застосування іншої технології , не є підставою для відхилення пропозиції Скаржника. Щодо показників теплової ізоляції λ (Вт/мК), Замовник, як на причину відхилення пропозиції Скаржника зазначив, що (спіненої диоксидом вуглецю) сталевих труб та комплектуючих наведених в таблиці, є гіршими за показники теплової ізоляції λ (Вт/мК) (на основі циклопентанового спінювання). Як, вказано вище коефіцієнт теплопровідності Скаржника становить 0,027 Вт/мК , відповідно до наведених теоретично наведених показників Скаржника в таблиці п. 7 Додатка 3, а саме: Ефективна теплопровідність при температурі 500 С, ВТ/мК, становить : 0 років- 0,027; 5 років- 0,028; 10 років -0,029; 15 років -0,030; 20 років – 0,031; 25 років- 0,032; 30 років- 0,033. Згідно до п. 11 Таблиці 7 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 ефективна теплопровідність при температурі 50 °С, ВТ/м К, повинна бути не більше 0,033 та п. 5.1.6 ГСТУ 34-204-88-002-98, коефіцієнт теплопровідності свіжосформованої теплогідроізольованої труби (λ50 ), не повинен перевищувати 0,035 Вт/(м К). Замовником не визначено в тендерній документації, який коефіцієнт теплової ізоляції λ (Вт/мК), буде не гіршим. З цього приводу постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зазначила в рішенні № 8466-р/пк-пз від 01.12.2017 року « Враховуючи те, що Замовником не визначено конкретний показник коефіцієнта теплопровідності λ (Вт/мК), а також не обмежено перелік інших технологій, які може використовувати потенційний учасник, це не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасників». Враховуючи зазначене у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника щодо показника коефіцієнта теплопровідності λ (Вт/мК). Щодо відсутності сертифікат якості на п.10 Специфікації (Лот 1) згідно з вимогою пп.7 п.10 Технічних вимог Лоту 1. В пропозиції тендерної документації Скаржника містяться Сертифікати якості на продукцію , яка зазначена в Специфікації ЛОТ 1, а саме: Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 8731-74, труба 57х3,5; труба 76х3,5; труба 89х3,5.Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 8731-74, труба 108х4,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 8731-74, труба 133х4,0.Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 8731-74, труба 108х4,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 8731-74, труба 133х4,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 10705-80, труба 159х4,5.Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 10705-80, труба 219х6,0.Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 10705-80, труба 273х7,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 10705-80, труба 325х7,0.Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 10705-80, труба 426х7,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 10705-80, труба 530х7,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 20295-85, труба 630х8,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 20295-85, труба 630х8,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 20295-85, труба 720х8,0. Сертифікат якості на:ГОСТ, ТУ 20295-85, труба 820х9,0. Сертифікат якості на: ГОСТ, ТУ 8731-74, труба 57 х3,5; труба 76 х3,5; труба 89 х3,5. Як, вбачається вище Скаржником надані сертифікати якості на п.10 Специфікації (Лот 1) згідно з вимогою пп.7 п.10 Технічних вимог Лоту 1, тому у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника. Щодо свідоцтв на виготовлення елементів трубопроводу на відведення з привареними патрубками теплогідроізольовані , сертифікату якості та технічні паспорти на опору. ЛОТ 2. (44167300-1) Коліна, трійники та арматура до труб Учасник повинен надати в своїй тендерній пропозиції підтвердження технічних вимог Замовника, а саме: 1. Сертифікат відповідності ДСТУ Б В.2.5-31:2007 на фасонні вироби до труб сталевих попередньотеплоізольованих для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж . 2. Сертифікати відповідності системи управління якістю. 3. Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2006. 4. Протокол випробувань коефіцієнта теплопровідності пінополіуретанової теплоізоляції згідно з вимог ДСТУ Б В.2.5-31:2007 (ГСТУ 34-204-88-002-98). 5. Протокол випробувань стійкості з’єднань теплоізольованих елементів при ґрунтовому навантаженні, за методикою згідно з ГСТУ 34.016-2000; 6. З метою підтвердження продукції встановленим вимогам і для попередження попадання невідповідної продукції у виробництво, всі матеріали і комплектувальні вироби при поступленні на виробництво проходять вхідний контроль згідно Інструкції, яка подається Учасником. 7. Поставлена продукція підлягає вхідному контролю. 8. Гарантія виробника на продукцію, що буде поставлятися (Надати лист-гарантію на продукцію). Як, вбачається із зазначеного Замовник не вимагав по ЛОТ 2 свідоцтв на виготовлення елементів трубопроводу на відведення з привареними патрубками теплогідроізольовані , сертифікату якості та технічні паспорти на опору, також слід зазначити виготовлення відведення теплоізольованого Дн159х5, Дн219х7, 630х10 покращує якість виробу та збільшує міцність самого трубопроводу в цілому, оскільки для забезпечення прочностних властивостей фасонних виробів для теплових мереж при підземному прокладанні, а саме: відведень, переходів, трійників, яки у процесі експлуатації трубопроводу піддаються значно більшим навантаженням, чим прямі ділянки труби, використовуються штамповані відведення, переходи з більшою товщиною стінки, а для трійників застосовуються посилюючі накладки. Скаржник виготовляє труби спірально навивні «SPIRO». Технічні паспорти на опору нерухому пряму (кутову) Дн108/200, Дн 89/160, Дн159/250, Дн 219/315, Дн 720/900, Дн 820/1000 були підготовлені як зразки, так як в Специфікації ЛОТ 2 не вказано яка опора нерухома: пряма чи кутова. Враховуючи зазначене у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника із зазначених підстав. А, також Замовник вказує, що позиція Скаржника підлягає відхиленню у зв’язку з не наданням забезпечення тендерної пропозиції. Скаржник зазначає, що тендерна пропозиція містить забезпечення тендерної пропозиції, а саме гарантія №4485-1017/PTZ5.1t – строк дії гарантії до 21.02.2018р.; зміни №1 до гарантії №4485-1017/PTZ5.1t – строк дії