-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
М’ясо
Завершена
2 360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 5 400.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 5 400.00 UAH
Період оскарження:
29.12.2022 16:30 - 03.01.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА На рішення (дії) Замовника
Номер:
79c2c2ba01b64e738ffe18c52d2c57b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-29-010714-a.c1
Назва:
ВИМОГА
На рішення (дії) Замовника
Вимога:
ВИМОГА
На рішення (дії) Замовника
ВИМОГА переглянути прийняте рішення (дії) замовника , що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси Фізичної особи – підприємця Білан Антона Борисовича під час проведення процедури закупівлі за UA-2022-12-29-010714-a
Уповноваженою особою Комунального підприємства "Волинська обласна клінічна лікарня" Волинської обласної ради 13.01.2023 року оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі та тендеру документацію за № UA-2022-12-29-010714-a .
За результатами проведеної закупівлі Фізична особа – підприємець Білан Антон Борисович визначений електронною системою переможцем процедури.
11.01.2023 року Замовник оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу Протокол щодо розгляду тендерних пропозицій від 11.01.2023 року про відхилення Пропозиції ФОП Білан Антона Борисовича , у якому зазначив наступне:
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації , а саме:
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Тендерна документація містить такі вимоги. У Додатку 2 до тендерної документації міститься наступна вимога стосовно якості товару:
Товар, що постачається повинен мати необхідні сертифікати якості виробника, копії декларації виробника, посвідчення про якість тощо, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, повинен
бути оформлений відповідно до вимог законодавства України, нормам Закону України «Про якість та безпечність харчових продуктів та продовольчої сировини». Учасник обов’язково надає:
- сертифікат ІSО 9001:2015 «Система управління якістю» запропонованого товару, який виданий Виробнику запропонованого товару та чинний протягом усього строку поставки товару, у випадку якщо строк дії сертифікату закінчується протягом строку поставки Учасник надає гарантійний лист щодо його поновлення;
- сертифікат ІSО 22000:2019 (ІSО 22000:2018, ГОТ) або ІSО 22000:2007 щодо управління безпечністю харчових продуктів, який виданий Виробнику запропонованого товару та чинний протягом усього строку поставки товару, у випадку якщо строк дії сертифікату закінчується протягом строку поставки Учасник надає гарантійний лист щодо його поновлення.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Сертифікат ІSО 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.»;
Сертифікат ІSО 14001:2015 «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»
Вищезазначені сертифікати стосуються системи управління якістю стосовно виробництва та оптової торгівлі яловичиною та телятиною в тушах, пів тушах та четвертинах свіжою чи охолодженою ( код ДКПП 10.11.11, код УКТ ЗЕД 0201), субпродуктами харчовими свіжими чи охолодженими (Код ДКПП 10.11.20, код УКТ ЗЕД 0206), яловичиною та телятиною в тушах, пів тушах та четвертинах замороженою (Код ДКПП 10.11.31, код УКТ ЗЕД 0202 ), свининою в тушах і пів тушах, четвертинах охолодженої (Код ДКПП 10.11.12, код УКТ ЗЕД 0203), свинини в тушах і півтушах, четвертинах замороженої ( Код ДКПП 10.11.32 код УКТ ЗЕД 0203).
Дані сертифікати не підтверджують вимоги стосовно якісних характеристик лоту № 2: М’ясо птиці охолоджене, заморожене.
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано Сертифікат ІSО 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організації в харчовому ланцюгу».
Відповідно до вимог стосовно якості товару, встановлених у Додатку 2 до тендерної документації сертифікати ІSO повинні бути видані Виробнику запропонованого товару. Подані у складі тендерної пропозиції Учасником вищезазначені сертифікати видані не на Виробника продукції, а на Учасника Закупівлі.
