-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов'язань підприємства по пенсійним виплатам працівникам КПТМ «Криворіжтепломережа» станом на 31.12.2022
Відкриті торги відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 за № 1178
Завершена
30 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 300.00 UAH
Період оскарження:
21.12.2022 17:42 - 30.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога пр внесення змін до Додатку 1 тендерної документації та усунення дискримінації
Номер:
cfbea6d4ebd6416aa99205483a8bfd4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-21-021200-a.c2
Назва:
Вимога пр внесення змін до Додатку 1 тендерної документації та усунення дискримінації
Вимога:
Шановний Замовнику!
В третій колонці Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено вимогу;
«1.2. не менше як двоє працівників повинні мати чинне Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України, (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом) або який внесений до Переліку актуаріїв у сфері страхування зі статусом актуарія з видів страхування інших, ніж страхування життя».
Вимагаємо скасувати вимогу в частині тексту «зі статусом актуарія з видів страхування інших, ніж страхування життя», залишивши в ній слова «або який внесений до Переліку актуаріїв у сфері страхування.»
Обґрунтування.
Постановою Правління НБУ від 23.05.2022 р. №103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» (далі – Положення) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0103500-22#Text
Відповідно до частини 8 Положення Національний банк відповідно до вимог та в порядку, передбаченому цим Положенням, включає особу до Переліку відповідно до рівня кваліфікації, який передбачає:
1) право займатися актуарними розрахунками у сфері страхування без права посвідчувати їх (далі - актуарій без права посвідчувати актуарні розрахунки);
2) право займатися актуарними розрахунками з видів страхування інших, ніж страхування життя, та посвідчувати їх (далі - актуарій із видів страхування інших, ніж страхування життя);
3) право займатися актуарними розрахунками зі страхування життя та посвідчувати їх (далі - актуарій зі страхування життя).
Таким чином, НБУ, як державний регулятор в сфері страхування, визначає три рівні кваліфікації актуарія в сфері страхування.
Відтак, особи, які внесені НБУ до Переліку актуарїів, мають рівень кваліфікації, який передбачає право займатися актуарними розрахунками у сфері страхування без права посвідчувати їх, можуть виконувати актуарні розрахунки для цілей, інших ніж страхування (тобто, інших, ніж страхування життя і тих, видів, що не відносяться до страхування життя).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України «Про страхування» «актуарна діяльність у сфері страхування (перестрахування) - діяльність у сфері страхування щодо аналізу та оцінки ризиків та/або пов’язаних з ними фінансових зобов’язань, а також розроблення та оцінка методів управління фінансовими наслідками майбутніх випадкових подій з метою забезпечення реалізації актуарної функції страховика». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20/print
Слід зазначити, що:
1) Замовник не є страховиком і не реалізує актуарну функцію в сфері страхування;
2) Оцінка зобов’язань за МСБО 19 «Виплати працівникам» (далі – МСБО19) відноситься до сфери бухгалтерського обліку та фінансової звітності, а не до сфери страхування та не пов’язана з реалізацією актуарної функції страховика.
Відтак, актуарні розрахунки для цілей МСБО 19 не є актуарною діяльністю в сфері страхування та не вимагають посвідчення особами, які є актуаріями зі страхування життя або актуаріями із видів страхування інших, ніж страхування життя.
Договори страхування відносяться до сфери Закону України «Про страхування» та МСБО 17 «Договори страхування». Жодних заборон та додаткових вимог щодо осіб, які внесені НБУ до Переліку актуаріїв в сфері страхування, проводити актуарні розрахунки для цілей МСБО 19 «Виплати працівникам» (далі – МСБО 19), законодавством України та державними регуляторами, в тому числі – НБУ, не встановлено.
Таким чином, особи, які внесені НБУ до Переліку актуарїів, відповідають кваліфікаційному рівню, яким передбачено право виконувати актуарні розрахунки, як в сфері страхування, так і - сфері бухгалтерського обліку і фінансової звітності суб’єктів господарювання, що не є страховиками та оцінюють зобов’язання з виплат працівникам за МСБО 19.
Відповідно до п.59 МСБО 19 «Цей Стандарт заохочує, але не вимагає, щоб суб’єкт господарювання залучав кваліфікованого актуарія для оцінки всіх суттєвих зобов’язань щодо виплат по закінченні трудової діяльності. З практичних причин суб’єкт господарювання може запросити кваліфікованого актуарія детально оцінити зобов’язання до кінця звітного періоду» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_011#Text
Міжнародні стандарти бухгалтерського обліку (МСБО) та Міжнародні стандарти аудиту (МСА) чітко розділяють актуарний розрахунок зобов’язань за договорами страхування чи пенсійними програмами для працівників (див.: п.42, 1.4. Знання, навики, досвід та час – рівень завдання в Додатку 2 «Якісні характеристики вхідних факторів та факторів процесу» до Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг. Видання 2014 року. Частина 3. – Київ: Міжнародна федерація бухгалтерів, Аудиторська палата України, 2015. http://apu.com.ua/attachments/article/290/Audit_2015_3_all.pdf ) Зокрема, в МСА 620 «Використання роботи експерта аудитора» наголошується, що при виборі актуарія в якості експерта, необхідно виходити з його спеціалізації. Наприклад, конкретний актуарій може спеціалізуватися на страхуванні майна та страхуванні від нещасних випадків, але мати обмежені знання щодо актуарних розрахунків пенсійних зобов’язань суб’єктів господарювання, які не є страховими організаціями.
МСБО 19 не вимагається залучення актуаріїв саме зі статусом актуарія з видів страхування інших, ніж страхування життя. Актуарій зі статусом актуарія з видів страхування інших, ніж страхування життя, здійснює актуарні розрахунки та посвідчує їх для страхових організацій, які надають послуги страхування з інших видів, ніж страхування життя. До цих видів страхування відноситься майнове страхування (понад 30 видів - від ОСЦВВ до ядерних ризиків). Зобов’язання з виплат працівникам пільгових пенсій, виплат за колективним договором тощо, передбачені МСБО 19, не належать до договорів страхування майна та договорів страхування життя. МСБО19 не передбачає розрахунків та посвідчення страхових тарифів актуарієм за договорами страхування. Варто зазначити, що Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам» при виконанні актуарних розрахунків не вимагається посвідчення актуарних розрахунків (файлів). Це – вимога для актуарних звітів страховиків, встановлена Законом України «Про страхування» та Положенням. Замовник є суб’єктом господарювання, що не є страховиком, та замовляє актуарні розрахунки у актуарія, який має право виконувати актуарні розрахунки не для цілей страхування життя або інших видів страхування, а для цілей бухгалтерського обліку та фінансової звітності (МСБО 19).
Відтак, вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та, з певних мотивів, свідомо завищеною та такою, що надає перевагу минулорічному актуарію. Що, в свою чергу, носить ризики корупції та робить закупівлю такою, що не відповідає принципу максимальної економії та ефективності (ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі») .
В третій колонці Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено вимогу:
1.3. не менш як один працівник має диплом, свідоцтво, тощо про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською, британською та/або британо-американською екзаменаційними системами відповідно до вимог п. 55 Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками затверджене постановою правління НБУ від 23.05.2022 № 103.
Вимагаємо скасувати вимогу як дискримінаційну.
Обґрунтування.
1.Дана вимога є однією з підстав для набуття особою статусу актуарія, який має право:
-займатися актуарними розрахунками з видів страхування інших, ніж страхування життя, та посвідчувати їх (далі - актуарій із видів страхування інших, ніж страхування життя);
- право займатися актуарними розрахунками зі страхування життя та посвідчувати їх (далі - актуарій зі страхування життя).