гарантії до 27.03.2018р.; зміни №2 до гарантії №4485-1017/PTZ5.1t – строк дії гарантії до 03.04.2018р., тому підстави у Замовника для відхилення пропозицій Скаржника враховуючи зазначене відсутні. Скаржник вважає, що Замовником при розгляді тендерних пропозицій Корпорації «Енергоресурс – Інвест» та ТОВ «Термо-Ізол» на відповідність технічним вимогам порушено ЗУ «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного . Статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», передбачено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів у разі, якщо учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Щодо документів наданих Учасником – ТОВ «Термо-Ізол». В п. 10 Додатку 3 до тендерної документації по Лоту1 Замовником, зазначено Перелік супровідної документації, що підтверджують якість продукції, а саме: протоколи візуального контролю та заключення про неруйнівний контроль зварних швів сталевих елементів згідно з НПАОП 0.00-1.11. Пропозиція ТОВ «Термо-Ізол» не містить заключення про неруйнівний контроль зварних швів сталевих елементів згідно з НПАОП 0.00-1.11, зокрема, для труб за розмірами, які запропоновані ТОВ «Термо-Ізол» за Процедурою закупівлі. Щодо свідоцтв якості по ЛОТ 1 «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», які наданні ТОВ «Термо-Ізол»: - свідоцтво якості №10/372 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -57,1; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -3,6., ГОСТ зазначений 10705-80 гр. В. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 8731, ст.20 ,кратна - 11м.п. 57х3,5/125 п.1 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №10/371 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -76,3; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -3,6., ГОСТ зазначений 10704-91/10705-80 гр. В. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 8731, ст.20 ,кратна - 11м.п. 76х3,5/140 п.2 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №10/344 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -89,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -3,6., ГОСТ зазначений 10705-80 гр. В. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 8731, ст.20 ,кратна - 11м.п. 89х3,5/160 п.3 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №10/369 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -108,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -4,1., Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ 10704-91/10705-80 гр. В. не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 8731, ст.20 ,кратна - 11м.п. 108х4/200 п.4 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №11/406 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -133,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -4,1., Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ 10705-80 не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 8731, ст.20 ,кратна - 11м.п. 133х4/225 п.5 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №09/240 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -159,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -4,1., Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ 10704-91/10705-80гр.В не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 159х4,5/250 п.6 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №07/126 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -159,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -4,5., Тобто, діаметр труби не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 219х6/315 п.8 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №08/228 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -219,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -6,1., Тобто, діаметр труби не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 273х7/400 п.9 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №09/271.1 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -273,6; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -7,1 ГОСТ зазначений 10705. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 273х7/400 п.10 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №09/325 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -326,3; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -7,1 ГОСТ зазначений 10705. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 325х7/450 п.11 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №006/125 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -426,2; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -7,0., ГОСТ зазначений 20295-85. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 426х7/560 п.12 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №05/76 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -531; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -7,1., ГОСТ зазначений 20295-85. Тобто, товщина стінки, діаметр труби та ГОСТ не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 10705-80 _(група В), ст.20 ,кратна - 11м.п. 530х7/710 п.13 Специфікації ЛОТ1); - свідоцтво якості №10/356 на «Труби попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж», відповідно до результатів контролю, які зазначені в сертифікаті: Зовнішній діаметр провідної труби, мм -632; Товщина стінки провідної труби, мм, не менше -8,1., Тобто, товщина стінки, діаметр труби не відповідає вимогам тендерної документації, (вимагається труба попередньотеплоізольована ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, труба стальна ГОСТ 20295-85 (тип 3), ст.20 ,кратна - 11м.п. 630х8/800 п.14 Специфікації ЛОТ1). В тендерній пропозиції відсутні сертифікати якості на продукцію п.10 Специфікації (Лот 1) згідно з вимогою пп.7 п.10 Технічних вимог Лоту 1, натомість надані сертифікати якості іншого Учасника, який приймає участь в тендерних торгах, а саме Корпорація «Енергоресурс-Інвест» Сертифікат якості № 5353.10/3 від 03.09.2016 р. Труба-оболонка поліетиленова захисна ДСТУ Б В. 2.5-31:2007; Сертифікат якості № 5353.09/1 від 07.09.2016 р. Труба-оболонка поліетиленова захисна ДСТУ Б В. 2.5-31:2007; Сертифікат якості № 5353.18/2 від 13.10.2016 р. Труба-оболонка поліетиленова захисна ДСТУ Б В. 2.5-31:2007; Сертифікат якості № 5353.18/1 від 12.10.2016 р. Труба-оболонка поліетиленова захисна ДСТУ Б В. 2.5-31:2007. Відповідно до інформації наданої ТОВ «Термо-Ізол» довідка про відсутність субпідрядника від 02.10.2017р. №106, зазначено, що для виконання даного замовлення не планує залучати субпідрядника (субпідрядників). В складі тендерної пропозиції ТОВ «Термо-Ізол» наявні свідоцтва на виготовлення елементів трубопроводу, а саме: Свідоцтво №02/55 на виготовлення елементів трубопроводу Трійник 133-133 (не вказано SPIRO п.97 Специфікації ЛОТ2); Свідоцтво №02/22 на виготовлення елементів трубопроводу Перехід. Конц.; зовнішній діаметр і товщина стінок 530х7,0 426х7,0, не відповідають вимогам тендерної документації, (вимагається 530х12,0-426х10,0 п.92 Специфікації ЛОТ2); Свідоцтво №02/31 на виготовлення елементів трубопроводу Перехід ексцентричний. 133х4,0; 108х4,0 не відповідають вимогам тендерної документації, (не вказано SPIRO вимагається 133/225-108/200 (SPIRO) п.94 Специфікації ЛОТ2); Свідоцтво №04/19 на виготовлення елементів трубопроводу відводи сегментичні 90 з приварними патрубками теплоізольовані Дн 630х7,0 не відповідають вимогам тендерної документації, (вимагається 630х8/800 п.21 Специфікації ЛОТ2); Замовник вимагав надати в складі технічної частини тендерної пропозиції підтвердження показників теплової ізоляції сталевих труб, видане атестованою лабораторією, та заповнити згідно нижче зазначених вимог таблицю. Дані результати завірити печаткою учасника ЛОТ1 п. 7 Додаток №3 та ЛОТ2 п. 7. Додаток №3. На виконання даних вимог ТОВ «Термо-Ізол» надав довідку за №160 від 24.11.2017р. про технічні характеристики запропонованого товару, в якій міститься таблиця, з якої не вбачається, що це показники саме ТОВ «Термо- Ізол» та на підставі яких даних заповнена дана таблиця, оскільки наданий лист від 24.11.2017 року ДП «Рівенський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та специфікації» (ДП «Рівнестандартметрологія») та протоколи атестованої випробувальної лабораторії ТОВ «Ельпласт-Львів», які зазначені в даному листі не містять теоретично прогнозованих показників. Враховуючи зазначене тендерна пропозиція ТОВ «Термо-Ізол» не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. А значить, дана пропозиція повинна бути відхилена. Щодо документів наданих Учасником –Корпорація «Енергоресурс-Інвест» В п. 10 Додатку 3 до тендерної документації по Лоту1 Замовником, зазначено Перелік супровідної документації, що підтверджують якість продукції, а саме: протоколи візуального контролю та заключення про неруйнівний контроль зварних швів сталевих елементів згідно з НПАОП 0.00-1.11. Пропозиція Корпорації «Енергоресурс-Інвест» не містить заключення про неруйнівний контроль зварних швів сталевих елементів згідно з НПАОП 0.00-1.11, зокрема, для труб за розмірами, які запропоновані Корпорації «Енергоресурс-Інвест» за Процедурою закупівлі. В п. 10 Додатку 3 до тендерної документації по Лоту1 та ЛОТ2 (п.4)Замовником, зазначено Перелік супровідної документації, що підтверджують якість продукції, а саме: протокол випробувань коефіцієнту теплопровідності свіжо заповненої теплогідроізольованої труби за методикою згідно з ДСТУ Б В.2.5-31:2007 (ГСТУ 34-204-88-002-98). На виконання вимог п. 10 В підтвердження коефіцієнту теплопровідності (λ50) свіжо сформованої теплоізоляції, Корпорація «Енергоресурс_Інвест» надала протокол №76к/17 від 25.09.2017р. «Кваліфікаційних випробувань з визначення теплопровідності пінополіуретанової теплової ізоляції виробництва Корпорації «Енергоресурс-Інвест» на остові пінополіуретаної композиції з циклопентановим спінювачем» , як вбачається з протоколу окрім теплопровідності будь які інші показники відсутні, а саме п. 7.1.13.2 ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 згідно до якого: Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати характврис­тикам, наведеним у таблиці 7. В складі тендерної пропозиції Корпорації «Енергоресурс-Інвест» наявні сертифікати якості, а саме: Сертифікат якості Труба сталева попередньо теплоізольована пінополіуретаном в металевій оболонці СТ/НМ ДСТУ Б В. 2.5-31:2007 - 108х4/200 (не вказано SPIRO п.6 Специфікації ЛОТ1); Сертифікат якості Труба сталева попередньо теплоізольована пінополіуретаном в металевій оболонці СТ/НМ ДСТУ Б В. 2.5-31:2007133х4/225 (не вказано SPIRO п.7 Специфікації ЛОТ1). Замовник вимагав надати в складі технічної частини тендерної пропозиції підтвердження показників теплової ізоляції сталевих труб, видане атестованою лабораторією, та заповнити згідно нижче зазначених вимог таблицю. Дані результати завірити печаткою учасника ЛОТ1 п. 7 Додаток №3 та ЛОТ2 п. 7. Додаток №3. На виконання даних вимог Корпорація «Енергоресурс-Інвест» надала довідку про зміну показника ефективної теплопровідності при температурі 50, ВТ/мК, в якій міститься таблиця, з якої не вбачається, на підставі яких даних заповнена дана таблиця, оскільки наданий лист від 22.11.2017 року №88-43л/137 Фізико-механічного інституту ім. Г.В.Карпенка та протоколи випробувань, які зазначені в даному листі не містять теоретично прогнозованих показників. Враховуючи зазначене тендерна пропозиція Корпорація «Енергоресурс-Інвест» не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. А значить, дана пропозиція повинна бути відхилена. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі», Прошу: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» відхилити по ЛОТ 1 та ЛОТ 2 тендерну пропозицію ТОВ «Термо-Ізол» у зв”язку з невідповідністю її умовам Тендерної документації. 3. Зобов’язати Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» відхилити по ЛОТ 1 та ЛОТ 2 тендерну пропозицію Корпорації «Енергоресурс-Інвест» у зв”язку з невідповідністю її умовам Тендерної документації. 4. Зобов’язати Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» відмінити торги по ЛОТ 1 та ЛОТ 2 за процедурою закупівлі – ДК 021:2015 (44160000-9) – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби оголошення про проведення яких оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-09-14-002222-c.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.01.2018 19:15
Дата виконання рішення Замовником: 25.01.2018 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення від 10.01.2017р. №193-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель задоволене.
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "ПТЗ", ТОВ "Перший трубний завод" +380675005552 ptz1@ukr.net
Скарга
Розгляд припинено

Щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: a643a6018a7a4355844ca361abb4328a
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-14-002222-c.a3
Назва: Щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Львівським міським комунальним підприємством «Львівтеплоенерго» (надалі-Замовник) 14.09.2017р. було оприлюднено оголошення №UA-2017-09-14-002222-c про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua. 14.09.2017 року протоколом засідання тендерного комітету Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» №14/09/17-2017-01 в.т. затверджено тендерну документацію на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби за процедурою відкритих торгів по ЛОТ 1. (44163000-0) Труби. Труби попередньотеплоізольовані та ЛОТ 2. (44167300-1) Коліна, трійники та арматура до труб . Комплектуючі до попередньотеплоізольованих труб . Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 17.10.2017р. 17:00. 03.10.2017 року протоколом засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» №03/10/2017-01 в.т. внесено зміни в п. 9 Додатку №3 по ЛОТ №1 та в п. 10 Додатку №3 ЛОТ №2 до тендерної документації. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 17.10.2017р. 17:00. 10.11.2017 року протоколом засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» №10/11/2017-01 в.т. внесено зміни в п. 6, п. 7 Додатку №3 по ЛОТ №1 та в п. 1, п.3 Додатку №3 ЛОТ №2 до тендерної документації. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 20.11.2017р. 8:30. 17.11.2017 року протоколом засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» №17/11/2017-01 в.т. внесено зміни в п. 6 Додатку №3 по ЛОТ №1 та в п.3 Додатку №3 ЛОТ №2 до тендерної документації. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 24.11.2017р. 16:00. Ознайомившись зі змінами тендерною Документації ТОВ «Перший трубний завод» (надалі-Скаржник), вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, а саме принцип державних закупівель не дискримінація учасників ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) шляхом встановлення дискримінаційних вимог та вимоги, які не можливо виконати в Лот 1 п.6 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги, виходячи з наступного. Замовником, внесено зміни до тендерної документації, а саме в Лот 1 п.6 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги, що в свою чергу призводить до дискримінації Скаржника та містять вимоги, які не можливо виконати , оскільки, як зазначено в змінах, а саме в примітці пЛот 1 п.6 Додатку 3 Також буде розглядатися інша технологія вспіннення, яка в процесі експлуатації буде мати не гірші технічні характеристики, а саме коефіцієнт теплопровідності λ (Вт/мК) (учасник надає підтверджуючу документацію згідно п.6) та примітці в Лот2 п. 3 Додатку 3 «Також буде розглядатися інша технологія вспіннення, яка в процесі експлуатації буде мати не гірші технічні характеристики, а саме коефіцієнт теплопровідності λ (Вт/мК) (учасник надає підтверджуючу документацію згідно п.3» Як, вбачається з п.6 Додатку 3 ЛОТ 1 та п. 3 Додатку 3 ЛОТ 2 на підтвердження вимог «Примітки» необхідно надати наступні документи: копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на застосування циклопентану або інший документ, який дозволяє використання циклопентану; протокол випробувань попередньотеплоізольованих сталевих труб пінополіуретаном спіненим циклопентаном; підтвердити довідкою про наявність в Учасника обладнання на формування предмету закупівлі на основі циклопентану, протягом якого часу застосовується дана технологія та листом-згодою на огляд відповідного обладнання. Скаржник вважає, що при застосуванні іншої технології не можливо виконати вимогу «Примітки», а саме надати вищезазначені документи в яких зазначений «циклопентан», натомість дану вимогу можуть виконати тільки ті Учасники, які поліуретанову теплоізоляцію формують на основі циклопентанового вспінення, тобто використовують технологію вспінення основі циклопентану. Продукція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, але Скаржник використовує іншу технологію (інший медот вспінення), яка здійснюється відповідно до технічних характеристик Таблиці 7 ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007, у зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання документів, в яких зазначений «циклопентан» дискримінують Скаржника та ставить його та Учасників закупівлі в нерівні умови, оскільки виконати вимоги в «Примітці» використовуючи іншу технологію, крім «циклопентана» не можливо. Дискримінація - будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Дискримінаційними вважаються дії, що призводять до погіршення становища одних суб'єктів порівняно з іншими суб'єктами господарювання і обмежують їхні законні права та інтереси. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 3 Закону, визначено, що закупівлі здійснюються , зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також, слід звернути увагу, що в своїх консультаціях Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, зазначає, що «Замовник повинен дотримуватись принципів закупівель та не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження кола учасників». Встановлення зазначених вище вимог Замовника у тендерній Документації порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі», Прошу: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» внести зміни до тендерної документації по ЛОТ 1 та ЛОТ 2 за процедурою закупівлі – ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-09-14-002222-c.
