• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Масло вершкове, вміст жиру не менше 72,5 % код ДК 021:2015:15530000-2 Вершкове масло

Масло вершкове, вміст жиру не менше 72,5 % код ДК 021:2015:15530000-2 Вершкове масло, закупівля відповідно до постанови №1178 від 12.10.22

Завершена

1 362 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 625.00 UAH
Період оскарження: 21.12.2022 11:24 - 26.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови, щодо сертифікату що підтверджує відповідність системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), виданий на ім'я Учасника

Номер: 669972933ecf4466b1825ca873ea6efe
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-21-005162-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови, щодо сертифікату що підтверджує відповідність системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), виданий на ім'я Учасника
Вимога:
Тендерному комітету управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради Лист-вимога На вимогу тендерної документації, згідно з Додатком №2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», в підрозділі «Документи які слід подати учаснику на підтвердження відповідності товару технічній специфікації Замовника», пункту 5. Подати Скан копії оригіналу документів, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві (власних/орендованих складських приміщеннях) Учасника, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі, а саме: - сертифікат що підтверджує відповідність системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), виданий на імя Учасника та чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, виданий акредитоваим органом оцінювання; Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 22000. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018р. відмінено обов’язкову сертифікацію продукції та скасовано перелік продукції, яка підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Тобто і товар, який пропонується до постачання і являється предметом закупівлі по даному тендеру також не підлягає обов’язковій сертифікації на території України. Хочемо зауважити, що наявність даного сертифікату або декларації не являється обов’язковою, адже підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути або сертифікат якості, або декларація виробника, або експертні висновки на продукці. І будь-який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд уповноваженої особи замовника. Також у складі тендерної документації ніде не зазначено інші можливі варіанти ланцюга, де учасником не будуть задіяні його складські приміщення (зберігання), транспорт (транспортування), виробництво, а лише займається підготовкою всіх інших аспектів господарською діяльністю, керуючись Статутом, Свідоцтвом про державну реєстрацію або Виписки, де зазначені усі види економічної діяльності суб’єкта господарювання (для прикладу: код КВЕД 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами). Таким чином учаснику дозволяється здійснювати торгівлю, але він не має відношення до «харчового ланцюга» - виробництво, зберігання, транспортування і умова тендерної документації, щодо надання Сертифікату* що підтверджує відповідність системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), виданий на імя Учасника та чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, виданий акредитоваим органом оцінювання; є дискримінаційною, що зменшує коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь у тендерних закупівлях, тому просимо внести зміни до цього пункту та замінити його на: 5. Подати Скан копії оригіналу документів, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві (власних/орендованих складських приміщеннях) Учасника або на підприємстві (Збергіча), у разі якщо Учасник не задіює свої складські приміщення для зберігання продукції, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі, а саме: Сертифікату* що підтверджує відповідність системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, виданий акредитованим органом оцінювання та виданого на ім'я: 1. Виробника, у разі якщо учасник не є виробником продукції; 2. Зберігача, у разі якщо учасник не задіює свої складські приміщення для зберігання продукції; 3. Перевізника, у разі якщо учасник не здійснює доставку, транспортування продукції. У разі відхилення даної вимоги, ми будемо змушені звертатись до Антимонопольного Комітету України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня. Дякую за запитання. Управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради проводить свою діяльність відповідно до вимог ЗУ «Про освіту», ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Безпосереднім обов’язком управління освіти є – безпечне освітнє середовище, а саме сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпечності та якості харчових продуктів та /або надання неякісних послуг з харчування. ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться на митну територію України. Сертифікація ISO 22000:2019(22000:2018) охоплює всі елементи ланцюжка виробництва та постачання харчових продуктів, що впливають на безпеку кінцевого продукту. Стандарт визначає вимоги до систем менеджменту безпеки харчових продуктів та включає елементи належної виробничої практики, а також принципи НАССР(аналіз небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Цей стандарт може використовуватись всіма організаціями у ланцюжку поставок: від фермерських господарств до підприємств зайнятих у сфері переробки, транспортування та зберігання харчової продукції, громадського харчування, пакування та роздрібної торгівлі. Інакше кажучи наявність відповідного стандарту підтверджує дотримання стандартів безпеки продуктів харчування у всьому ланцюжку від сировини до готової продукції, враховуючи зберігання і доставку споживачеві. Тож наявність і подання Учасниками даного документу є важливим для Замовника. В свою чергу нагадуємо що незважаючи на той факт, що сертифікація в Україні не є обов’язковою, все ж Закон дає можливість Замовнику вимагати від Учасників, у тому числі і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто передбачає, що Замовник може вимагати від учасників сертифікати і не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Замовник просить звернути вашу увагу на ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», зокрема на наступне визначення: оператор ринку харчових продуктів(далі оператор ринку)- суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, що вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок. Об’єкти санітарних заходів- харчові продукти, допоміжні матеріали для переробки, предмети та матеріали, що контактують з продуктами харчування. Відповідно до вищевказаного Закону стадії виробництва та обігу харчових продуктів- це будь-які стадії, у тому числі виробництво., зберігання, транспортування, реалізація або постачання харчових продуктів кінцевому споживачу. Потужності операторів ринку- споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовується у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів. Стадії виробництва та обігу харчових продуктів-будь-які стадії, у тому числі виробництво, зберігання, транспортування, реалізація або постачання харчових продуктів кінцевому споживачу. Отже учасники, які займаються лише обігом та/або реалізацією продукції зобовя’зані виконувати вимоги даного ЗУ. Пункт 2. Розділу «Документи які слід подати учаснику на підтвердження відповідності товару технічній специфікації Замовника» , наступного змісту «Лист виробника товару або його представника, який підтверджує, що учасник є офіційним представником компанії-виробника, що має право на продаж товарів, що пропонується до постачання(у разі якщо учасник не є виробником товару). Пунктом 5 того самого Розділу вказано: скан копії оригіналу документів, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві (власних/орендованих складських приміщеннях) Учасника, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі, а саме: - сертифікат що підтверджує відповідність системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), виданий на ім’я Учасника та чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, виданий акредитованим органом оцінювання; - атестат акредитації зі сферою акредитації органу оцінювання, який видав вказаний сертифікат; - звіт за результатами технічного нагляду(аудиту) системи управління, системи менеджменту безпечності харчових продуктів вимогам ДСТУ ISO 22000:2019(ДСТУ ISO 22000:2018), за умови використання сертифікату більше одного року. Умовами даної тендерної документації Замовник дає можливість взяти участь у закупівлі всім операторам ринку, як виробникам даного виду товару так і іншим Учасникам, зокрема офіційним представникам виробника. Щодо документів які підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Учасника, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі вказано «власних/орендованих складських приміщеннях». Отже вищевказані вимоги ніяким чином не обмежують коло учасників. Щодо виконання пункту 5 вищезгаданого розділу Учасники закупівлі мають виконати вказану вимогу незалежно від того чи вони є виробниками чи займаються реалізацією та/або обігом продукції. Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» є обов’язковим до виконання і його основні принципи є базовими для управління освіти. А отже Замовник зацікавлений у безпечній та якісній харчовій продукції на всіх стадіях від сировини, виробництва і до реалізації продукції. Щодо сертифікату ISО 22000:2019(22000:2018), то отримати даний сертифікат може будь-який оператор ринку харчових продуктів в тому числі, суб’єкт господарювання який займається реалізацією та/або обігом харчових продуктів. Замовник залишає за собою право на вимогу сертифікату ISО 22000:2019(22000:2018) в тому форматі як це передбачено тендерною документацією.
Статус вимоги: Відхилено