-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 75240000-0 «Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку» (послуги з фізичної охорони об’єктів НМУ ім. О.О. Богомольця)
Завершена
4 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 000.00 UAH
Період оскарження:
26.12.2017 14:11 - 08.01.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Шодо сплати всіх обов`язкових платежів та планової вартості закупівлі
Номер:
d5b4f3e60a8348ee80b0f53c64414a69
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-26-001451-b.b2
Назва:
Шодо сплати всіх обов`язкових платежів та планової вартості закупівлі
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної через систему електронних закупівель очікувана вартість закупівлі становить 4 400 000,00 грн. з ПДВ. Відповідно до п. 4.4. Тендерної документації строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): по 31 грудня 2018 р.
Та оголошення, яке було розміщено на сайті офіційного органу 26.12.2017 року.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-26-001451-b
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2018
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовнику необхідно 22 цілодобових постів охорони на яких одночасно завіюється 27 охоронців на період до 31 грудня 2018 року. Таким чином, строк надання послуг становить: 27 добових охоронців: на 365 днів, що складає – 236 520 людино-годин (365*24*27=236 520).
Щоб визначити вартість 1 людино-години необхідно очікувану вартість закупівлі розділити на кількість людино-годин: 4 400 000,00(з ПДВ) / 236 520=18,60 грн з ПДВ. (або в такому випадку 15,50 грн без ПДВ). До того ж Замовником згідно наданої документації, визначено та передбачено що,
1. У розділі 5 зазначено що: Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ).
2. У формі тендерної пропозиції замовником передбачено що учасники повинні вказувати повну ціну, та ця «Ціна вказується з урахуванням податків і зборів та загальнообов’язкових платежів, що сплачуються або мають бути сплачені протягом строку надання послуг Замовнику.»
Таким чином Замовником чітко передбачена норма щодо сплати податків і зборів та загальнообов’язкових платежів, що сплачуються або мають бути сплачені, та запропонована ціна учасника повинна бути визначена з урахуванням вартості усіх витрат на сплату податків, транспортування, страхування, розподілення особового складу Учасника по постах охорони Замовника та інших обов’язкових платежів і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам в українськіх гривнях у т.ч. ПДВ.
Таким чином планова ціна яка була визначена Замовником повинна складатися що найменше з урахуванням вищезазначених витрат, які були включені до неї при плануванні та визначенні остаточної планової ціни закупівлі у відповідності до затвердженого Закону України «Про Державний бюджет на 2018 рік» яким визначено, що мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі: з 1 січня - 22,41 гривні (ст. 8 цього Закону).
Мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці (ст. 3 Закону України «Про оплату праці»). Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» кожне підприємство зобов’язане сплатити єдиний соціальний внесок (22%), а також, єдиний податок (5%) або податок на додану вартість (20%) (в залежності від системи оподаткування, на якому підприємство працює). Обрахуємо мінімальний розмір вартості 1 людино-години з урахуванням єдиного соціального внеску та податку: (єдиний соціальний внесок =4,93 грн., єдиний податок ≈1,36) 22,41+4,93 +1,36 = 28,70 грн. без ПДВ. А як що учасник є платником податку на загальних підставах то: 22,41+4,93 +5,46 = 32,80 грн з ПДВ. Також даний розрахунок не враховує інші витрати учасника, які пов’язані з наданням послуг та отримання учасником прибутку.
Таким чином, очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі 4 400 000,00 (з ПДВ). (18,60 грн. з ПДВ (15,50 грн без ПДВ) за людино-годину) навіть не вистачить на оплату праці у мінімальному гарантованому розмірі та сплату єдиного соціального внеску та єдиного податку (28,70 грн. за людино-годину без ПДВ), не говорячи вже про інші витрати учасника пов’язані з наданням послуг та отримання учасником прибутку, та які він повинен передбачити згідно діючого законодавства. Дана сума за одну годину роботи охоронника також не включає в себе вимоги ст. 108 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпПУ) робота в нічний час (з 22:00 до 06:00 (1/3 доби) згідно зі ст. 54 КЗпПУ) оплачується у підвищеному розмірі, встановлюваному генеральною, галузевою (регіональною) угодами та колективним договором, але не нижче 20 відсотків тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи у нічний час; - відповідно до ст. 107 КЗпПУ оплата роботи у святкові дні працівникам, праця яких оплачується за годинними або денними ставками, - у розмірі подвійної годинної або денної ставки; - відповідно до: - ст. 23 Закону України «Про відпустки»: повинні бути передбачені кошти на оплату відпусток; - ст. 74 КЗпПУ: надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати; - ст. 75 КЗпПУ: щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору та закупівлю спецодягу, спецзасобів, засобів індивідуального захисту, підприємство не зможе платити заробітну своєму адміністративно-управлінському персоналу, буде працювати без прибутку, а охоронці не ходитимуть в оплачувані відпустки та лікарняні. Також замовником визначено що учасник також повинен при визначені своєї цінової пропозиції передбачити «обов’язкове встановлення за власний рахунок (та навіть у місячний термін із дня укладення договору на охорону) здійснити встановлення кнопок тривожного виклику та підключити їх до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), забезпечувати їх подальше технічне обслуговування (ремонт) та реагування на тривожні виклики мобільними групами.» Тобто Змовник зробив вигляд що він передбачає в плановій ціні, яка не відповідає законодавству, також витрати на встановлення кнопок, та забезпечення їх обслуговування мобільними групами та пультом централізованого спостереження. Витрати на утримання яких також будуть нести майбутні учасники.
Таким чином замовником, в супереч затвердженого та в даний час вже діючого законодавства в частині КЗпПУ та Закону України "Про державний бюджет України на 2018 рік", Замовником визначено бюджет закупівлі, який навіть не покриває витрати учасників для оплати всіх обов'язкових податків, зборів платежів (що передбачені документацією та вимогами встановленими замовником до учасників), які зобов'язані сплачувати в бюджет України як суб'єкти господарювання при здійсненні своєї господарської діяльності, не кажучи вже про загальновиробничі і адміністративні витрати, що вимагаються замовником згідно документації.
Замовник виставляючи планову вартість торгів, в якій закладена розрахункова ціна за годину роботи нижче мінімальної заробітної плати затвердженої законодавством на 2018 рік (та навіть нижче мінімальної визначеної законодавством на 2017 рік), свідомо порушує чинне законодавство, яке зобов'язаний сам же й дотримуватися.
З наявної в нас інформації Ви чомусь не сплачуєте своїм співробітникам суму заробітної плати, що є меншою ніж визначена діючим законодавством у 2017 році. Окрім того, нашу розрахунки вже робилися з дотриманням та урахуванням розміру мінімальної заробітної палати закріпленого в Законі України «Про Державний бюджет на 2018 рік», тому що послуги також фактично будуть надаватися у 2018 році, що визначено згідно документації та оголошення, до 31 грудня 2018 р.
Також даний розрахунок не враховує інші витрати учасника пов’язані з наданням послуг та отримання учасником навіть мінімального прибутку.
В даному випадку можна стверджувати, що Замовник свідомо підштовхує майбутніх учасників до порушення законодавства та встановив планову суму закупівлі з істотними порушеннями статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», тому що послуги будуть фактично надаватися вже у 2018 році.
Своїми діями Ви підштовхуєте майбутніх учасників до порушення податкового, трудового законодавства у 2018 році (що потягне за собою відповідальність за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці) та у випадку несплати всіх відповідних податків, зборів, платежів це становитиме склад злочину, передбачений ст. 212 Кримінального кодексу України.
Дані дії замовника завдають непоправної шкоди економіки країни у вигляді несплати учасниками всіх необхідних платежів до бюджету, з яких Замовник так само повинен отримати кошти для своєї роботи від державного бюджету.
Вимагаємо усунути виявлені порушення здійснивши повний перерахунок планової ціни закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», тому шо послуги планується надавати вже фактично у 2018 році.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
28.12.2017 12:09
Вирішення:
Частиною третьою статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначено, що забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом.
