-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
4 139 830.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 699.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 699.15 UAH
Період оскарження:
16.12.2022 13:51 - 21.12.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Приведення умов тендерної документації у відповідність.
Номер:
1e6f971ff6764d44a4a2f7dfd96b355a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-16-008821-a.c1
Назва:
Приведення умов тендерної документації у відповідність.
Вимога:
Відповідно до підпункту 2.2. пункту 2 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що На підтвердження фінансової спроможності Учасник надає Витяг з ЄДР, в якому зазначено дані про розмір статутного капіталу учасника, що має становити не менше очікуваної вартості предмета закупівлі.
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015, №922-VІIІ (далі-Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), а саме ст. 29 Особливостей, передбачені наступні кваліфікаційні критерії процедури закупівлі:
У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Жоден з кваліфікаційних критеріїв зазначених в ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає наявність в Учасника внесеного статутного капіталу у певному розмірі, зокрема, і в сумі не менше очікуваної вартості предмета закупівлі та надання підтвердження внесення статутного капіталу.
Дискримінаційність даної вимоги тендерної документації, встановленої Замовником, полягає у можливості взяти участь у даній закупівлі лише учасниками, в яких наявний та внесений статутний капітал в розмірі не менше очікуваної вартості предмета закупівлі.
Виходячи з вищезазначеного, перелік кваліфікаційних критеріїв, наявність яких передбачена нормами ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостями не містить вимог щодо наявності в учасника того чи іншого розміру статутного капіталу.
Таким чином, Замовником порушено вимоги ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей у вигляді встановлення кваліфікаційних критеріїв, які не передбачені Законом, та порушення ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
На підтвердження досвіду задоволення Антимонопольним комітет аналогічних скарг, надаємо посилання на таку закупівлю: Рішення Колегії від 13.09.2021 № 20779, оголошення № UA-2021-08-20-005455-a.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності, зокрема вилучити вимогу щодо розміру статутного капіталу учасника, що має становити не менше очікуваної вартості предмета закупівлі, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
В разі незадоволення вимоги, ми змушені звертатися до Антимонопольного комітету.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 111 відповідь на вимогу.pdf 22.12.2022 22:36
Дата подачі:
20.12.2022 10:48
Вирішення:
У відповідь на дану вимогу повідомляємо наступне:
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015, №922-VІIІ (далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), а саме ст. 29 Особливостей, передбачені наступні кваліфікаційні критерії процедури закупівлі. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Замовником не застосовано положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону при встановленні кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі.
Вимоги тендерної документації замовником встановлюються з метою перевірки учасника, його можливостей забезпечити реалізацію закупівлі та виконати вимоги з постачання товарів, надання послуг чи виконання робіт за її результатами. Замовник має впевнитися, що публічні кошти, витрачені на закупівлю, не будуть втрачені через фінансові проблеми в діяльності учасника. Саме для забезпечення цієї мети в чинній редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про закупівлі) передбачено такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Відповідно до статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються кваліфікаційний критерій та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
На підтвердження фінансової спроможності щодо розміру статутного капіталу учасника, Замовником не вимагається, що він має становити чітку встановлену занадто високу суму, Замовником встановлено, що він має становити не менше очікуваної вартості предмета закупівлі, чим не порушено вимоги ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дана вимога тендерної документації, встановлена Замовником, не є дискримінаційною, а навпаки гарантує Замовнику добросовісне виконання договору учасником в частині безперебійного постачання електричної енергії закладам освіти в період дії правового режиму воєнного стану в Україні, гарантує надійність постачальника та низьку ймовірність набуття учасником статусу «дефолтного» або «переддефолтного», відповідно до Розділу 1.7. «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 №1168, підтверджує фінансову спроможність учасника.
Згідно проведеного моніторингу участі учасників у публічних закупівлях на майданчику Prozorro по предмету закупівлі Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», згідно даних, які є у відкритому доступі, є достатня кількість учасників, які мають статутний капітал не менше очікуваної вартості предмета закупівлі та мають можливість взяти участь у даній закупівлі, наприклад: ПП «ОККО КОНТРАКТ» (код ЄДРПОУ 36248687, статутний капітал 5 000 000 грн.), ТОВ «ЕНРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» (код ЄДРПОУ 36716332, статутний капітал 5 000 000 грн.), ТОВ «ЮГ-ГАЗ» (код ЄДРПОУ 30194498, статутний капітал 276 267 261 грн.) та інші.
Відповідно, вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог не порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Крім того, вимога щодо розміру статутного фонду включена до тендерної документації на підставі положень ст. 96 Цивільного кодексу України та ст. 2 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», як гарантія того, що учасник спроможний нести відповідальність за взятими на себе зобов’язаннями.
На підтвердження досвіду відхилення Антимонопольним комітет аналогічних скарг, надаємо посилання на таку закупівлю: Рішення Колегії № 1743-р/пк-пз від 01.02.2021, оголошення № UA-2020-12-10-004616-a.
Статус вимоги:
Відхилено