• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування та спостереження за пожежною сигналізацією

Закупівля здійснюється за очікуваною вартістю згідно потреби на січень-грудень 2023 року

Завершена

450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження: 20.12.2022 09:10 - 25.12.2022 00:00
Скарга
Скасована

Скарга

Номер: 379e52f90a3a41eab923cc13f0fa7de4
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-001259-a.c5
Назва: Скарга
Скарга:
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 25.12.2022 00:02
Автор: ПП "СПЕЦПОЖСЕРВИС-ЮГ", Владислав Касаткін +380504152674 v.kasatkin1988@gmail.com
Вимога
Відхилено

технічна специфікація

Номер: 41dd4c3a6c944e229f99e8da43d07131
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-001259-a.a4
Назва: технічна специфікація
Вимога:
Згідно Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація» Замовником надано перелік об’єктів. Однак Замовник не надав усю потрібну інформацію для розрахунку тендерної пропозиції. Тобто Замовник не надав яке саме обладнання встановлено на об’єктах, кількість встановленого обладнання, визначеного проектною документацією та встановлення на об’єктах. В огляду на вищезазначене, просимо внести зміни у технічну специфікацію та усю необхідну інформацію для розрахунку тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У зв"язку із технічною неможливістю відсканувати великі формати сторінок та прикріпити сканований проект на кожен об"єкт, учасникам дана можливість відвідати об"єкти для детального розрахунку ціни пропозиції.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційна умова

