• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів (Послуги із заправки, відновлення картриджів)

Завершена

499 018.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 990.18 UAH
Період оскарження: 22.12.2022 15:21 - 29.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 5e59054f55ad402e949d00809674b8ad
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-22-009956-a.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації на закупівлю UA-2022-12-22-009956-a, за предметом Послуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів (послуги із заправки та відновлення картриджів) (ДК 021:2015: 50320000-4 Послуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів) нами було виявлено умову, яка обмежує конкуренцію, призводить до дискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року). А саме, відповідно пункту 12.2 Додатку №3 учасник повинен надати «Копію атестату виробництва, дійсного на момент розкриття пропозицій та виданого органом сертифікації на учасника, який підтверджує, що стан виробництва з заправки та відновлення картриджів у учасника забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва та відповідає вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів..» Дана вимога тендерної документації обмежує право на участь у торгах учасників, які пропонують імпортні витратні матеріали та/або не є їх виробниками. Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих. Зверніть також увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів. При цьому атестат виробництва є документом, що отримується безпосередньо виробником товару, та підтверджують технічні можливості підприємства-заявника щодо забезпечення стабільного випуску продукції/надання послуг, які відповідають вимогам нормативних документів, а також встановлюють внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга. Таким чином, у разі відсутності будь яких відносин з виробником товару, що буде використовуватися при наданні послуг, учасник позбавляється можливості надати копію відповідного документу (атестату виробництва), що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників торгів. Також хочемо зауважити що виробляти можливо лише товар тобто товаро-матеріальні цінності, а не послуги. Послуги надаються і ніяким чином не виробляються, так як не являються чимось матеріальним. Тому таке трактування Атестату є не вірним і спотвореним! А отже дана вимога створена виключно для «відсіювання» інших учасників які можуть надати якісні послуги за значно меншу ціну. Відкриті торги з подібними вимогами не викликають незручностей в українських постачальників, проте їх метою є залучення й іноземних учасників, що стимулює підвищення рівня конкуренції, внаслідок чого, зростає якість отриманих послуг. Однак, оскільки іноземні підприємства не зобов’язані мати атестат виробництва та технічні умови, а також проводити реєстраційні дії щодо них в Україні, то вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, а учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва», позбавлені можливості використовувати дані витратні матеріали під час надання послуг. Також, дана вимога є надмірною та непотрібною з огляду на те, що згідно вимог до Тендерної документації учасники повинні надати копії сертифікату міжнародного зразка системи контролю якості ISO 9001:2015 щодо надання послуг заправки та відновлення картриджів, дійсного на момент розкриття пропозицій та Копії сертифікатів міжнародного зразка системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015 щодо надання послуг заправки та відновлення картриджів, дійсного на момент розкриття пропозицій; Копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи України або Держспоживслужби на витратні матеріали та комплектуючі для заправки та відновлення картриджів (тонерів, фотобарабанів, очищувальних лез (ракелів), дозуючих лез, магнітних валів, валів первинного заряду, чіпів) на підтвердження безпечності застосування за призначенням, а також для оточуючого персоналу, дійсні на момент розкриття пропозицій. Перелічені вище документи (сертифікати ISO та Висновок санітарно – епідеміологічної експертизи) повністю регламентують систему управління якостю та екологічну безпеку учасника, та є достатніми для підтвердження відповідності учасника технічним та якісним вимогам. Наявність у учасника закупівлі запроваджених зазначених систем контролю якості ДСТУ ISO підтверджує належну якість послуг, а тому отримання зайвих документів, як то атестатів виробництва або технічних умов, несе в собі виключно необґрунтовані витрати, і по суті не покращує якість послуг, але використовується недобросовісними замовниками/учасниками для обмеження конкуренції між учасниками Торгів. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Тендерної документації дискримінаційну вимогу, а саме пункт 12.2 Додатку №3 тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: повідомляємо, що відповідно пункту 12.2 Додатку №3 учасник повинен надати «Копію атестату виробництва, дійсного на момент розкриття пропозицій та виданого органом сертифікації на учасника, який підтверджує, що стан виробництва з заправки та відновлення картриджів у учасника забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва та відповідає вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів. Дана вимога ніяким чином не обмежує право на участь у торгах учасників, які пропонують імпортні витратні матеріали та/або не є їх виробниками, тому що вимагається документ, який підтверджує, що стан виробництва з заправки та відновлення картриджів забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва та відповідає вимогам законодавства України, а не на витратних матеріалів. Предметом закупівлі є послуги із заправки та відновлення картриджів. Будь-яка компанія чи організація може отримати атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з заправки та відновлення картриджів у учасника забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва та відповідає вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів, в разі якщо виробництво учасника відповідає даним вимогам.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: 7acbfb5b0d354df99d6c2d3f6dc8f5c8
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-22-009956-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 12.6 Додатку №3 до Тендерної документації учасники мають надати: «Копію сертифікату відповідності, виданого органом з оцінки відповідності на програматор чипів картриджів, щодо проведення оцінки відповідності, діючий на момент розкриття пропозицій, що підтверджує наявність у Учасника програматора чипів картриджів. В разі якщо сертифікат відповідності виданий не на Учасника, підтвердити наявність у Учасника даного програматора чипів картриджів копією договору оренди з компанією, якій виданий даний сертифікат відповідності (завірений на кожній сторінці підписом та печаткою власника сертифікату на програматор чипів картриджів), що надається у складі пропозиції Учасника..» Доводимо до Вашого відома, що правові та економічні основи державної системи сертифікації на території України визначалися Декретом КМУ № 46-93 від 10.05.1993 року «Про стандартизацію і сертифікацію». З метою реалізації його норм також було прийнято низку нормативно-правових актів, якими регулюється функціонування державної системи сертифікації. Проте, згідно з розділом Х Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» з 1 січня 2018 року Декрет втратив чинність, а тому з цієї дати державна система сертифікації припинила своє існування. Отже, зазначена вимога до Тендерної документації встановлена у супереч вимогам чинного законодавства України, у зв’язку з чим підлягає виключенню з Тендерної документації. До того ж документ про відповідність - це декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Сертифікація є підтвердженням відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу (Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124-VIII від 15.01.2015 року). Тобто Замовником у Тендерній документації передусім було не коректно визначено вимогу до учасників процедури закупівлі, так як не зрозуміло відповідність саме чому (яким параметрам чи властивостям) повинна встановлюватися у зазначеному сертифікаті, також не перераховано технічні характеристики до даного типу обладнання, не визначено під яке програмне забезпечення має бути налаштоване, з яким типом підсистем повинно працювати, якою мовою програмування має володіти та інше. Крім того, дана вимога Тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до учасників, які будуть надавати послуги без використання програматору чипів картриджів, оскільки це не досить правильний спосіб заправки та відновлення картриджів, т. я. чіпи не завжди дозволяють здійснювати їх перепрограмування, виходять з ладу під час використання картриджу. Доцільною, для нормальної роботи обладнання, є заміна чипів картриджів на нові – в такому випадку жоден програматор не потрібен, оскільки нові чіпи вже запрограмовані виробником з тим, щоб забезпечити їх належну роботу. Крім того значна частина обладнання щодо якого мають надаватись послуги, взагалі не має чипів картриджів у витратних матеріалах, тобто цілком відсутній предмет перепрограмування, або заміни на новий. Так вимога не дає можливості взяти участь в закупівлі учасникам, які здійснюють більш якісне надання послуг, що є предметом закупівлі без програматора чіпів, у зв’язку з чим дану вимогу необхідно усунути з Тендерної документації. Враховуючи викладене вище та керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо: . Внести зміни до п. 12.6 Додатку №3 до Тендерної документації на закупівлю UA-2022-12-22-009956-a Послуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів (Послуги із заправки, відновлення картриджів).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний Учаснику! Дякуємо вам за вашу вимогу, очікуйте на зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено