М'ясо ялове охолоджене, свинина охолоджена, тушка куряча без голови та потрухів і філе куряче охолоджені
ДК 021:2015, код 15110000-2 - М’ясо (м'ясо ялове охолоджене, свинина охолоджена, тушка куряча без голови та потрухів і філе куряче охолоджені). Процедура закупівлі – відкриті торги на 2023 рік у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.
Завершена
1 022 900.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 114.50 UAH
Період оскарження:23.12.2022 12:24 - 29.12.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:f39786135258421da87141140da21ae4
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-12-23-009616-a.b1
Назва:Щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Я, як майбутній учасник торгів, маю намір взяти участь у закупівлі.
Відповідно до пункту 51 Особливостей, які були затверджені постановою Уряду № 1178 від 12.10.2022 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Керуючись пунктом 51 Особливостей, звертаємося з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, які мають дискримінаційний характер по відношенню до нас, як учасника, а саме:
Відповідно до підпункту 5.2.1. пункту 5 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зі змінами на закупівлю по предмету: ДК 021:2015, код 15110000-2 - М’ясо (м'ясо ялове охолоджене, свинина охолоджена, тушка куряча без голови та потрухів і філе куряче охолоджені) Замовник вимагає : «- якщо учасник не має у власності відповідного/их ТЗ та споживає відповідні послуги наданні від третіх осіб - чинний договір підприємства, що є учасником закупівлі, з третьою особою Перевізником, який укладений згідно з вимогами законодавства України. Такий договір повинен підтверджувати надання саме Перевізником послуг перевезення згідно із ч. 1 ст. 902 ЦК України. Разом з договором надаються відомості/або довідка з ЄДРПОУ щодо Перевізника (для юридичних осіб), довідка Головного управління статистики щодо Перевізника (для перевізників фізичних осіб-підприємців).»
Надайте будь-ласка роз’яснення з якою ціллю ви вимагаєте довідку Головного управління статистики щодо Перевізника (для перевізників фізичних осіб-підприємців)? Так, як у вище зазначеній довідці міститься інформація щодо видів діяльності згідно КВЕД, а аналогічна інформація міститься у Виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Чи можна Учаснику надати Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань???
Відповідно до підпункту 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зі змінами на закупівлю по предмету: ДК 021:2015, код 15110000-2 - М’ясо (м'ясо ялове охолоджене, свинина охолоджена, тушка куряча без голови та потрухів і філе куряче охолоджені) Замовник вимагає : «Довідка про досвід виконання аналогічних договорів у довільній формі.
*Аналогічними договорами в розумінні тендерної документації є договори на постачання товару – продуктів харчування.
- Копію аналогічного договору із попереднім Замовником. Відсутність додатків до аналогічних договорів не буде вважатись підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.».
Але відповідно до підпункту 3 пункту 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надається конкретне тлумачення поняття: Аналогічного договору - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тобто вимога Замовника є незаконною! Прошу привести у відповідність вимоги Замовника згідно з статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник також відповідно до вище зазначеного підпункту вимагає:
« - З метою підтвердження відповідності поставки якісного товару в період гарантійного терміну та відсутності поставки фальсифікованої продукції, відсутності формування скарг/ претензій на діяльність оператора ринку, котрим є учасник, останньому слід забезпечити подання листа виданого органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів або його структурним підрозділом за змістом якого, Замовник матиме можливість пересвідчитися у відсутності порушень прав споживача, котрим власне є контрагент учасника за поданим аналогічним договором. У разі наявності за отриманою інформацією/документом підтвердження поставки/продажу не якісного товару в період гарантійного терміну та/або поставки/продажу фальсифікованої продукції та/або формування претензій/скарг на господарську діяльність учасника, подані документи на кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного/их договору/ів будуть вважатися такими, що не відповідають встановленим вимогам за цією документацією та зумовить можливе відхилення тендерної пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей.».
Дані вимоги Замовника є дискримінаційними з наступних підстав: Мінекономіки надав чіткі критерії щодо оцінки аналогічних договорів:
1. У разі, якщо замовником встановлюється кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), для підтвердження цього кваліфікаційного критерію замовник може встановити перелік інформації, що зазначається в довідці.
2. До документів, копії яких надаються учасником процедури закупівлі, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці, можуть належати:
• аналогічний договір (договори) за предметом закупівлі з усіма додатками та невід'ємними частинами договору
• документи, які підтверджують виконання аналогічного договору (договорів) за предметом закупівлі, зокрема, такі, як акти надання послуг, поставки товарів або товарно-транспортні накладні.
3. При закупівлі Послуг замовнику рекомендовано визначити критерій аналогічного договору шляхом зазначення конкретного предмета договору.
Дані вимоги Мінекономіки Замовником грубо ігноруються!
Також Замовник ВИМАГАЄ: подання листа виданого органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів або його структурним підрозділом за змістом якого, Замовник матиме можливість пересвідчитися у відсутності порушень прав споживача, котрим власне є контрагент учасника за поданим аналогічним договором.
Відповідно для отримання даного листа Учаснику потрібно як мінімум 15 календарних днів згідно Закону України «Про звернення громадян», тобто Замовник уже знає, що не всі Учасники зможуть надати цей лист, а тільки ті учасники, які уже мають лист органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів. Тому Замовник наголошує, що тендерна пропозиція Учасника буде відхилений відповідно до пункту 41 Особливостей.
Також Змовник вимагає підтвердження інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», що повністю іде в розріз вимогами підпункту 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зі змінами на закупівлю по предмету: ДК 021:2015, код 15110000-2 - М’ясо (м'ясо ялове охолоджене, свинина охолоджена, тушка куряча без голови та потрухів і філе куряче охолоджені).
Замовником відбувається лобіювання інтересів одного конкретного Учасника, тому прошу виключити дану вимогу, як дискримінаційну!
Також доцільніше Замовнику вимагати для підтвердження відсутності підтвердження поставки/продажу не якісного товару в період гарантійного терміну та/або поставки/продажу фальсифікованої продукції та/або формування претензій/скарг на господарську діяльність учасника: акт складений за результатами проведення останнього заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, разом з діючим сертифікатом ISO 22000 «Системи менеджменту безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга» та ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» та відгук про виконання Учасником аналогічного договору (ів) від Замовників відповідно до поданих копій договорів (відгуки повинні містити інформацію про якість оставлених товарів, своєчасність виконання, наявність чи відсутність зауважень, фактичне виконання, рекомендації до співпраці).
Прошу звернути увагу, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник має право відхилиту тендерну пропозицію такого Учасника.
У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до тендерної документації.
Інакше ми змушені будемо звернутися зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі, оскільки згадані вимоги є такими, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Дякую!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:28.12.2022 16:50
Вирішення:Проаналізувавши Вашу вимогу, відразу маємо подякувати, за на стільки лагідне нагадування положень Постанови Кабінету Міністрів України №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), а саме щодо порядку та строків надання відповіді Замовником на подібні звернення.
Отже, як власне Ви і зазначили пунктом 51 Особливостей встановлено: «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. ЗАМОВНИК ПОВИНЕН ПРОТЯГОМ ТРЬОХ ДНІВ З ДАТИ ЇХ ОПРИЛЮДНЕННЯ НАДАТИ РОЗ’ЯСНЕННЯ НА ЗВЕРНЕННЯ ШЛЯХОМ ОПРИЛЮДНЕННЯ ЙОГО В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично зупиняє перебіг відкритих торгів.
Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні.».
Ваша вимога надійшла 28 грудня 2022 року, тому з урахуванням пункту 51 особливостей кінцевий термін щодо публікації відповіді становить 31 грудня 2022 року, отже як можемо спостерігати Замовником не порушено визначені строки. Далі намагатимемося надати ґрунтовні пояснення стосовно піднятих Вами питань.
1. Згідно підпункту 5.2.1. частини 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановив ряд умовних вимог щодо докуемнтального підтвердження учасником власної відповідності до кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», а саме «5.2.1. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»:
- Довідка в довільній формі, щодо наявності достатньої кількості у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, для виконання умов договору про закупівлю із поставки предмету закупівлі, завірена власним підписом та печаткою учасника. В довідці обов’язково зазначити інформацію про транспортний/і засіб/засоби (далі по тексту ТЗ), котрий визначений учасником, за допомогою якого планується здійснюватися поставка предмета закупівлі.
Задля підтвердження наявності ТЗ надається:
- ЯКЩО ТЗ ПЕРЕБУВАЄ В УЧАСНИКА НА ПРАВІ ВЛАСНОСТІ - свідоцтва про реєстрацію ТЗ, яким буде здійснюватися поставка;
- ЯКЩО УЧАСНИК НЕ МАЄ У ВЛАСНОСТІ ВІДПОВІДНОГО/ИХ ТЗ АЛЕ КОРИСТУЄТЬСЯ ТАКИМИ НА ПРАВІ НАЙМУ/ОРЕНДИ – чинний договір найму/оренди з третьою особою (власником ТЗ або особою, що володіє майновими правами на такі транспортні засоби), який укладений згідно з вимогами законодавства України. Разом з діючим договором найму/оренди подається свідоцтво про реєстрацію ТЗ, котре засвідчує право власності наймодавця/орендодавця на визначене майно, а також в разі, якщо останній не являється власником визначених ТЗ має бути подано відповідні документи, котрі засвідчують його майнові права на визначений/ні ТЗ;
- ЯКЩО УЧАСНИК НЕ МАЄ У ВЛАСНОСТІ ВІДПОВІДНОГО/ИХ ТЗ ТА СПОЖИВАЄ ВІДПОВІДНІ ПОСЛУГИ НАДАННІ ВІД ТРЕТІХ ОСІБ - чинний договір підприємства, що є учасником закупівлі, з третьою особою Перевізником, який укладений згідно з вимогами законодавства України. Такий договір повинен підтверджувати надання саме Перевізником послуг перевезення згідно із ч. 1 ст. 902 ЦК України. Разом з договором надаються відомості/або довідка з ЄДРПОУ щодо Перевізника (ДЛЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ), довідка Головного управління статистики щодо Перевізника (ДЛЯ ПЕРЕВІЗНИКІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ). Якщо Перевізник не є власником спеціалізованого автотранспорту, то в складі пропозиції повинні бути також документи, які відповідають вимогам чинного законодавства, та підтверджують надання власником автотранспорту Перевізнику права користування спеціалізованим автотранспортом (крім довіреностей, оскільки згідно із ч. 3 ст. 244 ЦК України довіреністю можливо лише уповноважити особу на представництво довірителя перед третіми особами).
Визначені учасником ТЗ повинен/і бути в гарантованому належному технічному стані. Відтак, учасники мають забезпечити серед документів тендерної пропозиції протокол перевірки технічного стану щодо кожного ТЗ, а також документи, котрі засвідчують проведення дезінфекційних робіт/послуг:
- договір між учасником та суб’єктом господарювання, що має право на здійснення дезінфекційних робіт/послуг;
- не більше десяти денної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, акт або інший документ, що засвідчує проведення дезінфекційних робіт/послуг на визначеному/х ТЗ.
Разом з довідкою про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен надати документ про реєстрацію потужностей учасника оформлений компетентним органом або інформаційний лист в довільній формі із зазначенням особистого реєстраційного номеру його потужності. Учасник закупівлі відомості яких не внесено до реєстру операторів ринку відповідно до наказу міністерство аграрної політики та продовольства України №39 від 10.02.2016 року «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам» (далі - Порядок) повинні надати копію заповненої заяви про державну реєстрацію потужності за формою згідно Додатку 1 Порядку з відміткою компетентного органу про її отримання.».
Отже, як видно з наведеної вимоги Замовником перераховано варіативні умови до учасників в залежності від спроможностей останнього задля максимального створення прийнятних умов для будь якого рівня суб’єктів господарювання. Зокрема, якщо учасник не має у власності відповідного/их ТЗ та споживає такі послуги від третіх осіб. Варто зауважити, що під поняттям «третіми особами» замовник має на увазі, як юридичних осіб, так і фізичних осіб-підприємців, що ретельно простежується в подальшому тексті цікавлячої Вас вимоги, а саме якщо перевізником учасника є юридична особа, то учасник повинен на такого контрагента забезпечити подання відомості/або довідка з ЄДРПОУ. Якщо перевізником учасника є фізична особа-підприємець - довідка Головного управління статистики. У разі якщо учасник коритсується послугами перевезення одночасно від юридичної особи та фізичної особи підприємця, то такому учаснику необхідно на своїх перевізників забезпечити подання відповідних документів. Разом з тим, варто наголосити що Замовником не встановлено обмеження по кількості ТЗ, для відповідності достатньо буду підтвердження навіть на один транспортний засіб.
Стосовно підпункту 5.2.2. частини 5 розділу ІІІ тендерної документації, де Замовник передбачив наступне: «5.2.2. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання *аналогічного/их договору/ів»:
- Довідка про досвід виконання аналогічних договорів у довільній формі.
*Аналогічними договорами в розумінні тендерної документації є договори на постачання товару – продуктів харчування.
- Копію аналогічного договору із попереднім Замовником. Відсутність додатків до аналогічних договорів не буде вважатись підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
- З метою підтвердження відповідності поставки якісного товару в період гарантійного терміну та відсутності поставки фальсифікованої продукції, відсутності формування скарг/ претензій на діяльність оператора ринку, котрим є учасник, останньому слід забезпечити подання листа виданого органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів або його структурним підрозділом за змістом якого, Замовник матиме можливість пересвідчитися у відсутності порушень прав споживача, котрим власне є контрагент учасника за поданим аналогічним договором. У разі наявності за отриманою інформацією/документом підтвердження поставки/продажу не якісного товару в період гарантійного терміну та/або поставки/продажу фальсифікованої продукції та/або формування претензій/скарг на господарську діяльність учасника, подані документи на кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного/их договору/ів будуть вважатися такими, що не відповідають встановленим вимогам за цією документацією та зумовить можливе відхилення тендерної пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей.».
Замовник глибоко переконаний що жодна із наведених вимог не являється дискримінаційною, в силу тих обставин, що мати господарські відносини по реалізації продуктів харчування, підготувати довідку в довільній формі та отримати лист/документ від органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів або його структурного підрозділу щодо відсутності нарікань на діяльність учасника, знаходиться виключно в бажанні останнього. Замовник натомість жодним чином не може вплинути або ба більше обмежити учасника в здійсненні описаних дій. Стосовно строків на отримання відповіді від органу виконавчої влади, з упевненістю маємо відзначити, що Замовником жодних часових обмежень не встановлено. Стосовно позиції Уповноваженого органу щодо кваліфікаційних критеріїв, з упевненістю інформуємо Вас, що листи-роз’яснення Мінекономіки не встановлюють норму права, натомість носять виключно рекомендаційний характер. Звідси, з урахуванням Вашої глибокої обізнаності в сфері публічних закупівель, зокрема щодо коли, де, кому і як писати тендерну документацію маємо можливість запропонувати звернутися до ринку праці задля пошуку вільної вакансії фахівця з публічних закупівель. Після обіймання такої посади у Вас буде не одноразова можливість включити будь-які сертифікати ISO, що на Вашу думку є вкрай важливими для закупівлі продуктів харчування.
По питанню нібито встановлення підтвердження інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», що повністю іде в розріз вимогами підпункту 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ, для Замовника є цілком не зрозумілим реченням, адже стаття 17 Закону передбачає перелік підстав за яких учаснику має бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі, а підпункт 5.2.2. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації перелічує документи/інформацію згідно якої учасник може підтвердити власну відповідність одному із кваліфікаційних критеріїв за статтею 16 Закону.
Підсумовуючи, все вище описане Замовник не вбачає реально об’єктивних підстав для задоволення Вашої вимоги. Та в разі наявності Вашого бажання оскаржувати умови тендерної документації, наполегливо рекомендуємо перш ніж витрачати власні сили та засоби, ретельніше ознайомитися з положенням Особливостей. Бажаємо Вам мирного неба та незламно позитивного настрою в ці прийдешні святкові дні.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:01.01.2023 00:00