• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання проектних робіт та проведення експертизи проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструкція системи електропостачання котельні РК-10 з влаштуванням точки підключення резервного джерела електропостачання по пров. 1-й Винокурний, 36а в м. Житомир» ДК 021:2015 - 71320000-7 Послуги з інженерного проектування

Завершена

247 287.44 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 236.44 UAH
Період оскарження: 20.12.2022 15:33 - 25.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Внесення змін до тендерної документації.

Номер: ca76b631eeaf4697a74fa833775a5bb4
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-016918-a.c1
Назва: Внесення змін до тендерної документації.
Вимога:
Згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Згідно ч. 2 ст. 24 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. 1) Зазначений Замовником в п.9 «Загальних вимог» Додатку 3 до тендерної документації «ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ» КВЕД-2010 «43.21 Електромонтажні роботи» суперечить предмету закупівлі згідно коду ДК 021:2015 - (71320000-7 Послуги з інженерного проектування), а саме до послуг з інженерного проектування не відносяться електромонтажні роботи. Вимоги Замовника щодо надання Учасниками: міжнародного стандарту ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», міжнародного стандарту ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», міжнародного стандарту ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» - э безпідставними та не відноситься до предмета закупівлі. Тому, вимагаємо виключити п.9 «Загальних вимог» з Додатку 3 до тендерної документації. 2) Згідно п.5 «Загальних вимог» Додатку 3 до тендерної документації необхідно вказати інформацію про головного інженера, який повинен мати спеціалізовану освіту за напрямком енергетика. Згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у редакція від 27.10.2022 головний інженер проекту повинен мати кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця робіт, що і зазначено в п.1 «Загальних вимог» Додатку 3. Вказана в п.5 «Загальних вимог» додатку 3 вимога, щодо освіти головного інженеру є дискримінацією, щодо учасників та порушує вимоги ч. 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Просимо виключити п.5 «Загальних вимог» додатку 3 тендерної документації. 3) Згідно п. 7 «Загальних вимог» Додатку 3 до тендерної документації необхідно на підтвердження інформації у складі тендерної пропозиції надати Учасником скановані копії трудових книжок, що суперечить діючому законодавству о персональних даних. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації достатньо дипломи про освіту та/або прикази про призначення на посаду. 4) Зазначені вимоги в Додатку 3 до тендерної документації в розділі «Загальні вимоги» є порушенням вимог зазначених в наказах Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2012 року № 122) «ПОРЯДОК розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» та № 163 від 04.06.2014 «Про затвердження ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво"» порядку оформлення завдання на проектування. Згідно даних наказів в завданні на проектування не передбачено такі вимоги до проектувальника та проектної організації які зазначені в «Загальних вимогам» Додатку 3. Прошу убрати з Додатку 3 «ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ» не правомірні вимоги п.1- п.12 розділу «Загальні вимоги». На підставі вищезазначеного, вимагаємо привести до відповідності тендерну документацію згідно із принципами здійснення публічних закупівель та згідно з нашими зауваженнями.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1) За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо про таке. Відповідно до частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З огляду на це, замовником прийнято законне рішення щодо надання учасниками у складі пропозиції вказані Вами сертифікати відповідності. Разом з тим, повідомляємо, що Ви як учасник не обмежені в отриманні вказаних документів, тому дана вимога не є дискримінаційною щодо Вас та інших учасників ринку. Це також підтверджується практикою АМКУ. Згідно з наказом ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 14001:2015, IDT «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» були прийняті також у якості Національних стандартів України ДСТУ ISO 14001:2015. Вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій даних сертифікату є підтвердженням того, що учасник впровадив та застосовує у своїй діяльності систему управління якістю та системи екологічного управління. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості та системи екологічного управління, які відповідають вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо надання послуг (виконання робіт) якісно, з урахуванням вимог чинного природоохоронного законодавства України. При проєктуванні важливою складовою є оцінка впливів планованої діяльності на навколишнє природне середовище та визначення заходів щодо захисту навколишнього природного середовища у процесі будівництва (реконструкції). Система екологічного управління є інструментом, який дає можливість підприємству визначити екологічні аспекти її діяльності, зокрема розробити та впровадити дії з запобігання забрудненню, визначити застосовні екологічні законодавчі та нормативні вимоги, забезпечити діяльність у відповідності до екологічного законодавства України, визначати та досягати екологічних цілей, поліпшувати екологічні характеристики. Впровадження системи управління якістю та системи екологічного управління відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2015 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія має можливість впровадити у себе ці стандарти та отримати відповідні сертифікати. Вимога щодо надання сертифікату на систему екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» не є дискримінаційними. Щодо сертифікату який підтверджує, що система управління щодо протидії корупції учасника відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 37001:2018, повідомляємо, що метою зазначеного стандарту ISO 