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 08.12.2017 19:57
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 08.12.2017 19:57
Автор: ТОВ "ПТЗ", ТОВ "Перший трубний завод" +380675005552 ptz1@ukr.net
Скарга
Відхилено

Щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації

Номер: 35bb746ce7ce47ec9b8e8f7fdc01edc7
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-14-002222-c.b2
Назва: Щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Скарга:
Львівським міським комунальним підприємством «Львівтеплоенерго» (надалі-Замовник) 14.09.2017р. було оприлюднено оголошення №UA-2017-09-14-002222-c про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua. 14.09.2017 року протоколом засідання тендерного комітету Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» №14/09/17-2017-01 в.т. затверджено тендерну документацію на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби за процедурою відкритих торгів по ЛОТ 1. (44163000-0) Труби. Труби попередньотеплоізольовані та ЛОТ 2. (44167300-1) Коліна, трійники та арматура до труб . Комплектуючі до попередньотеплоізольованих труб . Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 17.10.2017р. 17:00. 03.10.2017 року протоколом засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» №03/10/2017-01 в.т. внесено зміни в п. 9 Додатку №3 по ЛОТ №1 та в п. 10 Додатку №3 ЛОТ №2 до тендерної документації. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 17.10.2017р. 17:00. 10.11.2017 року протоколом засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» №10/11/2017-01 в.т. внесено зміни в п. 6, п. 7 Додатку №3 по ЛОТ №1 та в п. 1, п.3 Додатку №3 ЛОТ №2 до тендерної документації. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 20.11.2017р. 8:30. Ознайомившись зі змінами тендерною Документації ТОВ «Перший трубний завод» (надалі-Скаржник), вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, а саме принцип державних закупівель не дискримінація учасників ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) шляхом встановлення дискримінаційних вимог в Лот 1 п.6 п. 7 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 п. 1 Додатку 3 Технічні вимоги, виходячи з наступного. Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за №7589р/пк-пз від 27.10.2017 року, зобов’язано Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-09-14-002222-c, оскільки дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених умов «Поліуретанову теплоізоляцію сформувати на основі циклопентанового вспінення» порушують вимоги частини 3 ст. 5 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з тим, що Замовником належним чином не внесено змін до тендерної документації, а саме в Лот 1 п.6 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги, що в свою чергу призвело до дискримінації Скаржника, оскільки, як зазначено в змінах, а саме в примітці пЛот 1 п.6 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 Додатку 3 «Також буде розглядатися інша технологія вспіннення, яка в процесі експлуатації буде мати не гірші технічні характеристики, а саме коефіцієнт теплопровідності λ (Вт/мК)». При цьому на підтвердження вимог зазначених вище пунктів необхідно надати наступні документи: копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на застосування циклопентану або інший документ, який дозволяє використання циклопентану; протокол випробувань попередньотеплоізольованих сталевих труб пінополіуретаном спіненим циклопентаном; підтвердити довідкою про наявність в Учасника обладнання на формування предмету закупівлі на основі циклопентану, протягом якого часу застосовується дана технологія та листом-згодою на огляд відповідного обладнання. Скаржник вважає, що у разі застосуванні іншої технології не можливо надати вищезазначені документи в яких зазначений циклопентан. Також слід зазначити, що в примітці Лот 1 п.6 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 Додатку 3 чітко не прописано, яка технологія вспінення буде розглядатись Замовником та який саме має бути коефіцієнт теплопровідності λ (Вт/мК)». Відповідно до листа ДП «Центер «СЕПРОКИЇВБУДПРОЕКТ» за №108-16 від 14.07.2017р., (надалі-Лист) на даний час для теплоізоляції трубопроводів жорсткими пінополіуретанами використовується три види вспінювачів, гази яких заповнюють закриті комірки теплоізоляції: водні системи, комірки теплоізоляції заповнює вуглекислий газ (не озоноруйнуючі); комбінація водної системи з фреоном (типу Daltofoam TE 34280) комірки теплоізоляції заповнює вуглекислий газ та фреон ГФУ 365/227 (не озоноруйнуючі); циклопентанові системи, комірки теплоізоляції заповнює газ циклопентан (не озоноруйнуючі). Звертаємо увагу на те, що Продукція Скаржника відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007», є сертифікованою в системі УкрСЕПРО, про що свідчать сертифікати та протоколи сертифікаційних випробувань теплоізольованої пінополіуретаном продукції та має коефіцієнт теплопровідності 0,027 Вт/мК. Продукція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, Скаржник використовує іншу технологію (інший медот вспінення), яка здійснюється відповідно до технічних характеристик Таблиці 7 ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007, у зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання документів, в яких зазначений циклопентан Скаржником та іншим Учасникам закупівлі виконати не можливо. Відсутність в в Лот 1 п.6 Додатку 3 та в Лот2 п. 3 Додатку 3 «Примітці», технології вспінення та коефіцієнт теплопровідності λ (Вт/мК)», дискримінують Скаржника та ставить його в нерівні умови. Дискримінація - будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Дискримінаційними