-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Diazepam, Diazepam, Ketamine, Morphine, Midazolam, Fentanyl, Sodium oxybate
Завершена
1 828 710.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 27.30 UAH
мін. крок: 0% або 27.30 UAH
Період оскарження:
16.12.2022 14:51 - 05.01.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
b74e5cfc259340c09e2830bb1e7adb8b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-16-011039-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Державний реєстр лікарських засобів України.pdf.p7s 20.12.2022 15:17
- Скарга.pdf.p7s 20.12.2022 15:17
- Додаток 2 технічне завдання наркотики.pdf 20.12.2022 15:17
- Державний реєстр лікарських засобів України.pdf 20.12.2022 15:17
- Скарга.pdf 20.12.2022 15:17
- Додаток 2 технічне завдання наркотики.pdf.p7s 20.12.2022 15:17
- рішення від 22.12.2022 № 7622.pdf 22.12.2022 16:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.12.2022 № 7843.pdf 29.12.2022 14:31
- рішення від 28.12.2022 № 7843.pdf 02.01.2023 15:31
- Заперечення 26.12.2022 17:11
- Заперечення ворд 26.12.2022 17:11
- Протокол внесення змін 26.12.2022 17:11
- Таблиця змін 26.12.2022 17:11
- Протокол внесення змін 03.01.2023 17:01
- Таблиця змін 03.01.2023 17:01
- Протокол скан 03.01.2023 17:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.12.2022 15:32
Дата розгляду скарги:
28.12.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.12.2022 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.01.2023 15:31
Дата виконання рішення Замовником:
03.01.2023 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За результатами рішення №7843 від 28.12.2023 року Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель року. Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради внесла зміни, до тендерної документації на закупівлю «Фармацевтична продукція - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 33600000-6 (Diazepam, Diazepam, Ketamine, Morphine, Midazolam, Fentanyl, Sodium oxybate)»
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
b1f57927e80a4b92aaade7dab4f242c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-16-011039-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
С К А Р Г А
Комунальним некомерційним підприємством «Хмельницька обласна лікарня» Хмельницької обласної ради (далі — Замовник) 16 грудня 2022 року було оголошено процедуру закупівлі із застосуванням системи електронних торгів предмету закупівлі: «Фармацевтична продукція - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 33600000-6 (Diazepam, Diazepam, Ketamine, Morphine, Midazolam, Fentanyl, Sodium oxybate)», ідентифікатор закупівлі № UA-2022-12-16-011039-a .
Відповідно до статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі” (Далі — Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Стаття 5 Закону визначає, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовником 16 грудня 2022 року було розміщено в системі електронних торгів тендерну документацію, якою повинні керуватися в процесі закупівлі Замовник та Учасники закупівлі.
Предметом закупівлі Замовником визначені наступні лікарські засоби відповідно до Додатку 2 тендерної документації :
№ п/п
МНН
Форма випуску, дозування
Найменші одиниці виміру
Кількість одиниць виміру
1
Diazepam
розчин для ін’єкцій,5 мг/мл по 2мл
ампула
5000
2
Diazepam
таблетки 5 мг
таблетка
1000
3
Ketamine
розчин для ін'єкцій, 50 мг/мл по 2 мл
ампула
200
4
Morphine
розчин для ін’єкцій 10мг/мл по 1мл
ампула
8000
5
Midazolam
розчин для ін’єкцій,5 мг/мл по 3 мл
ампула
1000
6
Fentanyl
розчин для ін’єкцій, 0,05% мг/мл по 2 мл
ампула
22000
7
Sodium oxybate
розчин для ін’єкцій 200 мг /мл по 10 мл
ампула
200
Замовником під час проведення закупівлі допущено порушення, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також права та законні інтереси наші, як потенційного учасника вказаної закупівлі.
Відповідно до Додатку 2 у п.3 тендерної документації зазначене наступне:
Учасник повинен надати гарантійний лист виробника або заявника лікарського засобу (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, у кількості, зі строками придатності, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником або заявником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, які підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника або заявника щодо видачі гарантійних листів. У листі від виробника або заявника лікарського засобу (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) зазначається назва замовника торгів, номер оголошення, кількість та термін придатності лікарських засобів.
При цьому, Документація не містить визначення терміну "заявник". Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати оригінал гарантійного листа саме виробника або заявника (представника, представництва, філії виробника або заявника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Таким чином, штучно та необґрунтовано створена ситуація, в якій будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, який не має можливості запропонувати Замовнику торгів хоча б один (!) препарат з усього переліку лікарських засобів, які включені в один лот, позбавляється можливості взяти участь в торгах всього лоту. Такий спосіб закупівлі є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників та відкритості та недискримінації учасників та є прямим порушенням вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки дає можливість виробникам лікарських засобів штучно не допускати учасників до закупівлі шляхом ненадання листа авторизації хоча б на одне найменування лікарського засобу (особисте ненадання або маніпулювання представниками товаровиробника в Україні – заборона їм надавати листи авторизації, тощо).
Таке порушення може бути усунуте шляхом зобов’язання постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а смае виключити вимогу надання гарантійного листа виробника або заявника лікарського засобу (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, у кількості, зі строками придатності, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника.
Також просимо врахувати попередній досвід розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , а саме РІШЕННЯ №5631-р/пк-пз від 22.03.2021 . ( Копія додається.)
З урахуванням наведеного та підставі статей 5, 18, 22, 23, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства України та виключити дискримінаційні вимоги, про які йдеться у скарзі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1.Додаток 2 «Технічне завдання » до тендерної документації, що підтверджує невідповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»
2. РІШЕННЯ №5631-р/пк-пз від 22.03.2021 , ID закупівлі : UA-2021-02-26-003270-a .
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення №5631-р пк-пз від 22.03.2021.pdf 20.12.2022 14:58
- Додаток 2 технічне завдання наркотики.docx 20.12.2022 14:58
- Скарга UA-2022-12-16-011039-a.pdf 20.12.2022 14:58
- Рішення від 22.12.2022 №7634.pdf 22.12.2022 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.12.2022 15:12
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.12.2022 16:55