-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Електрична енергія для потреби на 2023 рік
Завершена
2 259 604.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 298.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 298.02 UAH
Період оскарження:
19.12.2022 13:45 - 24.12.2022 00:00
Скарга
Скасована
Неправомірне відхилення учасника
Номер:
10d730e08a4d404cb371954bb7664e7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-19-011924-a.a2
Назва:
Неправомірне відхилення учасника
Скарга:
25.01.2023 року протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою протиправно було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ». Уповноважена особа відділу освіти Шпиківської селищної ради вирішила наступне: «Відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі, за предметом закупівлі згідно коду національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09310000-5 Електрична енергія – ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» (далі – Учасник), з наступних підстав: Відповідно до п. 1 Розділу 3 Тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Замовником передбачено надання Додатку 4 до тендерної документації (ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (КОМЕРЦІЙНА ЧАСТИНА)).
Однією із складових істотних умов договору – є ціна.
Ціна, згідно Тендерної документації та проєкту договору визначається згідно Додатку 4 Тендерної документації Замовника.
Додаток 4 містить інформацію та вимоги щодо способу визначення ціни (тарифу) електричної енергії: за нерегульованим тарифом, який визначається за наступною формулою:
Цел.ен = Цсоб*Дпост + ЦОСП +Ц1.2
де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, грн./кВт.год;
Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, грн./кВт.год; (зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону)
Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, грн./кВт.год;
Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: __________;(коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" )
ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, грн./кВт.год.
Замовник зазначає, що коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1".
У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надано Додаток №4 26.12.2022 р. № 1.08- 2598 з наступною інформацією:
Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» при подані у складі своєї тендерної пропозиції Файлу: «Додаток №4» вказав ціну за 1 кВт/год та ціну пропозиції з ПДВ, а ось складові ціни пропозиції вказав БЕЗ ПДВ, намагаючись при цьому приховати ВІД'ЄМНИЙ коефіцієнт дохідності аби приховати умисний демпінг та спотворення конкуренції на відкритих торгах. Інакшими словами занизити коефіцієнт дохідності, який за умовами Додатку 4 не може бути меншим «1».
Замовником було здійснено перерахунок пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» за формулою Замовника:
де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, 4,5596892 грн./кВт.год;
Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, 3,4335 грн./кВт.год; (зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону)
Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, 0,7599482 грн./кВт.год;
Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: 1,006 (коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" )
ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, 0,34564 грн./кВт.год.
Водночас, зазначаємо, що ЦОСП, вказаний учасником на рівні 0,34564 грн./кВт.год, зазначено без ПДВ, що підтверджується Постановою від 01 грудня 2021 р. № 2454 Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК "УКРЕНЕРГО" на 2022 рік, згідно 1. Установити ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» тариф на послуги з передачі електричної енергії на рівні 345,64 грн/МВт•год (без урахування податку на додану вартість) та структуру тарифу на послуги з передачі електричної енергії згідно з додатком.
Цсоб також визначено учасником без ПДВ, це підтверджується офіційними даними з сайту Оператору ринку https://www.oree.com.ua/index.php/newsctr/n/17867
Таким чином, згідно формули, встановленої у Додатку 4 Цел.ен = Цсоб * Дпост + ЦОСП + Ц1.2 наявна можливість вирахувати показник Дпост, враховуючи те, що учасник зобов’язаний був вираховувати Цел.ен з урахуванням ПДВ, адже сама таку ціну учасник зазначав в табличній формі Додатку 4.
Дпост = Цел.ен – (ЦОСП *1,2 + Ц1.2) / Цсоб *1,2
Таким чином, маємо наступні дані:
Дпост = (4,5596892-(0,34564*1,2)-0,7599482)/(3,4335*1,2)
Дпост = (4,5596892 – 1,1747162) / 4,0122
Дпост = 3,384973/4,0122
Дпост = 0,843670056
Отже, коефіцієнт дохідності в запропонованій ціні учасника складає 0,843670056, що є меншим «1» та не відповідає вимогам Тендерної документації.
Крім того, відповідно до п. 2 Розділу 5 тендерної документації Учасник повинен гарантувати письмово в довільній формі, у складі тендерної пропозиції, відповідним окремим документом, про не вчинення свідомих дій стосовно спотворення конкуренції в торгах (демпінгу цін) шляхом заниження вартості предмету закупівлі.
У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» наявний файл «Лист щодо застереження проти демпінгу.pdf», водночас під час розрахунку цінової пропозиції учасник умисно порушив умови того, що гарантував не порушувати – занизив вартість предмету закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» зазначив у своїй пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» (далі – Скаржник) повністю не погоджується з відповідним рішенням та вважає його протиправним.
Доводи та обґрунтування наступні.
1. Протокольним рішенням Уповноважена особа стверджує, що «Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» зазначив у своїй пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів проте на вимогу тендерної документації Замовника Учасник завантажив документ з зазначенням усіх складових формули, а саме: «Цел.ен = Цсоб*Дпост + ЦОСП +Ц 1.2
де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, грн./кВт.год;
Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, 3,43350 грн./кВт.год;( зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону)
Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, 0,7599482 грн./кВт.год;
Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: 1,006 (коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" )
ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, 0,34564 грн./кВт.год.».
Просимо звернути увагу, що тендерною документацією не передбачено жодним пунктом порядок визначення складових формульного розрахунку. В свою чергу повідомляємо, що абсолютно всі складові формульного розрахунку електричної енергії є публічними та прозорими згідно з ЗУ «Про ринок електричної енергії», таким чином:
- Для перевірки ціни закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН за місяць, попередній до місяця проведення аукціону – Замовник може перевірити на сайті ДП«Оператор ринку» за посиланням «https://www.oree.com.ua/», отже інформація є публічною.
- Для перевірки тарифу на послуги з передачі електричної енергії Оператора системи передач – Замовник може перевірити на сайті НКРЕКП за посиланням «https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarif-na-poslugi-z-peredachi-elektrichnoyi-energiyi», отже інформація є публічною.
- Дохід Постачальника є особистим ділом будь-якого Учасника, головною умовою тендерною документації є те, щоб «коефіцієнт дохідності не може бути меншим «1», що було дотримано Скражником.
- Обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП – є особистими витратами Учасника й згідно з законодавством не стосуються Споживача (Замовника) й будь-яка постанови Регулятора також є публічними, перевірити їх можна за посиланням «https://www.nerc.gov.ua/npasearch?&category=4&tags=postanovi». В свою чергу повідомляємо, що Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» включив в даний пункт оплату ПДВ, так як ні одним пунктом не передбачається включення ПДВ до розрахунку тарифу на електричну енергію, проте Законом, самою закупівлею, розрахунком загальної вартості тендерної пропозиції, комерційною частиною проекту договору - передбачено урахування сплати ПДВ.
З огляду на те, що закупівля електричної енергії проводиться за допомогою електронного майданчика Prozorro – постачання електричної енергії споживачу за укладеним договором буде здійснюватись за «вільними цінами».
Згідно з опублікованими роз’ясненнями регулятора НКРЕКП опублікованими 01 липня 2021 року «Інформація щодо цін (тарифів) на електричну енергію та соціальної підтримки побутових споживачів (оновлено 05.10.2021)» (https://www.nerc.gov.ua/news/informatsiya-shchodo-tsin-tarifiv-na-elektrichnu-energiyu-ta-sotsialnoi-pidtrimki-pobutovikh-spozhivachiv-onovleno-05102021) надано роз’ясненням «Щодо цін на електроенергію для непобутових споживачів» : «Слід зазначити, що Законом не визначені повноваження НКРЕКП в частині розробки методики чи порядку розрахунку вільних цін на електричну енергію.», тобто постачання електричної енергії, що здійснюється за «вільними цінами», згідно Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 312 (далі - ПРРЕЕ) – не передбачає собою точний порядок розрахунку та включення обов’язкових витрат Постачальника на будь-які послуги. Проте цим ж роз’яснення передбачено ще один абзац роз’яснення щодо формування цін для споживача електричної енергії: «Звертаємо увагу, що економічно обґрунтована вартість електричної енергії для кінцевого споживача має включати в себе вартість її закупівлі на ринку електричної енергії, вартість послуги з передачі електричної енергії, вартість послуги з розподілу електричної енергії та вартість послуги постачальника електричної енергії.», з огляду на це Регулятор повідомляє, що Постачальник для формування економічно обґрунтованої вартості електричної енергії має включити в ціну доставку товару до Споживача. Доставкою товару для споживача на ринку електричної енергії займається оператор системи передачі ПрАТ НЕК «Укренерго» та оператор системи розподілу АТ «Вінницяобленерго» (так як Замовник знаходиться на території відповідного оператора системи розподілу. Замовником не передбачено в тендерній документації сплата тарифу на послуги оператора системи розподілу, отже він сплачує його самостійно, проте формулою визначення нерегульованого тарифу передбачено складову «ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, грн./кВт.год». Згідно Податкового кодексу України (ПКУ) та з урахуванням Закону №2019 «Про ринок електричної енергії» визначено, що згідно з пп. «а» і «б» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до ст. 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України. Правила формування податкового кредиту з ПДВ регулюються ст. 187, 198 і 201 розділу V ПКУ. Отже згідно ПКУ, Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 312 – податок на додану вартість є обов’язковою витратою постачальника електричної енергії, тобто є обов’язковою складовою формульного розрахунку ціни електричної енергії.
Резюмуючи усе зазначене вище хочемо зазначити, що Скаржник сформував ціну в складі своєї тендерної пропозиції згідно Закону України та відповідно до вимог Замовника, які зазначені в складі тендерної документації й ніяким чином не надавав недостовірну інформацію.
Відповідно до статті 26 Закону, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, встановлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).
Отже, приймаючи до уваги, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та оцінки тендерної пропозиції Учасника, в тому числі її неправомірне та необґрунтоване відхилення, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення Переможця процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охорони законом інтересів Учасника – Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 3, 5, 17, 18, 29, 31 Закону України
Просимо:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду;
2. Призупинити процедуру закупівлі UA-2022-12-19-011924-a на строк, до винесення рішення по скарзі;
3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення уповноваженої особи від 25.01.2023 р., щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»;
4. Зобов’язати Відділ освіти Шпиківської селищної ради повторно провести оцінку конкурсних торгів у встановленому Законом порядку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Відділ освіти Шпиківської селищної ради - щодо формули.docx 31.01.2023 09:32
- Протокол _26 (3).docx 31.01.2023 09:32
- ТД Електроенергія 2023 рік (5).docx 31.01.2023 09:32
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
02.02.2023 00:04
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення уповноваженої особи
Номер:
344f965ce03440489409dd9d512aa811
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-19-011924-a.a1
Назва:
Оскарження рішення уповноваженої особи
Скарга:
19 грудня 2022 року Замовником торгів, Відділ освіти Шпиківської селищної ради (далі – Замовник), було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2022-12-19-011924-a, за предметом: Код ДК 021: 09310000-5 Електрична енергія (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
26 грудня 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕРА ВІННИЦЯ (далі – Учасник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог тендерної документації та усіх додатків до неї (далі – Тендерна документація).
27 грудня 2022 року відбувся електронний аукціон, після якого електронною системою закупівель було автоматично проведено оцінку тендерних пропозицій учасників на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених Замовником у Тендерній документації, та визначено учасників у порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції.
02.01.2023 року Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей, до 03.01.2023 року та зазначив наступне: «Під час розгляду пропозиції, за результатами електронного аукціону закупівлі, Учасник ТОВ «ЕНЕРА» (код ЄДРПОУ 41835359) на відповідність умовам, визначених тендерною документацією, у Замовника виникло запитання, щодо складових розрахунку ціни електричної енергії, згідно Додатку №4 тендерної документації. Просимо Учасника ТОВ «ЕНЕРА» (код ЄДРПОУ 41835359) протягом 24 годин усунути невідповідності, та надати документальне підтвердження складових формули розрахунків.». Уповноважена особа Замовника не повідомила які складові розрахунку ціни електричної енергії, згідно Додатку №4 тендерної документації, є незрозумілими та щодо яких потрібно надати документальне підтвердження. На дану вимогу Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надав повторно Додаток 4 тендерної документації з зазначенням усіх складових формули розрахунків.
В результаті своїм протиправним, незаконним рішенням, Замовник здійснив безпідставне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ», зокрема в рішенні уповноваженої особи від 03.01.2023 року зазначено, що тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
В Протоколі №1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.01.2023р. Уповноважена особа Соловей В.С. зазначає: «Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації по документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме щодо складових розрахунку ціни електричної енергії, згідно Додатку №4 тендерної документації.
Також Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не було додано наступні документи, відповідно до вимог тендерної документації Замовника:
- Примітки до фінансової звітності;
- Довідку про вартість чистих активів;
- Заяву-приєднання щодо пролонгації договору з ПрАТ «НЕК Укренерго»;
- Довідку, щодо відсутності банківської заборгованості.»
ТОВ ЕНЕРА ВІННИЦЯ, як учасник закупівлі, вважає таке рішення незаконне, необґрунтоване, безпідставне, дискримінаційне по відношенню до учасників та таке яке підлягає скасуванню повністю.
Доводи та обґрунтування наступні.
1. Протокольним рішенням Уповноважена особа стверджує, що «Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації по документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме щодо складових розрахунку ціни електричної енергії, згідно Додатку №4 тендерної документації.», проте на вимогу Замовника Учасник завантажив документ з зазначенням усіх складових формули, а саме: «Цел.ен = Цсоб*Дпост + ЦОСП +Ц 1.2
де Цел.ен – тариф на електричну енергію для Споживача, що визначений за результатами проведення процедури закупівлі, грн./кВт.год;
Цсоб – середньозважена ціна закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН, 3,43350 грн./кВт.год;( зазначається за місяць, попередній до місяця проведення аукціону)
Ц1.2 – обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП, підтверджені відповідними постановами Регулятора, 0,7599482 грн./кВт.год;
Дпост – дохід Постачальника. Коефіцієнт дохідності становить: 1,006 (коефіцієнт дохідності не може бути меншим "1" )
ЦОСП – тариф на послуги з передачі Оператора системи передач, 0,34564 грн./кВт.год.».
На вимогу надання документального підтвердження складових формули розрахунку, повідомляємо, що дана вимога не передбачена жодним пунктом тендерної документації. В повідомленні про усунення невідповідностей – Учасник не отримав конкретної інформації згідно тендерної документації або вимог чинного законодавства, щодо складової формульного розрахунку про яку потрібно надати документальне підтвердження. В свою чергу повідомляємо, що абсолютно всі складові формульного розрахунку електричної енергії є публічними та прозорими згідно з ЗУ «Про ринок електричної енергії», таким чином:
- Для перевірки ціни закупівлі електроенергії на Ринку електричної енергії РДН за місяць, попередній до місяця проведення аукціону – Замовник може перевірити на сайті ДП«Оператор ринку» за посиланням «https://www.oree.com.ua/», отже інформація є публічною.
- Для перевірки тарифу на послуги з передачі електричної енергії Оператора системи передач – Замовник може перевірити на сайті НКРЕКП за посиланням «https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarif-na-poslugi-z-peredachi-elektrichnoyi-energiyi», отже інформація є публічною.
- Дохід Постачальника є особистим ділом будь-якого Учасника, головною умовою тендерною документації є те, щоб «коефіцієнт дохідності не може бути меншим «1», що було дотримано Учасником ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
- Обов’язкові витрати Постачальника на послуги ДП «Оператор ринку», НКРЕКП – є особистими витратами Учасника й згідно з законодавством не стосуються Споживача (Замовника) й будь-яка постанови Регулятора також є публічними, перевірити їх можна за посиланням «https://www.nerc.gov.ua/npasearch?&category=4&tags=postanovi». В свою чергу повідомляємо, що Учасник ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» включив в даний пункт оплату ПДВ, так як ні одним пунктом не передбачається включення ПДВ до розрахунку тарифу на електричну енергію, проте самою закупівлею та розрахунком загальної вартості тендерної пропозиції передбачено урахування сплати ПДВ.
Не може вимагатись документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Вважаємо даний пункт відхилення дискримінаційним та таким, що порушує основні принципи конкурентної процедури закупівель.
2. Протокольним рішенням Уповноважена особа стверджує, що «Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не було додано наступні документи, відповідно до вимог тендерної документації Замовника:
- Примітки до фінансової звітності;
- Довідку про вартість чистих активів;
- Заяву-приєднання щодо пролонгації договору з ПрАТ «НЕК Укренерго»;
- Довідку, щодо відсутності банківської заборгованості.»
Зазначене твердження є протиправним та абсурдним.
1) Щодо ненадання у тендерній пропозиції «Примітки до фінансової звітності» - жодним пунктом тендерної документації не передбачено надання відповідних документів, вважаємо даний пункт недоцільним до даної закупівлі. Вважаємо протиправним відхиленням за даним пунктом.
2) Щодо ненадання у тендерній пропозиції « Довідку про вартість чистих активів» - Учасником наданий документ «Загальна звітність 2021 рік» та «Загальна звітність 9 міс. 2022р.», що підтверджує вимогу вартості чистих активів за певні періоди, проте якщо Замовник хотів отримати окрему довідку в довільній формі та її не було надано у складі тендерної пропозиції, то уповноважено особа зобов’язана була включити дану вимогу в усунення невідповідностей. Вважаємо протиправним відхиленням за даним пунктом.
3) Щодо ненадання у тендерній пропозиції «Заяву-приєднання щодо пролонгації договору з ПрАТ «НЕК Укренерго» - п. 2 розділу 5 тендерної документації передбачено «Учасник у складі пропозиції надає також довідку довільної форми з інформацією про наявність укладених учасником всіх необхідних договорів, передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» із вказанням усіх реквізитів зазначених договорів, які є необхідними для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів замовника. В підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати оригінали або копії всіх зазначених у довідці договорів (допускається без надання додатків до них), передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії»». Виходячи з цього Замовник сам вирішив не вимагати будь-яких додатків до договорів, передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії». Вважаємо протиправним відхиленням за даним пунктом.
4) Щодо ненадання у тендерній пропозиції «Довідку, щодо відсутності банківської заборгованості» - жодним пунктом тендерної документації не передбачено надання відповідних документів, вважаємо даний пункт недоцільним до даної закупівлі. Вважаємо протиправним відхиленням за даним пунктом.
Усі твердження Замовника є хибними та протиправними.
Відповідно до статті 26 Закону, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, встановлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).
Отже, приймаючи до уваги, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та оцінки тендерної пропозиції Учасника, в тому числі її неправомірне та необґрунтоване відхилення, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення Переможця процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охорони законом інтересів Учасника – Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 3, 5, 17, 18, 29, 31 Закону України
Просимо:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду;
2. Призупинити процедуру закупівлі UA-2022-12-19-011924-a на строк, до винесення рішення по скарзі;
3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення уповноваженої особи від 03.01.2023 р., щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»;
4. Зобов’язати Відділ освіти Шпиківської селищної ради повторно провести оцінку конкурсних торгів у встановленому Законом порядку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Відділ освіти Шпиківської селищної ради.docx 05.01.2023 08:05
- Відділ освіти Шпиківської селищної ради.pdf 05.01.2023 10:19
- Рішення від 09.01.2023 №244.pdf 09.01.2023 16:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.01.2023 №486.pdf 17.01.2023 11:53
- Рішення від 16.01.2023 №486.pdf 19.01.2023 11:53
- Витяг з ТД Додаток _4.pdf 12.01.2023 14:40
- Витяг з ТД Розділ _5 Оцінка тендерної пропозиції.docx 12.01.2023 14:40
- Витяг з ТД Додаток _4.docx 12.01.2023 14:40
- Витяг з ТД Розділ _5 Оцінка тендерної пропозиції.pdf 12.01.2023 14:40
- Лист-погодження з умовами та проектом Договора.pdf 12.01.2023 14:40
- Пояснення.docx 12.01.2023 14:40
- Пояснення.pdf 12.01.2023 14:40
- Протокол _1.pdf 12.01.2023 14:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.01.2023 17:19
Дата розгляду скарги:
16.01.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.01.2023 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.01.2023 11:53
Дата виконання рішення Замовником:
25.01.2023 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відділом освіти Шпиківської селищної ради, на виконання рішення Антимонопольного комітету України № 486-р/пк-пз від 16.01.2023 року, було прийнято рішення щодо скасування рішення про
відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю
"ЕНЕРА ВІННИЦЯ" за процедурою закупівлі — "Електрична енергія", оголошення про
проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2022-12-19-011924-a