На виконання даної вимоги мною в складі тендерної пропозиції надано пояснення стосовно ISO. Проте, Замовник на це не звернув уваги . Хоча, відповідно до частини 11 статті 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції / пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також, п. 2 розділу 5 Тендерної пропозиції «Інша інформація» Замовника встановлено, що :
2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Але, якщо розглядати протокол Замовника та враховуючи п.40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, якщо допустити взяття до уваги невідповідності визначені в протоколі Замовника та допускати той факт, що не надано якогось документа, то Замовник зобов'язаний був оприлюднити відносно Скаржника, як учасника, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Незважаючи на це, замість виконання імперативної норми Особливостей про надання 24 годин на виправлення вказаних вище невідповідностей з можливістю Учасника додати відповідні документи, які жодним чином не впливають та жодним чином не змінюють предмет закупівлі, його технічні характеристики, Замовником безпідставно відхилена моя тендерна пропозиція, а також, не маючи на це повноважень уповноваженою особою Замовника здійснено трактування норм права на свою користь, визначено якісь колізії законодавства, які на його думку дали йому право прийняти дане рішення, яке є абсурдним та порушує не тільки вимоги п.40 Особливостей, а і взагалі принципи закупівель, що закладено у ст.5 Закону.
Однак всупереч цьому, Замовником не тільки не надано мені 24 години на виправлення вказаних вище невідповідностей , а і визначив переможцем закупівлі ФОП Мельничук Юрій Анатолійович, в якого також є аналогічні та інші невідповідності, а саме:
1) На вимогу Замовника Додатку 2 тендерної документації ФОП Мельничуком Юрієм Анатолійовичем не надано в складі тендерної документації наступні документи:
сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю» запропонованого товару, який виданий Виробнику запропонованого товару та чинний протягом усього строку поставки товару, у випадку якщо строк дії сертифікату закінчується протягом строку поставки Учасник надає гарантійний лист щодо його поновлення.
2). Також, Додатком 2 тендерної документації унормовано, що Тушка куряча. Оцінка якості та безпечності – відповідно до діючих стандартів. Курятина (тушка) 1 категорії. Термічний стан: заморожене.
Проте, Замовник детально не вивчив декларацію Учасника ФОП Мельничук Ю.А. згідно якої він пропонує Замовнику тушку курчати-бройлера з термічним станом ОХОЛОДЖЕНА, що конкретно змінює предмет закупівлі, його технічні характеристики. Аналогічне стосується і Четвертини курячої. Вимогами Замовника визначено, що термічний стан: заморожене. Оцінка якості: згідно ДСТУ 3143:200 та ДТСУ 3143-2013. Проте, на виконання даної вимоги ФОП Мельничук Ю.А. пропонує четвертину курячу заморожену та якість якої відповідає ТУ У 15.1-31733091-001:2008.
3). П.4 Додатку 1 Тендерної документації Замовником, встановлено, що Інші документи, які подаються Учасником:
- Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Проте, на виконання вимог Замовника Учасником ФОП Мельничук Ю.А. не надано жодного документа чи пояснення про необов’язковість подання даного дозвільного документу в складі своєї тендерної пропозиції.
4) У відповідності до додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлено, що Документи про підтвердження необхідних технічних, кількісних, якісних характеристик предмета закупівлі, а саме:
2) Інформаційна довідка у довільній формі за підписом учасника (уповноваженого представника) про обов’язок учасника дотримуватися вимог чинного законодавства із захисту довкілля при постачанні товару, що є предметом закупівлі.
Проте, Учасником ФОП Мельничуком Ю.А. дана вимога не виконана та ним не надано в складі тендерної пропозиції вищевказаний документ.
5). Пунктом 4 Розділу 2 Тендерної документації встановлено, що Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Так , Учасник в складі своєї тендерної пропозиції надав лист-підтвердження в якому визначив, що його тендерна пропозиція дійсна протягом 90 днів, що не відповідає та суперечить ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА.
Тому, мені не зрозуміло чим саме Замовник керувався при відхилені моєї тендерної пропозиції та визначені переможця ФОП Мельничук Ю.А. ? На яких підставах мене було відхилено та не надано 24 години на виправлення невідповідностей?!
