-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Молоко та вершки
Закупівля проводиться для потреб 2023 року
Завершена
831 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 155.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 155.00 UAH
Період оскарження:
27.12.2022 16:59 - 05.01.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі» Дискримінаційні вимоги.
Номер:
904180ce82024a27a5855a96e5909c2a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-27-016970-a.b1
Назва:
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Уповноваженій особі
Комунальної установи «Тур’я
Реметівський психоневрологічний
інтернат»
Іванні ШУЛИНЕЦЬ
ВИМОГА
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої
особи Комунальної установи «Тур’я Реметівський психоневрологічний інтернат» (далі –
Замовник) від 27.12.2022 № б/н, (далі – Тендерна документація) процедури закупівлі відкриті
торги оголошеної за предметом: ДК 021:2015-15510000-6 Молоко та вершки (Молоко), (далі
– Закупівля) встановлено, що умови Тендерної документації викладені з порушенням
законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель, є
такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників з огляду на
наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерна пропозиція
подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення
електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії
оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі
про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність
підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження
необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації окремими
файлами, з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника
кваліфікаційним критеріям визначеним у статті 16 Закону, згідно Додатку 2 до цієї тендерної
документації;
- іншими документами.
Згідно пункту 1 розділу 3 Тендерної документації кваліфікаційні критерії та
інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до тендерної документації.
1. Пунктом 1 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен
підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність обладнання,
матеріально-технічної бази та технологій шляхом надання, зокрема скан-копії оригіналу
договору на 2023 рік, та актів виконаних робіт за останній місяць відносно кінцевої дати
подання пропозиції на проведення дезінфекції автотранспорту, який буде задіяний для
постачання предмету закупівлі а також дезінсекції складських та виробничих приміщень
Учасника. В разі, якщо Учасник використовує орендовані або наймані автомобілі, складські
та виробничі приміщення, учасник може надати такі документи (акти, та договори) на ім’я
орендодавця або власника.
Виходячи з зазначеної вимоги до участі в закупівлі можуть подати пропозиції лише ті
учасники, які мають укладені договора у 2023 році, в той час як я маю в наявності діючий
договір, укладений до 2023, та який буде діяти в період поставки товару за предметом
закупівлі.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до підпункту 4 пункту 1 Додатку 2 до
Тендерної документації, шляхом усунення дискримнаційнх ознак цієї вимоги, а саме слова та
цифри «на 2023 рік» замінити словами та символами «, який є чинним на момент подання
тендерних пропозицій».
2. Пунктом 2 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен
підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність працівників
відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Цим ж пунктом визначено, що учасник повинен використовувати систему
менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці та загальні рекомендації щодо безпечної
роботи під час пандемії COVID -19. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної
пропозиції діючий сертифікат ISO 45001:2019 щодо системи менеджменту охорони здоров’я
та безпеки праці та сертифікат ISO/PAS 45005:2020 загальні рекомендації щодо безпечної
роботи під час пандемії COVID -19, який виданий Виробнику запропонованого товару.
ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я
та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» прийнятий, як національний
стандарти, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом
перекладу з наданням чинності з 01.01.2021 Наказом Державного підприємства
«Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та
якості» від 26.12.2019 № 502.
Зазначений стандарт не містить положень та загальних рекомендації щодо безпечної
роботи під час пандемії COVID -19. Крім того в Україні відсутній стандарт ISO/PAS
45005:2020.
Тим самим виконати згадану умову останнього абзацу пункту 2 Додатку 2 до
Тендерної документації не може жоден учасник.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 2 Додатку 2 до Тендерної
документації, шляхом виключення зі змісту редакцію останнього абзацу цього пункту.
3. Пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен
підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору шляхом надання у складі
тендерної пропозиції наступних документів:
3.1. Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду повного виконання
аналогічних договорів (не менше одного)щодо постачання предмету закупівлі до закладів
бюджетної сфери за результатами проведення публічних закупівель протягом 2020-2021 в
довільній формі.:
3.3. На підтвердження повного виконання договорів вказаних у п. 3.1. Учасники
надають ЗВІТИ про виконання договорів про закупівлю, які містяться в електронній системі
закупівель.
3.4. На підтвердження поданого договору надати скановану копію з оригіналу листа
(листів) – відгука від Замовника, які повинні бути належно оформлені, (повинні
містити:вихідний номер та дату,підпису повноваженої особи, відбиток печаті(якщо печатка
передбачена для даного підприємства)),щодо виконання аналогічного договору у повному
обсязі на поставку предмету закупівлі видані не раніше другого півріччя 2022р.
Зазначені вимоги є дискримінаційними та обмежують конкуренцію, зокрема у зв’язку
з тим, що:
- За аналогічним договором розуміється договір укладений за результатом
проведення процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі в рамках законодавства у сфері
публічних закупівель.
- Зазначені закупівлі повинні були проводитись в 2020-2021;
- Виконання таких договорів має місце в період з 01.01.2021 по 30.06.2022.
Отже виконати такі умови може лише учасник, з яким укладено аналогічний договір
за результатом проведеної в 2020-2021 процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, та який
виконувався в період з 01.01.2021 по 30.06.2022.
Аналогічним може бути договір, укладений не тільки за результатом проведеної
процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, і так само в інші періоди укладення чи
виконання.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 Додатку 2 до Тендерної
документації, шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов.
4. Відповідно до останнього абзацу пункту 3 розділу 5 Тендерної документації з
метою дотримання Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII,
учасник повинен використовувати систему управління щодо протидії корупції. Для
підтвердження необхідно надати в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO
37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), що засвідчує використання учасником систему управління
щодо протидії корупції та чинний протягом усього строку поставки товару.
Закону України «Про запобігання корупції» не визначено, що учасник в
обов’язковому порядку повинен систему управління щодо протидії корупції.
Крім того отримання зазначеного сертифікату потребує затрат у часі для його
виготовлення. Тим самим участь в закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які вже мають
виготовлений сертифікат ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), що засвідчує використання
учасником систему управління щодо протидії корупції та чинний протягом усього строку
поставки товару.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 розділу 5 Тендерної
документації, шляхом виключення зі змісту редакцію останнього абзацу цього пункту.
5. Відповідно до останнього абзацу пункту 3 розділу 5 Тендерної документації також
для досягнення контролю за безпекою та контролю доступу до даних, конфіденційності,
доступності і цінності інформації наданої у складі пропозиції, учасник повинен
використовувати систему управління щодо захисту інформаційної безпеки. Для
підтвердження необхідно надати в складі пропозиції копію діючого сертифікату ДСТУ
ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013; COR 1:2014, IDT), що засвідчує використання
системи захисту управління інформаційною безпекою, виданий Учаснику та чинний
протягом усього строку поставки товару.
Як вже згадано вище, предметом Закупівлі є ДК 021:2015-15510000-6 Молоко та
вершки (Молоко). Зазначена вимога жодним чином не узгоджується з предметом Закупівлі.
Крім того зазначену вимогу може виконати лише той учасник, який має в наявності
сертифікат ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013; COR 1:2014, IDT), що засвідчує
використання системи захисту управління інформаційною безпекою, виданий Учаснику та
чинний протягом усього строку поставки товару.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 розділу 5 Тендерної
документації, шляхом виключення зі змісту редакцію останнього абзацу цього пункту.
6. Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 21 та пункту 14 частини 2 статті 22 Закону
України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) оголошення про проведення відкритих
торгів повинно містити та у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання
тендерних пропозицій.
Згідно оголошення про проведення закупівлі кінцевий строк подання тендерних
пропозицій 05.01.2023 0:00 год.
Пунктом 1 розділу 4 Тендерної документації визначено кінцевий строк подання
тендерних пропозицій по 04 січня 2023 року до 16.37.
Тим самим кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначений оголошенням
про проведення Закупівлі, не узгоджується з кінцевим строк подання тендерних пропозицій,
визначеним Тендерною документацією.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 1 розділу 4 Тендерної
документації, шляхом узгодження кінцевого строку подання тендерних пропозицій з
оголошенням про проведення Закупівлі.
7. Пунктом 3 розділу 5 Тендерної документації учасник повинен надати у складі
тендерної пропозиції витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -
підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).
Цим ж пунктом встановлено, що у разі ненадання учасником витягу з ЄДР, замовник
відхиляє такого учасника на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в
Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити
вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог
щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної
документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних
згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у
відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Крім того другим реченням абзацу 3 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник
не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі
відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або
міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної
інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до
такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення
відкритих торгів.
У відповідності до підпункту 11 пункту 1 Постанови Постановою Кабінету Міністрів
України «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних
реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» від 06.03.2022
№ 209 відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі надаються виключно за
умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів
електронної ідентифікації з середнім або високим рівнем довіри. Наведений підпункт
викладено в редакції змін за Постановою Кабміну «Про внесення змін до деяких постанов
Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» від 16.12.2022 №
1422, що набрав чинності 26.12.2022.
Тобто з 26.12.2022 відомості з ЄДР знову ж таки є у відкритому доступі як єдиний
державний реєстр чи навіть відкриті дані в розумінні Закону України «Про доступ до
публічної інформації».
Тим самим згадана вимога пункту 3 розділу 5 Тендерної документації не
узгоджується з нормами законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема частині 4
статті 22 Закону та пункту 44 Особливостей.
Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 розділу 5 Тендерної
документації, шляхом виключення з її редакції вимог щодо надання учасниками у складі
тендерної пропозиції витягу з ЄДР та умови щодо відхилення такої пропозиції у разі
ненадання витягу.
Враховуючи викладене та керуючись пунктами 44, 51 Особливостей, статями 5, 22
Закону прошу внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення умов, що
обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також не узгоджуються
з нормами чинного законодавства України, з підстав наведених вище.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.12.2022 22:09
Вирішення:
1.Вимоги тендерної документації:Згідно пункту 1 розділу 3 Тендерної документації кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до тендерної документації. 1. Пунктом 1 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій шляхом надання, зокрема скан-копії оригіналу договору на 2023 рік, та актів виконаних робіт за останній місяць відносно кінцевої дати подання пропозиції на проведення дезінфекції автотранспорту, який буде задіяний для постачання предмету закупівлі а також дезінсекції складських та виробничих приміщень Учасника. В разі, якщо Учасник використовує орендовані або наймані автомобілі, складські та виробничі приміщення, учасник може надати такі документи (акти, та договори) на ім’я орендодавця або власника.
Трактування скаржника: Виходячи з зазначеної вимоги до участі в закупівлі можуть подати пропозиції лише ті учасники, які мають укладені договора у 2023 році, в той час як я маю в наявності діючий договір, укладений до 2023, та який буде діяти в період поставки товару за предметом закупівлі. Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до підпункту 4 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації, шляхом усунення дискримнаційнх ознак цієї вимоги, а саме слова та цифри «на 2023 рік» замінити словами та символами «, який є чинним на момент подання тендерних пропозицій».
Роз’яснення Замовника:З метою забезпечення своєчасної поставки товару санітарно очищеним транспортом до закладу Замовника учасники мають надати договір санітарної обробки транспортного засобу дійсного до кінця 2023 року. Крім того, Скаржник будь-яким чином не підтвердив те, що він не має можливості укласти договір із спеціалізованою організацією на 2023 рік, які перешкоди є для цього враховуючи положення чинного законодавства України, яке не передбачає обмежень щодо часу укладення договору, строків виконання зобов’язання тощо. Тому в цій частині вимога є безпідставною та не обґрунтованою і не підлягає задоволенню.
2. Вимоги тендерної документації:Пунктом 2 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Цим ж пунктом визначено, що учасник повинен використовувати систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці та загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID -19. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції діючий сертифікат ISO 45001:2019 щодо системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці та сертифікат ISO/PAS 45005:2020 загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID -19, який виданий Виробнику запропонованого товару.
Трактування скаржника: ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» прийнятий, як національний стандарти, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01.01.2021 Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 № 502. Зазначений стандарт не містить положень та загальних рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID -19. Крім того в Україні відсутній стандарт ISO/PAS 45005:2020. Тим самим виконати згадану умову останнього абзацу пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації не може жоден учасник. Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації, шляхом виключення зі змісту редакцію останнього абзацу цього пункту.
Роз’яснення Замовника:Замовник завжди орієнтується на дотримання вимог чинного законодавства України під час здійснення публічних закупівель, однак завжди повинен орієнтуватись на сьогоденні реалії, тому з метою збереження життя та здоров’я працівників, забезпечення безпеки праці під час виробництва готової молочної продукції, забезпечення дотримання працівниками Виробника санітарно-гігієнічних вимог будуть внесені відповідні корективи до цього пункту щодо надання Учасниками діючого сертифікату ISO 45001. Крім того, будь-які перепони для отримання відповідного сертифікату відсутні і Скаржник належним чином не довів та не спростував не можливість отримати такий сертифікат у акредитованій організації у відповідні строки.
(пункт тендерної документації так як потрібно розмістити:
Лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою*, в якому зазначається наступна інформація: - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до постачання товару, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням посади та стажу роботи на займаній посаді. 2. У разі, якщо Учасник самостійно здійснює перевезення предмету закупівлі, або залучається суб’єкт господарювання, який здійснює перевезення вантажів надаються: -копії особових медичних книжок персоналу (водія, експедитора – відповідно до кількості транспортних засобів, вантажника та комірника).
З метою забезпечення дотримання працівниками правил особистої гігієни, безпеки праці під час виробництва запропонованого товару Учасник повинен використовувати систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції діючий сертифікат ISO 45001:2019 щодо системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, який виданий Виробнику запропонованого товару.)
3. Вимоги тендерної документації:Пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору шляхом надання у складі тендерної пропозиції наступних документів: 3.1. Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду повного виконання аналогічних договорів (не менше одного)щодо постачання предмету закупівлі до закладів бюджетної сфери за результатами проведення публічних закупівель протягом 2020-2021 в довільній формі.: 3.3. На підтвердження повного виконання договорів вказаних у п. 3.1. Учасники надають ЗВІТИ про виконання договорів про закупівлю, які містяться в електронній системі закупівель. 3.4. На підтвердження поданого договору надати скановану копію з оригіналу листа (листів) – відгука від Замовника, які повинні бути належно оформлені, (повинні містити:вихідний номер та дату,підпису повноваженої особи, відбиток печаті(якщо печатка передбачена для даного підприємства)),щодо виконання аналогічного договору у повному обсязі на поставку предмету закупівлі видані не раніше другого півріччя 2022р.
Трактування скаржника: Зазначені вимоги є дискримінаційними та обмежують конкуренцію, зокрема у зв’язку з тим, що: - За аналогічним договором розуміється договір укладений за результатом проведення процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі в рамках законодавства у сфері публічних закупівель. - Зазначені закупівлі повинні були проводитись в 2020-2021; - Виконання таких договорів має місце в період з 01.01.2021 по 30.06.2022. Отже виконати такі умови може лише учасник, з яким укладено аналогічний договір за результатом проведеної в 2020-2021 процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, та який виконувався в період з 01.01.2021 по 30.06.2022. Аналогічним може бути договір, укладений не тільки за результатом проведеної процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, і так само в інші періоди укладення чи виконання. Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації, шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов.
Роз’яснення Замовника:Розглянувши Вашу вимогу в цій частині Замовник надає роз’яснення щодо правильного розуміння Скаржником вказаної вимоги і не вбачає дискримінаційних вимог в цій частині:
1. Укладені договори маю бути або у 2020 році або у 2021 році та можуть бути виконані і у більш пізні періоди.
2. З приводу надання договорів за результатами публічних закупівель то вказана вимога буде відкоригована і матиме наступне трактування «Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду повного виконання аналогічних договорів (не менше одного)щодо постачання предмету закупівлі до закладів бюджетної сфери які укладеніу 2020-2021 року в довільній формі»
3. З приводу надання звітів про виконання договорів то буде запропоновано альтернативу для інших учасників та викладено цей підпункт у наступній редакції: «На підтвердження повного виконання договорів вказаних у п. 3.1. Учасники надають ЗВІТИ про виконання договорів про закупівлю, які містяться в електронній системі закупівель або видаткові накладні, акти прийому – передачі товару тощо на повну суму договору.»
4. Вимоги тендерної документації: Відповідно до останнього абзацу пункту 3 розділу 5 Тендерної документації з метою дотримання Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII, учасник повинен використовувати систему управління щодо протидії корупції. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції копію діючого сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), що засвідчує використання учасником систему управління щодо протидії корупції та чинний протягом усього строку поставки товару.
