-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги їдалень (аутсорсинг)
Торги відмінено
23 357 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 116 787.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 116 787.50 UAH
Період оскарження:
27.12.2022 11:57 - 21.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на відміну закупівлі
Номер:
5dcd9eae396143bc94e548ade4635334
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-27-007119-a.a1
Назва:
Скарга на відміну закупівлі
Скарга:
Виклад фактичних обставин
27.12.2022 року, Комунальним закладом "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради", на веб-сайті за посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/17819059 розміщено оголошення про закупівлю «Послуги їдалень (аутсорсинг), код ДК 021:2015-55510000-8 Послуги їдалень, (Послуги їдалень (аутсорсинг) Очікувана вартість закупівлі 23`357`500.00 (двадцять три мільйони 375 тисяч п’ятсот гривень, 00 коп.).
Електрона банківська гарантія: 233 575,00 гривень.
ТОВ «Персонал сервіс 24» виявило бажання взяти участь у відповідній публічній закупівлі та згідно тендерній документації, яка розміщена за вказаним вище посиланням та підготовило тендерну пропозицію. Строк подання пропозицій був встановлений до 05.01.2023 року.
30.12.2022 року ТОВ «Персонал сервіс» була сплачена електронна банківська гарантія в розмірі 233 575,00 гривень.
Однак, 30.12.2022 року Замовником прийнято рішення (Протокол від 30.12.2022р.) відмінити тендер «UA-2022-12-27-007119-а».
Згідно витягу з протоколу засідання тендерного комітету від 30 грудня 2022 року, підставою відміни тендеру Замовником зазначено наступне: «неможливість усунення порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. При оголошенні закупівлі не вірно зазначена очікувана вартість закупівлі, яку неможливо відредагувати в річному плані».
Вважаю, рішення Засновника про відміну тендеру є таким, що суперечить діючому законодавству, а тому підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Доводи про відсутність підстав для відміни тендеру
За приписами частини 3 статті 181 Господарського кодексу України, статті 638, частини 1 статті 640, частин 1, 2 статті 641, частин 1, 2 статті 642 Цивільного кодексу України, оприлюднення Замовником оголошення процедури закупівель щодо закупівлі слід вважати запрошенням невизначеному колу осіб робити пропозиції укласти договір.
Замовник прийняв рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю (рішення Замовника від 30 грудня 2022 року, дата оприлюднення – 30 грудня 2022 року).
Юридична підстава прийняття рішення про відміну тендеру - пункт 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Фактична підстава прийняття рішення (обгрунтування) прийняття рішення про відміну тендеру – не вірно зазначена очікувана вартість закупівлі, яку неможливо відредагувати в річному плані.
Звертаю увагу Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на те, що посилання на не вірно зазначену очікувану вартість закупівлі, яку неможливо відредагувати в річному плані не утворює підставу для відміни тендеру, передбаченої пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», що обґрунтовується наступним.
Так, відповідно до частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Згідно Академічного тлумачного словника української мови (1970-1980), «порушувати» - це робити що-небудь всупереч наказові, закону і т. ін.
Таким чином, фактичними обставинами для відміни тендеру на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» є:
1. наявність саме порушень законодавства у сфері публічних закупівель – конкретних норм права, які регламентують здійснення публічних закупівель;
2. неможливість усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Однак, в рішенні про відміну тендеру:
1. Замовник не вказав, які саме норми законодавства у сфері публічних закупівель порушено та який саме суб’єкт процедури публічних закупівель таке порушення допустив;
2. всупереч пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не навів опис порушень конкретних норм законодавства у сфері публічних закупівель.
При цьому, компетенцію виявляти та встановлювати порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не сам Замовник.
Жодним з органів, вказаних у статті 7 Закону «Про публічні закупівлі» не було виявлено та встановлено факт порушень, а отже Замовник перевищив свої службові повноваження і такі дії призвели до неправомірного скасування закупівл
Отже Замовник в своєму Протоколі від 30.12.2022 року не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі та наявності порушень в сфері публічних закупівель.
Слід додати, що зміна очікуваної вартості закупівлі є підставою для визнання тендеру таким, що не відбувся (п. 2 ч. 5 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі»), однак, Замовник таке рішення не прийняв.
Всі необхідні документи для розгляду скарги наявні за посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/17819059/cancellations.
Враховуючи викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Законом України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю закупівлю «Послуги їдалень (аутсорсинг), код ДК 021:2015-55510000-8 Послуги їдалень. Ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-27-007119-a, ID 17ec2bbf2622420795aae2eaff47a250.
Додатки:
1. Платіжне доручення про сплату плати за подання скарги до органу оскарження;
2. Платіжне доручення про сплату електронної банківської гарантії;
3. Протокол тендерного комітету від 30 грудня 2022 року.
З повагою, директор ТОВ «Персонал сервіс 24» Ольга Рябік
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол про скасування рішення про відміну закупівлі.PDF 17.02.2023 13:43
- договір 12 від 01.03.2022р..PDF 13.01.2023 16:23
- Додаткова угода 2 до договору 12.PDF 13.01.2023 16:23
- Пояснювальна записка головного бухгалтера.PDF 13.01.2023 16:23
- АМКУ - пояснення.doc 13.01.2023 16:23
- протокол про відміну закупівлі.PDF 13.01.2023 16:23
- АМКУ - пояснення.PDF 13.01.2023 16:23
- Кошторис на 2023 рік.PDF 13.01.2023 16:23
- Рішення від 18.01.2023 № 608.pdf 23.01.2023 12:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.01.2023 № 608.pdf 19.01.2023 12:21
- Рішення від 11.01.2023 № 339.pdf 11.01.2023 14:08
- Скарга з уточненням 10.01.2023 08:32
- Скарга з уточненням 10.01.2023 08:32
- Квитанція-2186393096 (1).pdf 09.01.2023 23:48
- Скарга АМК_.docx.xml.zip 09.01.2023 23:18
- Скарга АМК_.docx 09.01.2023 23:18
- Протокол відміни.PDF 09.01.2023 23:18
- Платіжна інструкція 233 575_00.pdf.p7s.p7s 09.01.2023 23:18
- Платіжна інструкція 233 575_00.pdf 09.01.2023 23:18
- Платіжний документ 09.01.2023 23:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.01.2023 23:32
Дата розгляду скарги:
18.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.01.2023 14:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.01.2023 12:43
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2023 13:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ від 11.01.2023р. № 339-р/пк-пз виконано. Замовником скасовано рішення про відміну процедури закупівлі.