37001 є формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальність та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організації. Вимоги стандарту стосуються питань протидії корупції у державних, приватних та неприбуткових секторах, охоплюють корупційні порушення як з боку певної компаніїії, так і всередині організації: хабарництво із боку працівників організації, хабарництво із боку ділових партнерів, прямий і непрямий підкуп та інші корупційні дії. Тож, вимога щодо наявності сертифікату, який підтверджує впровадження зазначеного стандарту, який описує вимоги до впровадження протикорупційних систем управління, має цілком виправдане значення та застосування при проведенні процедур закупівель за державні кошти. Звертаємо вашу увагу, що Замовник має на меті співпрацювати з добросовісними Учасниками, які керуються у своїй діяльності стандартами, в тому числі, які спрямовані на посилення норм та настанов з охорони праці, охорони навколишнього середовища, вдосконаленню процесів управління, протидії корупції у державних секторах тощо. Чинне законодавство не містить жодних обмежень щодо прав на отримання таких сертифікатів. В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію, при цьому час цієї сертифікації становить від одного тижня. Тому, будь-який Учасник, за наявності бажання, має можливість здійснити сертифікацію. Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) документ, який підтверджує доведене результативне функціонування на підприємстві системи управління якості, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці. Наявність сертифікатів засвідчує, що систему управління якістю, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці, впроваджену на підприємстві було перевірено органом сертифікації та встановлено її відповідність вимогам міжнародного стандарту. В Україні сертифікація на відповідність вимогам стандарту ISO 45001 є достатньо поширеною практикою, в тому числі на ринку послуг. Сертифікат ISO 45001 може отримати будь-яке підприємство, система управління якістю, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці, якого відповідає вимогам зазначеним стандартам. Наявність в Учасника сертифікату ISO 45001 є одним з критеріїв, що підтверджують якість послуг, які ним надаються. Вимога щодо наявності в Учасника вищевказаних сертифікатів обумовлена прагненням отримати послуги належної високої якості та змісту, тому що об’єкт на якому будуть проводитись роботи відноситься до об’єктів з масовим перебуванням людей. З огляду на це згадана вимога виключення критеріїв оцінки є безпідставною. 2) Згідно Додатку 3 до тендерної документації п.1 Замовник просить надати скановані копії кваліфікаційного сертифікату відповідальних виконавців робіт, що визначені законодавством та підтверджують право на розробку проектно-кошторисної документації в обсязі, визначеному даним завданням на проектування, ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» та з урахування абзацу 4 пункту 12 «Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів», затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45 із змінами та доповненнями. Згідно п. 5 Замовник просить надати Довідка про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, а також скановані копії відповідних сертифікатів та/або дипломів про освіту на цих працівників. Досвід роботи заявлених фахівців має бути не менш ніж 3 роки. В довідці необхідно вказати ПІБ працівників, посаду, освіту, спеціальність та загальний стаж роботи. Вказати інформацію про головного інженера, який повинен мати спеціалізовану освіту за інженерним напрямком енергетика, а також досвід роботи за фахом на посаді учасника не менше ніж 3 роки. Відповідно до типу виконання робіт, а саме Реконструкція системи електропостачання, Замовник користується своїм правом вимагати від учасника процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому не порушуючи п.10 ч.2 ст.22 та п.1 ст.16. Закону України «Про публічні закупівлі». 3) Згідно п. 7 «Загальних вимог» Додатку 3 до тендерної документації чітко зазначено що на підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, які зазначені учасником в Довідці, необхідно у складі тендерної пропозиції надати скановані копії трудових книжок. На працівників, що працюють за суміщенням посад або сумісництвом надати скановані копії наказів про призначення на посаду. На працівників, що працюють за цивільно-правовими угодами надати скановані копії таких угод, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками. Також слід зазначити що відповідно до п.10 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення відкритих торгів, закупівлі, перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію, та ч.3 ст.22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» п.1 ст.16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 4) Додаток 3 до тендерної документації Завдання на проектування, розроблено відповідно до вихідних даних Замовника, та не суперечить наказам Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2012 року № 122) «Порядок розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» та № 163 від 04.06.2014 «Про затвердження ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво"» Завдання на проектування об’єктів будівництва складається з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» і затверджується замовником за погодженням із генпроектувальником (проектувальником). Відповідно Додатку Б, який містить довідковий характер, ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", в примітці 2 зазначено що склад завдання на проектування може змінюватися відповідно до особливостей об'єктів, що проектуються і умов будівництва. Також зазначаємо що Додаток 3 до тендерної документації Завдання на проектування з п.1 до п.12 містить перелік основних даних та вимог відповідно Додатку Б, який містить довідковий характер, ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" та ніяким чином не дискримінують Учасника, містять інформацію про замовника та об’єкту що підлягає реконструкції. Що стосується Загальних вимог Додатку 3, Відповідно до частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено