• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Молочні продукти різні (Кефір, сметана, йогурт)

Завершена

421 716.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 108.58 UAH
Період оскарження: 20.12.2022 14:36 - 26.12.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо усунення порушення під час проведення тендеру

Номер: 664dd60bf3434ec6b4e7ce9828774cbe
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-014075-a.a1
Назва: Щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Я, як майбутній учасник торгів, маю намір взяти участь у закупівлі. Відповідно до пункту 51 Особливостей, які були затверджені постановою Уряду №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Керуючись пунктом 51 Особливостей, звертаємося з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, які мають дискримінаційний характер по відношенню до нас, як учасника, а саме: 1. Відповідно до п.1. ч. 8 додатку №2 до тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: Декларація виробника. (У декларація виробника наводиться найменування підприємства – виробника, вантажоодержувач, дата відвантаження, найменування і сорт продукту, вид упаковки, дата і час виготовлення, умови зберігання, термін зберігання і відповідність певній нормативній документації.), видана на ім’я учасника (якщо Учасник не є виробником запропонованого Товару). Інформуємо, що у чинному законодавстві України відсутнє поняття «Декларація виробника» та вимоги до його змісту. Крім того, отримати декларацію виробника видану на ім’я учасника зможе лише той учасник, який має договірні відносини із виробником товару, що є предметом закупівлі або раніше купував у виробника товар, що є предметом закупівлі. Таким чином, вищезазначену вимогу зможуть виконати лише обмежене коло учасників. Враховуючи зазначене, просимо пояснити на підставі яких нормативно-правових документів ви вимагаєте надання декларації виробника із вимогами до їх змісту, а також вимогою щодо того, кому така декларація має бути адресована? Просимо пояснити, чи буде достатньо подати у складі тендерної пропозиції лист-пояснення стосовно того, що чинним законодавством, в тому числі Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» не передбачено декларації виробника? Або просимо взагалі вилучити дану вимогу як таку, що є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. 2. Пунктами 2,3,4, ч. 8 Додатку 2 вимагається надання різноманітних протоколів випробувань та експертних висновків виданих на ім’я учасника закупівлі. Просимо пояснити, яким чином інформація зазначена у таких протоколах та експертизах впливає на те, кому видані такі протоколи та експертизи: виробнику, учаснику, третій стороні? Ви хочете підтвердження якості продукції, що пропонується, чи підтвердження можливості здати на дослідження зразки продукції? Додатково інформуємо, що деякі випробування виконуються більше 10 діб. Таким чином, участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, що мають видані протоколи та експертні висновки на власне ім'я, хоча, наприклад, ми маємо відповідні документи видані на ім'я виробника. Чим вони гірші від тих, що будуть видані на ім'я учасника? Вимагаємо видалити відповідні дискримінаційні вимоги щодо надання протоколів та експертних висновків виданих на ім'я учасника. 3. У тендерній документації та її додатках ви вимагаєте надання наступних документів: Для підтвердження безпечності та якості запропонованого товару Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: 1) Сертифікат виробника/постачальника на систему управління безпечністю харчових продуктів (відповідає вимогам ISO 22000:2018); виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату; 2) Сертифікат виробника/постачальника на систему управління якістю (відповідає вимогам ISO 9001:2015), виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату; 3) Сертифікат виробника/постачальника на систему щодо протидії корупції (відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT)), виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату; 4) Сертифікат виробника/постачальника на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату; 5) Сертифікат виробника/постачальника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці (відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT)), виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату; 6) Сертифікат виробника/постачальника на систему управління інформаційною безпекою (відповідає вимогам ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015 (ISO/ IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT), виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату; Стосовно якого виду діяльності мають бути надані відповідні сертифікати? Виробництво товару та якого? Поставка товару? Надання послуг? Виконання ремонтних робіт? З ваших вимог слідує, що учасник може подати наприклад Сертифікат виробника/постачальника на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім'я Учасника та діючий до 31.12.2023 року або більш пізню дату стосовно виконання будівельно-монтажних робіт. Крім того, ким мають бути видані вищеперераховані сертифікати? Будь-ким? Чому саме дійсні до 31.12.2023? Отже, зазначені вимоги не мають будь-якого конструктивного змісту. Просимо внести зміни в даній частині документації стосовно конкретизації вимог щодо виду діяльності та щодо вимог до органу сертифікації, яким видані такі сертифікати (акредитовані НААУ) або взагалі прибрати із тендерної документації дані вимоги. 3. В додатку 2 зазначено, що замовник має право при невідповідності органолептичних показників товару вимогам ДСТУ, технічним умовам виробника, зробити вибіркове (часткове) лабораторне дослідження товару на якість та відповідність санітарно-гігієнічним нормам. Просимо підтвердити наявність акредитованої лабораторії у замовника, що акредитована на проведення органолептичних показників товару вимогам ДСТУ, технічним умовам виробника або просимо пояснити яким саме чином замовник може визначити відповідність або невідповідність органолептичних показників товару вимогам ДСТУ та якому саме? 4. У додатку 2 до тендерної документації вказана конкретна фасування товару, наприклад кефіру 0,9 кг., в той час, як ми хочемо запропонувати товар належної якості у фасування 1 кг. Таким чином ми не зможемо прийняти участь у закупівлі, як і ряд інших учасників, що представляють різних виробників, хоча відповідаємо всім іншим вимогам. Просимо внести зміни в частині вимог щодо фасування товару і зазначити можливий «коридор» ваги продукції, наприклад: «не менше 0,9 кг», «від 0,9 кг до 1 кг», тощо. 5. У підпункті 11 пункті 7 додатку 2 до тендерної документації Ви вимагаєте: Акт про проходження державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами (без недоліків чи невідповідностей) з інформацією, що даний транспортний засіб може забезпечити належні умови перевезення для цього виду харчового продукту. видані на автотранспортні засоби ( вказані в довідці). Проте відповідно до Постанови КМУ №303 від 13.03.2022 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні». Відповідно протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері, а для центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо Кабінетом Міністрів України, - на підставі рішення Кабінету Міністрів України: за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави. Просимо пояснити, чи буде достатньо подати у складі тендерної пропозиції лист-пояснення стосовно того, що чинним законодавством припинено заходи державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану? Чи не буде це підставою відхилення для Учасника? 6. Замовником застосована - Процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями. Тендерна документація розробляється відповідно до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова). Відповідно Замовником розроблено Тендерна документація з порушенням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178: - Додаток 3 до тендерної документації (ПРОЕКТ ДОГОВІР №______про закупівлю товару за публічні кошти) у відповідності до ст. 33, 41 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон), а потрібно відповідно до Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178; - Додаток 1 до тендерної документації (Учасник не повинен відступати від даної форми.Умови, для яких не залишено вільного місця для вписування власних відомостей, зміні та/або коригуванню не підлягають) ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» - розроблена у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі». Прошу привести до відповідності Додаток 1 та Додаток 3 згідно з Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, відповідно до якої проводиться закупівля. У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до тендерної документації. Інакше ми змушені будемо звернутися зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі, оскільки згадані вимоги є такими, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Дякую!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Вашого звернення: 1. Внесено зміни до п.1 ч.8 Додатку 1 (раніше Додаток 2). Листа – пояснення буде не достатньо, потрібно надати Декларацію виробника, видану на ім’я учасника (якщо Учасник не є виробником запропонованого Товару) або декларацію про відповідність (має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006) або якісне посвідчення або інший документ, який підтверджує якість та технічні характеристики запропонованого товару згідно вимог тендерної документації. Ці документи необхідні у зв’язку із потребою забезпечення якісного та безпечного харчування учнів. 2. Внесено зміни до п.2,3,4 ч. 8 Додатку 1 (раніше Додаток 2). 3. Внесено зміни в Додатку 1 (раніше Додаток 2) в частині підтвердження безпечності та якості запропонованого товару Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: 1. Сертифікат виробника/постачальника на систему управління безпечністю харчових продуктів (відповідає вимогам ISO 22000:2018); виданий на ім'я Учасника та чинні на дату подання. Сфера застосування – виробництво молочної продукції/торгівля продуктами харчування. 2. Сертифікат виробника/постачальника на систему управління якістю (відповідає вимогам ISO 9001:2015), виданий на ім'я Учасника та чинні на дату подання; Сфера застосування – виробництво молочної продукції/торгівля продуктами харчування. 3. Сертифікат виробника/постачальника на систему щодо протидії корупції (відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT)), виданий на ім'я Учасника та чинні на дату подання; Сфера застосування – виробництво молочної продукції/торгівля продуктами харчування. 4. Сертифікат виробника/постачальника на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім'я Учасника та чинні на дату подання; Сфера застосування – виробництво молочної продукції/торгівля продуктами харчування. 5. Сертифікат виробника/постачальника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці (відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT)), виданий на ім'я Учасника та чинні на дату подання; Сфера застосування – виробництво молочної продукції/торгівля продуктами харчування. 6. Сертифікат виробника/постачальника на систему управління інформаційною безпекою (відповідає вимогам ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015 (ISO/ IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT), виданий на ім'я Учасника та чинні на дату подання; Сфера застосування виробництво молочної продукції/торгівля продуктами харчування. 3. Замовник має право при невідповідності органолептичних показників товару вимогам ДСТУ, технічним умовам виробника, зробити вибіркове (часткове) лабораторне дослідження товару на якість та відповідність санітарно-гігієнічним нормам; у державній акредитованій лабораторії на відповідність якості та безпеки товару за рахунок Постачальника. До органолептичних показників відносяться: смак, колір,запах. 4. Внесено зміни в Додатку 1 (раніше Додаток 2): Кефір фасовка плівка не більше 0,9кг (жирність не менше 2,5 %), Сметана фасовка плівка не більше 0,4кг (жирність не менше 21 %), Йогурт фасовка плівка не більше 0,45кг (жирність не менше 3,2 %). 5. Внесено зміни до підпункту 11 п.7 Додатку 1 (раніше Додаток 2): Акт про проходження державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами (без недоліків чи невідповідностей) з інформацією, що даний транспортний засіб може забезпечити належні умови перевезення для цього виду харчового продукту. видані на автотранспортні засоби ( вказані в довідці), виданий не раніше 2021 року. Листа – пояснення буде не достатньо у зв’язку з необхідністю дотримання санітарно - гігієнічних вимог до умов перевезення для цього виду харчового продукту(молочні продукти різні: кефір, сметана, йогурт). 6. Внесено зміни в Додаток 2 до тендерної документації ПРОЕКТ ДОГОВОРУ (раніше Додаток 3) та викладено в новій редакції, Додаток 1 викладено в новій редакції.
Статус вимоги: Задоволено