Замовник не є страховою організацією та не замовляє актуарні розрахунки для цілей страхування життя або видів страхування інших, ніж страхування життя. Відтак, актуарій такого рівня кваліфікації для МСБО 19 необов’язковий. Тому вимога є, з певних причин, завищеною та необгрутованою
2.Постанова правління НБУ від 23.05.2022 № 103 набрала чинності 26.05.2022 р. Тобто, в період дії воєнного стану на всій території України. Особи, які мали змогу скласти професійні екзамени, передбачені американською, британською та/або британо-американською екзаменаційними системами до війни або до набрання чинності даною постановою, на сьогодні перебувають у більш вигідному становищі, порівняно з тими, які зараз перебувають в Україні, де можливість навчання та здачі екзаменів обмежена (від вимикання світла і зв’язку до становища навчальних закладів). Яка кількість предметів і кількість годин має бути зарахована за британською системою наразі невідомо? Замовнику це відомо? Ті, хто встиг отримати дипломи/здати екзамени, працюють за кордоном, а ті, хто не встиг – в Україні. Замовник, який є українським підприємством, надає перевагу кому? І з якою метою?
3.Надавати перевагу тим, хто складав професійні екзамени, передбачених американською, британською та/ або британо-американською екзаменаційними системами, та ігнорувати досягнення української освіти не є коректним. Підготовка магістрів з актуарної та фінансової математики розпочалася в Україні з 2012 року. Вже є чимало випускників вишів з рівнем магістра та дипломом, в якому заначено кваліфікацію «актуарій».
В 1999 році в Україні спільним рішенням Інституту та Факультету актуаріїв Великої Британії, Комітету з нагляду за страховою діяльністю та Міжнародного інституту бізнесу видані дипломи актуаріїв за програмою підготовки, яка включала екзамени за британською системою.
Відтак, вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та, з певних мотивів, свідомо завищеною, а також такою, що надає перевагу минулорічному актуарію. Що, в свою чергу, носить ознаки/ризики корупції та робить закупівлю такою, що не відповідає принципу максимальної економії та ефективності (ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Слід зазначити, що наявність конкретного диплому або свідоцтва про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами, не вимагається Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам» при виконанні актуарних розрахунків. Відтак, у кваліфікованого актуарія має бути в наявності витяг з переліку актуаріїв, незалежно від страхування життя чи інших видів страхування та/або інший документ (диплом, свідоцтво, сертифікат тощо), який виданий та визнається в Україні, а не тільки у Великій Британії чи США, в якому зазначено про успішне навчання за програмою підготовки актуаріїв та/або присвоєння професійної кваліфікації актуарій.
З метою недопущення дискримінації учасників та дотримання вимог ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до кваліфікаційних вимог, а саме до п.1.1.1- п.1.1.3:
1.1.1 не менше як двоє працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом) або Витяг з переліку актуаріїв в сфері страхування Національного банку України;
1.1.2 виключити
1.1.3 Скан-копії сертифікатів/свідоцтв/витягів працівників учасника (не менш як 3 осіб наведених в довідці, яка надається у відповідності з п. 1.1., що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття в області оцінки пенсійних і довгострокових зобов'язань з виплат працівникам відповідно до МСФЗ (IAS) 19 « Виплати працівникам».
виклавши цю вимогу в такій редакції пункту 1:
«1.1.1 не менше як двоє працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом) або Витяг з переліку актуаріїв в сфері страхування Національного банку України;
1.1.2. Скан-копії сертифікатів/свідоцтв/витягів працівників учасника (не менш як 3 осіб наведених в довідці, яка надається у відповідності з п. 1.1., що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття в області оцінки пенсійних і довгострокових зобов'язань з виплат працівникам відповідно до МСФЗ (IAS) 19 «Виплати працівникам».
Відповідні зміни необхідно внести і в таблиці Довідок, зазначених у Додатку 1.
Це дозволить запобігти порушенням антимонопольного законодавства та законодавства про публічні закупівлі (недискримінація та рівний доступ учасників, добросовісна конкуренція тощо), а також не вимагатиме від учасників оскаржень до відповідних органів управління (АМКУ, Держаудитслужби, Уповноваженого органу) та судів.
Прошу надати відповідь у встановлені законом терміни та врахувати вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 2.docx 28.12.2022 11:48
Дата подачі:
28.12.2022 11:48
Вирішення:
За критеріями, визначеними статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», КПТМ «Криворіжтепломережа» відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес.
