• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

ДК 021:2015, код 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія. Процедура закупівлі – відкриті торги у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

Торги не відбулися

1 884 315.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 421.58 UAH
Період оскарження: 27.12.2022 17:13 - 01.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»

Номер: 81cc0fe1c60b426f957017d54d352e90
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-27-017252-a.a1
Назва: Скарга на дії Замовника щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
Скарга:
Скарга Комунальне некомерційне підприємство "Барська міська лікарня" Барської міської ради було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2022-12-27-017252-a. ТОВ «ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ». ТОВ «ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 4 від 10.01.2023 року Замовником було визначено переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ». Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» Відповідно до п. 1 Розділу 3 Тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження: • інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками. Замовником передбачено надання Додатку 4 до тендерної документації (ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (КОМЕРЦІЙНА ЧАСТИНА)). Однією із складових істотних умов договору – є ціна. Ціна, згідно Тендерної документації та проєкту договору визначається згідно Додатку 4 Тендерної документації Замовника. Додаток 4 містить інформацію та вимоги щодо способу визначення ціни (тарифу) електричної енергії: за нерегульованим тарифом, який визначається за наступною формулою: Цел.ен = Цсоб*Дпост + ЦОСП +Ц1.2 де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, грн./кВт.год; Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, грн./кВт.год; (зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону) Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, грн./кВт.год; Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: __________;(коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" ) ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, грн./кВт.год. Замовник зазначає, що коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1". У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надано Додаток №4 № 1.08- 136 від 03.01.2023 р. з наступною інформацією: Інформуємо Орган оскарження про те, що Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» при подані у складі своєї тендерної пропозиції Файлу: «Додаток №4» вказав ціну за 1 кВт/год та ціну пропозиції з ПДВ, а ось складові ціни пропозиції вказав БЕЗ ПДВ, намагаючись при цьому приховати ВІД'ЄМНИЙ коефіцієнт дохідності аби приховати умисний демпінг та спотворення конкуренції на відкритих торгах. Інакшими словами занизити коефіцієнт дохідності, який за умовами Додатку 4 не може бути меншим «1». Скаржником було здійснено перерахунок пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» за формулою Замовника: де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, 4,6325676 грн./кВт.год; Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, 3,34746 грн./кВт.год; (зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону) Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, 0,7720946 грн./кВт.год; Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: 1,05 (коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" ) ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, 0,34564 грн./кВт.год. Водночас, зазначаємо, що ЦОСП, вказаний учасником на рівні 0,34564 грн./кВт.год, зазначено без ПДВ, що підтверджується Постановою НКРЕКП № 2454 від 01.12.2021, згідно п. 1 якої установити ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» тариф на послуги з передачі електричної енергії на рівні 345,64 грн/МВт·год (без урахування податку на додану вартість) та структуру тарифу на послуги з передачі електричної енергії згідно з додатком. Цсоб також визначено учасником без ПДВ, це підтверджується офіційними даними з сайту Оператору ринку https://www.oree.com.ua/index.php/newsctr/n/17867 Таким чином, згідно формули, встановленої у Додатку 4 Цел.ен = Цсоб * Дпост + ЦОСП + Ц1.2 наявна можливість вирахувати показник Дпост, враховуючи те, що учасник зобов’язаний був вираховувати Цел.ен з урахуванням ПДВ, адже сама таку ціну учасник зазначав в табличній формі Додатку 4. Дпост = Цел.ен – (ЦОСП *1,2 + Ц1.2) / Цсоб *1,2 Таким чином, маємо наступні дані: Дпост = (4,6325676 - (0,34564*1,2+0,7720946))/(3,34746*1,2) Дпост = (4,6325676 – 1,1868626) / 4,016952 Дпост = 3,445705/4,016952 Дпост = 0,85779 Отже, коефіцієнт дохідності в запропонованій ціні учасника складає 0,85779, що є меншим «1» та не відповідає вимогам Тендерної документації. Крім того, відповідно до п. 2 Розділу 5 тендерної документації Учасник повинен гарантувати письмово в довільній формі, у складі тендерної пропозиції, відповідним окремим документом, про не вчинення свідомих дій стосовно спотворення конкуренції в торгах (демпінгу цін) шляхом заниження вартості предмету закупівлі. У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» наявний файл «Лист щодо застереження проти демпінгу.pdf», водночас під час розрахунку цінової пропозиції учасник умисно порушив умови того, що гарантував не порушувати – занизив вартість предмету закупівлі. Враховуючи вищевикладене, Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» зазначив у своїй пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Таким чином, учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам абзацу другого підпункту 1 пункту 41 Постанови, а саме зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей, тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). ТОВ «ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2022-12-27-017252-a. 3) Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство "Барська міська лікарня" Барської міської ради – скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 4 від 10.01.2023 року стосовно визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ». Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Дата розгляду скарги: 23.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.01.2023 14:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.01.2023 12:41
Дата виконання рішення Замовником: 27.01.2023 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС", Ірина Агеєва +380973150623, +380988400536 tov.prom.electro.service@gmail.com http://www.promelectroservice.com.ua/