• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі, 14211000-3 Пісок (пісок річковий)

На 2023 рік. Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

12 429 647.45 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 705.01 UAH
Період оскарження: 22.12.2022 10:35 - 27.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо КВЕДів у сертифікатах ISO

Номер: d87b9ad5b1224619ab052ad36b44055a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-22-004819-a.b2
Назва: Щодо КВЕДів у сертифікатах ISO
Вимога:
Lіючим законодавством та відповідним Стандартом ISO 9001 не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення переліку КВЕД-ів відповідно до видів господарської діяльності, які провадяться суб’єктами господарювання. Аналогічним є також інша вимога щодо надання Сертифікату, який посвідчує систему управління екологічного безпекою ДСТУ ISO 14001:2015. Стандарт ISO 14001 та норми діючого законодавства в даному випадку також не містять посилань щодо обов’язкового визначення КВЕД-ів суб’єкта підприємництва у Сертифікаті на систему управління екологічного безпекою ДСТУ ISO 14001:2015. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що конкретизація у тендерній документації Замовника вимоги про зазначення КВЕД є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання та підлягає приведенню у відповідність до вимог діючого законодавства України. Так, потенційні суб’єкти підприємництва, які належним чином впровадили у свою діяльність систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 проте не визначили у вказаних сертифікатах вищевказаний КВЕД 42.11. Крім того зазначений КВЕД не має відношення до предмету закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно з нормами частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Відповідно до підпункту 5.7. розділу 5 ДСТУ Б В.2.7-32 95 «Пісок не токсичний, пожежо- і вибухобезпечний.» Однак, пунком 5.3 розділу 5 ДСТУ Б В.2.7-32 95 передбачено «Гранично допустима концентрація ПДК пилу в повітрі робочої зони відповідно до санітарно-гігієничних вимог не повинна перевищувати 6 мг/м3.». Тобто може мати шкідливий вплив на навколишнє середовище у разі перевищення норми. Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) в якості підтвердження того факту, що учасники постачатимуть товар і під час постачання буде дотримуватися екологічна безпека та захист довкілля. Слід зазначити, що згідно пункту 0.2 стандарту ISO 14001 метою системи екологічного менеджменту є, зокрема: - захист навколишнього середовища за рахунок запобігання або зниження негативного впливу на нього; - покращення екологічних показників; - зниження можливого негативного впливу екологічних умов на організацію; - інше. Впровадження системи екологічного менеджменту має забезпечити, зокрема, системний підхід до екологічного управління. При цьому згідно пункту 1 стандарту ISO 14001 стандарт ISO 14001 може бути застосований в любій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності. Отримання сертифікату про відповідність ISO 14001 не є обов’язковим при здійсненні господарської діяльності суб’єктами господарювання, але його наявність дозволить переконатися, що учасником будуть дотримані положення статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

неправомірність вимоги надання сертифікатів ISO

Номер: 5bbf41090f924a4397742a9b0fb8662a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-22-004819-a.a1
Назва: неправомірність вимоги надання сертифікатів ISO
Вимога:
Відповідно до Додатку 4, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі, ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ у пунктах 5 та 6 Замовником зазначені Чинний сертифікат, виданий учаснику на систему управління якістю про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 у сфері будівництва та ремонту доріг і автострад (автомагістралей) або сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010) та Чинний сертифікат виданий учаснику на систему екологічного управління про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 у сфері будівництва та ремонту доріг і автострад (автомагістралей) або сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010) (надалі – сертифікати ISO). Тобто фактично приймати участь в закупівлі зможуть лише учасники, які нададуть копію Сертифікату на систему управління якістю лише у зазначених сферах що охоплює КВЕД 42.11 (ДКПП-ДК016:2010). Проте предмет закупівлі становить собою «Пісок річковий митий насипом чистий». Відповідно потенційні учасники, які провадять видобуток піску річкового митого КВЕД 08.12, оптову торгівлю піском річковим митим КВЕД 46.90 і водночас не мають зазначених документів, не зможуть взяти участь у закупівлі. Крім того слід зазначити, що сертифікація на систему управління якістю ISO 9001 передбачає перевірку підприємства , а не самого продукту. Відтак зазначені сертифікати ISO не можуть документами, які підтверджують якісні характеристики предмета закупівлі. Вважаємо, що зазначені вимоги тендерної документації значно звужують коло потенційних учасників , обмежують конкуренцію, а отже не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Враховуючи наведене, просимо внести зміни до Додатку 4, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі, ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, а саме прибрати пункт 5 та пункт 6
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до норм частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наявність в учасника вказаного в тендерній документації сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання товару предмета закупівлі, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015) є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для зберігання відповідності замовника Стандартам якості. Наявність в учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015) свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання товару, в тому числі своєчасність його поставки. Звертаємо увагу, що отримати зазначений сертифікат може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Обов’язковою умовою для отримання зазначеного сертифікату суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для здійснення поставки піску матеріально-технічну базу. Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статтями 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Оскільки річковий пісок буде використовуватися для будівельних робіт, Замовник зазначив вимогу щодо поширення сертифікату який охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010) для предмету закупівлі який відноситься до Секції F «ОБ'ЄКТИ БУДІВЕЛЬНІ ТА БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ».
Статус вимоги: Відхилено