При підготовці документів на проведення процедури закупівлі послуг (ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (ДК 021:2015: 66519600-7 Актуарні послуги) КПТМ «Криворіжтепломережа» визначає стратегію проведення процедури, кваліфікаційні критерії до учасників торгів виходячи з попереднього досвіду проведення актуарної оцінки зобов’язань КПТМ «Криворіжтепломережа» згідно вимог МСБО 19 «Виплати працівникам», термінів та якості проведення розрахунків, надання звітів для погодження аудиторами та надання звітів про оцінку в чітко визначений договором строк.
Зазначені в тендерній документації вимоги перш за все спрямовані на забезчення отримання Замовником послуг найвищої якості в стислі терміни.
1. Вимоги до кількості працівників. Враховуючи досягнення сучасних технологій, сам розрахунок може бути здійснений однією людиною, однак має бути сумлінно перевірений, для чого потрібні працівники як з вищою кваліфікацією, так і з метою незалежного погляду. Крім того, враховуючи досить стислі терміни для фіналізації звіту в січні місяці (звіт має бути оновлено протягом декількох днів після отримання фінальної інформації від Замовника), для Замовника є важливим наявність у Виконавця додаткових страхових ресурсів, котрі можуть забезпечити виконання завдань фактично за «будь-якої» ситуації. А враховуючи потенційний вплив “COVID-19” та воєнних дій, котрі мають вплив на всю території України, наявність в виконавця одного/двох додаткових працівників, котрі можуть швидко підстрахувати, є обґрунтованою.
2. Кваліфікаційні вимоги до працівників. Незважаючи на те, що Замовник не є страховою організацією, однак закуповує послуги саме з актуарних розрахунків. А актуарій – це перш за все спеціаліст з оцінки ризиків, фінансовий аналітик і консультант у сфері страхування, котрий на практиці застосовує актуарну математику. Відповідно, вимоги, котрі свого часу були затверджені Розпорядженням ДКРРФПУ №3519 від 08.02.2005 року, а потім підтверджені Постановою НБУ №103 від 23.05.2022 року є однією з запорук, що актуарій є дійсно висококваліфікованим фахівцем. Як результат, додання в тендерну документацію вимог, затверджених ДКРРФПУ/НБУ, є одним з факторів забезпечення отримання послуг на високому рівні. Аналогічне твердження стосується і наявності довідок про здачу екзаменів за британською/американською та/або британо-американською екзаменаційними системами – українська система підготовки актуаріїв ще досі розвивається, тому відповідно, є загальноприйнята практика підвищення кваліфікації відповідно до закордонних систем, що також вказує і регулятор НБУ (а не лише Замовник). Наявність відповідних документів дає змогу Замовнику значно зменшити вірогідність отримання послуг низької якості.
Застосування ж запропонованих потенційних змін до кваліфікаційних критеріїв потребуватиме від замовника впровадження інших компенсаторів, котрі б убезпечили Замовника від неякісних послуг, зокрема, наприклад, до рівня потенційних витрат замовника/упущеної вигоди, котрі можуть бути понесені в результаті викривлення або затримки випуску фінансової звітності у зв’язку з отриманням зауважень від незалежних аудиторів, що може становити суттєві суми.
Враховуючи вищезазначене, під час підготовки документації для проведення процедури закупівлі послуг ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (ДК 021:2015: 66519600-7 Актуарні послуги) КПТМ «Криворіжтепломережа» зазначило кваліфікаційні критерії до учасників торгів, що сприяють відбору компанії, яка спираючись на наявність достатньої кількості працівників з відповідною кваліфікацією та досвідом роботи в галузі здійснить проведення актуарних розрахунків на високому професійному рівні.
Зазначені в тендерній документації критерії до учасників торгів не порушують вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами, а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
Рішення уповноваженої особи (ПРОТОКОЛ № 4/106/22
уповноваженої особи відповідальної за проведення процедур закупівель внесення змін до тендерної документації від 30.12.2022)
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
954fbbb115e3469787338b2affc89be2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-21-021200-a.b1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
Просимо внести зміни до тексту і таблиць п.1.1.1 – п.1.1.3 Додатку № 1 до тендерної документації КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ, оскільки в нинішній редакції вони не відповідають умовам, що склалися на сьогодні в сфері законодавства і ринку актуарних послуг, є дискримінаційними по відношення до окремих учасників закупівлі та обмежують конкуренцію з таких міркувань.
