1. Найменування замовника: Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Південної філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації морського порту Південний). 2. Місцезнаходження замовника: вул. Берегова, буд. 11, м. Южне, Одеська обл., 65481. 3. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: ДП «АМПУ» - 38727770, Південна філія ДП «АМПУ» - 38728549. 4. Категорія замовника: згідно пункту 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - юридична особа та/або суб’єкт господарювання, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання. 5. Вид закупівлі: послуги. 6. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 - 60140000-1 Нерегулярні пасажирські перевезення. 7. Кількість товарів, обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до технічних вимог (Додаток 5 до тендерної документації). 8. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: в межах України. 9. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: до 31.12.2023 року. 10. Очікувана вартість предмета закупівлі: 8 110 000,00 грн. без ПДВ / 9 732 000,00 грн. з ПДВ. 11. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 16.01.2023 о 09-00 год. 12. Умови оплати: Адміністрація здійснює розрахунки за фактично надані Послуги, на підставі підписаних сторонами відповідних Актів здавання-приймання наданих послуг, протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з дати підписання Актів здавання-приймання наданих послуг на підставі виставленого Виконавцем рахунку. (Зазначається, якщо Виконавець не є платником ПДВ). Оплата за фактично надані Послуги здійснюється поетапно по кожному акту наступним чином: - протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з дати підписання відповідного Акту здавання-приймання наданих послуг, на підставі виставленого виконавцем рахунку, здійснюється оплата у розмірі 80% суми акту; - протягом 10 (десяти) банківських днів з дати отримання зареєстрованої та належним чином оформленої податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі виставленого Виконавцем рахунку, здійснюється оплата у розмірі 20% суми відповідного Акту здавання-приймання наданих послуг. (Зазначається, якщо Виконавець є платником ПДВ). 13. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника, одночасно документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі повинні бути складені українською мовою. Документи або копії документів, що надаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Переклад повинен бути виконаний офіційним перекладачем та/або завірений нотаріально відповідно до чинного законодавства. При цьому, документи або копії документів, що надаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, але не складаються безпосередньо учасником процедури закупівлі, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу на українську мову. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов'язана з товарами (послугами, роботами) що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. 14. Розмір, забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. 15. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. 16. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 0,5%. 17. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): не застосовується.
Торги відмінено
8 110 000.00UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 550.00 UAH
Період оскарження:29.12.2022 16:35 - 13.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:3470664e6fbc4e3291d9c3697fc5f909
Пов'язаний елемент:Лот Нерегулярні пасажирські перевезення
Ідентифікатор запиту:UA-2022-12-29-010848-a.c1
Назва:Вимога
Вимога:
Від 29.12.2022 16:35 ПІВДЕННОЮ ФІЛІЄЮ ДП «АМПУ» (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі (Державна закупівля, Мультилотова, Відкриті торги з особливостями) на предмет надання послуг: Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 – 60140000-1 - Нерегулярні пасажирські перевезення. Ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-29-010848-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-29-010848-a) (надалі за текстом – Закупівля).
Як потенційний учасник Закупівлі, ми ознайомились із текстом ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю послуг: Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 – 60140000-1 Нерегулярні пасажирські перевезення, що її затверджено рішенням уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі від 29.12.2022 року Наталією ВОЛОШАНЮК (надалі за текстом – ТД) та звертаємось до Замовника із наступним:
У Додатку 2 до ТД Замовником вимагається:
«1.3. Для підтвердження наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
1.3.1. Оригінали або завірені учасником копії документів, що складають фінансову звітність учасника, відповідно до чинного законодавства України (річні (за 2021 рік)) та за завершений період (квартал, півріччя, 9 місяців, рік) поточного року, з відміткою про прийняття відповідними уповноваженими органами), а саме:
- Баланс (звіт про фінансовий результат);
- Звіт про фінансові результати з підтвердженням обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі;
- Звіт про рух грошових коштів підприємства.
Примітка: У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.»
«1.2.2. На виконання положень чинного законодавства України щодо охорони праці, учасники у складі тендерної пропозиції зобов’язані надати відповідне документальне підтвердження про наявність у учасника процедури закупівлі водіїв, які пройшли перевірку знань з питань охорони праці, а саме (на кожного переліченого водія в довідці, що містить інформацію про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, а саме водіїв, які мають необхідні знання, досвід та відповідну категорію для надання послуг (довідка за зразком, наведеним у Додатку 4 до цієї тендерної документації, що є предметом закупівлі) надати:
- чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці про проходження навчання та перевірки знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, електробезпеки, пожежної безпеки, надання домедичної допомоги потерпілим (загальний курс з охорони праці) та інших нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті», який має бути оформлений відповідно до Додатку 1 до пункту 3.14 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.
Перевірка знань, повинна бути проведена комісією відповідного територіального органу Держпраці за участю відповідних профспілок (якщо навчання проводилось у навчальному центрі). Також перевірка знань може бути проведена комісією підприємства (якщо навчання проводилось безпосередньо на підприємстві). У разі надання документів про перевірку знань комісією підприємства необхідно додати наступні документи:
1. Наказ підприємства (оригінал або завірена учасником процедури закупівлі копія) про затвердження складу комісії з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства. Усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
2. Протоколи та посвідчення (оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії) на кожного члена комісії про проходження навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах з перевіркою знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, електробезпеки, пожежної безпеки, надання домедичної допомоги потерпілим (загальний курс з охорони праці) та інших нормативно-правових актів з охорони праці, а саме НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» комісією відповідного територіального органу Держпраці, згідно з НПАОП 0.00-4.12-05.».
У Пункті 4 загальних вимог Додатку 5 до ТД вимагається: «У разі надання послуг під час дії запровадженої комендантської години, Виконавець зобов’язується здійснити всіх необхідних заходів щодо отримання спеціальних перепусток та посвідчень для транспортних засобів та водіїв, які безпосередньо будуть залучені до надання послуг».
Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи, але враховуючи вимоги Замовника у ТД про які зазначено вище, як фізична особа – підприємець ми не можемо взяти участь у Закупівлі, оскільки вимоги є такими, що порушують наше право як потенційного учасника, оскільки:
ПО- ПЕРШЕ:
Фізична особа - підприємець, фактично не має можливості подати у складі тендерної пропозиції оригінали або завірені учасником копії документів, що складають фінансову звітність учасника, відповідно до чинного законодавства України (річні (за 2021 рік)) та за завершений період (квартал, півріччя, 9 місяців, рік) поточного року, з відміткою про прийняття відповідними уповноваженими органами), а саме:
- Баланс (звіт про фінансовий результат);
- Звіт про фінансові результати з підтвердженням обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі;
- Звіт про рух грошових коштів підприємства.
Враховуючи зазначене, не надавши вказаних документів, які вимагаються Замовником, наша пропозиція буде відхилена.
Таким чином, передбачаючи таку вимогу у ТД, Замовник обмежує Фізичну особу - підприємця у участі в цій Закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога повинна бути видалена із ТД Замовником, оскільки наявність чи відсутність фінансової звітності не впливає на можливість надання послуг: Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 – 60140000-1 - Нерегулярні пасажирські перевезення, а фізичні особи – підприємці мають право також взяти участь у процедурі закупівлі не зважаючи на форму оподаткування від якої залежить подання документів фінансової звітності.
ПО-ДРУГЕ:
Замовник вимагає, щоб перевірка знань з питань охорони праці, була проведена комісією відповідного територіального органу Держпраці за участю відповідних профспілок (якщо навчання проводилось у навчальному центрі). Також перевірка знань може бути проведена комісією підприємства (якщо навчання проводилось безпосередньо на підприємстві). У разі надання документів про перевірку знань комісією підприємства необхідно додати наступні документи:
1. Наказ підприємства (оригінал або завірена учасником процедури закупівлі копія) про затвердження складу комісії з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства. Усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
2. Протоколи та посвідчення (оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії) на кожного члена комісії про проходження навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах з перевіркою знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, електробезпеки, пожежної безпеки, надання домедичної допомоги потерпілим (загальний курс з охорони праці) та інших нормативно-правових актів з охорони праці, а саме НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» комісією відповідного територіального органу Держпраці, згідно з НПАОП 0.00-4.12-05.».
Вважаємо, що дана вимога повинна бути видалена із ТД Замовником, оскільки у нас, як потенційного учасника – фізичної особи - підприємця, яка здійснює свою діяльність самостійно на власний ризик, з метою отримання прибутку , немає комісії (Усі члени якої у порядку, установленому Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05, пройшли б навчання та перевірку знань з питань охорони праці, та відсутні протоколи та посвідчення на кожного члена комісії про проходження навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах з перевіркою знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, електробезпеки, пожежної безпеки, надання домедичної допомоги потерпілим (загальний курс з охорони праці) та інших нормативно-правових актів з охорони праці, а саме НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» комісією відповідного територіального органу Держпраці, згідно з НПАОП 0.00-4.12-05.».).
Отримання таких документів займає певний період часу і тому, не всі фізичні особи - підприємці, особливо новостворені та такі, що працюють самостійно, на власний ризик задля отримання прибутку, мають можливість виконати дану умову.
Вимога щодо надання документів, які зазначені Замовником у ТД, не впливає на можливість надання послуг: Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 – 60140000-1 - Нерегулярні пасажирські перевезення і не має впливати на можливість участі у процедурі закупівлі фізичної особи – підприємця.
ПО – ТРЕТЄ:
На території, де запроваджено комендантську годину, забороняється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, а також рух транспортних засобів. Без перепусток під час комендантської години на вулицях та в інших громадських місцях дозволено перебування та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС а також транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв.
Перепустка є документом, що видається в комендатурі із обов’язковим зазначенням строку дії.
Перепустки та посвідчення, які дозволяють громадянам пересуватись в комендантську годину, видає військова комендатура. Щоб отримати перепустку, керівник організації чи установи має звертатися з поданням до комендатури, в якому потрібно обов’язково обгрунтувати необхідність пересування в межах населеного пункту під час комендантської години. Перепустка надає право на рух лише в межах території відповідного населеного пункту.
Вважаємо, що дана вимога повинна бути видалена із ТД Замовником, оскільки не передбачає можливості для отримання таких документів фізичними – особами підприємцями, як потенційними учасниками Закупівлі. Враховуючи зазначене, після підписання договору можуть виникнути ситуації з фізичними особами – підприємцями, за яких перепустки та посвідчення учасником або взагалі неможливо буде отримати, або отримання таких документів буде займати більше часу ніж необхідно, що одразу вказує на те, що виконання вимог по договору про закупівлю може бути порушене, зважаючи також на маршрути якими мають пересуватись транспорті засоби відповідно до умов договору про закупівлю та технічного завдання до ТД.
В даному випадку, встановлюючи таку умову у ТД, Замовник покладає всю відповідальність на учасника, хоча, фактично, самостійно має звернутися до відповідних органів, для підтвердження надання послуг учасником і впливу на можливість отримання відповідних документів.
Враховуючи викладене вище, просимо, видалити вимоги, що ставляться Замовником у ТД, оскільки вони обмежують коло учасників, які планують взяти участь у Закупівлі, а саме:
п. 1.3.1. Додатку 2 до ТД
п.1.2.2. Додатку 2 до ТД
У Пункті 4 загальних вимог Додатку 5 до ТД: «У разі надання послуг під час дії запровадженої комендантської години, Виконавець зобов’язується здійснити всіх необхідних заходів щодо отримання спеціальних перепусток та посвідчень для транспортних засобів та водіїв, які безпосередньо будуть залучені до надання послуг».
Вирішення:Роз’яснення (відповідь) на вимогу про усунення порушення
(подання вимоги – 05.01.2023 о 12:25;
номер вимоги: UA-2022-12-29-010848.a.c1)
по відкритим торгам на закупівлю: Нерегулярні пасажирські перевезення
за кодом ДК 021:2015 – 60140000-1
Нерегулярні пасажирські перевезення.
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2022-12-29-010848-a.
Стосовно вимоги від потенційного учасника процедури закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівлі, повідомляємо наступне:
1) Замовником внесені зміни до Тендерної документації (далі – ТД) в частині підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям (наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю). Перелік змін та ТД у новій редакції оприлюднені в електронній системі закупівель у відповідності до чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
2) В частині, що стосується видалення із ТД Замовника вимоги про проведення комісією перевірки знань з питань охорони праці із наданням відповідних протоколів, посвідчень тощо, повідомляємо, що Замовник не погоджується із вимогою у цій частині з огляду на наступне.
Вимогами п. 3.11 Додатку 2 до ТД Замовника встановлена необхідність надання наступних документів дозвільного характеру:
Діючу на кінцеву дату подання тендерної пропозиції (оригінал або завірену учасником процедури закупівлі копію) ліцензію, видану уповноваженим органом у порядку та у відповідності до чинного законодавства України, на впровадження господарської діяльності на надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
** У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, дозвільні документи (Ліцензія (ї)* на впровадження господарської діяльності на надання послуг, що є предметом закупівлі) надаються на субпідрядника/співвиконавця (безпосереднього виконавця) в частині послуг, що стосуються даного субпідрядника/співвиконавця.
Твердження заявника стосовно того, що «надання документів, які зазначені Замовником у ТД, не впливає на можливість надання послуг» «і не має впливати на можливість участі у процедурі» не відповідає дійсності, оскільки послуга, що є предметом закупівлі, стосується перевезення значної кількості пасажирів - співробітників Замовника, автобусами, що, в свою чергу, відповідно до вимог чинного законодавства передбачає наявність у перевізника (або залученого перевізником співвиконавця) відповідної ліцензії (ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»).
Пунктом 18 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом» (надалі також – Постанова) встановлено, що у разі провадження господарської діяльності з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами ліцензіат повинен виконувати вимоги пункту 16 цих Ліцензійних умов.
В свою чергу пунктом 16 згаданої Постанови встановлений обов’язок ліцензіата зберігати наступні документи:
оригінали документів, копії яких подавались органу ліцензування відповідно до вимог Закону (копії свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та тимчасових реєстраційних талонів до них), а також оригінали документів (їх копії), які підтверджують достовірність даних, зазначених у поданих органу ліцензування документах, документи (копії) про внесення плати за видачу ліцензії - протягом строку дії ліцензії;
про прийняття на роботу згідно з вимогами пункту 9 цих Ліцензійних умов, а також про кваліфікаційний рівень персоналу, визначеного пунктами 10, 12-15 цих Ліцензійних умов, - протягом строку дії ліцензії;
про проходження водіями періодичних та щозмінних медичних оглядів з дотриманням вимог, передбачених пунктами 22 і 23 цих Ліцензійних умов, - протягом трьох років;
про проведення перевірки технічного стану та обов’язкового технічного контролю, технічних оглядів та ремонту транспортних засобів, акти виконаних робіт, платіжні документи, а в разі, коли на ліцензіата поширюються вимоги, визначені пунктом 23 цих Ліцензійних умов, - копії протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів - протягом трьох років;
про діяльність уповноваженого (консультанта) з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів із записами про проведення підконтрольних технологічних операцій - протягом трьох років;
щорічні звіти з питань діяльності підприємства з перевезення небезпечних вантажів - протягом п’яти років;
про проведені інструктажі та стажування водіїв - протягом трьох років;
про дотримання протягом останнього року режиму праці та відпочинку водіїв, а саме: щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку, або бланки підтвердження діяльності або картки та роздруківки цифрового тахографа.
Також, відповідно до п. 10 Постанови, водії допускаються до роботи за умови:
1) відсутності за результатами медичного огляду протипоказань за станом здоров’я;
2) проходження інструктажів та стажування у порядку, визначеному Мінінфраструктури;
3) проходження періодичного навчання методів надання першої домедичної допомоги потерпілим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.
Такі самі положення в частині питань охорони праці містить і ст. 34 Закон України «Про автомобільний транспорт», якою встановлено, що автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Таким чином вбачається, що у суб’єкта господарювання, діяльність якого пов’язана з перевезенням пасажирів, для отримання відповідної ліцензії мають певний час зберігатись та, відповідно, оновлюватись усі вищеперелічені документи.
Стосовно вимоги проведення перевірки знань з питань охорони праці комісією відповідного територіального органу Держпраці або комісією підприємства, наголошуємо наступне.
Відповідно до положень п. 1.3., 1.4. Порядку проведення інструктажів та страхування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008№ 975, дія цього порядку поширюється на автомобільних перевізників незалежно від організаційно-правових форм власності. У разі коли підприємство не має можливості самостійно забезпечити проведення інструктажів та стажування водіїв, воно повинно укласти договір щодо надання послуг з проведення інструктажів та стажування водіїв із суб’єктом господарської діяльності.
Відповідно до п. 1.3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого наказом державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (надалі також – Типове положення) вимоги Типового положення є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
Пунктами 3.9., 3.10. Типового положення встановлено, що перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
Відповідно до п. 5.3. Типового положення члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці підприємств (крім членів комісій окремих структурних підрозділів) проходять навчання з питань охорони праці у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах.
Перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб, які пройшли навчання в навчальних центрах, проводиться комісією відповідного територіального органу Держпраці за участю представників інших органів державного управління охороною праці або комісією, створеною місцевим органом виконавчої влади за участю відповідних профспілок.
Крім того, відповідно до п. 4.4. Типового положення перевірка знань з питань охорони праці може проводитись комісією відповідного територіального органу Держпраці за участю відповідних профспілок (якщо навчання проводилось у навчальному центрі).
Таким чином, чинне законодавство передбачає обов’язкову наявність у суб’єкта господарювання водіїв, які пройшли перевірку знань з охорони праці, та відповідне документальне підтвердження.
Також, слід зауважити, що процедура закупівлі стосується перевезення працівників Замовника, а перевезення людей – це напружена та відповідальна робота, яка вимагає, насамперед, зосередженості, уважності та певних знань з охорони праці, які дозволять уникнути ряд порушень щодо безпеки руху та безпеки праці. Дотримання законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці під час здійснення пасажирських перевезень сприятиме безпечному наданню послуг з доставки працівників філії з/на роботу, відповідно ця вимога є обґрунтованою та необхідною.
Крім того, вимога стосовно надання вищезазначених документів у складі тендерної пропозиції не суперечать положенням ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до ТД.
3) Додаток 5 (Технічна специфікація) до ТД містить вимогу:
«У разі надання послуг під час дії запровадженої комендантської години, Виконавець зобов’язується здійснити всіх необхідних заходів щодо отримання спеціальних перепусток та посвідчень для транспортних засобів та водіїв, які безпосередньо будуть залучені до надання послуг».
Стосовно цієї вимоги повідомляємо наступне:
Замовником не вимагається надати в складі тендерної пропозиції спеціальні перепустки для роботи в комендантську годину для транспортних засобів та водіїв. Замовник вимагає забезпечити наявність таких перепусток тільки для транспортних засобів та водіїв, які безпосередньо будуть залучені до надання послуг. На даний момент та відповідно до технічних вимог до предмету закупівлі, відсутні маршрути, які б вимагали експлуатацію транспортних засобів та перебування водіїв поза своїми оселями в період дії комендантської години – після 23:00 та до 05:00. Але, як показала практика 2022 року, можливі такі випадки коли в Одеському регіоні запроваджувалась комендантська година на 1 добу та більше (з 22:00 01 травня 2022 року до 05:00 03 травня 2022 року; з 22:00 08 травня 2022 року до 05:00 10 травня 2022 року). А адміністрація морського порту Південний є підприємством критичної інфраструктури, яке здійснює свою діяльність цілодобово та безперебійно в вихідні та святкові дні в тому числі, відповідно доставка змінних працівників, та працівників, які забезпечують сталу роботу філії має відбуватись попри все. Отже, у випадку запровадженої комендантської години, учасник – переможець закупівлі з яким буде укладено Договір про закупівлю послуг з Нерегулярних пасажирських перевезень зобов’язується здійснити всіх необхідних заходів щодо отримання спеціальних перепусток та посвідчень для транспортних засобів та водіїв, які безпосередньо будуть залучені до надання послуг. Надаючи у складі своєї тендерної пропозиції підписані з боку учасника Технічні вимоги (з додатком), у редакції згідно Додатку 5 до ТД, учасники процедури закупівлі погоджуються з вимогою щодо отримання спеціальних перепусток та посвідчень для транспортних засобів та водіїв, які безпосередньо будуть залучені до надання послуг.
Враховуючи все вищезазначене, стосовно першого питання вимоги (номер UA-2022-12-29-010848-a.c1) внесено зміни в ТД по відкритим торгам на предмет закупівлі: Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 – 60140000-1 «Нерегулярні пасажирські перевезення» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2022-12-29-010848-a).
Щодо останніх двох питань, вважаємо, що перелічені вимоги не є такими, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, отже підстави для задоволення вимоги (номер UA-2022-12-29-010848-a.c1) в цій частині відсутні.