вважаються дії, що призводять до погіршення становища одних суб'єктів порівняно з іншими суб'єктами господарювання і обмежують їхні законні права та інтереси. Замовником в п. 7 Додатку №3 ЛОТ 1 та в п. 1 Додатку №3 ЛОТ 2 встановленні дискримінаційні вимоги по відношенню до Скаржника та інших учасників виходячи з наступного. Замовник на підтвердження п. 7 Додатку №3 ЛОТ 1 та в п. 1 Додатку №3 ЛОТ 2 вимагає надати в складі технічної частини тендерної пропозиції підтвердження показників теплової ізоляції сталевих труб, видане атестованою лабораторією, та заповнити згідно нижче зазначених вимог таблицю. Дані результати завірити печаткою учасника. Як, вбачається з таблиці яку пропонує заповнити Замовник, Учасникам необхідно вказати, а саме Фактичні показники (ефективна теплопровідність при температурі 500 С, ВТ/мК, не більше) випробувань після n-років експлуатації за 5 років, 10 років, 15 років. Тобто, Замовником у Тендерній Документації встановлена вимога, згідно з якою прийняти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які виготовляють, поставляють предмет закупівлі (продукцію), більше 15 років. Скаржник розпочав свою діяльність в 2006 році, тобто виготовляє та поставляє Продукцію протягом 10 років. Слід зазначити, що посилань щодо фактичних показників, теоретично прогнозованих показників ефективності теплопровідність при температурі 500 С, ВТ/мК, не більше в ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 не немає. Скаржник вважає, що для підтвердження вимоги п. 7 Додатку №3 ЛОТ 1 та в п. 1 Додатку №3 ЛОТ 2, достатньо значення показника (ефективна теплопровідність при температурі 500 С, ВТ/мК, не більше) згідно протоколів випробувань ППС, які відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.5-31:2007 в якому зазначено коефіцієнт теплопровідності та документально підтверджену виробником прогнозовану довговічність експлуатації в трубах ПТПУ не менше 30 років при робочій температурі провідної труби не менше 140 °С, як це передбачено в п. 7.1.13.2. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 «Ізоляцію труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ треба виконувати інжекцією в замкнений за допомогою торцевих технологічних заглушок простір між провідною трубою і оболонкою безфреонової пінополіуретанової системи, яка серійно виробляється згідно з технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку, і має документально підтверджену виробником прогнозовану довговічність експлуатації в трубах ПТПУ не менше 30 років при робочій температурі провідної труби не менше 140 °С.» Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 3 Закону, визначено, що закупівлі здійснюються , зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також, слід звернути увагу, що в своїх консультаціях Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, зазначає, що «Замовник повинен дотримуватись принципів закупівель та не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження кола учасників». Встановлення зазначених вище вимог Замовника у тендерній Документації порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Звертаю увагу колегії, що в оголошенні за № UA-2017-09-14-002222-c зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 20.11.2017р. 7:30, а відповідно до протоколу засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» за №10/11/2017-01 в.т. від 10.11.2017, кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено Замовником- 20.11.2017р. 8:30. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі», Прошу: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» внести зміни до тендерної документації по ЛОТ 1 та ЛОТ 2 за процедурою закупівлі – ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-09-14-002222-c.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.12.2017 19:40
Автор: ТОВ "ПТЗ", ТОВ "Перший трубний завод" +380675005552 ptz1@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Щодо відсутності в тендерній документації виразу "еквівалент" та встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 3ae315048dad4e5c91aacf7670a4acde
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-14-002222-c.b1
Назва: Щодо відсутності в тендерній документації виразу "еквівалент" та встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Львівським міським комунальним підприємством «Львівтеплоенерго» (надалі-Замовник) 14.09.2017р. було оприлюднено оголошення №UA-2017-09-14-002222-c про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua. 14.09.2017 року протоколом засідання тендерного комітету Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» №14/09/17-2017-01 в.т. затверджено тендерну документацію на закупівлю товару: ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби за процедурою відкритих торгів по ЛОТ 1. (44163000-0) Труби. Труби попередньотеплоізольовані та ЛОТ 2. (44167300-1) Коліна, трійники та арматура до труб . Комплектуючі до попередньотеплоізольованих труб . Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 17.10.2017р. 17:00. 03.10.2017 року протоколом засідання тендерного комітету ЛМКП «Львівтеплоенерго» №03/10/2017-01 в.т. внесено зміни в п. 9 Додатку №3 по ЛОТ №1 та в п. 10 Додатку №3 ЛОТ №2 до тендерної документації. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено- 17.10.2017р. 17:00. Ознайомившись з тендерною Документацією ТОВ «Перший трубний завод» (надалі-Скаржник), вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, а саме ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) в тендерній документації Лот 1 п.6 Додатку 3 та Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги відсутній вираз еквівалент, а також принцип державних закупівель не дискримінація учасників ст. 3, ст. 5 ч. 4 ст. 22 Закону, виходячи з наступного. В п.1 Лот 1 Додатку№3 технічні вимоги до «ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби» тендерної документації (надалі-Технічні вимоги) Замовник зазначає , що Труби сталеві попередньотеплоізольовані спіненим поліуретаном із захисною оболонкою для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж повинні бути сертифіковані в системі УкрСЕПРО і відповідати вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007(ГСТУ 34-204-88-002). По – перше: Вимога щодо циклопентаного вспінення, яку заявляє Замовник в Лот 1 п.6 та Лот2 п. 3 Додатку 3 не передбачена ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 та ГСТУ 34-204-88-002 а саме: ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, на які посилається тендерна Документація, встановлює технічні умови для трубопроводів попередньо теплоізольованих спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж (Труби, фасоні вироби та арматура). Так, пунктом 3.16 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 встановлено поняття, а саме: «з'єднувальний компонент труб, виробів і арматури зі спіненого твердого поліуретану з теплоізоляційними і фізико-механічними властивостями за цим стандартом». У пункті 7.1.13 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 наведена наступна інформація: "7.1.13. Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ. 7.1.13.1. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати вимогам цього стандарту. 7.1.13.2. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, Ізоляцію труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ треба виконувати інжекцією в замкнений за допомогою торцевих технологічних заглушок простір між провідною трубою і оболонкою безфреонової пінополіуретанової системи, яка серійно виробляється згідно з технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку, і має документально підтверджену виробником прогнозовану довговічність експлуатації в трубах ПТПУ не менше 30 років при робочій температурі провідної труби не менше 140 °С. Інжекцію пінополіуретанової системи треба проводити за технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку. Крім того п. 7.1.13.2. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати характеристикам, наведеним у таблиці 7. ГСТУ 34-204-88-002, установлює технічні вимоги і методи випробування для прямолінійних відрізків теплогідроізольованих труб з тепловою ізоляцією з пінополіуретану і захисною поліетиленовою оболонкою (трубою), призначених для будівництва та ремонту теплових мереж підземної безканальної прокладки з параметрами теплоносія Ру ≤ 2,5 МПа ( 25кг/кв. см ) та t < 140 C для постійної експлуатації і піками температури до 150 С на протязі 10діб ( сумарно) за рік. Технічні вимоги щодо теплогідроізольованих елементів (зміна діаметрів захисної поліетиленової труби, співосність провідної сталевої труби і захисної поліетиленової труби, стійкість до зрізу, теплопровідність, міцність на удар) повинні відповідати п. 5.1 ГСТУ 34-204-88-002. Згідно до п. 5.4.1. ГСТУ 34-204-88-002, теплоізоляційне покриття з жорсткого пінополіуретану із жорсткого ППУ повинно відповідати вимогам даного стандарту. Характеристики ППУ (п.5.4.2 ГСТУ 34-204-88-002) Жорсткий пінополіуретан повинен мати на торцях труб і на зрізі однорідну закрито коміркову структуру. Розміри комірок на зрізі в радіальному напрямі мають бути менші за 0,5 мм. Кількість закритих комірок повинна бути не менше 88% і визначатись згідно ОСТ 6-05-484-85. Густина серцевини ППУ теплоізоляційного шару в радіальному напрямку повинна бути не меншою 60 кг/куб. м. Мінімальна загальна густина жорсткого пінополіуретану повинна становити не менше 80кг/ куб. м. Стійкість до стиску теплоізоляційного шару в радіальному напрямку, з деформацією 10% , повинна бути не меншою 0,3МПа. Водопоглинення не повинно перевищувати 10% від маси. Як вбачається із зазначеного вище, ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 та ГСТУ 34-204-88-002 не встановлює конкретні марки пінополіуретану та конкретний метод вспінення (циклопентан, водне та інше), що дає можливість виготовляти предмет закупівлі , й іншими технологіями (вспіненням), який буде відповідати наведеним вище характеристикам (Таблиці 7). По – друге: на підтвердження п. 6 Лот 1 та п.3 Лот2 Додатку 3 Технічні вимоги «Поліуретанову теплоізоляцію сформувати на основі циклопентанового вспінення», Замовник вимагає надати: - копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на застосування циклопентану або любий інший документ, який дозволяє використання циклопентану; - протокол випробувань попередньотеплоізольованих сталевих труб пінополіуретаном спіненим циклопентаном; - підтвердити довідкою про наявність в Учасника обладнання на формування труб на основі циклопентану та листом-згодою на огляд відповідного обладнання. Звертаю увагу колегію на те, що відсутні два виробника, які б задовольняли вимоги тендерної документації. Щодо виразу «еквівалент» ДП «Центер «СЕПРОКИЇВБУДПРОЕКТ» в листі за №108-16 від 14.07.2017р., (надалі-Лист) вказав, що, Водні системи для формування пінополіуретанової теплової ізоляції, які застосовує ТОВ «Перший трубний завод» є аналогами (еквівалентом) цикопентанового вспінення. Також, водні системи забезпечують надійну та довготривалу теплову ізоляцію теплових мереж відповідно до ДСТУ Б В.2.5-31:2007, мають найнижчий коефіцієнт теплопровідності 0,027 Вт/мК та не містить озоноруйнуючих речовин, зокрема фтор та хлор-вуглеводів. Також в листі зазначено, що небхідно перевірити наявність обладнання для вибухонебезпечного циклопентанового спінювання у конкурентів, так як навколо переваги цього сумнівного питання йде багато спекуляцій. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону, «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». В своїх роз’ясненнях Замовник обґрунтовує вставлення в тендерну документацію «циклопентане вспіненя», тим що його технічні служби стежать за науково-технічним розвитком в даній галузі і на сьогоднішній день циклопентанове спінення є економніше, якісніше і відповідає вимогам до навколишнього середовища. Витяг з обговорення. Економічний ефект за рахунок збільшення конкуренції У відповідь на ваші роз'яснення, інформуємо, що найбільший економічний ефект ви досягнете розширивши коло учасників та збільшивши конкуренцію, що можна зробити, якщо ви видалите вимогу циклопентанового вспінювання або внесете зміни в тендерну документацію з дозволом на використання еквіваленту до циклопентанового вспінювання. Відповідь: Наші технічні служби стежать за науково-технічним розвитком в даній галузі і на сьогоднішній день циклопентанове спінення є економніше, якісніше і відповідає вимогам до навколишнього середовища. Ми візьмемо до уваги та розглянемо пропозиції учасників з будь-якою іншою технологією, де технічні показники будуть кращими від циклопентану і вартість продукції буде найбільш економічновигідною для нашого підприємства. Дата запитання: 03.10.2017 16:35 Дата віповіді: 06.10.2017 11:30 Вважаємо, що Замовник належним чином не обґрунтовує вимогу щодо «циклпентаного вспінення», оскільки відповідно до ч. 10 ст. 18 Закону, «…..замовник можуть надавати висновки експертів і спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями. Висновки таких представників державних органів, експертів та спеціалістів оприлюднюються в електронній системі закупівель та долучаються до матеріалів справи про розгляд скарги». Враховуючи те, що ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 та ГСТУ 34-204-88-002 не встановлює конкретні марки пінополіуретану та конкретний метод вспінення (циклопентан, водне та інше), Замовник повинен надати висновок експертів, чому саме він вважає за потрібне включити в тендерну документацію вимогу щодо циклопентаного вспінення, а не будь - яке інше вспінення. В порушення пункту 3 частини другої статті 22 та ч. 2 ст. 23 Закону вимога Лот 1 п.6 та вимога Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги, що поліуретанову теплогідроізоляцію сформовувати на основі циклопентанового вспінення - не містить виразу або еквіваленту циклопентанового впінення. Щодо недискримінації учасників. По-перше: Як, зазначено вище ДСТУ Б В.2.5-31:2007 та ГСТУ 34-204-88-002 не встановлює, який вспінювач повинен застосовуватись для пінополіуретанової ізоляції. Тобто, ДСТУ Б В.2.5-31:2007 та ГСТУ 34-204-88-002 дозволяє будь-який вспінювач, який буде відповідати технічним характеристикам наведеними у таблиці 7 ДСТУ Б В.2.5-31:2007. По – друге: Вимога Лот 1 п.6 та вимога Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги, що поліуретанову теплогідроізоляцію сформовувати на основі циклопентанового вспінення дискримінує учасників (виробників) продукції у тому числі Скаржника, та ставить їх в нерівні умови зважаючи на те, що продукція учасників (виробників) є сертифікованою в системі УкрСЕПРО та відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, але використовується інша технологію вспінення. Тобто, при коефіцієнті теплопровідності 0,027 Вт/мК, які встановлює Замовник (Лот 1 п.8 та вимога Лот2 п. 1 Додатку 3) вспінення на водній основі дадуть ті ж самі результати що при застосуванні циклопентаного вспінення. Звертаємо увагу на те, що Продукція Скаржника відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007», є сертифікованою в системі УкрСЕПРО, про що свідчать сертифікати та протоколи сертифікаційних випробувань теплоізольованої пінополіуретаном продукції та має коефіцієнт теплопровідності 0,027 Вт/мК та продукція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, але Скаржник використовує іншу технологію (інший медот вспінення), який здійснюється відповідно до технічних характеристик Таблиці 7 ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007. Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 3 Закону, визначено, що закупівлі здійснюються , зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови. По –третє: Встановлення у вимозі Лот 1 п.6 та вимозі Лот2 п. 3 Додатку 3 Технічні вимоги щодо циклопентаного всіпінення, призводить до штучного або формального обмеження кола учасників». Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також, слід звернути увагу, що в своїх консультаціях Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, зазначає, що «Замовник повинен дотримуватись принципів закупівель та не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження кола учасників». Встановлення зазначених вище вимог Замовника у тендерній Документації порушують вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону «відсутній вираз «або еквівалент», частину четверту статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі», Прошу: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» внести зміни до тендерної документації по ЛОТ 1 та ЛОТ 2 за процедурою закупівлі – ДК 021:2015 (44160000-9) Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-09-14-002222-c.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.11.2017 21:25
Дата виконання рішення Замовником: 10.11.2017 13:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.10.2017р. №7589-р/пк-пз внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ПТЗ", ТОВ "Перший трубний завод" +380675005552 ptz1@ukr.net