Номер: 8e563d75f8144bf98037ace16c56b913
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-001259-a.c3
Назва: дискримінаційна умова
Вимога:
Згідно умов тендерної документації Учасник повинен «Надати посвідчення про проходження навчання виконавців та керівника робіт з питань пожежної безпеки. У відповідності до навчальної програми, що розробляється, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 №444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» та затверджується уповноваженим органом (центральний орган ДСНС України). На підтвердження достовірності проходження навчання виконавців та керівника робіт з питань пожежної безпеки, учасник, в складі своєї пропозиції, надає скан-копію листа-погодження «Програми навчання з питань пожежної безпеки», підписаний уповноваженою особою центрального органу ДСНС України, видану на ім’я спеціалізованої організації, що проводила навчання працівників учасника.» Така умова є дискримінаційною для нас, як для Учасника торгів, адже участь у закупівлі можуть прийняти лише ті Учасники, які мають лист-погодження «Програми навчання з питань пожежної безпеки», підписаний уповноваженою особою центрального органу ДСНС України, виданий на ім’я спеціалізованої організації, що проводила навчання працівників учасника. Наша компанія має кваліфікованих працівників, які пройшли навчання з питань пожежної безпеки, та мають відповідні посвідчення, що підтверджують проходження відповідного навчання. Наша компанія має працівників, які мають відповідні знання та вміння, щодо надання послуг, передбачених умовами тендерної документації. Навчання працівників здійснюється у відповідних навчальних центрах, які використовують програму, погоджену з уповноваженим органом (центральним органом ДСНС України). Тобто, погоджуються Програми, які розроблені суб’єктами, що навчають (юридичними або фізичними особами - підприємцями, діяльність яких спрямована на організацію навчання та перевірки знань посадових осіб і працівників з питань пожежної безпеки.). Іншими словами, таку програму погоджує сам Навчальний центр та, відповідно, може отримати листа-погодження на зазначену програму. Лист ДСНС не видається на ім’я кожного підприємства (Учасника), працівники якого мають намір пройти навчання у такому навчальному центрі. Учасник не має і не повинен мати жодного відношення до стосунків навчального центру та уповноваженого органу щодо погодження програми навчальним центром. Вимога щодо надання листа від ДСНС, є дискримінаційною, оскільки необхідність отримання такого листа ставить учасника в залежність від сторонньої організації, незалежної від учасника, яка не зобов’язана давати такого листа. При цьому навіть відсутність листа не означатиме, що наші працівники не пройшли навчання з питань пожежної безпеки у відповідності до програми, погодженої із уповноваженим органом (центральний орган ДСНС України), що підтверджуються відповідними посвідченнями щодо таких працівників. Просимо внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційну умову.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: . Відповідно до статті 16 та частини другої статті 22 Закону Замовник встановлює кваліфікаційні критерії в тендерній документації та спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям. Замовник ставить за мету перевірити надані Учасником посвідчення про проходження навчання з пожежної безпеки на їх відповідність вимогам чинного законодавства. Вимога тендерної документації щодо надання листа-погодження програми навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки є необхідною для перевірки легальності (законності) наданих документів щодо проведення навчання. Навчальна Програма розробляється відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» (із змінами) та погоджується уповноваженим органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Згідно з цими програмами та актами законодавства регулюється не тільки структура і зміст навчальних програм, а й процедура дотримання правил пожежної безпеки та спосіб перевірки їх виконання. Згідно із законодавством посадові особи, які очолюють підприємства, а також установи чи структури, перш ніж приступити до посади та кожні три роки зобов’язані проходити тренінги на тему «Охорона праці і пожежна безпека на підприємстві». Відповідно до закону, воно може здійснюватися тільки висококваліфікованими та сертифікованими установами. Таким чином, Замовник хоче бути впевненим у наявності в Учасника документів про навчання його персоналу (виконавців та керівника робіт) з теми «Охорона праці і пожежна безпека на підприємстві» та, у разі його перемоги в процедурі закупівлі, співпрацювати з висококваліфікованими та сертифікованими підприємствами, установами, організаціями. Умова щодо надання листа-погодження програми навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, надає Замовнику можливість захисту від недобросовісних учасників, які неспроможні виконати роботи кваліфікованими кадрами, належної якості та в обумовлений термін. Тому, вимога щодо надання скан-копії листа-погодження «Програми навчання з питань пожежної безпеки», підписаний уповноваженою особою центрального органу ДСНС України, видану на ім’я спеціалізованої організації, що проводила навчання працівників учасника, не є дискримінаційною, це вимога, яка передбачена законодавством України у галузі забезпечення та проходження навчання з питань пожежної безпеки. Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 05.12.2019 №1021, затверджено Порядок погодження (затвердження) програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, яким визначено, що суб’єкт, який навчає,— юридична або фізична особа — підприємець, діяльність якої спрямована на організацію навчання та перевірки знань посадових осіб і працівників з питань пожежної безпеки (абзац п’ятий пункту 3 розділу І). Пунктом 5 розділу ІІ вказаного Порядку також визначено, що ДСНС формує і оновлює на офіційному вебсайті ДСНС інформацію щодо переліку суб’єктів, які навчають, а також щодо погоджених програм навчання з питань пожежної безпеки (назви програм, реквізити листа ДСНС про їх погодження). Перелік підприємств, установ та організацій України, які проводять навчання з питань пожежної безпеки знаходиться за посиланням https://dsns.gov.ua/upload/1/5/3/9/0/7/2/perelik-nav-01-12-2022-2.xlsx. Враховуючи викладене, Учасники, які мають бажання прийняти участь в закупівлі мають всі можливості для отримання листа-погодження програми навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки. Законодавство не обмежує коло осіб, що можуть отримати інформацію про погодження програми навчання з питань пожежної безпеки від центрального органу ДСНС України. Згідно наданих аргументів в скарзі Скаржник не вказує причин, через які не може виконати умови тендерної документації та в складі своєї тендерної пропозиції надити лист погодження програми навчання з питань пожежної безпеки, виданий та підписаний уповноваженою особою центрального органу ДСНС України, тому дана вимога для Скаржника не є дискримінаційною. Замовник здійснює закупівлю дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель, а саме недискримінації учасників. Учасник у разі ненадання будь-якого документу згідно вимог тендерної документації, у разі ненадання будь-якого документу згідно вимог тендерної документації, має можливість надати інший підтверджуючий документ, передбачений законодавством, або лист-роз’яснення з інформацією про причини не надання певного документу у складі його тендерної пропозиції. (Рішення АМКУ №19598-р/пк-пз 20.10.2020) Відповідно до п. 28 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно частини 3 статті 22 Законом України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.12.2022 00:02
Вимога
Залишено без розгляду

щодо сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID - 19» (вимоги ст.2, ст.13, ст.21 Закону України "Про охорону праці").

Номер: 9a2bbda872ac4df18b8e0ccb229e5e8d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-001259-a.a2
Назва: щодо сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID - 19» (вимоги ст.2, ст.13, ст.21 Закону України "Про охорону праці").
Вимога:
Згідно умов тендерної документації Учасник повинен надати: «Копію діючого сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID - 19» (вимоги ст.2, ст.13, ст.21 Закону України "Про охорону праці").» Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримимінації учасників, так з огляду на наступне: Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Більш того, детальні способи згідно з якими рекомендації даного стандарту стають обов’язковими не вказані в цьому документі взагалі. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID - 19» (вимоги ст.2, ст.13, ст.21 Закону України "Про охорону праці" Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Це говорить про те, що замовник лобіює інтереси Учасника який має відповідний сертифікат. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Вимагаємо вилучити вимогу щодо сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID - 19» (вимоги ст.2, ст.13, ст.21 Закону України "Про охорону праці", що є дискримінаційною вимогою до Учасників та цим самим обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель". У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 28 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно частини 3 статті 22 Законом України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. По-перше, Кожне підприємство яке дотримується стандарту, ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19», і відповідає усім вимогам вище зазначеного стантарту, може пройти добровільну сертифікацію і отримати даний сертифікат Те що вимога наявності сертифікату ІSO являється законною та не дискримінаційною, підтверджено в рішеннях АМКУ: Рішення від 27.12.2019 № 19422, Рішення від 23.12.2019 №19167, Рішення від 11.12.2019 №18408, Рішення № 17147-р/пк-пз від 21.11.2019, Рішення № 4545-р/пк-пз від 15.04.2019, Рішення №17326-р/пк-пз від 15.09.2020. По- друге, на сьогоднішній день карантин в Україні не закінчився та є загроза поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19. Послуги надаються в дошкільний навчальних закладах та школах, тому Замовник з метою уникнення зараження дітей та навчального персоналу, з метою забезпечення якісного та ефективного процесу виконання послуг вважає за доцільне зазначити в додатку до тендерної документації інформацію щодо надання у складі пропозиції копію сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID - 19», Вимоги в закупівлі можуть бути встановлені і додаткові, а не лише в рамках отримання учасниками ліцензії на певний вид господарської діяльності. Послуги будуть виконуватись за рахунок бюджетних коштів, тому при організації закупівлі та послуг замовник насамперед керується інтересами забезпечення нормальної роботи на об’єктах відповідно до переліку, так як вказані об’єкти за місцями де одночасно може перебувати багато людей, та необхідністю своєчасного і раціонального використання цих коштів, в тому числі в частині максимального забезпечення виконання послуг підрядною організацією відповідної кваліфікації. Відтак вважаємо безпідставним доводи щодо дискримінації та не можливості участі будь-яких учасників, що бажають прийняти участь в закупівлі, у зв’язку з такою вимогою замовника. Отже, виходячи з аналізу норм ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про захист економічної конкуренції», ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» та ЗУ «Про Антимонопольний комітет України» нами не було порушено загальних принципів здійснення закупівель, ми в своїй документації не визначали незаконних або дискримінаційних вимог для Учасників і не сприяли зниженню конкуренції. Таким чином, вищенаведеними нормативними актами замовнику надано право на власний розсуд визначати вимоги, які є необхідними з точки зору Замовника для належного виконання умов закупівлі. Тим більше, що отримання такого кваліфікаційного сертифікату не є проблемним і навіть не є таким, що потребує значних витрат, особливо якщо підприємство-учасник має кваліфікованих працівників та спроможне самостійно підготувати базу для отримання сертифікату. Отже Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.12.2022 00:02
Вимога
Відхилено

щодо здійснення попереднього огляду будівель

Номер: d41bd0499ab8457b8400185207556bb4
Ідентифікатор запиту: UA-2022-12-20-001259-a.c1
Назва: щодо здійснення попереднього огляду будівель
Вимога:
Згідно умов тендерної документації «Учасники можуть у період подання тендерних пропозицій здійснити попередній огляд будівель за адресою, вказаною в п.4. цього Додатку, в яких заплановано надання послуг згідно даної закупівлі». Шановний Замовник нам, як Учасникам які мать намір прийняти участі у закупівлі дана вимога не зрозуміла. Тобто Учасник повинен здійснити попередній огляд будівель за адресою, вказаною в п.4. Додатку та напевно надати підтверджуючі документи, що він дійсно був на зазначених об’єктах та ознайомився з обсягами надання послуг. Проте не зрозуміло як саме учасник повинен підтвердити що він підвівав об’єкти. Та у разі якщо Учасник не здійснить огляд це напевно буде вважатися як не виконання умов тендерної документації та буде підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Згідно умов тендерної документації «Учасники можуть у період подання тендерних пропозицій здійснити попередній огляд будівель за адресою, вказаною в п.4. цього Додатку, в яких заплановано надання послуг згідно даної закупівлі». Ключовим словом є «МОЖУТЬ», тому у разі якщо Учасник не здійснить огляд - це НЕ буде вважатися як не виконання умов тендерної документації, та НЕ буде підставою для відхилення тендерної пропозиції. Враховуючі попередній досвід Замовника з проведення закупівель дана можливість надається Учасникам з метою максимально врахувати особливості будівель, в яких будуть виконуватися роботи, на місці оглянути можливості встановлення обладнання і визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою тендерну пропозицію.
Статус вимоги: Відхилено