1. Зазначені Замовником п .1.1.1 Свідоцтва про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом (далі – Свідоцтво) , були видані Нацкомфінпослуг в 2006-2018 р. р. відповідно до Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 08 лютого 2005 року № 3519 “Про затвердження Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками”. Такі Свідоцтва більше не видаються Нацкомфінпослуг, в зв'язку з ліквідацією Нацкомфінпослуг відповідно до Указу Президента України від 30.06.2020 р. №259/2020 "Про припинення Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері ринків фінансових послуг" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/259/2020#Text . На момент затвердження тедерної документації повноваження та функції Нацкомфінпослуг в сфері страхування та актуарної діяльності передані до Національного банку України (НБУ) та НКЦПФР.
Натомість, згідно з Постановами Правління Національного банку України, втратили чинність, нормативно-правові акти Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, зокрема й ті, що стосуються актуарної діяльності, а саме:
1. Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 08 лютого 2005 року № 3519 “Про затвердження Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками”, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24 лютого 2005 року за № 265/10545. https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103
2. Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25 грудня 2003 року № 183 “Про затвердження Положення про навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації та складання екзаменів особами, які провадять діяльність на ринках фінансових послуг”, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 28 січня 2004 року за № 122/8721 https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_14072022_148
Водночас, НБУ оновив вимоги до актуаріїв Постановою Правління НБУ від 23.05.2022 р.№103 (далі – Постанова) «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 (далі – Положення).
Відповідно до пп.1) п.2 Положення «актуарій – особа, яка відповідає вимогам, установленим цим Положенням, та включена до переліку актуаріїв у сфері страхування».
Цією Постановою прийняті обов’язкові до виконання рішення, зокрема:
«4. Особи, які станом на день набрання чинності цією постановою займаються актуарними розрахунками без їх посвідчення [у осіб немає свідоцтв про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які мають право займатися актуарними розрахунками (далі – свідоцтво)], з дня набрання чинності цією постановою, але не пізніше трьох місяців із дня припинення (скасування) воєнного стану в Україні зобов’язані подати до Національного банку України документи для включення до Переліку в порядку, передбаченому пунктом 69 розділу VI Положення.»
Постанова набрала чинності 26.05.2022 р.
Працівники учасника, які безпосередньо залучаються до виконання актуарних розрахунків та мають досвід роботи в сфері актуарної оцінки зобов’язань підприємств за МСБО 19 понад 5 років, але не мають (не отримали і не отримають) вказаних Свідоцтв, вже включені до Переліку актуаріїв згідно рішення Національного банку України від 07.10.2022 р. №21/1303-рк та вже отримали відповідні витяги з Переліку.
Таким чином, Національний банк України, як орган, що здійснює державне регулювання актуарної діяльності в сфері страхування, надав цим особам право займатися актуарними розрахунками, незалежно від наявності в них Свідоцтва, що видавалося до ліквідації Нацкомфінпослуг.
Слід зазначити, Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам» при виконанні актуарних розрахунків не вимагається посвідчення актуарних розрахунків (файлів). Це – вимога для актуарних звітів страховиків, встановлена Законом України «Про страхування» та Положенням. Замовник є суб’єктом господарювання, що не є страховиком, та замовляє актуарні розрахунки у актуарія, який має право виконувати актуарні розрахунки не для цілей страхування життя або інших видів страхування, а для цілей бухгалтерського обліку та фінансової звітності (МСБО 19).
Це означає, що особи, які отримали Свідоцтва до ліквідації Нацкомфінпослуг у 2020 році, не повинні мати переваги в питаннях допуску до надання послуг з виконання актуарних розрахунків перед особами, які включені до Переліку актуаріїв НБУ, але з об’єктивних причин не могли з 2020 року, а нині, коли в Україні ліквідовано Нацкомфінпослуг – і не можуть отримати саме такі Свідоцтва.
2. Щодо вимоги п.1.1.2 - «хоча б один працівник з переліку повинен мати документи (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами відповідно до вимог п.п. г) п.2.1. розділу 2 Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками затверджених розпорядженням Держфінпослуг № 3519 від 08.02.2005.»
Вимогу пропонується виключити, оскільки Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 08 лютого 2005 року № 3519 “Про затвердження Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками”, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24 лютого 2005 року за № 265/10545 скасоване державним регулятором на підставі Постанови Правління НБУ від 23.05.2022 р.№103 (далі – Постанова) «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 та втратило чинність
Слід зазначити, що наявність конкретного диплому або свідоцтва про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами, не вимагається Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам» при виконанні актуарних розрахунків. Відтак, у кваліфікованого актуарія має бути в наявності витяг з переліку актуаріїв та/або інший документ (диплом, свідоцтво, сертифікат), який виданий та визнається в Україні, а не тільки у Великій Британії чи США, в якому зазначено про успішне навчання за програмою підготовки актуаріїв та/або присвоєння професійної кваліфікації актуарій. Водночас, замовник може встановити недискримінаційну вимогу щодо наявності працівника, який вже включений до переліку актуаріїв НБУ, має досвід надання актуарних послуг та необхідні знання, підтверджені відповідним дипломом або іншим документом, що визнається в Україні, та в якому зазначено про навчання за програмою підготовки актуаріїв та/ або професійну кваліфікацію актуарія.
3.Щодо п.1.1.3 «Скан-копії сертифікатів/свідоцтв працівників учасника (не менш як 3 осіб наведених в довідці, яка надається у відповідності з п. 1.1., що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття в області оцінки пенсійних і довгострокових зобов'язань з виплат працівникам відповідно до МСФЗ (IAS) 19 « Виплати працівникам».
З огляду на вищевикладене, пропонується замінити слова «сертифікатів/свідоцтв» на «сертифікатів/свідоцтв»/витягів», а далі – продовжити за текстом.
З метою недопущення дискримінації учасників пропонується внести зміни до кваліфікаційних вимог, а саме до п.1.1.1- п.1.1.3:
1.1.1 не менше як двоє працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом) або Витяг з переліку актуаріїв в сфері страхування Національного банку України;
1.1.2 виключити
1.1.3 Скан-копії сертифікатів/свідоцтв/витягів працівників учасника (не менш як 3 осіб наведених в довідці, яка надається у відповідності з п. 1.1., що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття в області оцінки пенсійних і довгострокових зобов'язань з виплат працівникам відповідно до МСФЗ (IAS) 19 « Виплати працівникам».
виклавши цю вимогу в такій редакції пункту 1:
«1.1.1 не менше як двоє працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом) або Витяг з переліку актуаріїв в сфері страхування Національного банку України;
1.1.2. Скан-копії сертифікатів/свідоцтв/витягів працівників учасника (не менш як 3 осіб наведених в довідці, яка надається у відповідності з п. 1.1., що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття в області оцінки пенсійних і довгострокових зобов'язань з виплат працівникам відповідно до МСФЗ (IAS) 19 «Виплати працівникам».
Це дозволить запобігти порушенням антимонопольного законодавства та законодавства про публічні закупівлі (недискримінація та рівний доступ учасників, добросовісна конкуренція тощо), а також не вимагатиме від учасників оскаржень до відповідних органів управління (АМКУ, Держаудитслужби, Уповноваженого органу) та судів.
Прошу надати відповідь та врахувати пропозицію.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол надання розяснення до ТД.doc 27.12.2022 15:26
Дата подачі:
22.12.2022 20:17
Вирішення:
Внесено зміни до Додатку № 1 до тендерної документації. (ПРОТОКОЛ № 3/106/22
уповноваженої особи відповідальної за проведення процедур закупівель внесення змін до тендерної документації від 27.12.2022)
Статус вимоги:
Задоволено