Трактування скаржника: Закону України «Про запобігання корупції» не визначено, що учасник в обов’язковому порядку повинен систему управління щодо протидії корупції. Крім того отримання зазначеного сертифікату потребує затрат у часі для його виготовлення. Тим самим участь в закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які вже мають виготовлений сертифікат ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), що засвідчує використання учасником систему управління щодо протидії корупції та чинний протягом усього строку поставки товару. Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 розділу 5 Тендерної документації, шляхом виключення зі змісту редакцію останнього абзацу цього пункту.
Роз’яснення Замовника:
Замовник завжди орієнтується на дотримання вимог чинного законодавства України під час здійснення публічних закупівель, однак завжди повинен орієнтуватись на сьогоденні реалії, тому з метою підтвердження того, що виробником запропонованого Товару вживаються заходи щодо протидії корупційним проявам будуть внесені відповідні корективи з метою розширення кола учасників, а саме шляхом надання Учасниками діючого сертифікатуISO 37001 щодо впровадженнясистеми управління щодо протидії корупції. Крім того, будь-які перепони для отримання відповідного сертифікату відсутні і Скаржник належним чином не довів та не спростував не можливість отримати такий сертифікат у акредитованій організації у відповідні строки.
5. Вимоги тендерної документації: Відповідно до останнього абзацу пункту 3 розділу 5 Тендерної документації також для досягнення контролю за безпекою та контролю доступу до даних, конфіденційності, доступності і цінності інформації наданої у складі пропозиції, учасник повинен використовувати систему управління щодо захисту інформаційної безпеки. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції копію діючого сертифікату ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013; COR 1:2014, IDT), що засвідчує використання системи захисту управління інформаційною безпекою, виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару.
Трактування скаржника: Як вже згадано вище, предметом Закупівлі є ДК 021:2015-15510000-6 Молоко та вершки (Молоко). Зазначена вимога жодним чином не узгоджується з предметом Закупівлі. Крім того зазначену вимогу може виконати лише той учасник, який має в наявності сертифікат ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013; COR 1:2014, IDT), що засвідчує використання системи захисту управління інформаційною безпекою, виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару. Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 3 розділу 5 Тендерної документації, шляхом виключення зі змісту редакцію останнього абзацу цього пункту.
Роз’яснення Замовника:
Замовник завжди орієнтується на дотримання вимог чинного законодавства України під час здійснення публічних закупівель, однак 24 лютого 2022 року в зв’язку із військовою агресією російської федерації на території України відповідно до Указу Президента України № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами і доповненнями) було введено воєнний стантому нами як Замовниками бюджетної сфери - специфічного напрямку роботи необхідно бути переконаними, що будь – яка інформація буде передаватись безпечними каналами зв’язку. Тому з метою підтвердження досягнення контролю за безпекою та контролю доступу до даних, конфіденційності, доступності і цінності інформації - будуть внесені відповідні корективи з метою розширення кола учасників, а саме шляхом надання Учасниками діючого сертифікатуISO 27001 щодо використання системи захисту управління інформаційною безпекою. Крім того, будь-які перепони для отримання відповідного сертифікату відсутні і Скаржник належним чином не довів та не спростував не можливість отримати такий сертифікат у акредитованій організації у відповідні строки.
6. Вимоги тендерної документації: Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 21 та пункту 14 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити та у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Трактування скаржника: Згідно оголошення про проведення закупівлі кінцевий строк подання тендерних пропозицій 05.01.2023 0:00 год. Пунктом 1 розділу 4 Тендерної документації визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій по 04 січня 2023 року до 16.37. Тим самим кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначений оголошенням про проведення Закупівлі, не узгоджується з кінцевим строк подання тендерних пропозицій, визначеним Тендерною документацією. Таким чином Замовнику необхідно внести зміни до пункту 1 розділу 4 Тендерної документації, шляхом узгодження кінцевого строку подання тендерних пропозицій з оголошенням про проведення Закупівлі.
Роз’яснення Замовника:
У тендерну документацію будуть внесені зміни.
7. Вимоги тендерної документації: Пунктом 3 розділу 5 Тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). Цим ж пунктом встановлено, що у разі ненадання учасником витягу з ЄДР, замовник відхиляє такого учасника на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Трактува
Статус вимоги:
Задоволено