Узагальнюючи вищезазначену інформацію, Пропозиція Учасника ФОП Б була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколах; Замовник порушив право Учасника ФОП Білана А.Б. на об’єктивне та неупереджений розгляд його пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основним принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Додатково повідомляємо, що відповідно до норм законів Замовником порушено пункт 2 (максимальна економія) та 5 (об’єктивне та неупереджене визначення переможця) частин першої статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019 №114-IX (зі змінами) та наявні підстави відповідно статті 164-14 Кодексу України про адміністративні порушення, а саме: «Безпідставне відхилення тендерних пропозицій» та «Невідхилення тендерних пропозицій, які підлягають відхиленню»
Виходячи з вище викладеного я, Фізична особа – підприємець Білан Антон Борисович, ВИМАГАЮ:
1). скасувати рішення про визнання переможцем ФОП Мельничук Ю.А.
2). Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Білана Антона Борисовича та повернутись до розгляду його тендерної пропозиції з урахуванням вимог п.40.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.pdf 14.01.2023 22:11
Дата подачі:
14.01.2023 22:11
Вирішення:
За результатами розгляду вимоги Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-29-010714-a повідомляємо Вам наступне.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization).
НАССР (Hazard Analysis and Critical Control Point) - система аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок. Система НАССР є науково обґрунтованою, що дає змогу гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників.
Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771 дає визначення HACCP (система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках) — система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Основні засади впровадження НАССР, а також принципи HACCP відображено в таких міжнародних стандартах, як ISO 22000, IFS (International Food Standard).
В Україні вимоги щодо розробки та впровадження систем управління безпечністю харчової продукції за принципами НАССР задекларовані зокрема в ДСТУ ISO 22000:2019
(ISO22000:2018, IDT).
На підставі підпункту 2 пункту 2 ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» - оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Відповідно до п.3.1 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590 оператори ринку, що здійснюють підготовку, обробку чи переробку харчових продуктів, зобов’язані розробляти, впроваджувати та застосовувати процедури, засновані на використанні в повному обсязі принципів системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).
Відповідно до абз. 2 п. 40 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник процедури закупівлі ФОП Білан Антон Борисович не надав інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, про які зазначенои в Протоколі щодо розгляду тендерних пропозицій від 11.01.2023 року про відхилення Пропозиції ФОП Білан Антона Борисовича.
Стосовно вимоги скасувати рішення про визнання переможцем ФОП Мельничук Ю.А повідомляємо таке:
1. ФОП Мельничук Ю.А. в складі тендерної документації надав сертифікат по ISO 22000:2018. ISO/TS 22002-1:2009, та додаткові вимоги FSSC 22000 (версія 5). Версія 5 FSSC 22000 включає в себе міжнародні стандарти, такі як ISO 22000, ISO 9001, ISO/TS 22003 та технічні специфікації таких як ISO/TS 22002-1.
2. Згідно пункту 4.2 тендерної документації ФОП Мельничук Ю.А. надав документацію по Лот 2: М’ясо птиці охолоджене, заморожене: тушка куряча – 6000 кг; четвертинка куряча – 6000 кг.
3. Пунктом 4 Додатку 1 Тендерної документації Замовником, встановлено, що до Інші документи, які подаються Учасником: Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. На виконання вимог Замовника ФОП Мельничуком Юрієм Анатолійовичем було надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якій зазначені дані про вид економічної діяльності Учасника та довідку №3 про визначення класифікаційних даних, в якій зазначені зокрема види діяльності за КВЕД-2010.
4. ФОП Мельничуком Юрієм Анатолійовичем була надана довідка про дотримання заходів із захисту довкілля, яка гарантує про, те що запропонований учасником товар буде поставлено із врахуванням екологічних вимог, що викладені в ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 року №1264-ХІІ, а також розроблених відповідно до Земельного, Водного, Лісового кодексів, ЗУ «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 р., ЗУ «Про поводження з радіоактивними відходами» від 30.06.1995 №255/95 та передбачати усі заходи спрямовані на заходи довкілля. Довідка міститься у файлі з назвою «посв. водія та довідка зах. довк.pdf».
5. ФОП Мельничуком у складі тендерної пропозиції було подано підписану Тендерну пропозицію, згідно якої погоджується дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 календарних днів з дня визначення переможця тендерних пропозицій.
Зазначаємо, що Замовник не може змінити своє рішення на підставі поданої вимоги. Враховуючи все вищевикладене, Замовник повідомляє про відхилення вимоги в повному обсязі.
Статус вимоги:
Не задоволено