Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів марки Citroen у м. Дніпро
Замовник/закупівельник: Акціонерне товариство "Укрпошта", місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 22, ЄДРПОУ 21560045, категорія: юридична особа, яка здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%) Дата і час розкриття тендерних пропозицій - у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні.
Завершена
2 930 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 650.00 UAH
Період оскарження:28.12.2022 16:50 - 02.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:9ef80e2178c644a7a76c07ced78f119f
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-12-28-014577-a.b1
Назва:Вимога
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРПОШТА" було оголошено закупівлю UA-2022-12-28-014577-a ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів марки Citroen у м. Дніпро, очікувана вартість 2 930 000 грн з ПДВ.
Також було розміщено тендерну документацію, що містить вимоги до підготовки тендерних пропозицій учасників, в т.ч. щодо складу документів, які потрібно надати.
Однак тендерна документації закупівлі містить умови, що є дискримінаційними та порушують моє право стати учасником та переможцем даної закупівлі.
Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 цього Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відтак кваліфікаційні вимоги повинні встановлюватись у тендерній документації з метою забезпечення здійснення закупівлі товарів, робіт, послуг на умовах добросовісної конкуренції, з метою максимальної економії та ефективності. Тобто ці кваліфікаційні вимоги повинні сприяти закупівлі та конкуренції, а не штучно обмежувати її.
Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір.
Однак тендерна документація Замовника у закупівлі UA-2022-12-28-014577-a містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій:
Згідно додатку 1 до тендерної документації: Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям Замовник вимагає від Учасника наступні документи:
1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із значенням номеру та дати укладення такого договору.
**Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний або такий, що виконується договір на обслуговування не менше 10 автомобілів марки Citroen.
2.1. Довідка, у довільній формі, що містить перелік сертифікованих** станцій технічного обслуговування (СТО) на яких планується обслуговування автомобілів Замовника, на території України із зазначенням:
- назва станції технічного обслуговування;
- адреса станції технічного обслуговування;
**Кожне СТО має мати сертифікат/дилерську угоду офіційного дилера Citroen або авторизаційний лист на проведення гарантійного та післягарантійного обслуговування автомобілів Citroen.
Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю. Шановний Замовник чому саме «не менше 10 автомобілів марки Citroen»?
Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною.
Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Внести зміни до умов Тендерної документації та прибрати вищенаведені вимоги з Додатку 1, що буде свідчити про недискримінацію учасників, а також забезпечить законне право Скаржника на участь у цій процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:29.12.2022 15:08
Вирішення:Закупівля здійснюється в порядку, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Відповідно до п. 51 Особливостей Замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
За результатами розгляду вимоги : UA-2022-12-28-014577-a.b1 встановлено наступне:
Стосовно кваліфікаційного критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного повідомляємо, що відповідно до вимог технічної специфікації, наведеної в Додатку 3 до тендерної документації, кількість автомобілів марки Citroen, для якої планується надавати послуги з технічного обслуговування за результатом цієї закупівлі, складає 74 одиниці . Вважаємо, що при загальній кількості 74 автомобілів, вимогу щодо надання аналогічного договору обслуговування не менше 10 автомобілів марки Citroen повністю обґрунтованою, законною та такою, що ніяким чином не обмежує права потенційних учасників закупівлі. Якщо подібного досвіду немає – Замовник не може бути впевненим, що Учасник надавав такі послуги, а отже є великий ризик отримати неякісні, не надані в строк послуги.
Стосовно сертифікованих станцій технічного обслуговування (СТО) повідомляємо, що Замовником встановлено зазначену вимогу щодо СТО у зв’язку з тим, що автомобілі Замовника повинні обслуговуватися виключно на станціях технічного обслуговування, які авторизовані офіційним представником виробника транспортних засобів відповідного бренду на території України - у даному випадку Citroen, оскільки Замовник має у автопарку автомобілі, що знаходяться на гарантійному обслуговуванні. Обов’язковою умовою продовження гарантійних зобов’язань – є обслуговування та ремонт виключно на авторизованих станціях технічного обслуговування (дилери). Також, Імпортер автомобілів Citroen (ТОВ «Пежо Сітроен Україна») при наданні СТО статусу дилера проводить перевірку відповідності станції вимогам щодо надання якісного сервісу (сприяє в отриманні ліцензійного обладнання для діагностики, зчитування та програмування електронних систем автомобілів Citroen - Diag Box. Дане обладнання має бути сертифіковане Групою Stellantice, з онлайн підтримкою, та актуальними оновленнями), наявності необхідного обладнання, кваліфікованого персоналу (після відповідного навчання це сертифікований ТОВ «Пежо Сітроен Україна» Технічний експерт (ТЕК) з відповідним сертифікатом), надає доступ до інформаційної бази даних та технічної документації виробника. В результаті отримання статусу дилера, СТО здійснює усі без виключення види діагностик, технічного обслуговування і ремонту автомобілів Citroen, відповідно до вимог виробника Групи Stellantice, технологій та актуальних інструкцій, що є критичним для даної закупівлі, на підставі чого вважаємо дану вимогу повністю обґрунтованою для можливості отримання послуг належної якості.
Стосовно твердження про «суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни» повідомляємо, що умовами тендерної документації встановлена фіксована вартість Складових частин (систем) та матеріалів, що можуть бути використані при наданні послуг з обслуговування та ремонту, яка формується відповідно п. 5.5. Договору (Додаток 6 до тендерної документації «Проєкт договору) відповідно до рекомендованих роздрібних цін, встановлених офіційним імпортером ТОВ «Пежо Сітроен Україна» на дату складання попереднього Наряд-замовлення, з урахуванням знижок, викладених в Додатку № 8 до цього Договору, відповідно до категорій знижок, визначених Додатком № 4 до Договору. Відомості щодо рекомендованих роздрібних цін, що встановлені офіційним імпортером ТОВ «Пежо Сітроен Україна» викладені останнім на сайті https://www.citroen.ua/citroen-service/parts/parts-availability.html .
Таким чином встановлені Замовником вимоги є повністю обґрунтованими, законними та спрямовані на можливість отримання за результатами закупівлі послуг належної якості, які будуть виконані досвідченими технічними спеціалістами відповідної кваліфікації, якісними матеріалами з дотриманням вимог виробника автомобілів.
Враховуючі вищезазначене, внесення змін в тендерну документацію є недоцільним.
Запрошуємо до участі в закупівлі!