Так, закупівля послуг з фізичної охорони об’єктів НМУ ім. О.О. Богомольця здійснюється в рамках проведення процедури закупівлі відкритих торгів у визначеному Законом порядку, при цьому учаснику зазначеної закупівлі при підготовці своєї тендерної пропозиції необхідно враховувати, що вказані послуги мають надаватися у період з моменту укладання договору про закупівлю і до кінця 2018 року згідно з Законом.
Зазначаємо, що відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу, запланована дата проведення аукціону 15.01.2018 року. Ураховуючи вимоги частини третьої статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Таким чином, виходячи з вище зазначеного, орієнтовний термін укладання договору – лютий 2018 року.
Водночас, згідно статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Очікувана вартість закупівлі товарів, робіт і послуг, формується з урахуванням кошторису і потреб замовника та зазначається в річному плані.
Процедура закупівлі, що проводиться відповідно до річного плану передбачає розгляд та оцінку поданих тендерних пропозицій, визначення серед них переможця та прийняття рішення про намір укласти відповідний договір про закупівлю згідно з Законом.
Крім того, слід врахувати, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, за результатом якого визначається найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція.
При цьому, Законом не встановлюються вимоги, щодо відповідності цінової пропозиції учасника очікуваній вартості закупівлі, тому цінова пропозиція учасника може бути як меншою так і більшою, чи дорівнювати очікуваній вартості закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога, щодо встановлення вікових обмежень
Номер:
57bd5bc24cbd4422b2311841b23c49c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-26-001451-b.c1
Назва:
Вимога, щодо встановлення вікових обмежень
Вимога:
В додатку 2 до тендерної документації у розділі «Загальні вимоги» Замовником встановлені вимоги до охоронців, в тому числі - вік охоронців від 25 до 60 років.
Відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (постанова КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960) персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку.
Тому стає не зрозумілим на яких підставах Замовником встановлена вимога щодо віку охоронців, від 25 до 60 років, адже в жодному законодавчому акті не встановлений граничний вік для працівників охоронної сфери, незрозуміло чим керувався Замовник обираючи вік саме до 60 років.
Хочемо зауважити, що згідно ст. 11. п.1 Закону України «Про зайнятість населення»: «Держава гарантує особі право на захист від будь-яких проявів дискримінації у сфері зайнятості населення за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших об'єднаннях громадян, статі, віку, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками», та навіть, згідно п.3 ст. 11. забороняється в оголошеннях (рекламі) про вакансії зазначати обмеження щодо віку кандидатів.
Тому дана вимога є дискримінаційною та порушує вимоги ч.1 ст.3 та ч. 3. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації та вести відповідні зміни.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол про надання розяснення щодо вікових обмежень.docx 04.01.2018 17:50
Дата подачі:
28.12.2017 10:45
Вирішення:
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.
Частиною другою статті 22 Закону визначено, зокрема, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються.
Так, тендерною документацією щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю: ДК 021:2015 75240000-0 «Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку» (послуги з фізичної охорони об’єктів НМУ
ім. О.О. Богомольця), затвердженою рішенням тендерного комітету НМУ
ім. О. О. Богомольця від 26 грудня 2017 року № 236, а саме додатком № 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлений опис послуги, що закуповується, зокрема вказана вимога щодо віку охоронців, що будуть задіяні під час надання послуги − від 25 до 60 років.
Вказана вимога тендерної документації встановлена для закупівлі послуг з охорони відповідно до потреб замовника, ураховуючи внутрішній порядок установи та не має на меті порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, зокрема недискримінацію учасників.
Разом з тим, інформуємо, що нормативно-правові акти, що регулюють сферу охоронної діяльності та зайнятості населення, а саме Закон України «Про охоронну діяльність», Закон України «Про зайнятість населення» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960, насамперед, встановлюють вимоги щодо провадження охоронної діяльності суб'єктами господарювання та працевлаштування працівників, що задіяні у здійсненні охоронних заходів, та в свою чергу не можуть обмежувати умови та порядок проведення процедур закупівель, ураховуючи норму частини другої статті 2 Закону.
Статус вимоги:
Відхилено